![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is nogal een beperkte opvatting van godsdienst, dat weet je zelf misschien ook wel. Dat onderdrukken is meer een menselijk fenomeen, in de geschiedenis zie je dat elke levensbeschouwelijke of ideologische opvatting gebruikt wordt voor onderdrukking. Inclusief atheisme! Citaat:
zoals gezegd, dat is iets menselijks. Citaat:
![]() Vreemd genoeg komt dat of de volle gevangenissen altijd voorbij in een discussie over hoofddoeken. Komt op mij nogal hysterisch over. Maar goed, ik vind die antireligieuze kledingrepressie eigenlijk veel meer rieken naar Iraanse toestanden, dan vrouwen die uit eigen beweging een hoofddoek dragen. Laatst gewijzigd door Pijlstaartrog : 20 september 2009 om 09:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zo kan ik de traditie van godsdienstvrijheid in dit land, ook al enkele eeuwen oud, benadrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Vreemdeling
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat geldt voor alle religie's zoals ook voor de joden. Er kan dus geen sprake zijn van een discriminerende maatregel. ALs ik jou goed begrijp is elke moslimeis die niet ingewilligd wordt volgens jou dus een aantasting vd godsdienstvrijheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ga eens praten met leerkrachten en directie vd 2 athenea. ga eens naar andere scholen en vraag eens waarom zij religieuze symbolen verbieden. Voor moslims is het niet enkel een stuk stof. in dat geval was het simpel en zouden ze geen moeite hebben om een simpel schoolreglement te respecteren. ah ja, bespaar je me cultuurrelativisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
geen religieuze en politiek symbolen geldt voor IEDEREEN. Groepen of individuen kunnen niet zelf kiezen welke regels ze al dan niet evtl. zullen opvolgen. godsdienstvrijheid verleent geen rechten of privileges om de fundamenten van een rechtsstaat, zoals gelijkheidsprincipe, te ondermijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is de gekste redenering die ik ooit gelezen heb. Waarom maken ze dan geen amok in hun thuisland?
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() Wilders wil hoofddoekentax in Nederland want de vervuiler betaald
![]() Man man, er scheelt iets serieus aan die geblondeerde chinees. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij enig idee waar het gebruik van komt om een kapelletje met een lievevrouwenbeeldje in op te hangen aan een boom, vroeger dikwijls ergens in een bos? Je ziet het niet zo veel meer nu maar in mijn kinderjaren kwam je ze frequent tegen. Weet jij waarom wij met kerstmis een boom in huis sleuren, waar van dat gebruik afkomstig is. Vrijheid van geloof????? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zowaar een fantastische oplossing. Men heeft hier dat zootje geïmporteerd met het oog een oplossing te geven aan het vergrijzingsprobleem. Intussen weten we allemaal al lang dat dat manoeuvre ons eerder een hoop geld kost dan dat het iets opbrengt om te kunnen aanwenden voor de vergrijzing. Wel , met dergelijke taks in te voeren wordt dat zootje toch productief om de vergrijzing tegen te gaan,...of niet? Want als dat zou betekenen dat ze dan weer naar het OCMW lopen om de rekening te betalen schieten we er natuurlijk weer niet veel mee op Laatst gewijzigd door Garry : 20 september 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
300.000 aan 10.000euro = 3Miljard, moet onze Herman toch weer een aardig stukje op weg helpen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2009 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil mij bekeren tot de Latter Day Saint church (volgelingen van Joseph Schmith Jr), maar dan met een feministisch trekje en met een toetsje naturalisme.
In andere woorden: ik wil vrijelijk kunnen huwen met zoveel mannen ik maar wil en wil niet langer gedwongen worden me te kleden naar de normen van deze Vlaamse (Belgische) samenleving? Mag ik? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar de openingpost... daar vind je toch duidelijk in terug dat die vrijheid gewaarborgd is en dat de gemeenschap neutrale scholen dient in te richten ( GO dus ) die dat moet eerbiedigen. Hoe het met sikhs etc gesteld is weet ik niet maar dat is op zichgee argument ... dan moeten die er ook maar voor opkomen. Er is eerder sprake van een speciaal systematisch stukje bij stukje ingevoerd 'verbod' tot uiteindelijk dit verbod om het ding te bannen. Citaat:
Iedereen is gelijk en dus heeft iedereen ook het recht om zijn/haar godsdienst (jammer genoeg zit je dan met dat hekel puntje dat het ergens 'erkend' moet zijn) ten volle te belijden... .. da's iets anders dan een volledige vrijheid van kledingdracht. Niettemin zie ik geen enkel probleem in vrije kledingdracht... jij blijkbaar wel. Maar als dat er niet is... wordt het dan verdomme niet hoogtijd dat er een soort codex komt ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niettemin is dat geen argument... jij schaft dus een recht ( of in jouw visie een gunst ) voor allen af omwille dat er misbruik van geweest is ? Citaat:
Hier doet men mijn inziens aan symptoombestrijding en verdekt men zich achter het 'argument' van de bescherming omdat die meiskes daar niet vrijelijk voor zouden kiezen. Citaat:
Da's iets van 't zelfde kaliber dat we morgen het gemengd onderwijs maar beter terug afschaffen omdat er incidenten hebben plaatst gevonden tussen meiskes en jongen... dan hadden ze maar twee keer moeten nadenken |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Vreemdeling
|
![]() Andermans kennis in twijfel trekken is niet netjes,
zeker niet als je daar niets van weet en je dat alleen doet om de vraag te ontwijken. Kun je het nog eens proberen?: leg eens uit hoe kledingvrijheid problemen schept? leg eens uit hoe een hoofddoek andere mensen op enige wijze belemmert. Laatst gewijzigd door Pijlstaartrog : 21 september 2009 om 07:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Niet de burger maar de staat is gehouden aan dat principe. GO, als onderdeel van de staat, moet neutraal zijn. Juist omdat ze plaats moeten bieden aan leerlingen met allerlei verschillende achtergronden. Burgers daarentegen hebben juist de garantie dat ze wel religieus mogen zijn met alle uitingen die daar bij horen. Zo staat het in de grondwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |