Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2009, 19:03   #161
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen was de handel in valse C4's wel gesitueerd in het Brusselse...
Maar kom dat was de vraag niet, en doet er niet toe.
Maar als ne valse C4 niet voldoende was, dan zal men nog wel ne boel andere papieren... vervalst hebben.
Trouwens het stopt niet. Bij de lopende regularisatie, zouden sommige belwinkels, waar amper drie man binnenkan, al ne personeelslijst hebben van vijftig man.
Jij hebt ook nog nooit gehoord van een cross-controle tussen het personeelsbestand (dimona) en de rsz-gegevens (dmfa)

Maar dat was inderdaad de vraag niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nog ene die problemen heeft met onze normen en waarden.
FYI, de grondwet stipuleert dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet. Ze maakt bewust geen onderscheid tussen "echte" en andere Belgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
O jawel.
Probeer als echte Belg maar eens uitkeringsgerechtigd te worden na één maand werken.
De vraag was
"Vertel; wie kan dat wel?"
of met andere woorden; welke wet maakt een onderscheid en geeft zelfs meer rechten aan een "niet-echte-Belg"?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 21:59   #162
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij hebt ook nog nooit gehoord van een cross-controle tussen het personeelsbestand (dimona) en de rsz-gegevens (dmfa)

Maar dat was inderdaad de vraag niet.
Jawel, dat er toen geen was, of tenminste als er al één was, dat de tijdsvertraging zodanig was (men sprak zelfs van een paar jaar) dat de zaakvoerder al lang gevlogen was.
Hopelijk gaat het nu sneller. Maar vraag mij wel af, wat momenteel de tijdsvertraging is, tussen een zaakvoerder die geen rsz betaald, en het tijdstip dat men daadwerkelijk gerechtelijk in actie komt.
Citaat:
De vraag was
"Vertel; wie kan dat wel?"
of met andere woorden; welke wet maakt een onderscheid en geeft zelfs meer rechten aan een "niet-echte-Belg"?
Alhoewel niet echt een onderscheid, is er toch een wet die op het lijf van de "niet-echte-Belgen" geschreven is. Namelijk deze die iemand recht geeft op werkloosheidsvergoeding na één dag werk, op voorwaarde dat hij een arbeidsverleden, in het buitenland kan bewijzen (met als resultaat dat daar dan ook weer een handel in valse papieren is ontstaan, handel waar de cross-controle personeelsbestand/rsz, niet veel aan het licht zal brengen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 22:08   #163
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, dat er toen geen was, of tenminste als er al één was, dat de tijdsvertraging zodanig was (men sprak zelfs van een paar jaar) dat de zaakvoerder al lang gevlogen was.
Hopelijk gaat het nu sneller. Maar vraag mij wel af, wat momenteel de tijdsvertraging is, tussen een zaakvoerder die geen rsz betaald, en het tijdstip dat men daadwerkelijk gerechtelijk in actie komt.

Alhoewel niet echt een onderscheid, is er toch een wet die op het lijf van de "niet-echte-Belgen" geschreven is. Namelijk deze die iemand recht geeft op werkloosheidsvergoeding na één dag werk, op voorwaarde dat hij een arbeidsverleden, in het buitenland kan bewijzen (met als resultaat dat daar dan ook weer een handel in valse papieren is ontstaan, handel waar de cross-controle personeelsbestand/rsz, niet veel aan het licht zal brengen).
Kan je verduidelijken over welke handel je het nu hebt?

Begrijp ik je correct; geef je nu toe dat de Belgische wet geen onderscheid maakt?
Oud 10 november 2009, 23:03   #164
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je verduidelijken over welke handel je het nu hebt?
Handel in vervalste c4's van een jaar of twee geleden, in het Brusselse.
Maar blijft de vraag, wat is momenteel de tijdsvertraging tussen het misdrijf (uitschrijven valse c4's, en gerechtelijke actie tegen de uitschrijver) ?
Citaat:
Begrijp ik je correct; geef je nu toe dat de Belgische wet geen onderscheid maakt?
Heb ik ooit anders beweerd ? Wat maakt het trouwens uit. De wet "één dag werken in Belgie is voldoende, op voorwaarde van een voorgeschiedenis, eender waar ter wereld" is alleszins een wet op het lijf van immigranten geschreven.
Oud 11 november 2009, 08:26   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Handel in vervalste c4's van een jaar of twee geleden, in het Brusselse.
Maar blijft de vraag, wat is momenteel de tijdsvertraging tussen het misdrijf (uitschrijven valse c4's, en gerechtelijke actie tegen de uitschrijver) ?
Je had het over
"Namelijk deze die iemand recht geeft op werkloosheidsvergoeding na één dag werk, op voorwaarde dat hij een arbeidsverleden, in het buitenland kan bewijzen (met als resultaat dat daar dan ook weer een handel in valse papieren is ontstaan"

Citaat:
Heb ik ooit anders beweerd ? Wat maakt het trouwens uit. De wet "één dag werken in Belgie is voldoende, op voorwaarde van een voorgeschiedenis, eender waar ter wereld" is alleszins een wet op het lijf van immigranten geschreven.
In post #148.

Een voorgeschiedenis "eender waar ter wereld" is niet correct.
En er zijn nog andere voorwaarden; je moet bijvoorbeeld ook een verblijfsvergunning hebben en een arbeidskaart.

Die wet geldt natuurlijk ook voor Belgen die een tijd in het buitenland werkten.
Oud 11 november 2009, 16:42   #166
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Men kan zich wel de vraag stellen waarom een niet-Belg minder rechten heeft op sociale ondersteuning dan iemand die toevallig als Belg geboren is.
Hoe is het mogelijk dat jij je gewoon die vraag durft stellen?
Je gebuur heeft misschien een paar miljoen in zijn kast liggen? Jij hebt daar evenveel recht op als hij! Ga er gewoon naar toe en bedien jezelf!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 16:54   #167
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom niet?
Heb jij meer rechten omdat je toevallig binnen een bepaald aantal vierkante kilometer geboren bent?
Hebben Belgen die nooit geen kl*ten gedaan hebben, maar hier geboren zijn, meer rechten omdat hun (voor-)ouders gewerkt hebben?
Mag ik dan ook de rechten die mijn voorouders ooit hadden terug opeisen?

Heeft een werknemer uit een arm land minder recht op een gelijkwaardig loon voor hetzelfde werk dan een Belg? en waarom?
Heeft niet ieder kind dat geboren wordt evenveel rechten op de rijkdom van deze wereld?
Praatjes voor de kleuterklas!
Zelfs diegenen die hier nooit geen kl*ten hebben gedaan maar waarvan de ouders en de grootouders hebben gewerkt en helpen betalen voor de opbouw van onze maatschappij mogen daar recht op hebben, ja! Wat niet het recht geeft op levenslang rustig niets doen en betaald worden, maar dat is een andere discussie!
Hebben jouw voorouders hier gewerkt vroeger? (en niet ten tijde van Ambiorix!)?
Wil elk land eens verantwoordelijk gesteld worden voor zijn burgers aub!
Gewoon naar ergens anders in de wereld trekken, je daar neerploffen en beweren dat je recht hebt op kindergeld en leefloon enz enz en dat men je maar moet geven wat je wenst... waar haal je het?

Heeft niet ieder kind dat geboren wordt evenveel rechten op de rijkdom van deze wereld?
Klinkt mooi en ontroerend ... maar gewoon ook onmogelijk! Zo is het altijd al geweest in de wereld en zal het altijd zo blijven!
Oud 11 november 2009, 17:05   #168
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt natuurlijk ook allochtonen van de 2de; 3de generatie wiens voorouders ook het sociale vangnet gedurende tientallen jaren gespijsd hebben.
Ja, maar in welke "verhouding"? Stel dat een eerste generatie hier tien of twintig jaar heeft gewerkt, betekent dat dan dat voor de komende eeuwen tientallen familieleden hier mogen zitten niksen voor 5% op de kosten van van die eerste generatie en voor al de rest op onze kosten?
En "hoeveel ze opbrengen", daar hebben we al vele blz welles-nietes over, nietwaar? Onnodig de vraag nog eens te stellen...
Oud 11 november 2009, 17:14   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Migratie is toch goed? Hoe meer leeglopers, binnen- of buitenlandse, het maakt niet uit, hoe beter.

Hoe sneller het geld op is hoe sneller Wallonie geen winst meer heeft aan Belgie hoe rapper het zal stoppen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 17:27   #170
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet natuurlijk te melden dat je het geluk had geboren te worden waar je de kans had om een bepaalde rijkdom op te bouwen.

Voor de rest teer je blijkbaar op de arbeid van voorgangers.
En we hebben nog geluk dat we op deze planeet geboren zijn en niet op een andere ook zeker? En dat we geboren zijn als mens en niet als koe enz
Een klein beetje meer realiteitszin zou je sieren! Wat ga je er nog allemaal bijsleuren?
Het stoort mijn ouders niet dat ik verder zal genieten van wat ze na hun dood achterlaten. Het stoort mij niet dat mijn kinderen zullen genieten van wat ik na mijn dood achterlaat!
Het stoort me wel dat iedereen "het recht" zou hebben om hetzelfde te doen met mijn centen als mijn kinderen straks! Te gek voor woorden, ultieme droomwereld voor profiteurs en nietsnutten...
En echte behoeftigen mogen geholpen worden ja, maar geen "zelfbediening" voor klaplopers en profiteurs in het ocmw, en niet zomaar de rest van de wereldbevolking die tot hier geraakt of hier "en passant" toevallig geboren is!

Was er een tijdje geleden geen baby die op een Belgisch lijnvliegtuig komende van Kongo geboren was, van een Kongolese mama, en... de kleine was dus "Belg"? Zomaar...want dat vliegtuig was "Belgisch grondgebied" of zoiets.
Kan het nog onnozeler?
Oud 11 november 2009, 18:03   #171
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je had het over
"Namelijk deze die iemand recht geeft op werkloosheidsvergoeding na één dag werk, op voorwaarde dat hij een arbeidsverleden, in het buitenland kan bewijzen (met als resultaat dat daar dan ook weer een handel in valse papieren is ontstaan"
Ik had het wel over beide. Maar daarmee heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag "hoeveel tijd tussen de valse c4, en gerechtelijke stappen tegen de vervalser (de niet rsz betaler)" ?

Citaat:
In post #148.

Een voorgeschiedenis "eender waar ter wereld" is niet correct.
En er zijn nog andere voorwaarden; je moet bijvoorbeeld ook een verblijfsvergunning hebben en een arbeidskaart.

Die wet geldt natuurlijk ook voor Belgen die een tijd in het buitenland werkten.
Veronderstel dat het vooral gerbruik van gemaakt wordt door degenen, die door gezinshereniging, en al of niet gedwongen huwelijk, Belg worden. En daar komen dan om de zoveel jaar, een paar tienduizend geregulariseerden bij, die er gebruik van kunnen maken.

Uiteindelijk is en blijft het een wet geschreven op maat van de emigranten.
Oud 11 november 2009, 18:47   #172
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik mij af wat “ op voorwaarde van een voorgeschiedenis” juist betekent.
Een Belg die zijn recht op werkloosheidsuitkering verliest moet , afhankelijk van zijn leeftijd een minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd hebben.
Citaat:
Ben je jonger dan 36, dan moet je 312 dagen gepresteerd hebben (zesdagenweek) in een referteperiode van 18 maanden.
Ben je 36 tot 49 jaar, dan moet je 468 dagen gepresteerd hebben (zesdagenweek) in een referteperiode van 27 maanden.
Ben je 50 of ouder, dan moet je 624 dagen gepresteerd hebben (zesdagenweek) in een referteperiode van 36 maanden.
Nergens lees ik iets over een voorgeschiedenis voor Belgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 18:58   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het wel over beide. Maar daarmee heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag "hoeveel tijd tussen de valse c4, en gerechtelijke stappen tegen de vervalser (de niet rsz betaler)" ?

Veronderstel dat het vooral gerbruik van gemaakt wordt door degenen, die door gezinshereniging, en al of niet gedwongen huwelijk, Belg worden. En daar komen dan om de zoveel jaar, een paar tienduizend geregulariseerden bij, die er gebruik van kunnen maken.

Uiteindelijk is en blijft het een wet geschreven op maat van de emigranten.
Van de ene heb je verduidelijkt wat je bedoelde; van de andere papieren had ik toch ook graag geweten welke papierhandel je precies bedoelt. Welke papieren om wat te bewijzen?

Jij veronderstelt het.

Maar je geeft toe dat de Belgische wet geen onderscheid maakt!
Oud 11 november 2009, 19:04   #174
BlueThunder
Banneling

Standaard

Ik vind frauderen heel normaal.. en ook de minst gevaarlijke vorm van criminaliteit als jet het zo mag noemen. Alleenstaande krijgt amper 700 euro
en soms betalen ze 400 euro huur en 150 euro electriciteit, gas en water.
De uitkeringen zijn zoal veel te laag, in vergelijking met het buitenland om te overleven en waarom die mensen veroordelen, rijken frauderen ook via belastingen, bedrijven via bedriegelijke falingen, boeken neerleggen, vennootschappen ontbinden, afschrijvingen, artsen bestelen de RIZIV en de verzekeringen, advocaten schrijven geen kwijting, tandartsen foefelen met kronen, vullingen goud en zilver... men mag niet vergeten dat dit mensen zijn die niets hebben en aan de grond zitten. Ik kom uit een familie met vele zelfstandigen en met bedrijven en ik zeg ; iedereen is een dief in zijne eigen stiel... maar iedereen krijgt die kans niet.
De R.i.z.i.v. OCMW's, r.v.a., Diensten Uitkeringen Gehandicapte Personen,.. gaan zelfs na een sociaal onderzoek ten huize zelf niet over tot terugvordering en stellen kwijtschelding voor.
Gisteren die doc. op VTM gezien van die miljonairs die aan armen weggeven... wreed dat die armoede nog in Vlaanderen bestaat, gelukkig zijn er nog weldoeners, veel giften, mensen met het hart op de goede plaats, anders zouden die mensen creperen.
Een gezin van vijf met drie kinderen moest buiten slapen in de kou en in Gent leven tal van Roma-kinderen in de parken, bossen, vervallen fabrieken, beelden uit 40-45 allemaal te danken aan VLD en NVA die in de OCMW-raad met alle middelen voorkomen dat armen hulp krijgen, via inhuren van zeer dure advocaten die partij-politieke banden hebben met de OCMW-raadsleden en voorzitters ) Overal overvallen, warenhuisdiefstallen,...straten veranderen in ghetto's, meer een meer mensen aan drugs en drank om de realiteit te ontvluchten en dat is het resultaat van oprukkend rechts.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:11   #175
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Ik vind frauderen heel normaal.. en ook de minst gevaarlijke vorm van criminaliteit als jet het zo mag noemen. Alleenstaande krijgt amper 700 euro
De uitkeringen zijn zoal veel te laag, in vergelijking met het buitenland om te overleven en waarom die mensen veroordelen, rijken frauderen ook via belastingen, bedrijven via bedriegelijke falingen, boeken neerleggen, vennootschappen ontbinden, afschrijvingen, artsen bestelen de RIZIV en de verzekeringen, advocaten schrijven geen kwijting, tandartsen foefelen met kronen, vullingen goud en zilver... men mag niet vergeten dat dit mensen zijn die niets hebben en aan de grond zitten. Ik kom uit een familie met vele zelfstandigen en met bedrijven en ik zeg ; iedereen is een dief in zijne eigen stiel... maar iedereen krijgt die kans niet.
De R.i.z.i.v. OCMW's, r.v.a., Diensten Uitkeringen Gehandicapte Personen,.. gaan zelfs na een sociaal onderzoek ten huize zelf niet over tot terugvordering en stellen kwijtschelding voor.
Gisteren die doc. op VTM gezien van die miljonairs die aan armen weggeven... wreed dat die armoede nog in Vlaanderen bestaat, gelukkig zijn er nog weldoeners, veel giften, mensen met het hart op de goede plaats, anders zouden die mensen creperen.
Een gezin van vijf met drie kinderen moest buiten slapen in de kou en in Gent leven tal van Roma-kinderen in de parken, bossen, vervallen fabrieken, beelden uit 40-45 allemaal te danken aan VLD en NVA die in de OCMW-raad met alle middelen voorkomen dat armen hulp krijgen, via inhuren van zeer dure advocaten die partij-politieke banden hebben met de OCMW-raadsleden en voorzitters ) Overal overvallen, warenhuisdiefstallen,...straten veranderen in ghetto's, meer een meer mensen aan drugs en drank om de realiteit te ontvluchten en dat is het resultaat van oprukkend rechts.

Nee dat is het resultat van 30 jaar linkse multicul met open-deur-ocmw-beleid voor elke gelukszoeker die hier aanwaait. Hadden ze de deuren tijdig gesloten, dan hoefden ze de steeds kleiner wordende koek niet te verdelen onder steeds meer volk, en hadden ze de werklozen een deugdelijke uitkering kunnen geven.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 19:12   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je had me mee tot aan het bold.
Oud 11 november 2009, 19:15   #177
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...foutje, sorry (andev)

Laatst gewijzigd door andev : 11 november 2009 om 19:17.
Oud 11 november 2009, 19:21   #178
BlueThunder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Nee dat is het resultat van 30 jaar linkse multicul met open-deur-ocmw-beleid voor elke gelukszoeker die hier aanwaait. Hadden ze de deuren tijdig gesloten, dan hoefden ze de steeds kleiner wordende koek niet te verdelen onder steeds meer volk, en hadden ze de werklozen een deugdelijke uitkering kunnen geven.
die opmerking gaat niet op, 10 jaar geleden waren hier bijna geen vreemdelingen te zien en toen waren er ook al die drugsgebruikers, drugsdoden, mensen die in de psychiatrie werden gedumpt, overal daklozen, opvangtehuizen,
... ( zie de Jambers reportages van vroeger ) Iedereen die zwak is en uit een
kansarm milieu komt is slachtoffer van politici en het beleid heeft nooit op veel getrokken en dat die mensen nu bruin, geel, rppd, groen of zwart zijn, is een bijzaak, het blijven mensen. Weinig politieke partijen hebben wat het voor het eigen volk gedaan, vroeger niet en nu nog steeds niet , behalve veel beloftes.
Het is een fabeltje dat wanneer de vreemdeling hier zou buitenvliegen, de eigen armen, daklozen,... het plots beter zouden krijgen. Vroeger was het zo niet en hu zeker niet, rechtsen denken enkel aan zichzelf en als ze dan iets doen voor de minder-bedeelden zal er wel iets achter steken, zoals zelf eerst beter van worden en de kruimeltjes voor die sukkelaars en er bij eventuele aankomende verkiezingen munt uit te slaan. SP.A is in hetzelfde bedje ziek op dat gebied, zou niet weten wat daar nog links en socialistisch aan is... meer en meer veranderen de steden in ghetto's. Gent overal dealers en junkies, in de nacht vol van de daklozen en na de donker niet meer buiten te voet en dat allemaal in zeer snel tempo.

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 11 november 2009 om 19:23.
Oud 11 november 2009, 19:26   #179
BlueThunder
Banneling

Standaard

weer een prachtige week...

http://hln.be/

gisteren op VTM Gentse brugse poort , taxichauffeur : heet nu Drugse Puurte we gaan derop vooruit

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 11 november 2009 om 19:29.
Oud 11 november 2009, 20:04   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die opmerking gaat niet op, 10 jaar geleden waren hier bijna geen vreemdelingen te zien ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be