![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Daar is geen sprake van achterstand thuis.
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 oktober 2009 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 30 oktober 2009 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is cannabis na echt een probleem bobke? Is het nu werkelijk een probleem? Het is een plant dat groeit, en ze doen daar moeilijk over dus maken er een probleem van. Maar algemeen bekeken, wat voor overlast gaat er gepaard bij het telen van wiet? Ik stel me die vraag echtig waar! Waarom zou de werking van de natuur verboden moeten zijn? De werking van de natuur zeg ik dan, niet drugs algemeen bekeken. Citaat:
Wat is andermans probleem met cannabis buiten het idee/de vastgewortelde overtuiging erover?
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet ik eigenlijk eens nagaan.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is namelijk wat verschil in de strafmaat van arrondissement tot arrondissement. Feiten die je in Antwerpen 2 jaar gevangenis opleveren daar krijg je dan in Turnhout weer 40 - 80 werkuren voor. Dat maakt natuurlijk enigzins verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het legaal karakter van tabak en alcohol, hebben in elk geval geen afbreuk gedaan aan hun sukses. Maar uiteindelijk ging het erom of ik nog wou discusieren op basis van argumenten, zijnde "wetenschappelijke" studies. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles hangt er weeral vanaf wat ge een probleem noemt. Ik ben trouwens ook geen voorstander van legale drugs, dus waarom wel van cannabis ? Maar nogmaals. Laat de democratie beslissen. Al hetgeen ik vraag is dat de gebruikers kostendekkend zijn, en ze geen gevaar betekenen voor de gemeenschap (wat uiteraard inhoud dat, waar ze een gevaar kunnen betekenen voor de gemeenschap, dit moet kunnen gecontroleerd worden, zelfs al zijn deze testen niet volmaakt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar btw ook het kweken/stoken van legale drugs is wettig niet toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zou ik het aantal kwekers in Belgie niet onderschatten, het zijn er waarschijnlijk vele duizenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is zeker geen springplank naar hard. Het ligt meer in de aard van de mens om naar harder te gaan. Cannabis haar tolerantie is zodanig heilig dat naar harder grijpen praktisch onnodig is. Ik neem niets van chemische drugs. Chemische drugs geven je een vieze afkick, incluiding alcohol (kater). But my sweet mary jane ... geen kater, geen uitdroging 's morgens, weer lekker fit opgeladen. Ik zie het probleem niet? Citaat:
Citaat:
Laat verkoop ervan illegaal zijn. Maar de gebruiker zou toch voor zichzelf mogen zorgen, niet waar? Citaat:
Iedereen heeft gestemd voor of tegen bhv. Zo simpel is dat. En nu stemmen ze voor een onafhankelijk vlaanderen of niet. De doorsnee Vlaming stemt zeker niet in gedachte, hoe gaan we cannabis aanpakken? Het zou pas politiek zijn als de bevolking in alles de keuzes mocht maken. Maar zie de stemming van de brug in Antwerpen, 60% tegen en ze komt er toch. Dus hoe relatief is democratie? Nevertheless, ik ben blij in een "vrij" land te wonen. I love den Belgique. Hoewel ik soms kan balen, nondejol! Citaat:
Dus als ge echt bekommerd zijt om het gevaar van de gemeenschap, zou het dus beter zijn de problematiek van de gemeenschap te bekijken. En daar hoort cannabis niet bij in mijn levensvisie. Cannabis draagt gewoon niet bij in het huidige cultuurbeeld dat gedreven is op ego. Culture is your operating system - Terence Mckenna
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 30 oktober 2009 om 22:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze zeggen wel dat cannabis u naar hardere drugs doet grijpen.
Maar doet alcohol U niet naar meer alcohol grijpen? En zoals eerder gezegd: het begon met een jointje? Of begon het met een sigaret? Of begon het gewoon bij nieuwsgierigheid van de gebruiker die bij de één wat ruimer dan de andere ligt, en de oversprong naar iets nieuws dus gemakkelijker gemaakt is? Deze sprongen worden nu eenmaal gemaakt, wettelijk of onwettelijk. C'est la vie. Als ge ONBEWERKTE natuurlijke roesproducten die je zo van de bron kan trekken, zonder enige bijwerkingen eraan toe te voegen, toelaat voor eigen gebruik zal de sprong naar chemie en alcohol aanzienlijk verminderen. Maar de monopolie dealers zijn nu eenmaal koppen ergens op de hoogste zetels in ons bestaan. Zij hebben het monopolie in dealerschap, en verdienen daar heel mooi geld op ook. Dus waarom de illusie dragen dat cannabis verkocht zou worden, als het in concurrentie zou gaan met het dealerschap van den inbev? Ze duwen je gewoon naar de alcohol. Niet letterlijk, maar als je een avondje in de week eens uit je Zelf wil gaan, ben je al genoodzaakt wettelijk gezien naar de alcohol te grijpen. Dat benevelt toch ook de geest alcohol? Alcohol benevelt hem zodanig dat je remmen weg zijn. Cannabis en psychedelica rukken je eerder los van je eigen ego en laten je op euforie dolen in deze aardse schepping waarvoor ik dankzij ruimere perspectieven een enorm respect en dankbaarheid heb gekregen. Het doet dan ook soms werkelijk zoveel pijn, ... te zien dat zij die de regels opleggen net degene zijn die de planeet om zeep helpen. 11.55
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 31 oktober 2009 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uiteindelijk lost het probleem zichzelf op ![]() maar stop met bedelen voor "steun" en "solidariteit" en voor het behoud van een parasietenmaatschappij dank voor uw aandacht Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 oktober 2009 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kunt ge dat is verduidelijken aub, ook al had je het niet op mij
![]() |
![]() |
#178 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Nederlands beleid is gericht op de scheiding der markten: cannabisderivaten worden gedoogd en publiek verkocht zodat de concument ze niet in de illegaliteit moet halen waar het aanbod aan drugs veel breder is. Dealers verkopen doorgaans niet alleen cannabis maar alles waar ze de hand op kunnen leggen. Als je daar cannabis koopt, is de kans groot dat je ook het aanbod krijgt om eens xtc of coke te proberen. Dat is in een coffeeshop niet het geval. Dat beleid werpt ook vruchten af: het aantal gebruikers van cocaine, heroine, enz ligt in Nederland lager dan in Frankrijk waar een zeer repressief beleid gevoerd wordt. In Nederland zijn ook veel minder probleemgebruikers. Dat geldt nog meer voor Portugal waar het gebruik van alle drugs gedecriminaliseerd werd. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Decriminalisering hoeft, zoals getoond dus in Portugal, niet gepaard te gaan met aanbod, toch?
Zie uw vb van Nederlandse coffeeshops. Ik ben er niet tegen, noch voor. Maar ik vind dat we al zeker moeten beginnen met teelten voor eigen gebruik wettelijk moeten toelaten. Niet gedogen, geen regeltjes... niets, het gewoon laten gebeuren zolang er geen overlast bij gepaard gaat. Wel mag men telkens komen kijken of het wel degelijk om eigen gebruik gaat. Maar zeker niet zoals nu je hele oogst afnemen en je huis overhoop halen voor enkele wietplantjes.
![]() |
#180 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb toch eens een "wetenschappelijke" studie gelezen, die een verband legde tussen cannabisgebruik, en later harddruggebruik. Maar kom, geef U krediet, en ben toch ook geneigd om te denken dat het waarschijnlijk meer den aard van het beestje is. Citaat:
Citaat:
Maar voor de rest, geloof niet dat er ooit al iemand veroordeeld is om kweek voor eigen gebruik. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |