Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2009, 16:56   #161
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
heel de diskutie bestaat erin om terug een beasting te heffen onder het mom van de vervuiler betaald.
Klopt niet. De taksen op ingebruikstelling van de wagen en de wegentaks worden afgeschaft en vervangen door een KM-heffing. Wie weinig rijdt betaalt weinig. Wie veel rijdt betaalt veel.

Volgens Nederlandse prognoses zal 59% van de automobilisten aldus minder betalen dan voorheen.

Dit systeem is dus eerlijker dan het vorige.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 16:57   #162
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt niet. De taksen op ingebruikstelling van de wagen en de wegentaks worden afgeschaft en vervangen door een KM-heffing. Wie weinig rijdt betaalt weinig. Wie veel rijdt betaalt veel.

Volgens Nederlandse prognoses zal 59% van de automobilisten aldus minder betalen dan voorheen.

Antwoord eens op hetgeen ik heb gezegt.Ik weet wel het moeilijk is,er valt trouwens maar nauwelijks wat in in te brengen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:00   #163
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Eerst zien en dan geloven.

Ik betaal voor mijn bescheiden wagentje iets van een 200,00 € per jaar autobelasting en rij per jaar amper +/- 10.000 km. Als het tarief 0,03 € per km wordt, zou ik nog altijd +/- 100,00 € meer moeten betalen... En zeg nu zelf, 10.000 km per jaar is toch echt niet zo veel.

Blijft nog altijd het probleem van de privacy, maar u vindt dat blijkbaar geen probleem, dus wat dat betreft kunnen we het enkel eens zijn om het daarover oneens te blijven

Laatst gewijzigd door Sammael : 16 november 2009 om 17:01.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:11   #164
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je maakt een vergelijking die helemaal niet opgaat.

In Nederland woont men geconcentreerd en is het openbaar vervoer beter ge organiseert dan hier.
Daarnaast heb je nog de verschillen in wegen tussen Nederland en België.

En heb je in Nederland een transportwereld die geniet van verdoken staatssteun, terwijl de Belgische transportwereld word gebruikt als een melkkoe.

In Nederland zullen de meeste dus hun auto meer laten staan en van het OV gebruik gaan maken. De meeste gaan dus inderdaad minder betalen.
In Vlaanderen moet je vaak meer dan 4 uur op het OV zitten als het al rijd om 25km te overbruggen.

En geef maar eens een oplossing voor de in mijn vorige postings gestelde problemen.

De werkgever zal die wel doorrekenen aan de klant is geen oplossing, want die klant gaat dan zijn opdrachten buiten de Benelux plaatsen, waar hij nu al goedkoper af is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:18   #165
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Eerst zien en dan geloven.

Ik betaal voor mijn bescheiden wagentje iets van een 200,00 € per jaar autobelasting en rij per jaar amper +/- 10.000 km. Als het tarief 0,03 € per km wordt, zou ik nog altijd +/- 100,00 € meer moeten betalen... En zeg nu zelf, 10.000 km per jaar is toch echt niet zo veel.

Blijft nog altijd het probleem van de privacy, maar u vindt dat blijkbaar geen probleem, dus wat dat betreft kunnen we het enkel eens zijn om het daarover oneens te blijven
Bij mij vanhetzelfde;ik moet rond de 220 euro betalen aan taks per jaar.
Ik rij wel 25000-30000 km waarvan een groot deel naar mijn werk.Ik word dus gestraft om naar mijn werk te rijden,ik word gestraft omdat mijn werk nu éénmaal 25km enkel van mijn huis is.

Reken maar eens uit he;25000 km maal 0,03 cent,als ik goed kan rekenen is dit 750 euro?
750-200 die ik nu betaal=550 euro of zelfs meer ik per jaar meer zou moeten betalen dan gewoonlijk.
Oud 16 november 2009, 17:25   #166
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik rij wel 25000-30000 km waarvan een groot deel naar mijn werk.Ik word dus gestraft om naar mijn werk te rijden,ik word gestraft omdat mijn werk nu éénmaal 25km enkel van mijn huis is.

Reken maar eens uit he;25000 km maal 0,03 cent,als ik goed kan rekenen is dit 750 euro?
750-200 die ik nu betaal=550 euro of zelfs meer ik per jaar meer zou moeten betalen dan gewoonlijk.
Dan moet ge maar gaan doppen he jong.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:27   #167
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dan moet ge maar gaan doppen he jong.
Idd,je lacht maar het is gewoon zo,nog meer mensen zullen het minder erg vinden om te moeten doppen.
Je moet maar eens uitrekenen;ik zou ong evenveel of mss zelfs meer aan over houden als ik zou gaan doppen dan te gaan werken.
Oud 16 november 2009, 17:42   #168
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord eens op hetgeen ik heb gezegt.Ik weet wel het moeilijk is,er valt trouwens maar nauwelijks wat in in te brengen.
Geen enkel sisteem zal goed zijn voor iedereen.

't Kan perfekt zijn dat gij in de klappen deelt. Pech voor jou.
(doet me denken aan een familielid, die in een heuvelachtige streek in een bos is gaan wonen. Prachtige omgeving, subliem uitzicht, geen woorden voor, kalm en rustig, in feite "onbetaalbaar" ..... maar hij en zijn wijf hebben wel beiden een 4x4 nodig voor als het langer dan vier dagen aan een stuk geregend heeft, en in gans de winter.
Zitten zij nu te klagen dat het zo moeilijk is om een 4x4 in te schrijven als lichte vrachtwagen.
Tsja, nu betalen zij "de rekening".
Ieder op zijn beurt is niks te veel.)

Even nog iets zeggen: iedereen staart zich blind op de Nederlandse 3 sent per kilometer. En het feit dat het in Nederland globaal gezien geen verhoging van lasten mag betekenen.
Wil dan wel ermee rekening houden dat hun jaarlijkse taks ginder veel hoger is dan de onze hier.

Met andere woorden, als de Vlaamse regering (bevoegd voor wegentaks, bla bla ..) ook blijft bij het prinsipe van niet-verhoging van de kosten (voor alle weggebruikers tezamen ... bla bla ..) dan zal het bij ons minder dan 3 sent zijn.
Of vb. de eerste 5000 km gratis per gezin. Of iets anders.

Nog iets: ik ben geen blinde voorstander van het rekening rijden. Alleen maar voor een fatsoenlijk sisteem van rekening rijden. Ik ben wel tegenstander van "niks te doen". En ook tegenstander van "zo weinig te doen dat het eigenlijk niks is".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:44   #169
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je maakt een vergelijking die helemaal niet opgaat. .... De werkgever zal die wel doorrekenen aan de klant is geen oplossing, want die klant gaat dan zijn opdrachten buiten de Benelux plaatsen, waar hij nu al goedkoper af is.
Als hij nu buiten de Benelux al goedkoper kan werken waarom doet hij het dan niet ?

En denk je nu werkelijk dat wij de paria's zullen zijn als wij ook de KM-heffing zullen invoeren ? Read my lips : HEEL Europa zal het doen.

Ik blijf erbij : wie verbruikt betaalt.

Anders uitgedrukt : laat ongemoeid de nering, fiscaliseer de tering !
Oud 16 november 2009, 17:48   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
heel de diskutie bestaat erin om terug een beasting te heffen onder het mom van de vervuiler betaald. iedereen die een kilometer rijd betaald al belasting op zijn benzine of diesel.
dus elke km wordt reeds betaald. de zogenaamde kilometerheffing is een verdoken belasting. en waarom beginnen de nederlanders daar nu aan? wel de wagen van de toekomst electrisch zit eraan te komen. nog zo een flapdrol. de electriciteit moet ook geproduceert worden. en heeft ook een vervuiling. de accu, de kabels, de omvormers, de transfo's enz . gaan deze niet vervuilen bij de productie. bij het produceren heeft men een verlies van 30%, bij het vervoeren van de stroom nog eens een 15%, en bij het afleveren door de transfo, nog eens (en dat is maar een schatting 30%). wat is de meerwaarde van die groene wagen??
Dat is allemaal of topik.

Misschien een aparte draad voor oprichten, dan kunnen de (echte) ingenieurs onder ons hun vizie eens geven.

Mij heeft men verteld dat een verbrandingsmotor (diesel of benzine) een echt varken is wat betreft verspilde energie.
Mocht het mogelijk zijn om de elektrische energie voldoende op te slagen om een fatsoenlijke autonomie te bereiken, dan wint die elektrische auto met glans, zelfs ruim rekening gehouden met de verliezen van stroom opwekken en vervoeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 november 2009, 17:55   #171
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

(doet me denken aan een familielid, die in een heuvelachtige streek in een bos is gaan wonen. Prachtige omgeving, subliem uitzicht, geen woorden voor, kalm en rustig, in feite "onbetaalbaar" ..... maar hij en zijn wijf hebben wel beiden een 4x4 nodig voor als het langer dan vier dagen aan een stuk geregend heeft, en in gans de winter.
Zitten zij nu te klagen dat het zo moeilijk is om een 4x4 in te schrijven als lichte vrachtwagen.

Even nog iets zeggen: iedereen staart zich blind op de Nederlandse 3 sent per kilometer. En het feit dat het in Nederland globaal gezien geen verhoging van lasten mag betekenen.
Wil dan wel ermee rekening houden dat hun jaarlijkse taks ginder veel hoger is dan de onze hier.

Met andere woorden, als de Vlaamse regering (bevoegd voor wegentaks, bla bla ..) ook blijft bij het prinsipe van niet-verhoging van de kosten (voor alle weggebruikers tezamen ... bla bla ..) dan zal het bij ons minder dan 3 sent zijn.

Nog iets: ik ben geen blinde voorstander van het rekening rijden. Alleen maar voor een fatsoenlijk sisteem van rekening rijden. Ik ben wel tegenstander van "niks te doen". En ook tegenstander van "zo weinig te doen dat het eigenlijk niks is".
Ondanks het feit dat auto's steeds properder worden, blijft men zich blindstaren op de auto. Er zijn andere vervuilers !!!!
Zelfs de derde wereld is vervuiler: wat een vervuiling produceert Caïro bv niet via auto's in een stad met 20 miljoen inwoners ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 17:57   #172
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als hij nu buiten de Benelux al goedkoper kan werken waarom doet hij het dan niet ?

En denk je nu werkelijk dat wij de paria's zullen zijn als wij ook de KM-heffing zullen invoeren ? Read my lips : HEEL Europa zal het doen.

Ik blijf erbij : wie verbruikt betaalt.

Anders uitgedrukt : laat ongemoeid de nering, fiscaliseer de tering !
Ik betaal al accijnzen, hoor !!!!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Oud 16 november 2009, 18:00   #173
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal of topik.

Misschien een aparte draad voor oprichten, dan kunnen de (echte) ingenieurs onder ons hun vizie eens geven.

Mij heeft men verteld dat een verbrandingsmotor (diesel of benzine) een echt varken is wat betreft verspilde energie.
Mocht het mogelijk zijn om de elektrische energie voldoende op te slagen om een fatsoenlijke autonomie te bereiken, dan wint die elektrische auto met glans, zelfs ruim rekening gehouden met de verliezen van stroom opwekken en vervoeren.
Eigenlijk toch niet off topic. Die electrische auto's TANKEN NIET, dus geen ACCIJNZEN en dus is de overheid op zoek om op termijn ook deze auto's te gaan belasten. Ondertussen wordt Jan met de diesel/Benzinewagen binnenkort 2 x belast.
Oud 16 november 2009, 18:05   #174
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Man toch;een 4x4 en zelf een woonplaats gaan zoeken terwijl ze heel goed wisten waar ze aan begonnen waren gaan vergelijken met die km heffing,hoe doe je het
Jij vergelijkt graag appels met peren.
Net zoals degene die snel in zaventem zijn gaan wonen omdat het er goedkoper was wetende ze wel steeds het geluid zouden hebben van die vliegtuigen en nadien wel zitten klagen en zagen over de geluidsoverlast,manman.

ps;belgie is nederland niet.Alweer geen geldig argument van dit is duurder dan hier.Kan ik over het internet beginnen dat daar goedkoper is en je meer voor je geld ook krijgt.

Ik moet per jaar meer dan 550 euro extra betalen,ik word dus gestraft om te gaan werken,punt.

En jij denkt na?Helemaal niet.
De armoede in belgie word groter en groter,vele mensen moeten een rammelbak kopen om toch zo vervoer te hebben en naar hun werk te gaan of boodschappen te doen enz....
Als deze dan ook nog eens extra moeten gaan betalen,wees er maar zeker van je daarmee nog meer mensen in de put steekt.
Ik kan gvdm nog niet eens alleen gaan wonen doordat alles veel te duur is en ik verdien ook geen 1600 euro of meer in de maand
Oud 16 november 2009, 18:09   #175
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Ik betaal al accijnzen, hoor !!!!
Klopt. Maar de KM-heffing vervangt de wegentaks en de IGS-taks. Voor wie weinig rijdt wordt het dus een besparing.

Ik ben wel akkoord om het geheel doorzichtelijker te maken en die accijnzen niet aan de pomp maar bij de KM-heffing te verrekenen.

Dat maakt tevens de ambtelijke taken minder zwaar en kan dus onze overheidskost omlaag helpen.

Ik had dat eigenlijk ook verwacht van de informatisering. Maar niets bleek minder waar ...
Oud 16 november 2009, 18:10   #176
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Maar de KM-heffing vervangt de wegentaks en de IGS-taks. Voor wie weinig rijdt wordt het dus een besparing.

Ik ben wel akkoord om het geheel doorzichtelijker te maken en die accijnzen niet aan de pomp maar bij de KM-heffing te verrekenen.

Dat maakt tevens de ambtelijke taken minder zwaar en kan dus onze overheidskost omlaag helpen.

Ik had dat eigenlijk ook verwacht van de informatisering. Maar niets bleek minder waar ...
Dus ik word gestraft omdat ik nu éénmaal 25km van mijn werk woon.
Oud 16 november 2009, 18:12   #177
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat gebeurt er als je een hybrid koopt ? uw taks gaat toch omlaag ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:14   #178
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
x2 x 220 maakt 11.000 KM/jaar. Da's peanuts : u gaat minder betalen.
Oud 16 november 2009, 18:15   #179
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan er iemand uitleggen wat die km.-heffing in belgie zal zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2009, 18:16   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.
En tot hiertoe werd iemand anders gestraft omdat hij net naast zijn werk ging wonen, en naar den bakker reed met zijne velo, dus maar 3000 km per jaar bolde, maar toch volledig inschrijvingstaks en jaarlijkse rijtaks moest betalen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be