![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens zit hem het probleem niet in het feit dat alleen de afgelopen 10 jaar werd gepresenteerd, maar wel dat de modellen en de gemeten temperatuur steeds meer uit elkaar lopen (de gemeten temperatuur zit nu aan de rand van de laagste trend van alle modellen). Iets wat de klimaatwetenschappers niet kunnen verklaren en (in hun emails) behoorlijk vervelend vinden. Een heel simpele verklaring is dat de meeste modellen het effect van CO2 simpelweg overschatten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder doet het verhaal over de Stichting Han en de Groene Rekenkamer niets af aan aan de inhoud van een aantal uitstekende geschriften (o.m. over nitraten) door hen geproduceerd. Mij interesseert het geen barst of iemand betaald wordt door Exxon, Greenpeace of de overheid. In alle gevallen bekijk ik de inhoud op gegevens en argumentatie en daar kan ik het dan mee eens zijn of niet. Uiteraard, gebaseerd op ervaring, zal ik de gegevens en argumenten van wetenschappers betaald door Greenpeace iets kritischer bekijken dan die geproduceerd door anderen, maar dat doet niets af van de inhoud van wat er is geschreven. Overigens heb ik eens hartelijk gelachen met je beschrijving van mijn bemoeienis met de Chlorofielen. De Chlorofielen hadden hun zwaartepunt in België (Solvay, LVM en BASF), niet in Nederland. Vanuit de werknemers zelf gesticht naar aanleiding van de onvoorwaardelijke ecotax op PVC flessen voor mineraal water, ingefluisterd door de Groenen (die hun stem was noodzakelijk voor de staatshervorming). En uit onvrede met de juridisch en wetenschappelijk correcte maar veel te trage reactie van de bedrijven zelf. Ik ken(de) de andere Akzo Nobel leden van HAN/GRK niet eens (er werkten zo'n kleine 30.000 mensen voor Akzo Nobel Nederland)... Zie verder: http://www.chlorophiles.org/ Moet zo nodig nog een officiële afsluiting krijgen, gezien we er mee gestopt zijn (alle stichters/bestuursleden zijn nu op pensioen...). Tot slot: Peer review is een noodzakelijk kwaad. Wat de betroffen wetenschappers echter deden was trachten om de publicaties van collega's met een afwijkende mening te blokkeren via dat proces. Dat is een duidelijk probleem als het een (te) kleine groep betreft die bovendien nog af te rekenen heeft met de dominantie en het karakter van bepaalde personen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tamelijke maffia dus.
![]() |
#164 |
|
![]()
![]() |
#165 |
|
![]()
![]() |
#166 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
als ik klimaatskeptici een beetje correct inschat zal dit topic trouwens de komende vijftig jaar nog heel actief blijven. Ik ga er vanuit dat dit een van de langste draden ooit gaat worden op dit forum ![]() Citaat:
Citaat:
ik ben er altijd vanuit gegaan dat de eerste contacten ontstonden bij je lezing voor HAN. Niet dat het relevant is. Laatst gewijzigd door Jedd : 4 december 2009 om 00:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Schepen
|
![]() Zelfs onze VRT heeft het eindelijk ontdekt, tijdens een interview met Pachauri in het Europees Parlement (in Koppen van vandaag), die Climategate minimaliseerde: zie een kort videofragment hier:
http://www.ferdinand-engelbeen.be/klimaat/Pachauri.wmv Marcel Crock bericht dat ook NWT met zijn verhaal over de hockeystick affaire in de mails wordt vermeld en dat Rob van Dorland van het KNMI zwaar onder druk is gezet door Mann en Jones, vanwege zijn uitspraken in die zaak. Die heeft hij dan ook ontkent: "verkeerd geciteerd" door Marcel... Zie http://climategate.nl/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() @Jedd: ik begrijp niet hoe je kunt blijven volharden in je hooghartige opstelling; zijn je eerdere uitingen ter verdediging van de "integriteit" van Wetenschappers en ontkenning van hun (om)koopbaarheid/belangenverstrengelingen/samenspel(collusie)-met-politici nog niet voldoende door nieuwsfeiten afgestraft? Die "branche" is al net zo ziek als het bank- en verzekeringswezen.
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Bijna drie duizend mensen hebben meegewerkt aan die rapporten. Kan gemakkelijk dat er twee of drie flipten. Kan nog gemakkelijker dat dit alles opgezet spel is van de multinationals die er ook niet voor terug deinzen elkaar te bespioneren en zelfs te vermoorden, ... .
Ik heb met mijn eigen ogen een weinig gezien van wat multinationals zoal aanrichten op milieugebied en hoe ze steeds de gevolgen van zich af schuiven. Heb zelf al met eigen ogen een aantal van de gevolgen van slecht milieubeheer en klimaatverandering gezien en ik twijfel niet. Onze manier van leven moet veranderen. Cradle to cradle, duurzame energieën, weloverdachte ruimtelijke ordening, ... veranderingen die ons op lange termijn ten goede gaan komen zelfs zonder klimaatverandering. En daarin een voorsprong halen kan nooit slecht zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() De CRU-hack was schijnbaar geen geïsoleerd geval, maar lijkt deel uit te maken van een frontale aanval op de wetenschap :
Attempted breaches show larger effort to discredit climate science Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() Ik begin een beetje nieuwsgierig te worden naar de reikwijdte van deze fraude; vermoed dat er toch minstens wel Nederlanders tussen zitten.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 4 december 2009 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb over de kwestie die je vermeldt nooit een stelling ingenomen. Ik heb in de marge van die discussie (die je met iemand anders had) of een andere discussie (die je met iemand anders had) een vraag gesteld over iets wat ik niet begreep. Net zoals nu heb je toen geweigerd om op mijn vraag te antwoorden, en heb je mij impliciet maar redelijk duidelijk in het hoekje van 'Zij die de Wetenschap niet geloven' geduwd. Ik ben overigens evenveel logicus als jij klimaatwetenschapper bent. Niet dus. En neen, ik verwacht geen intellectuele eerlijkheid meer van jou, zoveel wijzer ben ik ondertussen wel geworden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2009 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Lijkt mij dus voor uitbreiding vatbaar; voor oplichters geen genade.