Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 18:34   #161
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
ik heb namelijk in mijn vriendenkring meerdere homo's die gewoon zeggen dat ze hetero zijn om toch bloed te kunnen geven.
amaai, en dat noem jij vrienden ?

Liegen tegen de belastingen zou ik kunnen begrijpen, maar tegen het rode kruis? Alsof die mensen niet proberen goed te doen.

Maar ik ken ook van dat soort mensen die bloed geven aan het rode kruis denkend dat dat een soort van gratis HIV controle is. (Voor alle duidelijk, dat is het dus niet. Men doet geen individuele controles)
Oud 12 december 2009, 18:40   #162
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Bwah, ik vind het ook enggeestig van het Rode Kruis en ik ga niet helemaal akkoord met hun logica (alhoewel ik hun redenering wel kan begrijpen). Hetzelfde met die zever omtrent de autoverzekering, ik betaal meer omdat ik ne vent ben en omdat venten over het algemeen meer ongevallen hebben dan vrouwen zou ik dus ook ne slechtere chauffeur zijn, veralgemenen dus. Gelukkig heeft Europa dit soort discriminatie verboden. Nu blijkbaar volgt het Rode Kruis dezelfde redenering.

Maar wat ik vooral niet begrijp is: waarom maken homo's zich hier zo druk over? Als ik bloed wil gaan geven en het Rode Kruis zegt mij "wij moeten uw bloed niet hebben!" dan zeg ik gewoon "okè dan niet". Uiteindelijk ben ik dan van die vervelende naald verlost en is mijn geweten ook weer gesust, ahja ik wilde wel maar het is niet mijn fout dat ze het niet moesten hebben.
Gedurende 3 tot 6 maanden na een HIV besmetting is het bloed, wat betreft zelfs de meest moderne controlemechanismes, schijnbaar perfect veilig & zuiver en geschikt voor overdracht.

Erger nog, bloed wordt gegroepeerd in bloks van 20 tot 30 donoren. Dat betekent dat als 1 hiervan in de bovenstaande categorie valt, de gehele bundel HIV besmet wordt zonder dat dit kan worden geregistreerd.

Klinische bloedverificatie alleen is niet genoeg als garantie dat verkregen bloed veilig zal zijn. Statistische uitsluitingen op basis van identificatie van risicogroepen is eveneens noodzakelijk... en dat heeft niets te maken met discriminatie, wel met de veiligheid van degene die bloed krijgt en dat deze niet wordt gestraft voor de onvoorzichtigheid van iemand anders, ook al is die een donor.
Oud 12 december 2009, 18:44   #163
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Iemand het gevoel geven dat hij niet meetelt is ook een vorm van discriminatie. Het standpunt van het R.K. is enerzijds begrijpelijk, anderzijds wel degelijk discriminerend en vooral niet aangepast aan de nieuwe inzichten over hoe het virus zich verspreidt en hoe de psychologie rond zo'n onderwerpen ineen zit. Speel gewoon open kaart en dan kom je geen zaken tegen zoals ik, ik heb namelijk in mijn vriendenkring meerdere homo's die gewoon zeggen dat ze hetero zijn om toch bloed te kunnen geven.
Is dit geen poging tot massamoord van je vrienden
Je weet pas zeker een half jaar na de seks of je aids hebt , en intussen maar bloed geven

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 12 december 2009 om 18:47.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:46   #164
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met de dynamica van de evolutie van HIV, maar het kan evengoed binnen 10 jaar omdraaien hé. In Afrika b.v. zijn het vooral hetero's die besmet zijn. Er is geen reden om aan te nemen dat het hier niet kan veranderen.
Zoveelste drogrede omtrent aids , Afrikaanse homomannen hebben 10 keer meer aids dan Afrikaanse heteromannen .
Dat veel Afrikaanse vrouwen aids oplopen ligt aan het feit dat er in Afrika een zwaar taboe rust op homofilie , homo's trouwen en krijgen kinderen om niet op te vallen als homo .
Oud 12 december 2009, 18:50   #165
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Je weet pas zeker een half jaar na de seks of je aids hebt , en intussen maar bloed geven
gelukkig niet... de hoeveelheid menselijk slijm dat liegt bij het invullen van die enquetes zal wel een minderheid zijn.

Maar het is wel de perfecte moord... Men kan enkel vermoeden dat als een bedgebonden kind, na een ongeval, plots HIV ontwikkelt dat het wel van het bloed moet zijn, maar zoeits is natuurlijk wegens de beperkte houdbaarheid van bloed en de tijd tot registratie niet te bewijzen.

HIV door bloedtransfusie is jammer genoeg werkelijkheid en niet te vermijden.
Oud 12 december 2009, 19:34   #166
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Na 3 maanden ben je al voor 99,5% zeker.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 03:32   #167
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Maar het is wel de perfecte moord...
De perfecte moord , daar zeg je wat .
Oud 13 december 2009, 07:58   #168
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Die homo's die bewust HIV verspreiden zouden moeten aangeklaagd en veroordeeld worden wegens het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Stel dat een homo besmet is door een andere homo en zonder het te weten bloed geeft, ik mag er niet aan denken wat de gevolgen kunnen zijn...
Ik zou eerder zeggen dat iedereen (hetero of homo) die anderen bewust met HIV besmet zou moeten aangeklaagd worden. De gevolgen zijn niet minder erg als seropositieve hetero's anderen besmetten en bloed geven, hoor.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 14:01   #169
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Cottenjé Bekijk bericht
We denken weer in vakjes. Ik hou zelfs niet van de termen homo's en hetero's. Wat doen we met de zogenaamde biseksuelen dan? Of vallen die uit de cijfers en wie controleert dat? Mensen kruipen gemiddeld maar met zijn tweeën in bed zonder dat daar iemand naast staat.

Dat er inderdaad door mannen meer aan seksualiteitsbeleving wordt gedaan dan door vrouwen is wel genoeg bewezen. Wie dan twijfelt aan het natuurlijke aandeel van een man-vrouw relatie en de frustraties die het met zich kan meebrengen leze het gedicht van Willem Elsschot "Het Huwelijk".

Als we nog maar alleen het aantal echtscheidingen in acht nemen. Waar kinderen tussen ouders worden uitgespeeld. Waar vechtscheidingen leiden tot grote frustraties van de achterblijvende. Waar de maatschappij laks aan de zijlijn blijft staan en de procedure onmenselijk makkelijk aanpast. Waar de leugen zegeviert op de belofte...dan kan ik alleen maar met lede ogen toekijken en me afvragen wat er in Godsnaam in amper 50 jaar tijd met onze maatschappij is gebeurd.

Ik maak deze kleine omweg om maar aan te tonen dat er geen wezenlijk verschil is tussen die zogenaamde homo's en hetero's hun manier van omgaan met elkaar en relaties. Alleen het risicogehalte is anders om effectief iets op te lopen in een niet-monogame levensstijl.
Biseksuelen bestaan niet. Het zijn gewoon extreem promiscue homoseksuelen of heteroseksuelen.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 14:02   #170
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Die homo's die bewust HIV verspreiden zouden moeten aangeklaagd en veroordeeld worden wegens het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Stel dat een homo besmet is door een andere homo en zonder het te weten bloed geeft, ik mag er niet aan denken wat de gevolgen kunnen zijn...
Ik dacht dat homo's zelfs geen bloed mogen geven.
Oud 13 december 2009, 15:58   #171
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Biseksuelen bestaan niet. Het zijn gewoon extreem promiscue homoseksuelen of heteroseksuelen.
OMG! Lees jij je berichten nog wel eens na voor je op dat verzendknopje duwt? Misschien voortaan een beetje wegblijven uit onderwerpen waar je duidelijk geen snars van begrijpt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 16:43   #172
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 22:36   #173
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
OMG! Lees jij je berichten nog wel eens na voor je op dat verzendknopje duwt? Misschien voortaan een beetje wegblijven uit onderwerpen waar je duidelijk geen snars van begrijpt...
Ik lees mijn berichten na, ja. Verder nog iets?
Oud 13 december 2009, 22:55   #174
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees mijn berichten na, ja. Verder nog iets?
Dan is het erger dan ik al dacht...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 december 2009, 01:23   #175
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dan is het erger dan ik al dacht...
Verder niets dus...
Oud 14 december 2009, 06:04   #176
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder niets dus...
Toch niet wat jou betreft. Tegen zoveel domheid is immers geen kruid gewassen.

Citaat:
Oud 14 december 2009, 07:45   #177
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je bron hiervoor?
Ik kan dan evengoed beweren dat iedereen biseksueel is, maar dat er sommigen (bijna) exclusief op mannen vallen en anderen (bijna) exclusief op vrouwen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 10:35   #178
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor om eens duidelijk te durven zeggen waarover het gaat. Namelijk: niet over statistieken, maar over imago's. De HIV-statistieken schaden de homozaak die een flik stuk gevoeliger ligt dan die van diabeetlijders die ook geen bloed mogen geven, maar klagen daarentegen niet. Punt een.

Punt twee. Is er daar iets aan te doen? Ik denk het niet. Het is een structureel probleem (een beleefde manier om te zeggen dat er niets aan te doen is. Homo's zijn een kleine groep die het met elkaar doen, doen het graag, doen het vaker en doen het met meer partners dan andere groepen. Ze zullen het ook onvermijdelijk vaker onbeschermd doen. HIV enkel illustreert het probleem, bij wijze van spreken. Aanvankelijk waren ze afgeschrikt door 'een nieuwe dodelijke ziekte' en namen speciale voorzorgen, wat uiteraard niet vol te houden is, gezien het een chronische (niet meer dodelijke) ziekte geworden is.
Het process is cyclisch:
Standaard Online - Nieuwe ziekte bij homo's met hivhttp://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=662IOI3O

Hoe kunnen we daarmee omgaan:
1. Het een spijtige zaak vinden, zo van: 'wat hebben die mannen toch pech', 'de onschuldigen lijden door de schuldigen,' 'we blijven trots zijn, mannen.'
2. Onze schouders ophalen zeggende: 'Homo zijn is geen schande, maar echt fier zou ik daar toch niet (meer) op zijn
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:42   #179
Hardcore4life
Banneling

Standaard

Er zijn geen studies over gedaan maar volgens mij komen monogame echte relaties erg weinig voor bij homo's. Ik vermoed <10%. Ook diegenen die een "vaste" relatie zouden hebben, gaan vaak vreemd. Dat is eenmaal de realiteit in het homowereldje.
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 20:45   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardcore4life Bekijk bericht
Er zijn geen studies over gedaan maar volgens mij komen monogame echte relaties erg weinig voor bij homo's. Ik vermoed <10%. Ook diegenen die een "vaste" relatie zouden hebben, gaan vaak vreemd. Dat is eenmaal de realiteit in het homowereldje.
Amai als Raf deze post ziet...

Jij hebt het zitten!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be