Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2009, 13:43   #161
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
dit is voldoende
Nee, dat is niet voldoende, misschien volgend jaar de naam Mo7ammed verbieden?

Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 13:43.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 13:48   #162
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee, dat is niet voldoende, misschien volgend jaar de naam Mo7ammed verbieden?
Ook een goed voorstel, je zal zonder enige twijfel nogal wat pro-stemmers vinden.
En even terzijde, immigratie slaat m.i. ENKEL op mensen, goederen hebben hier niets mee te maken. Dus ja, Zwitserland kan best, net zoals de rest van Europa dat beter zou doen, de instroom van islamieten stoppen.

mo7ammed? is het niet modamned?

Laatst gewijzigd door lantjes : 1 december 2009 om 13:49.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 13:56   #163
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd, het verhaal van onze broeder Sulley Muntari (moge Allah hem beschermen) met José Mourinho in Inter Milaan was (voor mij) pijnlijker en erger dan de beslissing van Zwitserland omtrent minaretten.
Oud 1 december 2009, 13:58   #164
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

En het verhaal van onze zustertje Cennet Dogany (moge Allah haar lief hebben) nog erger.

Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 13:58.
Oud 1 december 2009, 14:01   #165
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het evenwel niet zo dat men ook op gemeentelijk vlak hierover een bindende volksraadpleging kan houden?
Inderdaad. En dat bedoel ik dus met dat er waarschijnlijk gewoon niets verandert.

In mijn gemeente is er niet eens een gemeenteraad. Daar wordt gewoon twee keer per jaar de hele bevolking uitgenodigt. Dat vindt nota bene in het
"Reformierte Kirchgemeindehaus" plaats, voornamelijk omdat dat de enige zaal is die groot genoeg is.
En daar wordt gewoon per handopsteken over van alles en nog wat belist. De begroting. Bouwvergunninge. Of die Belg die er nu al zo lang woont Zwitser mag worden...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 14:04   #166
Zwitser

Standaard

Citaat:

Een christen in moslimland die geen moslim is, heeft zijn kerk, en als hij echte christen zou zijn, dan is er geen enkele reden om niet moslim te zijn want de boodschap van de islam is dezelfde boodschap van alle profeten en boodschappers. Jezus kwam de wet en de profeten niet ontbinden, maar vervullen, en Mohammed de laatste profeet kwam de rest vervolledigen. Jezus zegt nergens ik ben God, aanbid Mij. Jezus zei nergens ik ben God de Enige Zoon, Jezus zei nergens ik ben derde persoon in God. Jezus zei nergens er komt geen profeet na Mij, die mijn boodschap en de boodschap van anderen profeten niet zal doen hernieuwen en vervolledigen.
Jij vind dus dat de Islam superieur is aan alle andere godsdiensten?
Oud 1 december 2009, 14:08   #167
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jij vind dus dat de Islam superieur is aan alle andere godsdiensten?
Ja.
Oud 1 december 2009, 14:13   #168
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ja.
Wel, ik vind dus, net als jij, dat we niet alle religies gelijk kunnen behandelen. Sommige zijn immers belachlijker dan andere.
Oud 1 december 2009, 14:13   #169
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Mocht uwen allah al bestaan 't zou nogal een smeerlap zijn om zijn creatie zo in het verderf te storten. Daar kan je enkel, tja...., islamiet voor zijn anno 2009.
Oud 1 december 2009, 14:14   #170
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik vind dus, net als jij, dat we niet alle religies gelijk kunnen behandelen. Sommige zijn immers belachlijker dan andere.
Wie bedoel je daar met "we"?
Democraten? Welke democraten dan?

Past wat je zegt in de normen van "democratie" ?

Laatst gewijzigd door porpo : 1 december 2009 om 14:15.
Oud 1 december 2009, 14:15   #171
Zwitser

Standaard

Citaat:
Een christen in moslimland die geen moslim is, heeft zijn kerk, en als hij echte christen zou zijn, dan is er geen enkele reden om niet moslim te zijn want de boodschap van de islam is dezelfde boodschap van alle profeten en boodschappers.
Eigenlijk geef je hier zelf al een richting aan die naar een heel erg elegante oplossing voert. Als alle Moslims in Europe nu eens gewoon Christen zouden worden. Probleem opgelost.
Oud 1 december 2009, 14:16   #172
Zwitser

Standaard

Citaat:
Wie bedoel je daar met "we"?
Democraten? Welke democraten dan?

Past wat je zegt in de normen van "democratie" ?
Het past prima in wat ik als democratie zie.
Oud 1 december 2009, 14:19   #173
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk geef je hier zelf al een richting aan die naar een heel erg elegante oplossing voert. Als alle Moslims in Europe nu eens gewoon Christen zouden worden. Probleem opgelost.
Probleem opgelost? Wat voor probleem?
Als de wereld 0,000000000001% van de moeite doet om de kloof tussen arm en rijk te dichten in deze wereld, dan zullen er veel problemen opgelost worden. Wij hebben gezondheidsproblemen en milieuproblemen en politieke problemen met globalisatie die overal wilt opdringen met alle soorten middelen, van oorlog tot een chemische aanval (Fallujah) tot Gaza holocaust en http://www.youtube.com/watch?v=wrW4fOGIMVY

Dat zijn de echte problemen, maar Zwitserland (de extremisten daar) zien de culture revolutie als een dreiging en dus als een probleem die prioriteit heeft boven alle andere echte problemen.
Oud 1 december 2009, 14:20   #174
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het past prima in wat ik als democratie zie.
Jij?
Van welke stroming ben jij? en welke democratie volg jij?

Wie bedoelde je met "we" ?
Oud 1 december 2009, 14:22   #175
Zwitser

Standaard

Citaat:
Probleem opgelost? Wat voor probleem?
Het "probleem" dat Moslims blijkbaar niet vrij hun wil aan hun omgeving mogen opdringen in Europa.

Je zegt zelf, een goede Christen heeft in een Moslim land geen enkel excuus om niet Moslim te worden, want Islam en Christendom is eigenlijk hetzelfde.

Wel, hier in Europa zeggen we soms: Wie A zegt moet B zeggen. Als Christendom en Islam toch hetzelfde zijn, dan zou je toch verwachten dat goede Moslims in Europa gewoon Christen worden.

Citaat:
Als de wereld 0,000000000001% van de moeite doet om de kloof tussen arm en rijk te dichten in deze wereld, dan zullen er veel problemen opgelost worden.
De kloof tussen arm en rijk is zichzelf razendsnel aan het dichten. Wat is je probleem?
Oud 1 december 2009, 14:22   #176
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Die kerktorens werden gezet in een andere tijd en context.

En Distel heeft gelijk, er is hier geen sprake van discriminatie. Het neen tegen het bouwen van minaretten geldt evengoed voor de niet-moslims.

Niemand wordt belemmerd in zijn vrijheid van godsdienst, het gaat om een stedenbouwkundig voorschrift. Net zoals het gedoe met de hoofddoeken ging om een kledingvoorschrift.

De een kan ermee leven dat het soms eens "neen" is, de ander moet direct beginnen roepen en tieren en er lelijke woorden als "racisme" en "xenofobie" bijhalen.

Belachelijk.
Ik ben fel tegenstander van het bouwen van een minaret naast het Belfort van Brugge. De eerste die mij hiervoor beschuldigt van racisme kan op z'n blote knieën z'n excuses aanbieden.

Ja, sommigen zullen neen gestemd hebben omdat ze niet houden van moslims, maar om daar uit af te leiden dat alle Zwitsers die neen stemden racisten zijn, is een paar bruggen te ver.

Er zijn andere redenen om nee te stemmen. Ruimtelijke Ordening bijvoorbeeld. 't Is niet omdat België vol koterij staat, dat andere landen geen degelijke Ruimtelijke Ordening hebben die het waard is bewaard te blijven.

De extreem-rechtse debielen met hun stomme pamfletten hebben het meest lawaai gemaakt, maar dat wil niet automatisch zeggen dat zij de meerderheid van de Zwiters vertegenwoordigen.

Voor zover wij weten hebben de meeste neen stemmers neen gestemd omdat ze minaretten gewoon lelijk vinden.

Er zomaar, ongefundeerd, van uitgaan dat alle Zwiters racisten zijn, is ronduit onbeschoft en denigrerend.

Zijn al diegenen die hen nu staan te veroordelen dan plots gedachtelezers? Eigenaars van een glazen bol? Jullie zijn al even bevooroordeeld als de doorsnee racist.

Door altijd maar te pas en onpas het woordje racisme rond te slingeren, hol je het uit en maak je er een karikatuur van.

Laatst gewijzigd door Sammael : 1 december 2009 om 14:30.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2009, 14:23   #177
Zwitser

Standaard

Citaat:
Jij?
Van welke stroming ben jij? en welke democratie volg jij?

Wie bedoelde je met "we" ?
Definieer dan eens wat jij onder democratie verstaat.
Oud 1 december 2009, 14:40   #178
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Definieer dan eens wat jij onder democratie verstaat.
Een vraag met vraag antwoorden is een forum-spelletje die ik niet graag speel, sorry.

Vergeet die vraag, en concentreer op deze:
Wie bedoelde je daar met "we" en wie zijn "ze" dan?
Oud 1 december 2009, 14:50   #179
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Zwitser heeft volledig gelijk met zijn betoog.

Die minaretten zijn totaal onnodig om een godsdienst te belijden. Landschappelijk horen ze niet in Zwitserland thuis. Zeker niet in de steden.

Vrijwel alle buitenlanders passen zich aan, alleen moslims niet. Waar kennen we dat ook weer van?

En verder niet zeuren, zoals ene Maxime Verhagen - met een totaal zinloze uitspraak dat het "mogelijkerwijzwe een schending is van de vrijheid van godsdienst ....." Waar haalt hij het vandaan?
Oud 1 december 2009, 14:51   #180
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ben lang niet overtuigd van het nut van "referendumdemocratie". Zou het soms toeval zijn dat Zwitserland pas in 1971 vrouwen het recht gaf te stemmen bij federale verkiezingen, zou het soms toeval zijn dat Zwitserland pas in 2002 toetrad tot de Verenigde Naties, en zou het soms toeval zijn dat uitgerekend Zwitserland nu zo'n achterlijke bepaling in haar grondwet opneemt? Ik besef dat ik hiermee de dogma's van de referendumfetisjisten in vraag stel, maar ik vind niet dat we "directe democratie" als alleenzaligmakend mogen beschouwen. Ook directe democratie heeft haar nadelen, zoals dit referendum duidelijk illustreert.
Het feit dat uw eurocratie nog niet overal geldt, leidt blijkbaar tot enige frustratie.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be