Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Dit is
racisme 1 12,50%
islamhaat 6 75,00%
moslimhaat 2 25,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2009, 14:00   #161
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Als het bevolkingsaantal te hoog wordt, dan heeft de natuur 'oplossingen' trouwens.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 15:00   #162
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je zou alvast van deze vrouwen kunnen leren meer kinderen te krijgen.

Autochtone Vlaamse vrouwen krijgen minder dan 1,5 kind gemiddeld.

Misschien zou het eigen volk dus in dit fundamentele opzicht eens wat moeten leren van onze moslim-chicks, voordat het uitsterft.
Als er nu iets wat we niet nodig hebben, dan is het wel nog meer kinderen. 6,8 miljard, Eberhard, and counting.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 15:00   #163
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Als het bevolkingsaantal te hoog wordt, dan heeft de natuur 'oplossingen' trouwens.
Dat het verondersteld superieure volk zich niet meer voortplant misschien?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 16:59   #164
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het verondersteld superieure volk zich niet meer voortplant misschien?
Idiocracy.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 17:47   #165
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou alvast van deze vrouwen kunnen leren meer kinderen te krijgen.

Autochtone Vlaamse vrouwen krijgen minder dan 1,5 kind gemiddeld.

Misschien zou het eigen volk dus in dit fundamentele opzicht eens wat moeten leren van onze moslim-chicks, voordat het uitsterft.
mijn god, alleen in onderontwikkelde landen denken ze nog steeds dat veel kinderen = rijkdom! we zijn hier in de westerse wereld, wij hebben héél goed begrepen dat er genoeg mensen op de aardbol rondlopen.

ongebreidelde voortplanting laten we over aan de konijnen en de .....
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 17:52   #166
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Een troglodiet mag je in een moderne maatschappij droppen, als hij zijn cultuur niet aanpast zal hij een zware ondergang meemaken (maakt niet uit of hij anderen meesleept of niet). Klinkt chauvinistisch, maar ook de moslimvrouw zal moeten werken en emanciperen op een dag.
De infrastructuur die de westerse kolonialen uitbouwden in Afrika is snel onbruikbaar geworden; dat zullen mensen uit een getto-rapperscultuur ook meemaken als ze hun haat-rancune niet opzij kunnen werpen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 15 december 2009 om 18:02.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:26   #167
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
mijn god, alleen in onderontwikkelde landen denken ze nog steeds dat veel kinderen = rijkdom! we zijn hier in de westerse wereld, wij hebben héél goed begrepen dat er genoeg mensen op de aardbol rondlopen.

ongebreidelde voortplanting laten we over aan de konijnen en de .....
Dan zou de westerse wereld beter onderwijs betalen in die landen.

Mag ik je er terloops op wijzen; dat 50 - 60 jaar geleden van de Vlaamse arbeiders gezegd werd dat ze kweekten als konijnen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:37   #168
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Mag ik je er terloops op wijzen; dat 50 - 60 jaar geleden van de Vlaamse arbeiders gezegd werd dat ze kweekten als konijnen.

je kan de ontwikkelingslanden niet eeuwig hun handje vasthouden, ze moeten zelf ook willen. er is ontwikkelingshulp (zij het onvoldoende maar wanneer is het wel voldoende..zijn de zakken van hun leiders ooit gevuld?) maar in grote lijnen lijken die landen niet te evolueren...tenzij negatieve evolutie ook evolutie is natuurlijk.

idd, 50-60j geleden was dat zo en nu is dat niet meer zo. wederom: evolutie noemen ze dat.
één van de grote verschillen met onze "konijnen" van toen en die van nu is dat in de tijd onze kinderen degelijk opgevoed werden thuis. de mensen toen verwachtten niét dat de maatschappij de opvoeding van hun kinderen voor haar rekening zou nemen.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:46   #169
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan de ontwikkelingslanden niet eeuwig hun handje vasthouden, ze moeten zelf ook willen. er is ontwikkelingshulp (zij het onvoldoende maar wanneer is het wel voldoende..zijn de zakken van hun leiders ooit gevuld?) maar in grote lijnen lijken die landen niet te evolueren...tenzij negatieve evolutie ook evolutie is natuurlijk.

idd, 50-60j geleden was dat zo en nu is dat niet meer zo. wederom: evolutie noemen ze dat.
één van de grote verschillen met onze "konijnen" van toen en die van nu is dat in de tijd onze kinderen degelijk opgevoed werden thuis. de mensen toen verwachtten niét dat de maatschappij de opvoeding van hun kinderen voor haar rekening zou nemen.

evolutie hebzucht zou ik eerder denken!
De meeste gezinnen bestaan uit 1 kind omdat ze anders te veel luxe moeten missen!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 19:47   #170
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom vind ik het een goed idee om voor onderwijs te helpen zorgen.
Dat kunnen de leiders niet in hun zakken steken; dat zorgt voor minder kinderen en een hogere levensstandaard van de bevolking.
Wat wil je nog meer?

Citaat:
Dat heet geen evolutie; dat heet onderwijs. Betaald en verzorgd door de overheid.
Ik wilde je er enkel op wijzen dat het nogal respectloos is om mensen met konijnen te vergelijken. Ik hoopte dat je dit zou begrijpen door naar onze Vlaamse (groot)moeders te verwijzen.
Oud 15 december 2009, 20:35   #171
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
De meeste gezinnen bestaan uit 1 kind omdat ze anders te veel luxe moeten missen!
De aarde is al zo overvol. Al dat gekonijn kan niet eeuwig doorgaan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 21:48   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Neen maar wel omdat er besef is dat kinderen meer nodig hebben dan primaire zorg, en vrouwen graag meer willen dan enkel broedmachine zijn, hebzucht of luxe heeft daar weinig mee te maken; wel gezond verstand.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 21:50   #173
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mogen wij er dan ook terloops op wijzen dat 50 -60 geleden de pil er nog niet was; wat veel arbeidersvrouwen tot die ellende van grote gezinnen dwongen.
Nadenken voor je wat zegt helpt al eens af en toe
Oud 15 december 2009, 21:58   #174
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen maar wel omdat er besef is dat kinderen meer nodig hebben dan primaire zorg, en vrouwen graag meer willen dan enkel broedmachine zijn, hebzucht of luxe heeft daar weinig mee te maken; wel gezond verstand.
Gezond verstand is vooral wat men op dit forum en elders mist.
Oud 15 december 2009, 22:04   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mogen wij er dan ook terloops op wijzen dat 50 -60 geleden de pil er nog niet was; wat veel arbeidersvrouwen tot die ellende van grote gezinnen dwongen.
Natuurlijk mag je daar op wijzen.
Toch waren er toen ook; williswaar minder betrouwbare; voorbehoedsmiddelen.
Er was ook een significant verschil tussen het gemiddeld aantal kinderen van de Vlaamse arbeiders klasse tegenover de Vlaamse elite en de Waalse arbeidersklasse.
Als uitleg wordt soms de katholieke overtuiging die bij de Vlaamse arbeidersklasse sterker leefde; gegeven.
Citaat:
Nadenken voor je wat zegt helpt al eens af en toe
Waar is deze opmerking goed voor? Is dit een argument? Is dit volharden in de boosheid?
Oud 15 december 2009, 22:08   #176
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn god, alleen in onderontwikkelde landen denken ze nog steeds dat veel kinderen = rijkdom!
Feitelijk onjuist, maar dat overkomt u wel vaker.

De kindertal curve (Y-as) loopt al een tijdje U-vormig met inkomens op de X-as.

De hogere inkomensgroepen hebben blijkbaar allang begrepen dat een hoger kindertal verstandig is.
Dat juist het klootjesvolk het laat afweten voor wat betreft het krijgen van kinderen is dan ook niet meer dan een nuttige vorm van selectie.
Een paar decennia wat dom geklaag,....en dan zijn ze weg.
Oud 15 december 2009, 22:10   #177
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop niet dat uw antwoord een voorbeeld is van zelfbeheersing,want uw irritatie wanneer u tegengesproken wordt is overduidelijk.
Nee, ik ben niet onwetend, niet koppig, en heb van vrouwen met hoofddoek als het over emancipatie gaat helemaal niets te leren.
Als je kiest om verder te gaan in jouw onwetendheid dan is dat altijd jouw keuze natuurlijk, maar gelieve niet jouw kortzichtige middeleeuwse kerkelijke oppervlakkige kennis van de islam en moslims als een waardevolle kritiek te beschouwen, dat is gewoon onzin en wij weten dat het een onzin is omdat er nergens een onderscheid wordt gemaakt tussen de objectiviteit van het praktiseren van de islam door de moslims en de subjectiviteit van rechtse-westerse kijk op die toepassing van islam in het dagelijks leven als een manier van leven en ook als geloof en spiritualiteit, deze kijk is beperkt tot een zeer achterlijke interventie van rechtse-westerse wereldbeeld tov die van de islam, het islamitische denken, de islamitische cultuur, het islamitische geloof en de islamitische spiritualiteit.

Citaat:
U vindt dat mensen dus maar jong moeten trouwen, vrouwen aan de haard als broedmachines is hier echter verleden tijd. Wettelijk hebben vrouwen evenveel recht als mannen op een relatie, al of niet getrouwd, al of niet met iemand van hetzelfde geslacht, de enige voorwaarde is een leeftijdgrens, niet het huwelijk. je mag dus een seksueel bestaan hebben, ongeacht of je een duurzame relatie zoekt of wilt trouwen en dit zien wij als een mensenrecht, al van gehoord? Dat hoort u te respecteren als inwoner van dit land.
Bovendien kennen we gemengd sociaal verkeer,waar mannen en vrouwen op een normale manier met mekaar kunnen omgaan, neergeslagen ogen zijn dus niet nodig.
In de rechtse-westerse manier van denken zijn deze praatjes inhoudsloos, het komt door het feit dat er een hypocrisie is tussen het uiten van het joods-christelijke traditie enerzijds, en het bepalen van maatschappelijke grenzen in voordeel van consumptiemaatschappij anderzijds, het verhaal is volledig gevangen in deze mentaliteit en buiten deze mentaliteit is er geen beslissing die ethisch verantwoord is, het is iets wettelijk of niet wettelijk dat goed of slecht is, iets dat wettelijk is moet bedoeld zijn om een orde te stichten, maar de doelen rechtvaardigen niet de middelen en de resultaat van deze mentaliteit is vandaag te zien in de crisis, toename van moderne kolonialisme en het stijgen van ziektes en psychische aandoeningen, criminaliteit en onrust. De rechtse-westerse monopolie gaat in plaats van deze problemen proberen op te lossen andere problemen stichten en vooral angst van de mensen om deze vervolgens te gebruiken en misbruiken, dat men hier en daar een kritiek levert op een cultuur die ertegen botst is eigenlijk een gevolg van die mentaliteit, en niet van een bepaalde bewustheid dat men op de goede weg is.

Citaat:
Dent u nu echt dat verkrachting niet voorkomt onder moslims? Woeha!
Gezien het hoge aantal vrouwen van allochtone afkomst, met of zonder hoofddoek in vluchthuizen komt geweld op vrouwen juist evengoed voor onder moslims.
Dat is een beschuldiging die op geen enkele feite of bron gebaseerd is, maar men zegt dat jouw vrijheid stopt waar de vrijheid van een andere begint, dit is een fabeltje als je weet dat de vrijheid van de maatschappij mijn vrijheid aantast en de andere ziet die vrijheid als een gevaar die zijn eigen culturele identiteit (die er niet is) dreigt wat (in hun ogen) mee verholpen kan worden door het zich afzetten tegenover iemand anders maar bij mij zal dat niet echt nodig zijn als ik weet dat die vrijheid geen verschil maakt tussen moslim of niet-moslims, maar wel tussen moslim die zijn geloof praktiseert en zich niet laat beïnvloeden door die vrijheid van de maatschappij met de kracht van het geloof en de spiritualiteit, en moslim die daar niet in staat is. Een groot verschil, mijn gedacht! Ik kan dus zijn zonder eraan te denken om de vrijheid van de maatschappij tot niets te maken, alhoewel ik duidelijk zie dat die aan het ineenstorten is, men heeft neiging om de schuld te geven aan de migranten, maar men vergeet de landen van deze migranten een macro-slaaf is, men heeft (zo beweerd) een einde gebracht aan micro-slavernij, maar die heeft wel de macro-slavernij behouden, het ene is door het andere vervangen.

Citaat:
Volgens u beschermt de hoofddoek tegen duivelse verlangens? Van vrouwen zelf dan? Gelooft u dat echt? U weet wel beter, lees uw koran nog eens, het gaat over jezelf beschermen tegenover mannen en je onderscheiden als gelovige vrouw! Nergens staat dat dit bedoeld is om vrouwen te beschermen tegen hun eigen lusten.
Wij hoeven niet te vasten; omdat we niet getrouwd zijn en dus buiten het huwelijk levenslang op een houtje moeten bijten, het recht op een seksueel bestaan staat los van het huwelijk.
Nergens staat het omdat je koppig bent, en niet bereid bent om beetje langer dan je neus is te kijken, bescherming en wat het is heb ik uitgelegd maar er is een andere soort bescherming, om deze goed te kunnen begrijpen moet je eerst gaan vragen bij de advertentie-industrie en waarom ze bij bepaalde vrouwen dit of dat doen, en waarom ze die of die kiezen, en waarom ze op die of die manier tevoorschijn komen in de reclames en producten.

Het recht op een seksueel bestaan buiten het huwelijk is iets dat jullie vandaag heel graag willen stoppen, maar het is te laat, het is nu een norm geworden omdat het wettelijk is, ethisch is het niet want het is afschuwelijk, maar wettelijk is het wel én er zijn heel veel industrieën die eraan op verschillende manieren verdienen, dus het is te laat, alles want men nu kan doen is gewoon de statistieken bestuderen om de gevolgen te beschrijven en andere alternatieven zoeken zonder aan een directe oplossing te denken, want die is er niet,en Herman Van Rompuy had iets anders gezien: allen de islam biedt weerstand, en dat zegt iets, want hij zei niet alleen de moslims bieden weerstand, maar allen de islam biedt weerstand en hij zelf merkte dat de islam geen moslim is.

Citaat:
U zet uw visie op uw geloof boven de wet. Dat mag, zolang u anderen niet verplicht dit ook te doen, en niet verwacht dat de samenleving uw standpunt gaat delen, of uw mening als maatschappelijk gelijkwaardig beschouwd, religieuze waanzin hoort hier in je priveleven.
Zo; daar kun je voorlopig wel mee verder, maar ik zou toch willen dat u uw belerend toontje achterwege laat, respect komt wel van twee kanten.
Toch nog een vraagje, hoe zit het met de gelijkwaardigheid van niet moslima's?
Mijn geloof boven de wet of niet boven de wet doet er niet ter zake, de wet hier is wat wij moeten respecteren, anders is geen orde. Als ik kies om mijn hoofddoek te dragen dan doe ik dat op basis van een fundament van de democratie en rechten van de mens, dat kan voor jou en voor de rest in de wereld zinnig zijn, maar voor mij persoonlijk doe ik dat op basis van mijn overtuiging, geloof, religie en spiritualiteit. Dit kan ik alleen begrijpen, jij en andere moeten dat niet als een (on)ethische beslissing zien want er is geen (on)ethiek in de consumptiemaatschappij, in deze maatschappij is er wettelijk of onwettelijk. Jij en anderen moeten mijn beslissing zien als een wettelijke keuze in het kader van de fundamenten van de rechten van de mens, de democratie, de vrijheid van individu, de vrijheid van de religie en de vrijheid van cultuur.

Laatst gewijzigd door porpo : 15 december 2009 om 22:25.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2009, 22:10   #178
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De aarde is al zo overvol. Al dat gekonijn kan niet eeuwig doorgaan.

Kan zo in het rijtje:

1 De aarde is al zo overvol
2 Rapport van Rome
3 Kopenhagen
Oud 15 december 2009, 22:10   #179
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag je daar op wijzen.
Toch waren er toen ook; williswaar minder betrouwbare; voorbehoedsmiddelen.
Er was ook een significant verschil tussen het gemiddeld aantal kinderen van de Vlaamse arbeiders klasse tegenover de Vlaamse elite en de Waalse arbeidersklasse.
Als uitleg wordt soms de katholieke overtuiging die bij de Vlaamse arbeidersklasse sterker leefde; gegeven.

Waar is deze opmerking goed voor? Is dit een argument? Is dit volharden in de boosheid?
Vrouwen zijn pas sinds de pil baas over eigen buik, draai eens voor een keertje niet rond je pot!Vindt u onthouding of "voor het zingen de kerk uit" zo betrouwbaar? Meer mogelijkheden waren er vaak niet, en al zeker niet voor arbeidersgezinnen.
vijftig jaar geleden was lang niet ieder arbeidersgezin nog katholiek genoeg om de pastoor mee te laten klappen tussen de lakens hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 15 december 2009 om 22:11.
Oud 15 december 2009, 22:11   #180
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom vind ik het een goed idee om voor onderwijs te helpen zorgen.
Dat kunnen de leiders niet in hun zakken steken;
O nee?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be