Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2009, 19:57   #161
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Fallen Angel discussieert weer eens mee op topniveau: "braaksel", "kak" en "pampers" en "bruinhemden" zijn blijkbaar de sterkste argumenten ...
Ene Savatage komt kennelijk ook niet veel verder dan off-topic, op-de-man gespeelde tussenkomsten:

Citaat:
Moet je niet bezig zijn met Kim De Gelder nog wat liefdesbrieven te sturen? Bespaar je gewauwel liever tot die schrijfsels.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:58   #162
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. De PS heeft bewust volk laten importeren om de politieke positie te verstevigen. De baronieën in Brussel (en elders) overleven dankzij cliëntelisme en dat heeft met progressief denken niks meer te maken. Wat er gebeurt in de gettowijken is dat de bewoners, zowel allochtoon als autochtoon, compleet aan hun lot worden overgelaten in een maatschappij gerund door politieke zuilen, bendes, fundamentalisten.

De reactie van de 'linksen' hier is alleszins veelzeggend. Het complete onvermogen van salonprogressieven om met de migratieproblematiek om te gaan is exact de reden van het succes van extreem rechts.
Maar ze vallen nog liever dood dat hun onkunde en wanbeleid (op vlak) van migratie toe te geven. Het blaffertje Tobback is daar nogal sterk is.
Dat ze maar verder doen. Binnenkort halen ze de kiesdrempel niet meer.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:59   #163
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ene Savatage komt kennelijk ook niet veel verder dan off-topic, op-de-man gespeelde tussenkomsten:
Het klopt toch, niet? Je zit hier wat af te lopen het 'niveau van het politieke debat' en de kennis van de gemiddelde Vlaming, terwijl je in een andere thread bezig was over hoe misbegrepen Kim De Gelder was en hoe jij hem wel begreep, niet? Wel, dan zie ik niet wat jij überhaupt nog over niveau te vertellen hebt ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:00   #164
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik neem aan dat er ergens een reden is waarom 99% van de humoristen links zijn.
En die zijn wel om mee te lachen zeker?
Oud 28 december 2009, 20:01   #165
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik vond Urbanus leuk in "Hector", vertederend en grappig ("Koko Flanel" vond ik al veel minder) en nadien ging het imo bergaf. Zijn zaalshows heb ik nooit echt grappig gevonden (met uitzondering van zijn prille begin rond de jaren 1973 �* 1974).
Zijn enige echt goede plaat (uit zijn zaaloptredens begin jaren zeventig) was imo :

Oud 28 december 2009, 20:02   #166
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik neem aan dat er ergens een reden is waarom 99% van de humoristen links zijn.
Gevoel voor humor en kunst vereist relativeringsvermogen en intelligentie?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 december 2009 om 20:03.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:03   #167
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik kan mij geen vervolging om politieke redenen van rechtse komieken of artiesten in een democratie herinneren.

Weet jij een voorbeeld?
Ik kén zelfs geen rechtse komieken. Ofwel bestaan ze niet, ofwel worden ze zo vakkundig genegeerd dat het lijkt alsof ze niet bestaan.

Nu, ik ken ook niet zo gek veel linkse democratieën... Van zodra een land enigszins democratisch georganiseerd is, is het beleid meestal te karakteriseren als "centrum".
Oud 28 december 2009, 20:04   #168
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kén zelfs geen rechtse komieken. Ofwel bestaan ze niet, ofwel worden ze zo vakkundig genegeerd dat het lijkt alsof ze niet bestaan.

Nu, ik ken ook niet zo gek veel linkse democratieën... Van zodra een land enigszins democratisch georganiseerd is, is het beleid meestal te karakteriseren als "centrum".
Zuid-Amerika, Oost-Europa.

Daar vind je links georiënteerde democratieën.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 december 2009 om 20:05.
Oud 28 december 2009, 20:07   #169
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kunst relativeren, dat kunnen de linksen als de besten.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:09   #170
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
En kunst relativeren, dat kunnen de linksen als de besten.
Jan Fabre en Jan Decock zijn dan ook geen kunstenaars.

Oud 28 december 2009, 20:09   #171
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Het klopt toch, niet? Je zit hier wat af te lopen het 'niveau van het politieke debat' en de kennis van de gemiddelde Vlaming, terwijl je in een andere thread bezig was over hoe misbegrepen Kim De Gelder was en hoe jij hem wel begreep, niet? Wel, dan zie ik niet wat jij überhaupt nog over niveau te vertellen hebt ...
Ik zie niet in waarom mijn interventies aldaar geen niveau hadden - in tegenstelling tot de reacties erop, die louter emotioneel en her en der zelfs hysterisch waren. Dat u het niet eens was met mijn stellingen, zegt niets over hun niveau. Bovendien werd een bepaalde uitspraak van mij door onbevoegden totaal uit zijn context gerukt, wat ook al niet hoog doet opgeven van het niveau van deze lieden.

En ik meen De Gelder inderdaad vrij goed te kunnen begrijpen. Dat kan ik, omdat ik mij niet laat afleiden door het gejoel en het gebral van die lieden die hem het liefst van al aan de galg hadden geschreeuwd. En er is ook wel een zekere zielsverwantschap op sommige vlakken.

Tot daar, wat mij betreft, deze off topic-discussie. Indien u over het geval De Gelder wil discussiëren: wees welkom in de daarvoor voorziene topics.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 28 december 2009 om 20:11.
Oud 28 december 2009, 20:17   #172
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mij spijtig genoeg moeten verlagen tot zijn niveau:
Haha , kerel , je bent geen partij.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:18   #173
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Zuid-Amerika, Oost-Europa.

Daar vind je links georiënteerde democratieën.
"Links georiënteerd"... Je wordt al een stuk voorzichtiger...

Nogmaals: ik ken geen rechtse komieken. Niet in België, laat staan in Zuid-Amerika. Hooguit een paar ex-komieken die naderhand een "rechts" stempel kregen zoals Urbanus of Bill Cosby. Ik vind dat curieus, hoor, omdat ik mij wel degelijk zoiets als "rechtse humor" kan voorstellen.

A propos, beschouw jij de V.S. ten tijde van McCarthy als een democratie?
Oud 28 december 2009, 20:21   #174
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Links georiënteerd"... Je wordt al een stuk voorzichtiger...

Nogmaals: ik ken geen rechtse komieken. Niet in België, laat staan in Zuid-Amerika. Hooguit een paar ex-komieken die naderhand een "rechts" stempel kregen zoals Urbanus of Bill Cosby. Ik vind dat curieus, hoor, omdat ik mij wel degelijk zoiets als "rechtse humor" kan voorstellen.

A propos, beschouw jij de V.S. ten tijde van McCarthy als een democratie?
Waarom? Ik kan evengoed zeggen linkse democratieën.

Misschien waarom er geen rechtse komieken zijn:

Citaat:

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 december 2009 om 20:22.
Oud 28 december 2009, 20:27   #175
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Ik moet nu opeens denken aan die afleveringen van De Pappenheimers waarin Wouter van Bellingen en een Marokkaans type de ene grap na de andere grap kregen te verwerken over zwarten en handtassen stelen. Dat was eigenlijk best interessant. Het kon, omdat de grappenmakers duidelijk niet de intentie hadden hen te kwetsen. Eigenlijk was eerder "lachen met racistische moppen": een soort pseudo-racisme dat op zichzelf geestig was. Laat diezelfde grappen vertellen door een "rechtse" of een VB'er, en er wordt wellicht minder gelachen omdat het onduidelijk wordt of het hier "voor de grap" dan wel "menens" is. Racistische grappen kunnen dus zolang ze niet verteld worden door iemand die het aura van "rechts" draagt.

Waarom heeft Urbanus dat aura wel en Tom Lenaerts niet? Of algemener: hoe is het aura van racisme aan rechts gaan kleven?
Oud 28 december 2009, 20:31   #176
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik moet nu opeens denken aan die afleveringen van De Pappenheimers waarin Wouter van Bellingen en een Marokkaans type de ene grap na de andere grap kregen te verwerken over zwarten en handtassen stelen. Dat was eigenlijk best interessant. Het kon, omdat de grappenmakers duidelijk niet de intentie hadden hen te kwetsen. Eigenlijk was eerder "lachen met racistische moppen": een soort pseudo-racisme dat op zichzelf geestig was. Laat diezelfde grappen vertellen door een "rechtse" of een VB'er, en er wordt wellicht minder gelachen omdat het onduidelijk wordt of het hier "voor de grap" dan wel "menens" is. Racistische grappen kunnen dus zolang ze niet verteld worden door iemand die het aura van "rechts" draagt.
Die rechtse persoon heeft geen gevoel voor zelfrelativering. Diegene die rechts is meent wat hij zegt. Dat is het verschil.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 december 2009 om 20:31.
Oud 28 december 2009, 20:38   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Op uw woorden letten, mister. Nog niemand heeft ooit ongestraft lompe insinuaties gemaakt over Cisalpina's moeder.
Nog niemand, inderdaad, mij inbegrepen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:44   #178
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Misschien waarom er geen rechtse komieken zijn:

"Gevoel voor humor en kunst vereist relativeringsvermogen en intelligentie?"
Intelligentie lijkt mij niet uitgesproken te correleren met "links" of "rechts". Voor relativeringsvermogen valt misschien nog iets te zeggen: links - m.n. loftlinks - hanteert alleszins een groter relativisme t.a.v. culturen en criminaliteit, en helaas ook steeds meer t.a.v. sociaal-economische tegenstellingen, tot op het punt dat het niet meer grappig is eigenlijk. Maar draait humor dan altijd om relativeren? Het is toch niet omdat je grappen maakt over een zaak, dat je die zaak in je dagelijkse houding niet au sérieux neemt?

Best wel een interessante discussie eigenlijk.
Oud 28 december 2009, 20:44   #179
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Lol, jouw praatjes vallen veel meer als "politiek correct" te klasseren als die van mij. Het is wss ook daarom dat je Urbanus niet kan luchten, zijn citaten kan je bezwaarlijk politiek correct noemen. Ik vond Urbanus trouwens al grappig toen ik 11 jaar oud was, sindsdien heb ik er niet veel meer van gehoord. Maar hij is er precies niet op achteruit gegaan
Urbanus is qua politieke mening zeer correct, kan moeilijk nog worden ontkend. Maar het is een verbazend feit dat ik hier gewoon tegen een muur sta te praten: zijn humor is flauw, ongeacht wat hij verder staat te verkondigen. Jij bent degene die hem prijst omwille van zijn politiek correctheid.

En nogmaals: ik ben enorm grote fan van de essayist Houellebecq, hoewel sommige van zijn politieke uitspraken gewoon onder de noemer idioot kunnen geklasseerd worden. Ik beoordeel hem namelijk op zijn métier.
Oud 28 december 2009, 20:44   #180
Busse87
Burgemeester

Standaard

Een komediant die hier aanzien krijgt omdat hij de waarheid zegt ?

Ik en nog vele mensen zeggen ook dagelijks de waarheid . Krijg ik nu ook een apart topic ?

Allee , Urbanus for President ?
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be