![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nederlanders klagen wel steen en been betreffende front office services. Het is gemakkelijk wat werkprocessen te vereenvoudigen, maar globaal is de kwaliteit er zeker niet op vooruit gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat is dat voor kleinburgerlijk gezever over "in de privé zorgen wij zelf voor het geld". Wie is die ze? Je moet wel een kalf zijn om jezelf te identificeren met de particuliere belangen van een kapitalist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() In de privé kies je zelf je producten , winkels enz.............. met staatsapparaat wordt je opgezadeld , of je dit nu wilt of niet .......... en ervoor afdragen zal je !!!!!!
![]() |
#164 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik hoop op het laatste, hé. Of dacht jij dat alles zonder een 'regulerende overheid' zo vlot zou lopen? Je zou ervan versteld staan als je voor alles (gezondheidszorg, sociale voorziening, bijstand in het buitenland, rechtssysteem, onderwijs, enz...) je alleen maar op de privé-sector zou kunnen beroepen. Het zou misschien wel lukken, hoor, maar tegen welke prijs? Als jij voorbeelden kent van landen waar dat allemaal zo goe (en privé) geregeld is, mag je het me laten weten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
gedeeltelijk , als men het staatsapparaat meer zou laten werken gelijk in de privé ( niet privatiseren ! ) dus qua doeltreffendheid !!!! dan zou ik er mee kunnen leven !!!! zelfde pré gelijk privé en zelfde pensioen ................ en feestjes in hun vrije tijd
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks dat toch twee dagen meer dan wij.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik gun ze jullie van harte. In plaats van ons naar jou te trekken, duw jezelf eens naar ons niveau.
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil niet in niveau dalen.
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan een school met minderjarigen niet vergelijken met een hoop volwassen mensen met een diploma die voor zichzelf moeten zorgen. Hoewel ik ook vind dat scholen meer de nadruk op presteren mogen leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder een kalf om niet in te zien van waar het geld komt. In de privé creëeren de mensen het geld, ze leveren diensten/producten en verkopen die en houden zichzelf zo draaiend. Bij de overheid verbruiken ze enkel maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid levert evengoed diensten. Uiterst nuttige en broodnoodzakelijke diensten. De polies zorgt tot in de uithoek van Loksbergen voor rechtvaardigheid. De ambtenaar die de voedselveiligheid gaat kontroleren in een restaurant, behoedt ons voor giftig eten. De ingenieur die budget krijgt om een weg te onderhouden, zorgt voor zijn bijdrage aan een veilige, komfortabele en ekonomisch rendabele mobilteit. Leg nu verder aub geen woorden in mijn mond, die ik niet ingetoetst heb ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens om op 50 jaar nog vastbenoemd te worden als ambtenaar, moet men wel tot de happy few behoren. Dit is niet weggelegd voor normale, hardwerkende stervelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk moet je een kalf zijn, om uw eigen blauw te betalen aan een belastingen, die dan dienen om een veel te groot ambtenarenkorps in stand te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Hoe lang hebt gij in Nederland gewoond en gewerkt ? Ik enkele jaren. En vergelijken kan ik dat ook. Horen zeggen is handig, maar weinig representatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet zijn rechters benoemd "voor het leven". ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik soms hoor dat er ambtenaren geschorst worden met behoud van wedde, rijzen mijn haren. Bij ons is een schorsing onbetaald.
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt, maar veel zaken waarvoor ambtenaren geschorst worden is bij ons geen schorsing waard, dat is gewoon C4