![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent of was u tevreden met uw werkloosheid? | |||
jawel hoor |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
ik had gemengde gevoelens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Gouverneur
|
![]() 42. En ik heb een hekel aan werkloos zijn. Maar wanneer het gebeurt dan probeer je een onaangename situatie wat aangenamer te maken door iets te doen te zoeken.
Momenteel doe ik 2 halftijds jobs (18 uur en 6-9 uur per week). Het schilderen en schrijven lukt dan niet echt. Lezen nog wel. En wandelen doe ik naar en tijdens mijn werk wel. Voor- en nadelen... ![]() Ik ben dolblij dat ik werk heb. Helaas, het is slechts tijdelijk werk, en rond de jaarwisseling sta ik weer met de vraag of ik dan nog werk heb of niet. Een werkloosheidsuitkering zal mij door een periode heen trekken waarin ik geen werk vind. En ik blijf zoeken tot ik vast werk heb.
![]() |
#162 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben voor die mensen ook een profiteur. Ik heb eigenlijk altijd gewerkt tot over een kleine 3 jaar. ttz, heb nooit een werkeloosheidsuitkering ontvangen. In die jaren daarvoor heb ik wel eens geprofiteerd van de sz. Een flinke verkoudheid of een griep zorgden er wel eens voor dat ik enkele dagen tot 1 week thuisbleef. In de laaste 3 jaar ben ik echter een echte profiteur geworden. Veel meer ziekteverzuim met als hoogtepunt vorig jaar waar ik bijna 6 maand aan een stuk heb thuisgezeten al ben ik na 3 maanden na een stamceltransplantatie, tegen doktersadvies in, al wel terug gaan werken. Ook al wil ik wel werken en doe ik dat ook, voor mensen als Fox e.a. ben ik wellicht een profiteur want ik ben werknemer, verdien meer dan het minimumloon, genoeg meer om rond te komen. Dat is al een criminele daad t.o.v. de wergevers. Daarnaast maak ik nog eens gebruik van de sociale zekerheid, nog een criminele vorm van profitariaat want doordat mijn "behandeling" zoveel geld kost aan de maatschappij zijn de loonkosten zo hoog en moeten er ook op bedrijfswinsten belastingen betaald worden. Kortom, het zou veel beter zijn geen belastingen meer te betalen en de vrije markt te laten spelen nietwaar? Zieke werknemers moeten gemakkelijk ontslagen kunnen worden. Geen sociale zekerheid meer van overheidswege. Lonen die het de werknemers niet mogelijk maken zichzelf te verzekeren en eventueel nog een verplichte verzekering voor de werkgever over houden die uiteraard vervalt indien men ontslagen wordt vanwege een ziekte. Bovendien moet iedereen langer werken. Dat scheelt natuurlijk ook wel wat. Meer mensen die hun pensioen niet halen als werknemer. Die dus sterven voor hun pensioen. De activiteitsgraad gaat omhoog bij oudere werknemers, ze moeten wel. De tijd dat ze in pensioen zijn gaat ook omlaag omdat de levensverwachting zonder de nodige medische hulpmiddelen ook verlaagd. Deze levensverwachting wordt bovendien ook gehypothekeerd door de leefomstandigheden. Die zijn, als het van de internationale bedrijven afhangt, ook niet van de aard om oud te kunnen worden. Nu ben ik geen econoom, ben ik ook onvoldoende op de hoogte van alle verdelingen. Ik heb er dus moeite mee om m'n sociaal break-even punt te berekenen. Ik zou er zelf een eind aan maken maar misschien leef ik nog wel 5 jaar en kan ik nog meer bijdragen dan wat ik gekost heb. Ik begrijp dan ook niet waarom nog geen enkele liberale partij een voorstel heeft ingediend tot verplichte euthanasie. Moesten ze eerlijk zijn en ervoor gaan hadden ze dat al lang gedaan. Hoe dan ook had ik voor liberalen al dood moeten zijn. Nu ben ik een profiteur.
![]() |
![]() |
#163 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vang per dag 39€ (geindexeerd), incl. zaterdag. Tel daarbij nog +/- 200€ bijklussen en ik kom aan 1215-1255 per maand. Zelfs sparen is mogelijk, eigen huis wordt afbetaald door de belastingbetaler. Als de RVA lastig doet -> VDAB-opleiding met vrijstelling. Minimum vereiste aanwezigheid is meestal rond de 70%. Attest/diploma krijgt men altijd dus inspanning is niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wel ik heb een middel om de superrijke gelukkig te maken.sociaal contact centjes verdienen. Maar dat doet je alleen door uw overbodige centjes af te staan? anders heeft het geen zin? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 15 november 2010 om 01:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In die zin kan ik uw uitspraken begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, best, dat je er geen persoonlijke ervaring mee hebt. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 november 2010 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Ik heb 20 jaar onder de armoededrempel geleefd, zowel werkend als werkloos.
Werkend stak ik een stuk dieper daaronder. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 november 2010 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eno + een miljoen mohameds samen, dat voelen we in onze portemonnee. En zoals je zelf zegt, al werkend leven we allemaal onder de armoede drempel .
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Mijn houding tegenover de moslims is veranderd, ik was altijd tolerant, nu zie ik de noodzaak in om me militant op te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je kon zou je hem laten pakken wat?
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Vreemdeling
|
![]() Jawel eigenwaarde heb ik wel in die zin dat ik me niet wil laten profiteren door te gaan werken en veel te veel belastingen en RSZ te moeten betalen. Ik zou veel liever gaan werken zoals een ander en bijdragen aan de welvaart maar niet zoals het nu 'geregeld' is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is dan de onnozelaar?
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar het zou geen slecht idee zijn als meer mensen mijn voorbeeld volgen. Als we op die manier de sociale zekerheid kapot kunnen krijgen zal het misschien beter gaan met onze economie. Trouwens chapeau dat jij gaat werken maar je laat je dus wel afzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |