Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 14:54   #161
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
Denk je ?denk je dat nu echt als de ataturk ideologie verdwijnt turkije beter zal worden.aub.kijk jozef je lijkt mee een slimme gast maar hou op met dit soort rommel.

1.Ataturk zei het westen"effe duidelijk zijn.hij bedoelt er mee goede relaties hebben handel hebben"
2.Ataturk heeft er voor gezorgd dat er vrouwen mochten stemmen"wanneer was dat in belgie?"
3.Ataturk Heeft al de sektes de personen die mensen uitbuiten door het geloof opgeruimd."dat zien jullie toch meestal positief.
4.Ataturk zei dat de landbouwers mensen zijn die veel respect verdienen

Nu kijken effe beknot kijken wat de huidige regering en premier erdogan doet.

1.eerlijk gezegd kan ik erdogan niet en hun ideologie niet volgen hij zegt europa maar staat achter iran en bekritiseert israil continu...
2.ipv de vrouwen echt rechten te geven heeft hij er voorgezorgd dat vrouwen nu gewoon voor de imam mogen trouwen "de probleem is hier echter dat veel mannen dan niet willen trouwen voor de wet maar een trouw doen voor de imam die niet wettelijk is en zo de vrouw ook geen rechten heeft bij de echtscheiding wat dan gewoon afhangt van de wil van de man"
3.ipv Turkije te moderniseren en meer aandacht te geven aan kwalitatief onderwijs zijn bijna alle extreme sektes in turkije wettelijk
4.landbouwer zegt aan erdogan -door u landbouwpolitiek is alles een warboel geworden we hebben honger we kunnen niets meer doen mijn moeder weent-

erdogan antwoord terug -pak u moeder en hoepel op-

Turkije en zijn Ataturk ideologie is op zich bedoeld om moderner te worden en respect te verdienen.zo iets kun je toch niet komaf maken.
Gelukkig bestaan er ook intelligente Turken

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:56   #162
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe je op dat idee komt maar bewijs me het dan. Mhp is gelijk aan nva / niet aan vlaamsbelang .ze zijn nationalist maar heb nog nooit gezien dat ze een koerd of een andere vreemdeling in turkije hebben opgehangen of het land hebben uitgestuurd toen zij aan de macht waren.het waren zelfs die grijze wolven dieer voor hebben gezorgd dat terorist apo niet werd opgehangen.dus hier klopt dan iets niet
De grijze wolven zijn verantwoordelijk vioor tal van aanslagen, ook hier in België. Met name Koerdische verenigingen in Brussel (ik denk ook op andere plaatsen) werden reeds herhaaldelijk het slachtoffer van extreem geweld.

MHP is veel extremer in zijn nationalisme dan Vlaams Belang. Die laatsten zijn vrij folkloristisch vergeleken bij MHP.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 15:01   #163
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De grijze wolven zijn verantwoordelijk vioor tal van aanslagen, ook hier in België. Met name Koerdische verenigingen in Brussel (ik denk ook op andere plaatsen) werden reeds herhaaldelijk het slachtoffer van extreem geweld.

MHP is veel extremer in zijn nationalisme dan Vlaams Belang. Die laatsten zijn vrij folkloristisch vergeleken bij MHP.
Meestal is het zo dat in het buitenland de zgn. "extreem-rechtse" partijen extremer zijn dan in Vlaanderen. Ga in Duitsland bij de NPD of in Turkije bij de Grijze Wolven vertellen dat je in Vlaanderen lid bent van de "extreem-rechtse" partij Vlaams Belang en ze komen niet meer bij van het lachen.

Dit is ONS land.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 28 januari 2010 om 15:02.
Oud 28 januari 2010, 15:04   #164
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Attaturk zorgde ervoor dat vrouwen mochten stemmen, maar NIET kiezen: éénpartijstaat, geen vrijheid van politieke actie, geen vrijheid van vereniging, opsluiten van politieke tegenstanders, ...
Attaturk zorgde ervoor dat het leger niet onder controle stond van de burgerregering maar de burgerregering onder controle van het leger.
Attaturk voltooide de etnische zuivering van Klein-Azië en luidde een politiek in van genadeloze verdrukking van elke vorm van culturele diversiteit.

Als Turkije zich toekomstgericht wil ontwikkelen moet het radicaal breken met dit anti-democratisch, militaristisch en minderheden onderdrukkend gedachtengoed.
1.zorgde albert voor stemmen en kiezen voor vrouwen?
2.Was belgie bezig met etnische zuivering in congo?
3.Worden de franstaligen onderdrukt in bhv?

Ataturk heeft gedaan wat in die tijd en in die omstadigheden nodig was.trouwens ataturk was maar 15jaar aan de macht met de laaste 3jaar als ziek en politiek niet actief.en trouwens wat jij hierallemaal verteld is jaren geleden en heeft met de toestand te maken.je kan toch een wet niet waterdicht maken.alles had zijn tijd nodig.
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 15:07   #165
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Men kan zijn Turks staatsburgerschap opzeggen. Maar dat kan de Belgische staat niet in de plaats van de betrokkenen doen, dat moeten ze zelf doen.
men kan dat doen maar als ik er recht op waarom zou ik die dan opzeggen?
Zodra belgie of turkije zegt van geen dubbele nationaliteit kies maar ene dan zien we wel.maar waarom moet ik mijn verworven recht opzeggen?dat zou niemand doen tenzij ik er nadelen bij heb.
Oud 28 januari 2010, 15:07   #166
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
1.zorgde albert voor stemmen en kiezen voor vrouwen?
2.Was belgie bezig met etnische zuivering in congo?
3.Worden de franstaligen onderdrukt in bhv?

Ataturk heeft gedaan wat in die tijd en in die omstadigheden nodig was.trouwens ataturk was maar 15jaar aan de macht met de laaste 3jaar als ziek en politiek niet actief.en trouwens wat jij hierallemaal verteld is jaren geleden en heeft met de toestand te maken.je kan toch een wet niet waterdicht maken.alles had zijn tijd nodig.
1. Ja, in België heerstte ook toen reeds een meerpartijendemocratie
2. De Belgen hebben in Congo niet de hele Congolese bevolking verplicht het land te verlaten.
3. De Franstaligen worden niet onderdrukt in BHV

Uw vergelijkingen zijn ronduit belachelijk.

Het Attaturk-gedachtengoed vormt ook vandaag nog een rem op de democratisering van Turkije (zie bv. het leger).
Oud 28 januari 2010, 15:08   #167
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
men kan dat doen maar als ik er recht op waarom zou ik die dan opzeggen?
Zodra belgie of turkije zegt van geen dubbele nationaliteit kies maar ene dan zien we wel.maar waarom moet ik mijn verworven recht opzeggen?dat zou niemand doen tenzij ik er nadelen bij heb.

U wil dus van twee walletjes blijven eten. dat is wat vele Belgen stoort.
Oud 28 januari 2010, 15:10   #168
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Meestal is het zo dat in het buitenland de zgn. "extreem-rechtse" partijen extremer zijn dan in Vlaanderen. Ga in Duitsland bij de NPD of in Turkije bij de Grijze Wolven vertellen dat je in Vlaanderen lid bent van de "extreem-rechtse" partij Vlaams Belang en ze komen niet meer bij van het lachen.
meestal is dat nie zo want de grijze wolven in turkije kennen de vlaamsbelang nog niet eens.waar haal je die info!!!
Oud 28 januari 2010, 15:12   #169
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
U wil dus van twee walletjes blijven eten. dat is wat vele Belgen stoort.
dan moeten die belgen bij leterme zijn en niet kwaad zijn op turken, want het is een verworven recht waar de belgische staat ook een handtekening heeft.
Oud 28 januari 2010, 15:12   #170
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
meestal is dat nie zo want de grijze wolven in turkije kennen de vlaamsbelang nog niet eens.waar haal je die info!!!
Het feit dat de Grijze Wolven het Vlaams Belang niet kennen, zegt alles.

Dit is ONS land.
Oud 28 januari 2010, 15:13   #171
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:

geef link aub voor de aanslagen van MHP in turkije buitenland en belgie waarbij er van tientallen tot honderden slachtoffers zijn gevallen.
Oud 28 januari 2010, 15:15   #172
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
dan moeten die belgen bij leterme zijn en niet kwaad zijn op turken, want het is een verworven recht waar de belgische staat ook een handtekening heeft.
U weet niet waarover u praat. Voor de Belgische Staat is een Belgisch staatsburger overigens enkel en allen Belg.

Maar ik ben het wel met u eens dat er bv. een wetswijziging zou moeten gestemd worden die bepaalt dat bv. elke Belg die dienst neemt in een buitenlands leger onmiddellijk zijn Belgisch staatsburgerschap en zijn verblijfsrecht in België definitief verliest.
Oud 28 januari 2010, 15:16   #173
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
1. Ja, in België heerstte ook toen reeds een meerpartijendemocratie
2. De Belgen hebben in Congo niet de hele Congolese bevolking verplicht het land te verlaten.
3. De Franstaligen worden niet onderdrukt in BHV

Uw vergelijkingen zijn ronduit belachelijk.

Het Attaturk-gedachtengoed vormt ook vandaag nog een rem op de democratisering van Turkije (zie bv. het leger).
1.hadden vrouwen in belgie eerder stemrecht dan in turkije?dat is mijn vraag
2.dus je antwoord bevestig de helft van het vraag
3.vraag een aan de franstaligen

mijn vergelijkingen zijn juist hetzelfde!
Oud 28 januari 2010, 15:18   #174
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
geef link aub voor de aanslagen van MHP in turkije buitenland en belgie waarbij er van tientallen tot honderden slachtoffers zijn gevallen.
U moet leren lezen. Ik had het over aanslagen van de grijze wolven en ik had het niet over het aantal doden.

In Brussel weet ik van brandstichtingen en aanslagen tegen het Koerdisch Instituut, de lokalen van een Koerdische partij, Armeense winkels, enz. en dat in de afgelopen 15 jaar.
Het is niet mijn fout dat u niet geïnformeerd bent.
Oud 28 januari 2010, 15:21   #175
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
U weet niet waarover u praat. Voor de Belgische Staat is een Belgisch staatsburger overigens enkel en allen Belg.

Maar ik ben het wel met u eens dat er bv. een wetswijziging zou moeten gestemd worden die bepaalt dat bv. elke Belg die dienst neemt in een buitenlands leger onmiddellijk zijn Belgisch staatsburgerschap en zijn verblijfsrecht in België definitief verliest.
en jij wel .ben jij soms minster van binnenlandse zaken.de belgische staat en de turkse staat hebben akkoorden gesloten omtrent.waarom denk je dat de turken in duitsland ofwel duister ofwel turk moeten zijn en geen van beiden.want duitsland en turkije hebben niet zo een akkoord
Oud 28 januari 2010, 15:22   #176
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
U moet leren lezen. Ik had het over aanslagen van de grijze wolven en ik had het niet over het aantal doden.

In Brussel weet ik van brandstichtingen en aanslagen tegen het Koerdisch Instituut, de lokalen van een Koerdische partij, Armeense winkels, enz. en dat in de afgelopen 15 jaar.
Het is niet mijn fout dat u niet geïnformeerd bent.
link aub!!! trouwen vice versa.dan weet jij ook dat de koerden ook heel veel aanslagen op turken hebben gedaan.het degelijk u fout als u geinformeerd zijt alleen over dingen die turken zwart maken.
Oud 28 januari 2010, 15:23   #177
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
1.hadden vrouwen in belgie eerder stemrecht dan in turkije?dat is mijn vraag
2.dus je antwoord bevestig de helft van het vraag
3.vraag een aan de franstaligen

mijn vergelijkingen zijn juist hetzelfde!
U bent ofwel bijzonder dom ofwel gewoon niet eerlijk genoeg om de werkelijkheid te erkennen. Volgens u waren Lenin, Stalin en Hitler dus top-democraten want zij kenden allemaal vroeger dan België stemrecht toe aan vrouwen. Maar net als Attaturk mochten die vrouwen wel maar voor één partij stemmen en werd alle oppositie in de kiem gesmoord.

De rest van je repliek is te belachelijk voor woorden.
Oud 28 januari 2010, 15:25   #178
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
en jij wel .ben jij soms minster van binnenlandse zaken.de belgische staat en de turkse staat hebben akkoorden gesloten omtrent.waarom denk je dat de turken in duitsland ofwel duister ofwel turk moeten zijn en geen van beiden.want duitsland en turkije hebben niet zo een akkoord

Ik stel vast dat u geen flauw benul hebt van recht.
Oud 28 januari 2010, 15:25   #179
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot Bekijk bericht
Het feit dat de Grijze Wolven het Vlaams Belang niet kennen, zegt alles.
het feit dat vlaamse belang het tegen de islam heeft en de turken zegt genoeg en als je wil kan ik duizenden linken plaatsen over dit.plaats eens een link van de mhp waar men zegt belgen buiten uit turkije en de christenen en joden moeten weg uit turkije.een officieel link aub
Oud 28 januari 2010, 15:27   #180
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
link aub!!! trouwen vice versa.dan weet jij ook dat de koerden ook heel veel aanslagen op turken hebben gedaan.het degelijk u fout als u geinformeerd zijt alleen over dingen die turken zwart maken.
Wees eens een beetje minder lui en leer uzelf informeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be