![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Parlementslid
|
![]() Ik had het eigenlijk over uw uitspraak, maar zoals gelovigen dat wel meermaals doen zal u dat met voorbedachten rede mis geïnterpreteerd hebben.
![]() |
#163 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat mes snijdt dus aan twee kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook uw creationisme wordt onderwezen in scholen. Ik heb het zelf nog gehad. De lerares mocht geen uitspraken doen over welke theorie nu waarschijnlijker was. En dat deed ze ook niet. Dus u heeft uw zin; geloof komt aan bod in biologielessen, terwijl het daar niets mee te maken heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() lol ik heb les gehad in een katholieke school en daar deden ze creatie af als onzin.
De leerkrachten onthielden zich echt niet van enige mening hoor. "Als iets bullshit is, zoals god die de wereld schiep in 7 dagen en de mens in zijn evenbeeld, dan vertel ik dat ook zo, ik ben toch vastbenoemd" Klaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang de zusters maar geld blijven betalen, doen ze alsof ze Katholiek zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zo veel aan te doen. Of je moet het Vaticaan gaan vragen of ze alle Katholieke scholen inspecteren om te kijken of ze de naam ''Katholiek'' wel waardig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Dat zou het VSKO moeten doen, maar het is te onpraktisch.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 januari 2010 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() Een controle op Katholieke scholen zou goed zijn, indien ze niet Katholiek blijken te zijn, dan de K of C uit hun naam halen. Misschien best een nieuwe scholengroep starten dan waar Katholiek wel nog Katholiek is en morele opvoeding belangrijk is i.p.v. gangsters op te kweken zonder verantwoordelijkheids gevoel en ik heb het niet over jullie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Minister-President
|
![]() Zeer zeker Tavek, het is ook niet de bedoeling om dommere studenten te maken é, maar gewoon vanuit een Christelijke geïnspireerd model werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zult u evolutie mee moeten nemen in het lessenpakket ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou genoeg zijn om deftig te onderwijzen bij het vak godsdienst, maar momenteel, in mijn school althans, is het Katholieke, of zelfs Christelijke ver te zoeken in dat vak. Het lijkt meer op zedenleer. En buiten dat heb je de leerkrachten die kritiek uitoefenen op de Kerk tijdens hun lessen. Het is hun goed recht om kritiek te hebben, maar in een Katholieke school is dat niet gepast, zeker niet op de brutale manier die sommigen daarbij hanteren. Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 januari 2010 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, als je zegt : ga niet naar een katholieke school als je geen katholiek bent en/of niet voor godsdienst pur sang bent, dan kunnen vele (zoniet alle) katholieke scholen hun deuren sluiten. Iedere ochtend bidden is al afgevoerd, ook omdat de leerkrachten het niet meer wilden. En vind maar eens een 60 tal leerkrachten die allemaal overtuigd katholiek zijn. Good luck.... Kortom, zowel de leerkrachten, ouders als leerlingen zitten tegen. Je zult dus maar een school moeten oprichten waarin leerlingen en leerkrachten uit bvb een ganse provincie naar toe kunnen voor streng katholieke scholing. Een groter draagvlak vindt ge niet volgens mij. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, het VSKO staat onder de bisschoppen. Citaat:
|
||