Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2010, 16:04   #161
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik vraag met aandrang sancties tegen Corse omwille van spamming..

Ik heb er een volle buik van gekregen..of mijn buik vol van..

zinnige zaken lezen,
't is niet iedereen gegeven
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 16:04   #162
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...r-werken.dhtml

Verwend rotjoch Alexander heeft gedurende zijn hele leven alles voor niets gekregen en ongetwijfeld nog geen dag zijn leven écht gewerkt. Dit rijkeluiskindje gaat de reeds naar Europese normen lage werkloosheidsuitkeringen beperken in grootte en in duur. Daarenboven moet gesnoeid worden in de pensioenen en als beloning mag de gewone man daarvoor nog een paar jaar langer werken. Alsof dat nog niet genoeg was kan er van een vermogensbelasting geen sprake zijn. Ondertussen kan hij zich lekker verrijken met de royale portefeuille die hij ontvangt als voorzitter van een overheids-gesubsidieerde politieke partij (of moet ik zeggen slok-op), (wie weet?) minister worden en zijn dikbetaald pensioen verzekeren.
Ik blijf het zeggen. Ga allemaal zelfstandig werken en doe zoveel mogelijk in het zwart!!!!!!!!!! Of ga zelf de politiek in.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 16:09   #163
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zinnige zaken lezen,
zinnige zaken ?
Copy & paste tekstblokken die NIEMAND doorneemt en waarmee hij tientallen fora bevuild..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 18:32   #164
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zinnige zaken lezen,
Massa's spam blijven slikken,
't is niet iedereen gegeven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 22:05   #165
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Konden we misschien doen met al die miljarden die we hebben gebruikt om de ons-bestelende banken te laten gaan zoals ze bezig zijn.
Nu, de belastingen, en zelfs de sociale zekerheid, bestelen ons wel een veelvoud hiervan. Maw een bank kan ik zelf uitkiezen, en kan deze kiezen die mij het minste besteeld. Maar deze luxe heb ik met de belastingen/rsz niet.
Straks gaan we nog begingen te zagen, omdat de "armen" zich niet kunnen laten bestelen door de banken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2010, 22:07   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik blijf het zeggen. Ga allemaal zelfstandig werken en doe zoveel mogelijk in het zwart!!!!!!!!!! Of ga zelf de politiek in.
Nu, als iedereen gaat werken is voor mij al voldoende.
Oud 25 februari 2010, 11:22   #167
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wil mij hier niet in deze discussie mengen, enkel dit: de voormalige eerste clown van 't land heeft zoonlief met een passende naam bedacht - Alexander, alles voor zich en... juist ja!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 11:37   #168
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Massa's spam blijven slikken,
't is niet iedereen gegeven.
Café praat moet je ergens anders zoeken.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 11:55   #169
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, als iedereen gaat werken is voor mij al voldoende.
Niet als iedereen in het zwart gaat werken.
Oud 25 februari 2010, 13:24   #170
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, de belastingen, en zelfs de sociale zekerheid, bestelen ons wel een veelvoud hiervan. Maw een bank kan ik zelf uitkiezen, en kan deze kiezen die mij het minste besteeld. Maar deze luxe heb ik met de belastingen/rsz niet.
Straks gaan we nog begingen te zagen, omdat de "armen" zich niet kunnen laten bestelen door de banken.
Ik denk niet dat iemand ooit aan u heeft gevraagd om een bank uit te kiezen die gered moest worden.
Oud 25 februari 2010, 13:34   #171
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit welke bank jij kiest, de banken die uit de nood worden geholpen is met geld dat uit ieders zak komt en niet enkel uit de zakken van degene die bij die bank is.

Laatst gewijzigd door illwill : 25 februari 2010 om 13:35.
Oud 25 februari 2010, 16:33   #172
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iemand ooit aan u heeft gevraagd om een bank uit te kiezen die gered moest worden.
Ik denk niet dat de belgische staat ook maar een frank heeft ingeschoten bij de redding van een bank (tenzij misschien bij ethias en dexia, maar ja, dat zijn dan ook halve staatsbanken/verzekeringen). Bij de rest hebben ze er (tot nu toe) dik hunnen boterham aan verdient.
Dus zwijg aub, door te doen, of dit de belastingsbetaler geld kost. Er zijn andere dingen de hem (veel) meer kosten.
Oud 25 februari 2010, 16:39   #173
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet als iedereen in het zwart gaat werken.
Het zal dan aan mij liggen. Maar ik heb meer respect voor iemand die zwart werkt, dan voor iemand die parasiteert op de sociale zekerheid.
Oud 25 februari 2010, 21:48   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal dan aan mij liggen. Maar ik heb meer respect voor iemand die zwart werkt, dan voor iemand die parasiteert op de sociale zekerheid.
Wat is het verschil dan?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 00:06   #175
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is het verschil dan?
De ambtenaar (ambetantenaar) de koning der zwartwerkers in de privaatsector:
8 op de 10 mensen in België worden gefinancierd door de staat.

De enige die je wezenlijk Marxistisch kan noemen in onze samenleving zijn staatsambtenaren, politiekers incluis.
Zij brengen deze Marxistische ideologie in praktijk door hun ambt (betrekking bij overheid of staat), waar deze ideologie op gebaseerd is.
Neoliberale politici zijn uiteraard het meest hypocriet, ze eten van twee walletjes dat waar ze uiteraard voor gekend zijn, het zijn de jachthonden van de rijke.
Indien deze “het privaat” enkel gebruiken voor zwartwerk of sluikwerk dan kunnen we spreken van de perfecte misdaad, pure hypocrisie dus.
Zeventig procent van de totale overheidsuitgaven gaat naar wedde van ambtenaren, niet vergeten, ook deze zijn consumenten.
32,1 procent van de werknemers in België was in 2007 in dienst van de overheid, dit met een loonkost van 7,5 miljard.
Wat neerkwam op een totaal van om en bij de 1,040 miljoen.
In Vlaanderen ging het om 30,16 procent, in Wallonië om 36,71 procent.
Jonge hooggeschoolden verkiezen nu een job bij de overheid.

De meeste zwartwerkende klusjesmannen zijn te vinden bij staatsambtenaren:

Gemeente, stad, provincie, leger, ministerie, Europa, binnenlandse veiligheidsdienst, Belgische opsporingsbrigade, brandweer, politie, postbodes, politiek, personeel openbare drinkwaterinstellingen, personeel openbare instellingen voor elektriciteitsvoorziening, enz.
In de hogere rangen van de staat of ….ambtenaren vinden we dan weer de cumuls d.w.z (het bekleden van meer dan één ambt of betrekking tegelijkertijd, bijbaan, nevenfuncties en deze vooral in de privé-sector.)
En in de hoogste rangen zijn het zogenoemde fictieve directeurs enz.

Eigelijk zijn alle ambtenaren de enige en echte reële communisten in onze samenleving.
Ze gebruiken het privé-sector enkel om zwart te werken, als dat niet hypocriet is.
De schuld hiervan slaat niet op de ambtenaren maar de ware schuldige is de privé die deze ondemocratische systemen toelaat.
Men zou natuurlijk ook kunnen stellen dat de ambtenaren vrijwillig afstand zou kunnen doen van deze ……, wegens: “Ondemocratisch tegenover de andere burgers of leden van onze samenleving”, maar deze sociale voeling is blijkbaar niet aanwezig, de instincten van hebberigheid, extreme weelde en decadentie overwinnen elke logica en sociale voeling.

Wat is dan het verschil tussen kapitalisme en communisme:

In het kapitalisme werkt de helft van de bevolking (ambtenaren), daarnaast zwart in de private sector.
In het communisme zijn alle mensen ambtenaren en werken ze daarnaast allen zwart onder elkaar.

De andere zwartwerkers in de privaatsector, de gemakkelijke hapjes die zonder problemen uit te buiten zijn:

Werklozen, werkonbekwame, zieken, gehandicapten, invaliden, jobstudenten, ongeval verzekering +…, gepensioneerden,
OCMW genieters, gebruikmakers van voedselbanken, niet geregistreerde buitenslapers, niet geregistreerde slaven van alle nationaliteiten tengevolge van globalisme, verarmde zelfstandigen, mensen van open gedetineerde instellingen, bijna 7,6 procent werkende Belgen leeft in armoede door hongerlonen, daardoor zwartwerk.
Mensen die bijna verplicht zijn zwart te werken door energie armoede, zwart arbeid door Ex-gedetineerden enz.

Het loon van de grootste en leidinggevende communisten: (onze politici en hun cumul*)

Eerste minister...... 11.040 euro per maand.
Kamervoorzitter.....ongeveer 16.000 euro per maand.
Senaatsvoorzitter....ongeveer 16.000 euro per maand.
Vlaams parlementsvoorzitter....ongeveer 16.000 euro per maand.
Voorzitter Brussels parlement...13.000 euro per maand.
Voorzitter Waals parlement.... 12.500 euro per maand.
Voorzitter Waalse gemeenschap...12.500 euro per maand.
De minister van buitenlandse zaken 11.040 euro per maand.
Vice premiers… 11.040 euro per maand.
De Waalse ministers...... 11.016 euro per maand.
De andere ministers.... 10.726 euro per maand.
Federale staatssecretarissen...10.295 euro per maand.
De minister-president van het Brussels gewest...10.442 euro per maand...
En volksvertegenwoordigers...zo'n 5.500 euro per maand.

Vlaams parlementsvoorzitter Marleen Vanderpoorten:

De best betaalde politicus in België is niet de premier, en evenmin een minister.
Dat blijkt uit een onderzoek van De Standaard. Vanderpoorten (Open VLD) dankt haar koppositie aan het feit dat ze cumuleert.

1. Naast haar wedde als Vlaams parlementslid (79.511,99 euro),
2. Heeft ze ook een wedde als voorzitter van het Vlaams parlement (136.760,62 euro)
3. En als burgemeester van Lier (55.254,54 euro).

Samen is dat, aangevuld met vakantiegeld en onkostenvergoedingen en verminderd met een afdracht van 7,5 procent aan haar partij, goed voor de ronde som van 342.270,80 euro.

Best betaalde door de staat:

Coburg Albert: 10,2 miljoen € jaarlijks, Coburg Fabiola: 1,4 miljoen € jaarlijks.

*Cumul:
Bekleding van meer dan één ambt of betrekking tegelijk, bijbaan, nevenfunctie.

Zwartwerk in België, 40 miljard Euro per jaar. http://makr.knack.be/epaper/ShowVers...ijningId=26307
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 00:08   #176
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt niet uit welke bank jij kiest, de banken die uit de nood worden geholpen is met geld dat uit ieders zak komt en niet enkel uit de zakken van degene die bij die bank is.
jongens: kennen jullie nu echt het verschil niet tussen ene lening geven en aandelen kopen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 00:13   #177
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil dan?

wel

als je werkt betaal je bvb op 30.000 euro 20.000 euro lasten
als je in het zwart werkt betaal je op 30.000 euro 0 euro lasten
en als je stempelt kost je 15.000euro

Dus het verschil tusen werken en stempelen is voor de overheid 35.000euro

Nu er bestaat volgens mij een MANIER om 'officieel' en toch 'belastingvrij' te werken.
Het idee komt bij mij op, doordat ik een uitzending zag over 'ruilen van arbeid en diensten' Iemand had (was het in peru ?) een soort 'ruilhandelsysteem' op poten gezet zodat mensen , ik maak uw kast, en jij schildert mijn living bvb bij mensen die feitelijk totaal gebrek aan geld hadden.

Stel dat je dit massaal begint te doen, zou de overheid hierop gigantische bedragen sociale zekerheid mislopen. En ik denk niet dat ze een systeem zou kunnen bedenken die daar lasten op heft. En toch zouden we allemaal beter af zijn. Want de verhouding van uw arbeid versus een andere zijn arbeid is 1:1, en in het huidige systeem is dat bijna 10:1 Je moet dus 10 keer langer werken om een ander zijn arbeid te betalen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 februari 2010 om 00:14.
Oud 26 februari 2010, 01:08   #178
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel

als je werkt betaal je bvb op 30.000 euro 20.000 euro lasten
als je in het zwart werkt betaal je op 30.000 euro 0 euro lasten
en als je stempelt kost je 15.000euro

Dus het verschil tusen werken en stempelen is voor de overheid 35.000euro

Nu er bestaat volgens mij een MANIER om 'officieel' en toch 'belastingvrij' te werken.
Het idee komt bij mij op, doordat ik een uitzending zag over 'ruilen van arbeid en diensten' Iemand had (was het in peru ?) een soort 'ruilhandelsysteem' op poten gezet zodat mensen , ik maak uw kast, en jij schildert mijn living bvb bij mensen die feitelijk totaal gebrek aan geld hadden.

Stel dat je dit massaal begint te doen, zou de overheid hierop gigantische bedragen sociale zekerheid mislopen. En ik denk niet dat ze een systeem zou kunnen bedenken die daar lasten op heft. En toch zouden we allemaal beter af zijn. Want de verhouding van uw arbeid versus een andere zijn arbeid is 1:1, en in het huidige systeem is dat bijna 10:1 Je moet dus 10 keer langer werken om een ander zijn arbeid te betalen.
U denkt in termen van arbeidsloosheid van schoolverlater tot pensioen. Iedereen moet werken om rond te komen,ALS er werk is!
Wat men wil aantonen is dat er hulp moet zijn als het nodig is,en verschil maken tussen luiaards en werklozen door omstandigheden.
Hoeveel bedelaars zouden er hier anders straks rondlopen denkt u?
Oud 26 februari 2010, 10:39   #179
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil dan?
Meent ge toch niet ?
Tenzij ge wil zeggen, dat iedereen die parasiteert op de sociale zekerheid, in het zwart werkt.
Oud 26 februari 2010, 10:41   #180
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U denkt in termen van arbeidsloosheid van schoolverlater tot pensioen. Iedereen moet werken om rond te komen,ALS er werk is!
Wat men wil aantonen is dat er hulp moet zijn als het nodig is,en verschil maken tussen luiaards en werklozen door omstandigheden.
Hoeveel bedelaars zouden er hier anders straks rondlopen denkt u?
Er is werk genoeg, je moet gewoon de mensen verplichten om het te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be