Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben het eens met de volgende stellingen
Ik heb het liefst geen allochtone buren 27 71,05%
Ik heb niet graag kindjes met een andere huidskleur in de klas van mijn zoontje 17 44,74%
Ik heb liever geen poetsvrouw of klusjesman van vreemde origine 17 44,74%
Ik heb liever geen dokter met een andere huidskleur 12 31,58%
Ik zie mijn dochter niet graag met een allochtoon liefje 35 92,11%
Ik heb liever geen allochtone collega 14 36,84%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2010, 11:44   #161
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het spijt me oprecht dat ik niet aan uw verwachtingen voldaan heb.
Dat zal voor een groot gedeelte wel liggen aan seneliteit, helaas voor mij zelfs geen vroegtijdige seneliteit.

Om u beter te kunnen dienen, vraag ik u beleefd om even uit te leggen wat voor proza men wel mag verwachten van een volwassen nva-aanhanger.
Daarnaast beloof ik natuurlijk om nooit meer het woord 'bleetgeval' te bezigen als ik Vlaamse beebs voor ogen heb.
Inmiddels heb ik het woord "bleetgeval" ontcijferd.

Ondanks nobel idealisme en het zich inzetten voor de Vlaamse Zaak, blijven mannelijke NV-A aanhangers in de eerste plaats mannen, zo lijkt het mij. Met alle benepen gedachtjes vandien. Het zullen wel weer de hormonen zijn, ongetwijfeld.

Maar goed, let vooral niet op mij, en gebruikt u maar het soort proza dat u nuttig en aangewezen vindt om uw zaak te verdedigen. De kut-histoires even daargelaten, zijn uw stellingen overigens meestal juist en terecht, naar mijn bescheiden mening.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 12:21   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik neem voor 99 prosent jouw goede raad in acht,
maar niet dat één prosentje, dat ik hierna rood kleur.
Waarbij ik wel toegeef dat ook dat te wijten is aan de hormonen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

Ondanks nobel idealisme en het zich inzetten voor de Vlaamse Zaak, blijven mannelijke NV-A aanhangers in de eerste plaats mannen, zo lijkt het mij. Met alle benepen gedachtjes vandien. Het zullen wel weer de hormonen zijn, ongetwijfeld.

Maar goed, let vooral niet op mij, en gebruikt u maar het soort proza dat u nuttig en aangewezen vindt om uw zaak te verdedigen. De kut-histoires even daargelaten, zijn uw stellingen overigens meestal juist en terecht, naar mijn bescheiden mening.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 17:09   #163
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ik absoluut niets. maar waar gaat dit eindigen op deze manier. wanneer de kleinkinderen onder elkaar een taaltje broebelen welke wij niet begrijpen. elk leeft zijn eigen leven. als hij geen last word van een ander. en .... ze werkt ook nog eens. iets wat men van de meesten niet kan zeggen. maar is ze nu geïntegreerd? leid ze haar kinderen op om nederlander te worden? zelf spreekt ze zeer goed nederlands. maar de kinderen spreken beter arabisch dan nederlands
Ik vind uw post een deprimerend beeld. I.e. het verbaast me niet echt maar het moet toch echt wel pijn doen om het zelf mee te maken.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 19:48   #164
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn zoon is met een marokaanse naar huis gekomen. een heel mooie madam, en volledig westers .
na 15 jaar huwelijk loopt de heel mooie madam al met een sluier aan, en schoonmoeder en zusters zitten constant bij hen voor 2 maanden op congé. zoon heeft nog alles te vertellen. (buiten)

heeft ook de halal voeding tot zijne gemaakt. alleen wanneer hij eens alleen overkomt uit de haag, neemt hij graag een sparerribje tot zich. wanneer de culturen zoveel verschillen is er altijd ene die moet plooien. en het is over het algemeen gezien de witmens die de duimen legt.
Ik ben eigenlijk zeer tevreden met je verhaal. Het geeft weer dat wat ik hier al zolang voorspel. Wanneer wij naar, zeg maar een islamistisch land gaan, eender het welke, moeten wij ons aanpassen aan hen, en wanneer zij naar hier komen, zijn wij het weer die ons moeten aanpassen aan hen.

Maar ik betwijfel ten zeerste of die toffe madam van uw zoon wel een Marokkaanse is. Ik bedoel, of de Marokkanen die madam wel zullen aanzien als een Marokkaanse.

Ik ken ook een zeer toffe Marokkaanse Madam die ik volmondig een dame noem. Doet import en export van Marokko naar België en omgekeerd. Heeft hier ook enkele goed draaiende restaurants.

Wanneer ik haar ooit de vraag stelde," Zora, die oudere Marokkaanse vrouwen met hun hoofddoeken die je hier vaak ziet lopen, die dragen soms een tatoeage op de kin, welke betekenis heeft dat?". Kreeg ik prompt het verontwaardigde antwoord, " Maar dat zijn geen Marokkanen hé, dat zijn de echte Berbers, dat is het uitschot, het crapuul dat men daar niet wil, dat we liever kwijt dan rijk zijn. Ik zal je eens mee nemen naar Marokko en je het echte Marokko leren kennen".

Onlangs kwam het ter spraken met een Marokkaanse huurder van mij, dat ik was naar het Jenever museum te Hasselt geweest en dat het mij was opgevallen dat alcohol distilleren eigenlijk Arabische uitvinding is. Gek dat dan juist zij geen alcohol mogen nuttigen, waarop ik prompt het volgende antwoord kreeg.

" Maar dat is allemaal larie. Het zijn die hypocrieten die hier zitten, het uitschot van ginder wat ze ginder hebben uitgedreven en dat nu hier rond loopt die dat zeggen. Maar in Marokko zijn er vele wijnplantages die goede wijnen produceren, en wees maar zeker dat ook dat Bergvolkje regelmatig daar afzakte om Marokkanse wijnen te komen drinken. Overigens, vraag daar maar eens naar een witte thee, dan krijg je mooi wodka geserveerd."

Laatst gewijzigd door Garry : 10 april 2010 om 19:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 19:55   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn zoon is met een marokaanse naar huis gekomen. een heel mooie madam, en volledig westers .
na 15 jaar huwelijk loopt de heel mooie madam al met een sluier aan, en schoonmoeder en zusters zitten constant bij hen voor 2 maanden op congé. zoon heeft nog alles te vertellen. (buiten)

heeft ook de halal voeding tot zijne gemaakt. alleen wanneer hij eens alleen overkomt uit de haag, neemt hij graag een sparerribje tot zich. wanneer de culturen zoveel verschillen is er altijd ene die moet plooien. en het is over het algemeen gezien de witmens die de duimen legt.
En sindsdien heb jij iets tegen moslims?
Citaat:
het is over het algemeen gezien de witmens die de duimen legt.
Maar tegen veralgemenen heb je niets?

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2010 om 19:56.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 19:59   #166
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk zeer tevreden met je verhaal. Het geeft weer dat wat ik hier al zolang voorspel. Wanneer wij naar, zeg maar een islamistisch land gaan, eender het welke, moeten wij ons aanpassen aan hen, en wanneer zij naar hier komen, zijn wij het weer die ons moeten aanpassen aan hen.

Maar ik betwijfel ten zeerste of die toffe madam van uw zoon wel een Marokkaanse is. Ik bedoel, of de Marokkanen die madam wel zullen aanzien als een Marokkaanse.

Ik ken ook een zeer toffe Marokkaanse Madam die ik volmondig een dame noem. Doet import en export van Marokko naar België en omgekeerd. Heeft hier ook enkele goed draaiende restaurants.

Wanneer ik haar ooit de vraag stelde," Zora, die oudere Marokkaanse vrouwen met hun hoofddoeken die je hier vaak ziet lopen, die dragen soms
een tatoeage op de kin, welke betekenis heeft dat?". Kreeg ik prompt het verontwaardigde antwoord, " Maar dat zijn geen Marokkanen hé, dat zijn de echte Berbers, dat is het uitschot, het crapuul dat men daar niet wil, dat we liever kwijt dan rijk zijn. Ik zal je eens mee nemen naar Marokko en je het echte Marokko leren kennen".

Onlangs kwam het ter spraken met een Marokkaanse huurder van mij, dat ik was naar het Jenever museum te Hasselt geweest en dat het mij was opgevallen dat alcohol distilleren eigenlijk Arabische uitvinding is. Gek dat dan juist zij geen alcohol mogen nuttigen, waarop ik prompt het volgende antwoord kreeg.

" Maar dat is allemaal larie. Het zijn die hypocrieten die hier zitten, het uitschot van ginder wat ze ginder hebben uitgedreven en dat nu hier rond loopt die dat zeggen. Maar in Marokko zijn er vele wijnplantages die goede wijnen produceren, en wees maar zeker dat ook dat Bergvolkje regelmatig daar afzakte om Marokkanse wijnen te komen drinken. Overigens, vraag daar maar eens naar een witte thee, dan krijg je mooi wodka geserveerd."
De Marokkaanse "vin gris de Boulaouane" is een wereldbefaamde kwaliteitsrosé.
Oud 10 april 2010, 20:01   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Marokkaanse "vin gris de Boulaouane" is een wereldbefaamde kwaliteitsrosé.
Bedankt filosoof dat je me bij treed. Je bent blijkbaar een kenner.
Oud 10 april 2010, 20:05   #168
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt filosoof dat je me bij treedt. Je bent blijkbaar een kenner.
Ik heb wijn gedronken in Egypte, Marocco, Tunesië en in Turkije. In Turkije ook nog raki (een soort grapppa) In Tunesië ook vijgenalcohol: de boukkah. Allemaal goed te drinken.

Daarom geef ik je niet gelijk over de hele lijn: er zijn nogal wat (meest onderhuidse) spanningen tussen Maroccanen die zichzelf "Arabisch" noemen en Berbers. Voeg daar noch eens de bedoeïenen bij die maar half en half gelovig zijn en de Saharaoëis uit het Zuiden die politiek dichter bij Algerije aanleunen en geloviger zijn: genoeg om kwaad te vertellen over elkaar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2010 om 20:13.
Oud 10 april 2010, 20:11   #169
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filosoof, ... leer buiten het opsteken van wijnkennis nu ook eindelijk eens een kat een kat durven noemen.

Ik dacht niet dat fernand ergens sugereerde iets te hebben tegen moslims of ging veralgemenen. Hij schetste alleen de situatie. Je mag zelf er uit opmaken wat je wil. Die toffe Madam waarover ik het had, en die Marokkaanse huurder, zijn beiden ook moslims. Zij tonen juist aan dat er een groot verschil is tussen moslims en moslims. Maar even goed hebben beiden weergegeven dat we hier met een groot deel deel crapuul van de bovenste plank van ginder opgeschept zitten. Crapuul dat de echte Marokkanen niet eens als Marokkanen willen aanzien maar wat wij wel als BELGEN moeten aanvaarden.
Oud 10 april 2010, 20:12   #170
Zyklon B
Banneling

Standaard

Ver moet je hier daarvoor niet zoeken.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 20:17   #171
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, ... leer buiten het opsteken van wijnkennis nu ook eindelijk eens een kat een kat durven noemen.

Ik dacht niet dat fernand ergens sugereerde iets te hebben tegen moslims of ging veralgemenen. Hij schetste alleen de situatie. Je mag zelf er uit opmaken wat je wil. Die toffe Madam waarover ik het had, en die Marokkaanse huurder, zijn beiden ook moslims. Zij tonen juist aan dat er een groot verschil is tussen moslims en moslims. Maar even goed hebben beiden weergegeven dat we hier met een groot deel deel crapuul van de bovenste plank van ginder opgeschept zitten. Crapuul dat de echte Marokkanen niet eens als Marokkanen willen aanzien maar wat wij wel als BELGEN moeten aanvaarden.
Neem 100 mensen, gelijk waar, en je vindt er altijd "crapuul" tussen...en goede mensen.
Oud 10 april 2010, 20:26   #172
filosoof
Banneling

Standaard Racistische mannen of racistische poll?

Over die poll: enkel racistische keuzes, ik stem dus blanco. Resultaat:
Citaat:
Je hebt geen optie geselecteerd waarop je wilt stemmen. Klik op Vorige om terug te keren naar de enquête en kies een antwoord.
Ik zou dus een racistische keuze moeten maken of niet meestemmen, volgens "De Prof".

Zo noem je iedereen racist.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2010 om 20:29.
Oud 10 april 2010, 20:29   #173
Zyklon B
Banneling

Standaard

Van nature uit haten we andere rassen denk ik, uit angst omdat we niet gelijkend zijn.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 20:57   #174
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wanneer ik haar ooit de vraag stelde," Zora, die oudere Marokkaanse vrouwen met hun hoofddoeken die je hier vaak ziet lopen, die dragen soms een tatoeage op de kin, welke betekenis heeft dat?". Kreeg ik prompt het verontwaardigde antwoord, " Maar dat zijn geen Marokkanen hé, dat zijn de echte Berbers, dat is het uitschot, het crapuul dat men daar niet wil, dat we liever kwijt dan rijk zijn. Ik zal je eens mee nemen naar Marokko en je het echte Marokko leren kennen".

ze is Marokkaanse. vader was zelfs dokter (in Marokko). het eigenaardige is dat alle Marokkanen zeggen dat het uitschot naar hier is gekomen. rare zaak vind ik.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 21:00   #175
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft uw gebazel weer met mijn verhaal te maken. wat wil u nu terug suggereren? neen tegen veralgemenen heb ik niets en tegen u ook niet en tegen gekken ook niet. nog verdere vragen filou?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 21:05   #176
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B Bekijk bericht
Van nature uit haten we andere rassen denk ik, uit angst omdat we niet gelijkend zijn.
Haten?
Oud 10 april 2010, 21:08   #177
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem 100 mensen, gelijk waar, en je vindt er altijd "crapuul" tussen...en goede mensen.
Dat is waar, 100 % mee akkoord, ook onder onze bevolking zit er zeker een hoop crapuul, maar filosoof, dat wil nog niet zeggen dat we er dan maar al het crapuul van elders moeten bij nemen hé.
Oud 10 april 2010, 21:09   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
wat heeft uw gebazel weer met mijn verhaal te maken. wat wil u nu terug suggereren? neen tegen veralgemenen heb ik niets en tegen u ook niet en tegen gekken ook niet. nog verdere vragen filou?
Citaat:
neen tegen veralgemenen heb ik niets
Ik dacht al zoiets...
Oud 10 april 2010, 21:18   #179
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze is Marokkaanse. vader was zelfs dokter (in Marokko). het eigenaardige is dat alle Marokkanen zeggen dat het uitschot naar hier is gekomen. rare zaak vind ik.
Nee, dat is geen rare zaak. Zelf al eens in Marokko geweest? Inderdaad zijn de Marokkanen daar veel westerser dan het gebroed dat hier is neergestreken. Wat hier zit, is die populatie die ginder niet heeft gedaan gekregen wat ze hier volop aan het verwezenlijken zijn., alles naar hun hand zetten. En wees gerust, of beter wees voorbereid. Wat hier nu gaande is is slechts een pril begin van wat nog komen zal. Tussen dit en tien jaar zijn wij hier, gezien de groei van die populatie, de minderheid en zullen ze niet langer meer eisen dat ze overal en altijd mogen een hoofddoek dragen maar zullen ze eisen dat het verplicht wordt voor alle vrouwen om een hoofddoek te dragen.
Oud 11 april 2010, 06:14   #180
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

Kijk, hier maak je toch een grote fout. Je scheert alle N-VA aanhangers over dezelfde kam.

Je stelt me diep teleur, ik had iets anders verwacht van u.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be