Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2010, 14:14   #161
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat gezegd zijnde kan ik die ganse aparthied niet goedkeuren. enkel weet ik dat ik blanke zuid afrikanen ken die absoluut niet racistisch zijn ,maar enkel begaan zijn met hun euro-afrika cultuur en nalatenschap.
Welke apartheid? Als onze media over "extremistische" Afrikaners spreken, bedoelen ze in feite voorstanders, niet zozeer van het apartheidsregime of de Unie van Zuid-Afrika (een uitvinding van de Britse, op goud en diamant beluste imperialisten), maar voorstanders van de grote apartheid: de inrichting van thuislanden voor de verschillende volkeren van Zuid-Afrika. Het echte vaderland van de Afrikaners is het gebied van Oranje Vrijstaat en Transvaal, niet de huidige "regenboognatie", noch het oude (multi-raciale) apartheidsregime.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 7 april 2010 om 14:16.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 14:29   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
B-S
Ik hoop dat je niet erg lijdt (noch leidt!) maar op mij moet je niet rekenen.
je bent alweer zo harteloos bezig, Fozzie
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 14:43   #163
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Mijn diepe medeleven aan de familie en vrienden van Terreblanche.

Sinds '94 zijn in ZA meer dan 2000 boeren vermoord wegens hun huidskleur en wegens hun kultuur.
Mbeki noemt dat "the final stage of the revolution".
Genocide van blanke boeren dus.

In Zimbabwe werd Mugabe bij zijn aantreden door onze pocolinkies de status van "God" (neen: niet Stevaert) gegeven.
Hij organiseerde een ware genocide onder de blannke boeren.

dit zijn de feiten.

Pocolinkieworld vindt dit ok.
Ik niet.

Wedden dat de pocolinkies mij extreem rechts noemen?
Oud 7 april 2010, 14:56   #164
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Bron: de telegraaf

Afrikaner-leider Terre'Blanche vermoord VENTERSDORP/JOHANNESBURG - De leider van de extreemrechtse Afrikaner Weerstandsbeweging (AWB) in Zuid-Afrika, Eugène Terre'Blanche, is zaterdag bruut vermoord op zijn boerderij in het noorden van het land. Dat meldden Zuid-Afrikaanse media. De radicale racist is 69 jaar geworden.

De politie heeft twee zwarte medewerkers van Terre'Blanche opgepakt, een man van 21 en een jongen van vijftien. Zij zeiden tegen de politie dat zij geen salaris hadden gekregen voor hun werk op de boerderij van Terre'Blanche. Volgens AWB-kopstuk André Visagie is Terre'Blanche doodgeslagen met pijpen, stokken en hakmessen. Aan het begin van de avond is zijn zwaar verminkte lichaam gevonden. Zijn gezicht is met kapmessen bewerkt.

De Zuid-Afrikaanse president Jacob Zuma heeft zijn 50 miljoen onderdanen zondag opgeroepen tot kalmte. Volgens het staatshoofd mag de moord op Terre'Blanche niet leiden tot het oplaaien van de haat tussen de rassen.

De raciale spanningen waren vorige maand al toegenomen toen een jeugdleider van Zuma's ANC in het openbaar het lied Kill the Boer (Dood de Boer) zong. Een rechtbank heeft het antiapartheidlslied daarop verboden. Het regerende ANC reageerde „geschokt en teleurgesteld” op het vonnis. Volgens de voormalige antiapartheidsbeweging maakt het strijdlied deel uit „van onze geschiedenis en van ons erfgoed”.

Symbool

Terre'Blanche was politieman en boer voordat hij leider van de AWB werd. De in 1973 opgerichte beweging, die een op een hakenkruis lijkend symbool gebruikte op haar vlag, probeerde in 1994 de democratische verkiezingen te verstoren, die het einde van de apartheid inluidden. Het lukte de AWB niet de rassenscheiding in Zuid-Afrika overeind te houden.

Na de invoering van de democratie in Zuid-Afrika moest Terre'Blanche verschijnen voor de Waarheids- en Verzoeningscommissie (TRC). Daar bekende hij schuld aan een serie bomaanslagen om de verkiezingen van 1994 te verstoren. Door die terreurdaden vielen 21 doden en honderden gewonden.

Terre'Blanche hield zich de afgelopen jaren gedeisd in de Zuid-Afrikaanse politiek. Hij zat van 2001 tot 2004 in de gevangenis nadat hij een zwarte man bijna dood had geslagen.

Terre'Blanche afficheerde zich nadrukkelijk als 'Boer', nazaat van Nederlandse immigranten in Zuid-Afrika. De blanke Boeren waren de drijvende kracht achter de apartheid. De Verenigde Naties veroordeelden het racistische bewind, dat met steun van onder meer de Amerikanen en oliebedrijf Shell in stand werd gehouden.

Commentaar: Het is zeker geen verlies voor de mensheid dat deze Afrikaanse Hitler gestraft is geweest voor zijn eigen daden. Terre blanche was naast een negerhater ook een radikale antizionist en antisemiet en zijn beweging was in symbolen en uniformen bijna een kopie van de SA bruinhemden in Nazi-Duitsland. Bij de AWB zaten ook verscheidene ex-nazi Duitsers zoals in een documentaire van Louis Theroux duidelijk aangetoond werd. Bovendien waren ze ook niet vies van terroristische daden zoals de invasie van de onafhankelijke stadstaat Bophuthatswana in 1994 om de zwarte dictator Lucas Mangope te ondersteunen. Na dagenlang terreur te hebben gezaaid waaronder onschuldige zwarte burgers te hebben neergeschoten vond de Bopse politie het welletjes en knalde de neonazi,s van dichtbij neer. Hieronder foto,s.:cl apping:

Terre Blanche was eigenlijk in oorsprong niet afkomstig van Nederlanders of van Hollandse boeren, maar van Franse Hugenoten.

Laatst gewijzigd door system : 7 april 2010 om 14:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 15:22   #165
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Welke apartheid? Als onze media over "extremistische" Afrikaners spreken, bedoelen ze in feite voorstanders, niet zozeer van het apartheidsregime of de Unie van Zuid-Afrika (een uitvinding van de Britse, op goud en diamant beluste imperialisten), maar voorstanders van de grote apartheid: de inrichting van thuislanden voor de verschillende volkeren van Zuid-Afrika. Het echte vaderland van de Afrikaners is het gebied van Oranje Vrijstaat en Transvaal, niet de huidige "regenboognatie", noch het oude (multi-raciale) apartheidsregime.
De "extremistische" Afrikaners zijn volgens mij verantwoordelijk voor een groot deel van de voedselproductie in Zuid-Afrika.
Oud 7 april 2010, 15:41   #166
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Sinds '94 zijn in ZA meer dan 2000 boeren vermoord wegens hun huidskleur en wegens hun kultuur.

In Zimbabwe werd Mugabe bij zijn aantreden door onze pocolinkies de status van "God" (neen: niet Stevaert) gegeven.

dit zijn de feiten.

Ik niet.

Bron ??? (als het toch de feiten zijn)

Kan je ook even melden hoeveel zwarten tijdens, en door het apartheidsregime werden vermoord ????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 april 2010 om 16:00.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 16:07   #167
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dit zijn de feiten.

Ik niet.

Het zijn er rond de 3000.
Gisteren was op Radio 1 (actueel na 18u) een onderwerp over de moord op Terreblanche.
De linkse correspondent ter plaatste (naam heb ik niet onthouden) gaf toe dat er reeds 3000 boeren waren vermoord.
Maar voor hem had dit geen politieke betekenis, neen het was voornamelijk omdat ze hun zwart personeel slecht betaalden...
Oud 7 april 2010, 16:10   #168
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

Kan je ook even melden hoeveel zwarten tijdens het apartheidsregime werden vermoord ????
Zuid-Afrika telt 50 miljoen inwoners, daarvan 80% zwarten.

Er zijn incidenten geweest ja, maar is er ooit sprake geweest van systematisch geweld? Tussen Xhosa en Zulu botert het ook niet altijd.
Oud 7 april 2010, 16:13   #169
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar weet ik niets van en 't kan me geen lor schelen. Ik las wel dat één van de twee die aangehouden werd maar 15 was. Een jongen van 15 en een oude fascist met zijn broek op zijn knieëen... niks gezond aan

Negers kunnen nooit iemand "gewoon" afmaken.
Neen, ze moeten telkens ook hun slachtoffer "onteren", zo ook Terreblanche.
Zie ook de moord op de 10 Belgische para's indertijd, ook zij werden eerst gemarteld, vernederd enz...
Overigens is "ontering" van een slachtoffer in Zuid-Afrika een verzwarende omstandigheid bij moord, dus dit zal de twee neger-moordenaars ook nog eens worden aangerekend.
Oud 7 april 2010, 16:14   #170
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Ondertussen heeft de AWB beslist dat er een wraakneming zal volgen. Sommigen willen het zo snel mogelijk, maar anderen waaronder leider Visagie willen nog wat wachten. Komt het ervan tijdens het WK-voetbal? En wie z'n kopje zal rollen, Zuma? Of Malema? Of meerdere? Spannend! Dat dit de aanzet moge vormen om eindelijk komaf te maken met dat ellendige regime dat nu al 16 jaar bestaat dankzij de lafheid van De Klerk en het aanstellen van een terrorist als Mandela.
Spijtig genoeg gaan aangekondigde revoluties nooit door.
Ook niet echt slim om wraakneming openbaar aan te kondigen, zal dus wel bij bluf blijven vrees ik.
Oud 7 april 2010, 16:32   #171
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zuid-Afrika telt 50 miljoen inwoners, daarvan 80% zwarten.

Er zijn incidenten geweest ja, maar is er ooit sprake geweest van systematisch geweld? Tussen Xhosa en Zulu botert het ook niet altijd.
Zeer merkwaardig, jij spreekt hier gewoon van "incidenten", en in de andere richting wordt van een genocide gesproken. Moeten we dan misschien concluderen dat het apartheidsregime een soort "Club Med" was voor de zwarte bevolking, of zijn het gewoon twee maten en twee gewichten die gehanteerd worden ???

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 7 april 2010 om 16:33.
Oud 7 april 2010, 16:36   #172
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Het zijn er rond de 3000.
Gisteren was op Radio 1 (actueel na 18u) een onderwerp over de moord op Terreblanche.
De linkse correspondent ter plaatste (naam heb ik niet onthouden) gaf toe dat er reeds 3000 boeren waren vermoord.
Maar voor hem had dit geen politieke betekenis, neen het was voornamelijk omdat ze hun zwart personeel slecht betaalden...
Kan ook "boontje die om zijn loontje komt", voor al het leed dat de zwarten werd aangedaan tijdens het apartheidsregime.

Citaat:
Oud 7 april 2010, 16:56   #173
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Kan ook "boontje die om zijn loontje komt", voor al het leed dat de zwarten werd aangedaan tijdens het apartheidsregime.
Welk leed ?
Oud 7 april 2010, 19:06   #174
Fieseler

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=Zipper;4680597][b]Bron ??? (als het toch de feiten zijn)
nope...geen bron...ik heb veel liever dat u zichzelf met deze vraag belachelijk maakt dan ernstige mensen lastig te vallen...

Citaat:
Kan je ook even melden hoeveel zwarten tijdens, en door het apartheidsregime werden vermoord ????
Zelden heb ik op dit forum iemand mijn stelling op zulk een ontwapenend debiele wijze zien onderschrijven....

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=163
Oud 7 april 2010, 19:13   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

nope...geen bron...
ik dacht al dat je niet met enige kennis van zake schreef.

Citaat:
Zelden heb ik op dit forum iemand mijn stelling op zulk een ontwapenend debiele wijze zien onderschrijven....

Ik heb zelden op zulke schaamteloze wijze de misdaden van het blanke Zuid-Afrikaanse uitschot vd apartheid zien goedpraten.

Citaat:
Oud 7 april 2010, 19:35   #176
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Neger is geen scheldwoord. Het is niet omdat nigger in het Engels een scheldwoord is, dat dat in het Nederlands ook is. Men spreekt ook over een blanke en niet over een witte.
Sommige (extreem-)linkse mensen spreken wel over witte.
Wat zeer lelijk en ongepast is. En erg orwelliaans. Niet gezond.
Oud 7 april 2010, 22:46   #177
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
ik dacht al dat je niet met enige kennis van zake schreef.
Dus u ontkent dat er meer dan 2000 boeren (3000 blijkt nu) zijn vermoord?
U ontkent dat Mbeki dit aanmoedigt?

Vindt u het ook goed dat ik mij een breuk lach als u hier de moorden betwist en in dezelfde draad die niet bestaande moorden goedpraat met "loontje boontje"?

Vindt u het goed dat ik het intriest vind dat er sujetten zoals u rondlopen die hierbij aangeven dat Congolezen zomaar blanken mogen vermoorden omdat Saxen Coburg een paar generaties geleden bij hun een genocide hebben gepleegd?

Citaat:
Ik heb zelden op zulke schaamteloze wijze de misdaden van het blanke Zuid-Afrikaanse uitschot vd apartheid zien goedpraten.
U liegt.
Prove me wrong en geef één (1) citaat waar ik mij vergis.
Oud 7 april 2010, 23:13   #178
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht

Negers kunnen nooit iemand "gewoon" afmaken.
Neen, ze moeten telkens ook hun slachtoffer "onteren", zo ook Terreblanche.
Zie ook de moord op de 10 Belgische para's indertijd, ook zij werden eerst gemarteld, vernederd enz...
Overigens is "ontering" van een slachtoffer in Zuid-Afrika een verzwarende omstandigheid bij moord, dus dit zal de twee neger-moordenaars ook nog eens worden aangerekend.
zoek 'm maar excuses...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 23:22   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoeveel zwarten gestorven zijn weet ik niet. Wat ik in ieder geval begrijp, is dat je wraak nemen goedkeurt. Mogen de Belgen dat dan ook, wraak nemen ? Eén allochtoon doden, voor iedere door allochtonen vermoorde autochtoon ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 23:24   #180
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer merkwaardig, jij spreekt hier gewoon van "incidenten", en in de andere richting wordt van een genocide gesproken. Moeten we dan misschien concluderen dat het apartheidsregime een soort "Club Med" was voor de zwarte bevolking, of zijn het gewoon twee maten en twee gewichten die gehanteerd worden ???
Aan het einde van mijn humanoria heb ik een eindwerk geschreven over de aardrijkskunde en geschiedenis van Zuid-Afrika. Ik heb het land dus redelijk kunnen bestuderen.

De internationale media zat er toen echt wel zwaar op hoor. Terwijl diezelfde internationale media nu weinig van zich laat horen, nu zoals blijkt uit de cijfers massaal Afrikaners vermoord worden die geisoleerd wonen op het platteland.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be