Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2010, 13:13   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Reynders verkent de mogelijkheden.
Vanavond zal hij het weten en de koning kunnen rapporteren
Behalve CD&V heeft niemand belang bij het voortbestaan van deze regering.
Dus na het rituele dansje op last van de koning ,zal het doek voor deze regering de komende week definitief dicht gaan.

In juni verkiezingen en na het zomerreces een nieuwe regering die het vertrouwen heeft van de kiezers en die met een zware bezuinigingsagenda
de komende jaren vooruit kan.
BHV schuift weer vooruit met enkele jaren alarmbellen en de staatshervorming gaat naar de zoveelste raad van wijzen.
En de uitspraak van het arbitrage hof over de verkiezingen laten we links liggen? Niemand zal tot bij een rechtbank stappen om de onconstitutionele verkiezingen aan te vechten?

Ik betwijfel sterk ofdat het gaat lopen zoals u denkt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 13:21   #162
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En de uitspraak van het arbitrage hof over de verkiezingen laten we links liggen? Niemand zal tot bij een rechtbank stappen om de onconstitutionele verkiezingen aan te vechten?

Ik vind dit ook raar, men spreekt zomaar van nieuwe verkiezingen of er niets aan de hand is??!!
Oud 25 april 2010, 13:36   #163
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
U zou wel eens gelijk kunnen hebben, denk ik. Hoewel, tot verbazing van velen - ook van mij, overigens - hebben de Vlamingen ditmaal (tot heden) per zéér grote uitzondering niet toegegeven. Dat heeft een voor België erg ongebruikelijke toestand geschapen, waarin het moeilijk te voorspellen valt wat er in de nabije toekomst te gebeuren staat. Alles is mogelijk...
Niet toegegeven
Tot de koning sprak he.

Ik lees en hoor dat Didier moet gaan onderzoeken "of er voldaan is aan de
voorwaarden om te onderhandelen"....
Dan vraag ik me toch af wat dit wel kan zijn?
Moet er dan een akkoord zijn dat iedereen gaat stemmen in korte broek of zo?
Moeten er broodjes geserveerd worden van een Duitstalige Belgische bakker?

Laatst gewijzigd door Tejokus : 25 april 2010 om 13:37.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 13:41   #164
superhayek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
er zijn al een paar keer neutrale waarnemers uit een ander Europees land naar de toestanden in BE komen komen.
Hetgeen gewoon bewijst dat er de franstaligen eikels zijn, en België geen echt land.

Normale inwoners van een normaal land zouden proberen zelf hun problemen op te lossen, in plaats van hun vuile was voor iedereen uit te hangen.

Franstaligen gaan echter gebukt onder de genetische noodzaak om Vlamingen af te schilderen als nazis in de buitenlandse pers.

Zij kunnen het niet helpen, het is sterker dan zichzelf.
superhayek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 13:42   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Niet toegegeven
Tot de koning sprak he.

Ik lees en hoor dat Didier moet gaan onderzoeken "of er voldaan is aan de
voorwaarden om te onderhandelen"....
Dan vraag ik me toch af wat dit wel kan zijn?
Moet er dan een akkoord zijn dat iedereen gaat stemmen in korte broek of zo?
Moeten er broodjes geserveerd worden van een Duitstalige Belgische bakker?
De Vlaming moet bereid zijn van Brussel uit te breiden todat het aan Wallonie grenst, dat is alles.
Oud 25 april 2010, 13:42   #166
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Biedt een noodwetje geen oplossing?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 13:45   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een wet die de tijd terugdraaid tot voor de uitspraak van het arbitrage hof?

Buiten dat zie ik geen oplossing.
Oud 25 april 2010, 13:56   #168
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaming moet bereid zijn van Brussel uit te breiden todat het aan Wallonie grenst, dat is alles.
Hahaha

Dat ze dan maar ineens die taalgrens afschaffen.
En opnieuw nationale partijen waarin evenveel Vlamingen als Franstaligen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 14:35   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zou gestemd geraken wel ja.

En jij weet perfekt wat daar al over gezegd geweest is door de verschillende politieke partijen (vermits je het begrip noodwet al kent).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 14:42   #170
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik vind dit ook raar, men spreekt zomaar van nieuwe verkiezingen of er niets aan de hand is??!!
Aangezien die verkiezingen dan onconstitutioneel zijn, kunnen de nieuw verkozenen de oude grondwet vervallen verklaren, zich tot constituante uitroepen, en met een leeg blad papier een nieuwe confederale grondwet opstellen, zonder grendels en eeuwigdurende privileges voor de walen dit keer. En dat kunnen ze dan via een referendum laten goedkeuren in alle provincies. Provincies die niet willen meedoen worden dan buiten Belgie gezet. Zo simpel zou dat kunnen zijn.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 14:50   #171
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Gewoon een manier om de dingen nog langer te rekken. Alleen zullen de Franstalige partijen nu nog meer kunnen klagen dat "ze in een paar dagen iets moesten klaren waarvoor JLDH maanden de tijd kreeg, en dat de Vlamingen hun de kans niet gegeven hebben om serieus te onderhandelen." Goed gespeeld door Albert en Reynders, of anders, slechte zet van CD&V.

Want wat er ook uit de bus komt: de FR partijen zullen het altijd kunnen verkopen als een overwinning (ze vroegen niets, en krijgen...) terwijl gelijk welke toegeving een nederlaag is voor de VL partijen. En als het toch "eenzijdig" gestemd zou worden: dan spelen de FR partijen gewoon even lekker het slachtoffer.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 25 april 2010 om 14:56.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 14:59   #172
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Party!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 16:26   #173
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmja, Fureteur du Roi ware ongetwijfeld een juistere omschrijving. Waarbij in dit verhaal de Vlamingen de konijnen zijn.

Terzijde, kunt u het in de huidige omstandigheden als Vlaming een beetje volhouden in Brussel ? Als ik de lezerscommentaren in LDH, LLB of Le Soir lees, moet u daar momenteel op niet veel respect of begrip rekenen. Of is het nu niet erger dan naar gewoonte ?
Ik zat gisteren in Brussel op een klein festival, de mensen ginder en de Walen die er ook waren zeggen allemaal hetzelfde, weg met De Wever én Maingain (en de meesten gaan zelfs verder dan dit & zeggen dood aan alle politici ), de mensen blijven overeen komen, de politici blijven zeiken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 16:35   #174
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank voor de informatie.

Ik hoop, mijnheer djimi, dat clevere mensen als u bij gelegenheid op een vriendelijke wijze al eens een teken van appreciatie geven aan Belgische Franstaligen die niet te beroerd zijn om de taal van Vondel te gebruiken. Uiteraard behoeft hun inspanning geen uitgebreid applaus ; het is immers niet méér dan normaal dat zij de belangrijkste taal van hun land kennen. Maar een beetje erkenning van hun redelijkheid (ja, zelfs moed, in bepaalde omstandigheden) kan nooit kwaad.
Ik hoop dat ik u niet teleurstel, mevrouw Hallebarde:

Franstalige Belgen die met mij Nederlands (durven) spreken, weten héél snel (binnen de minuut) dat ik dat ten zeerste waardeer.

En dat geldt a fortiori voor mensen uit andere landen (toeristen, studenten, ...), van wie ik niet eens kan verlangen dat die Nederlands kennen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 17:03   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik zat gisteren in Brussel op een klein festival, de mensen ginder en de Walen die er ook waren zeggen allemaal hetzelfde, weg met De Wever én Maingain (en de meesten gaan zelfs verder dan dit & zeggen dood aan alle politici ), de mensen blijven overeen komen, de politici blijven zeiken
Wat mensen zoal zeggen, op kleine festivals of aan de toog (zelfs soms in kranten: op een boot naar het midden van de oseaan ...) ....

We zullen het er maar op houden, wie verkozen geraakt na ernstige en legale verkiezingen, die mag zetelen in het parlement ?? Neen ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 april 2010, 17:11   #176
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hoop dat ik u niet teleurstel, mevrouw Hallebarde:

Franstalige Belgen die met mij Nederlands (durven) spreken, weten héél snel (binnen de minuut) dat ik dat ten zeerste waardeer.

En dat geldt a fortiori voor mensen uit andere landen (toeristen, studenten, ...), van wie ik niet eens kan verlangen dat die Nederlands kennen.
En die regel geld voor mij ook visa versa. Onlangs nog in een resto op de autostrade ter hoogte van Nijvel een groep Vlaamse motards die bij de afrekening aan de cassiére Nederlands praatte en ik zag dat zij in gebroken Nederlands poogde te antwoorden. Heb ik mij kwaad gemaakt tegen die motards dat men in Waals Brabant is, en men Frans moet praten. Ik heb het wel niet op een spits gedreven, ik heb het toch overleeft. Brussel is een andere zaak, aangezien daar niets duidelijk is mijden als de pest.
Oud 25 april 2010, 17:43   #177
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben in een motoklub.
Er zijn daar leden, Vlamingen, die echt niet handig zijn in het Frans (eufemisme voor: sommigen kunnen echt weinig zeggen, tenzij een paar losse woorden). Minstens één van die mensen is zeker geen flamingant. De mensen waarover ik het nu heb, zijn doorgaans weinig geïnteresseerd in politiek.

Daarnaast, als in Waals-Brabant een kassierster een paar woorden Nederlands spreekt, dan kan dit effekt hebben op de reputasie van de winkel waar ze werkt.
Die motorrijders zullen liever daar terug komen tanken en wat eten, dan elders waar ze geen bal Vlaams blaffen.

Oud 25 april 2010, 18:45   #178
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die regel geld voor mij ook visa versa. Onlangs nog in een resto op de autostrade ter hoogte van Nijvel een groep Vlaamse motards die bij de afrekening aan de cassiére Nederlands praatte en ik zag dat zij in gebroken Nederlands poogde te antwoorden. Heb ik mij kwaad gemaakt tegen die motards dat men in Waals Brabant is, en men Frans moet praten. Ik heb het wel niet op een spits gedreven, ik heb het toch overleeft. Brussel is een andere zaak, aangezien daar niets duidelijk is mijden als de pest.
De motards deden wat overal geldt.
De klant is koning: wie geld wil verdienen past zich aan.

en ook: wie met een groep taalgenoten samen is, gaat er vlug vanuit dat de enkeling die een andere taal spreekt zich aanpast.

Mensen zijn belangrijker dan grond. Grond heeft namelijk nergens last van.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 18:48   #179
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken een Waal die in de prov. Namen rotsen beklimt.
Een groot deel van de klimmers daar is echter Vlaams.
gevolg: de voertaal bij die klimmers en in de omgeving is Nederlands.

De Waal is erg gemotiveerd om NL te spreken (ook al is hij in zijn eigen regio), vooral omdat er veel appetijtelijke jonge vrouwen meeklimmen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 18:55   #180
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

het is duidelijk dat de CD&V te allen prijze een stemming probeert te vermijden, ze zouden nog liever hun moeder verkopen dan de regering te laten vallen. Is er dan geen enkele dissidentie in die partij tegen de enorme inbreuken die ze plegen tegen hun eigen kiesbeloften?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be