![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Om enkele misvattingen te counteren: http://www.vonk.org/201005082592/de-...luie-griek.htm
![]() |
#164 |
Lokaal Raadslid
|
![]()
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb wel sympathie voor het anarcho(communisme)(syndicalisme) de stelling waar jij op reageerde was een mogelijkheid en zou "mogelijk" het volk kunnen geholpen hebben zonder nog meer de leegroof die er nu gaat gebeuren te bewerkstelligen. Het zou idd beter zijn zonder grenzen en naties "maar" dan moet er eerst een sociale strijd gebeuren die er niet vanzelf gaat komen . De grenzen zijn er nu alleen voor het gewone volk het kapitaal heeft vrij verkeer . Hoe gaan we die strijd voeren ? Volgens mij gaat dit het best via een internationale samenwerking tussen de vakbonden en vooral meer solidariteit . Ik ben ivm de griekse toestand daar nog niet helemaal uit "moeilijke materie" maar zomaar gaan stellen geen grenzen enz.... lijkt mij te eenvoudig de open grenzen hebben het kapitallisme hier in de EU nog meer laten heersen en het leven alleen maar duurder gemaakt . Laatst gewijzigd door Wisord : 9 mei 2010 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens het CPB is in 2010 het bruto modale loon in Nederland 32500 euro of wel 2783 euro per maand. Het gemiddelde pensioen is 70% van het loon. Lang niet iedereen heeft een pensioen of een volledig pensioen. Ik schat het gemiddelde pensioen op 50% van het laatstverdiende loon; dat is ca 1400 euro per maand. Dus dat cijfer kan kloppen. Verder is van belang dat een groot deel van de bevolking helemaal geen pensioen heeft. Hoe groot de percentages zijn in alle vergeleken landen is daarom ook van belang om de situatie van de Grieken te kunnen beoordelen. Bij mijn bezoeken aan Griekenland, ca 20 maal, vorig jaar nog aan Athene, kreeg ik de indruk van een neiging naar derde wereld land. Er is een zeer omvangrijke arme bevolking op het platte land en op de eilanden. Ik zou zeggen; van een kale kip kan je geen veren plukken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Eind 70er jaren maakte ik een studie van Griekenland als exportmogelijkheid voor het bedrijf waar ik voor werkte.
Het resultaat was in dier voege negatief dat het nooit tot een redelijk exportvolume zou kunnen komen voornamelijk vanwege de weinig industriële aanleg van de Griekse bevolking - geen belediging maar een simpele vaststelling. Het doet nog allemaal primitief aan. Wat dat aangaat zijn de Turken lichtjaren verder. Vaarwel investeringen van de EU.
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De EU volgt het voorbeeld van België: Vlaanderen "investeert" toch ook al ruimschoots een halve eeuw in Wallonië?
En dat kost ons heel wat meer dan Griekenland aan de EU, of is het inmiddels veranderd?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 mei 2010 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() @ Kodo Kodo
Als je goed in de geschiedenis duikt zie je dat de Vlamingen het geld voor de Walen verdienden. Enige uitzondering maak ik voor de geweermakers in Luik.
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk de effecten op de relatieve prijzen, die bij een devaluatie dubbel nadelig is, waardoor je je bevolking als geheel nog armer maakt dan bij een simpel besparingsplan.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 10 mei 2010 om 08:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Rebel dog is de coolste.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Klopt. In Athene vechten en demonstreren de zwerfhonden samen met de betogers.
Een hond heeft zelfs een soort praalgraf op het terrein van de Polytechnische Universiteit. De andere hond haalde zelfs de kranten, deze dus. Wat was zijn naam ook weer? Loukikakos?
![]() |
#177 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gastarbeiders zijn niet de vijand, maar wel het instrument van de vijand en ze moeten op termijn weg. Citaat:
Neem dus de parasiet weg en je schept de mogelijkheden om een nieuw "contract" tussen burgerij en volk aan te gaan en de klassenstrijd tegen de juiste vijand te richten (niet binnen de eigen volksgemeenschap). Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 10 mei 2010 om 14:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik geloof niet in grenzen en poorten die op slot gaan om iemand toegang te ontzeggen .... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij zijn het volk. Wij kunnen de macht terugeisen van de enkelingen. Wij kunnen ons kapitaal terugeisen. Het kapitaal waarvoor het volk hard gezwoegd heeft. Ons eigen kapitaal waarmee banken en bedrijven in het rond smijten…net als met mensenlevens. We mogen ons niet laten verlammen door hun politiek van angst en terreur. Namelijk angst voor nog meer verlies en onzekerheid. We vluchtten in het consumentisme en worden daarbij de marionetten van de machtshebbers. We moeten ons echter loswrikken uit die besturende touwtjes. Laatst gewijzigd door Wisord : 10 mei 2010 om 14:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben nauwelijks of geen extra jobs opgeleverd. Ze genereerden welvaart door verhoogde bedrijfswinsten, en dus voor aandeelhouders en werknemers die delen in de winsten van hun bedrijf (bvb werknemers met optiecontracten of boni). Die groepen zijn langs geen kanten representatief voor de samenleving, ergo: die maatregelen hebben een m.i. onwenselijk herverdelend effect gehad.
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |