Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 23:23   #161
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Het zal nog lang duren eer alle staten die de EU uitmaken, het eens kunnen worden om nog meer politieke macht naar europa te brengen. Zelfs voor de meest noodzakelijke dingen is men het zeker niet eens. Men is vergeten eerst de EU degelijk op poten te zetten en DAN pas uit te breiden. Maar ze waren toch zo blij dat andere jongetjes wilden komen meespelen, dat ze nu met teveel op de weide zijn en mùen het nog moeilijk eens geraakt

De EU zal in twee scheuren, net als België. Het zal nog even duren, maar nog enkele crisissen en het is zo ver. Er is nu al een aparte groep euro/niet euro landen. Zo zullen er nog meer exclusieve contracten gesloten worden, tot de tweedeling een feit is: de echte eu landen en de aanhangsels.
De euro/niet euro landen heeft een reden: sommige landen zijn niet economisch competent genoeg en kunnen de Euro een te zwakke munt maken (zie gevolgen van Griekenland op de Eurokoers voor een reden waarom niet iedereen de Euro mag invoeren). UK is wel een tegendraads land maar zij zijn een van de enige die kunnen maar niet willen.

Trouwens, Dehaene heeft ook heel wat moeten saneren om België te mogen laten de euro invoeren.
gehuigert is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:24   #162
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bij het zien van de peilingen vond ik twee zaken toch wel belangrijk.

1) Als je het uitgesproken Vlaams-nationalisme samentelt, dat is N-VA+VB+LDD dan kom je op meer dan 45%. Telt daar de Vlaams-nationalisten bij die op andere partijen stemmen (die zijn er overal behalve misschien bij Groen en Pvda), en dan is het overduidelijk dat de meeste Vlamingen ernstig aan het overwegen zijn om het heft in handen te nemen.

2) Neem het kartel van de vorige verkiezingen (CD&V + N-VA), en de vooruitgang is immens groot, namelijk 46.2% !

Als ik belgicistisch was, ik zou stilaan mijn conclusies trekken en mij voorbereiden op het onvermijdelijke, namelijk de splitsing van het land. Misschien nog niet voor 2010, maar sneller dan men zou kunnen geloven...
Veel kiezers van NVA zijn tegen een onafhankelijk Vlaanderen (hoe contradictorisch dit ook mag lijken)
gehuigert is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:27   #163
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Bij het zien van de peilingen vond ik twee zaken toch wel belangrijk.

1) Als je het uitgesproken Vlaams-nationalisme samentelt, dat is N-VA+VB+LDD dan kom je op meer dan 45%. Telt daar de Vlaams-nationalisten bij die op andere partijen stemmen (die zijn er overal behalve misschien bij Groen en Pvda), en dan is het overduidelijk dat de meeste Vlamingen ernstig aan het overwegen zijn om het heft in handen te nemen.

2) Neem het kartel van de vorige verkiezingen (CD&V + N-VA), en de vooruitgang is immens groot, namelijk 46.2% !

Als ik belgicistisch was, ik zou stilaan mijn conclusies trekken en mij voorbereiden op het onvermijdelijke, namelijk de splitsing van het land. Misschien nog niet voor 2010, maar sneller dan men zou kunnen geloven...
Inderdaad! Laten we dit onland splitsen! Dit is zowiezo de beste oplossing voor beide gemeenschappen! Ja, ik weet, Franstalige Belgen zullen het moeilijk hebben maar op een andere kant zullen ze niet meer leven met een volk dat hen niet graag hebt.
Everytime is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:31   #164
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Veel kiezers van NVA zijn tegen een onafhankelijk Vlaanderen (hoe contradictorisch dit ook mag lijken)
Omdat het plan is: Belgie blijft bestaan. Weliswaar als confederatie, en ik denk dat de meeste mensen dat goed zien zitten : we behouden België, maar toch hebben we geen last meer van de bemoeienis van de Franstaligen.

Eens een goed gedeelte van dat doel bereikt, kiezen de mensen zeker niet voor separatisme. België zal nog heel lang blijven bestaan. Er is dan ook geen druk of reden meer om Vlaanderen onafhankelijk te maken, en de partijen die de onafhankelijkheid prediken, zullen kiezers verliezen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:42   #165
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad! Laten we dit onland splitsen! Dit is zowiezo de beste oplossing voor beide gemeenschappen! Ja, ik weet, Franstalige Belgen zullen het moeilijk hebben maar op een andere kant zullen ze niet meer leven met een volk dat hen niet graag hebt.
Zelfs bij splitsing zou ik het onze verdomde plicht vinden om Wallonie geldelijk te steunen. Iets minder rijkelijk dan nu, maar voldoende. Ze moeten er kunnen bovenop komen. Maar ze zouden wel hun 85 regeringen moeten opdoeken. Eén regering, en een duitse raad.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:45   #166
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Omdat het plan is: Belgie blijft bestaan. Weliswaar als confederatie, en ik denk dat de meeste mensen dat goed zien zitten : we behouden België, maar toch hebben we geen last meer van de bemoeienis van de Franstaligen.
Dat klinkt allemaal zeer mooi, maar het probleem zit erin dat de Franstaligen niet geïnteresseerd zijn in zo'n België. Als ze hun greep op de Vlaamse rand en de Vlaamse centen verliezen, hoeft het voor hen niet meer. De splitsing van de sociale zekerheid is de facto de splitsing van België.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:49   #167
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat klinkt allemaal zeer mooi, maar het probleem zit erin dat de Franstaligen niet geïnteresseerd zijn in zo'n België. Als ze hun greep op de Vlaamse rand en de Vlaamse centen verliezen, hoeft het voor hen niet meer. De splitsing van de sociale zekerheid is de facto de splitsing van België.
Inderdaad. Ze hebben over het algemeen liever Vlaamse onafhankelijkheid dan een confederatie.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 juni 2010, 23:49   #168
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Niet helemaal waar. Er zal geld blijven stromen naar de andere kant. Alleen zal het transparant en verantwoord moeten zijn.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be