Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2010, 14:39   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Data uit Star Trek dus.
Nu ge het zegt
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 14:39   #162
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nu ge het zegt
Ik probeer het maar een beetje te concretiseren, he
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 14:41   #163
Cdude
Banneling

Standaard

*dubbelpost*

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 14:43.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 14:43   #164
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bezie dan enkel de definitie:
Vade retro satana (je had het toch al gezegd? )

Voor de geinteresseerden : An Anthropologist on Mars

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 14:46.
Oud 22 juni 2010, 14:48   #165
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik probeer het maar een beetje te concretiseren, he
Hum ....
Citaat:
Als je een artificieel(positronic?) brain ontwikkelt dat in staat is om te leren en kan reageren met zijn omgeving (Data?) zal dit, volgens mij en mits genoeg rekenkracht, vanzelf intelligent worden. Je zal "hem" dus kunnen vragen hoe PI voelt
Oud 22 juni 2010, 14:49   #166
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Laat dat nu toevallig gelden voor ALLE voorspellers. Dat heet trouwens "orakeltaal"

Popol is daar zéér bedreven in.
Nu geldt dat toch toevallig niet voor de hoppi voorspellingen zekers. Dju toch e!
Oud 22 juni 2010, 14:50   #167
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hum ....
Sorry he. Ik had daar los overgelezen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 14:54   #168
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Nu geldt dat toch toevallig niet voor de hoppi voorspellingen zekers. Dju toch e!
Kan jij "Hoppi" lezen dan?
Oud 22 juni 2010, 14:56   #169
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry he. Ik had daar los overgelezen.
Waar dacht je dat ik mijn mosterd haalde? (eigenlijk " D. Olivaw" van Asimov)
Oud 22 juni 2010, 15:00   #170
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan jij "Hoppi" lezen dan?
Hier staan ze op:
http://www.hogueprophecy.com/prophecy/hopiprophecy.htm

Den bijbel is ook in het herbreeuws geschreven he. Maar de boodschap van Jezus of Mozes is er weinig op veranderd in de Nederlandstalige versie he.
En ik weet, dit kan tot een grote discussie leiden als ge het langs rechts begint te bekijken ipv links.
Maar laat ons daar nu aub niet verder over uitwijden, tgaat nu even over "voorspellingen".

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 22 juni 2010 om 15:01.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 15:08   #171
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Hier staan ze op:
http://www.hogueprophecy.com/prophecy/hopiprophecy.htm

Den bijbel is ook in het herbreeuws geschreven he. Maar de boodschap van Jezus of Mozes is er weinig op veranderd in de Nederlandstalige versie he.
En ik weet, dit kan tot een grote discussie leiden als ge het langs rechts begint te bekijken ipv links.
Maar laat ons daar nu aub niet verder over uitwijden, tgaat nu even over "voorspellingen".
Alé gast ...
Citaat:
THE WARNING: Cobwebs will crisscross the skies.
THE FULFILLMENT: These are the contrails of planes and jets.
Ontkennen dat de boodschap verandert is door een vertaling is een LEUGEN als je de originele niet kent.
Vergelijk maar eens met de King James om te beginnen.

Dat dit met geschriften van een ancient Indians gebeurt GARANDEER ik je.
Oud 22 juni 2010, 15:30   #172
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Enkel grijpen wat U dient en de rest overkijken is ook niet evident he Cdude

Een andere neutralere bron. In de vorige link gaat de schrijver wel om met eigen interpretaties.
Doch, wat er door de hopi's voorspelt is geweest, is in mijn bescheiden mening zeer letterlijk in haar recht gevallen.

Citaat:
"This is the First Sign: We are told of the coming of the white-skinned men, like Pahana, but not living like Pahana men who took the land that was not theirs. And men who struck their enemies with thunder.

"This is the Second Sign: Our lands will see the coming of spinning wheels filled with voices. In his youth, my father saw this prophecy come true with his eyes -- the white men bringing their families in wagons across the prairies."

"This is the Third Sign: A strange beast like a buffalo but with great long horns, will overrun the land in large numbers. These White Feather saw with his eyes -- the coming of the white men's cattle."

"This is the Fourth Sign: The land will be crossed by snakes of iron."

"This is the Fifth Sign: The land shall be criss-crossed by a giant spider's web."

"This is the Sixth sign: The land shall be criss-crossed with rivers of stone that make pictures in the sun."

"This is the Seventh Sign: You will hear of the sea turning black, and many living things dying because of it."

"This is the Eight Sign: You will see many youth, who wear their hair long like my people, come and join the tribal nations, to learn their ways and wisdom.

"And this is the Ninth and Last Sign: You will hear of a dwelling-place in the heavens, above the earth, that shall fall with a great crash. It will appear as a blue star. Very soon after this, the ceremonies of my people will cease.
http://www.welcomehome.org/rainbow/prophecy/hopi1.html

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 22 juni 2010 om 15:33.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 15:34   #173
Cdude
Banneling

Standaard

Dus de hippies zijn uitgestorven omdat de Mir crashte?
Oud 22 juni 2010, 15:38   #174
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dat zijn atheïstische mafkezen. Een atheïst is iemand die niet in 1 of meerdere goden gelooft. Een raelist gelooft niet in 1 of meerdere goden en is dus een atheïst. Ik zie niet in hoe dit een punt van discussie kan zijn.
Iedereen gelooft niet in 1 of meerdere goden. Iedereen is dus atheist.

Niet iedereen is echter non-religieus, en de Raelisten zijn religeuze mafkezen bij uitstek.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 20:49   #175
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zantiax Bekijk bericht
Beste mensen,

Moest iemand een redelijk argument kunnen aanhalen om te bewijzen dat zijn/haar godsdienst een echte God dient, dan zou ik die godsdienst beginnen volgen.

Dus vraag ik jullie wat ik al zo lang zou willen weten: zijn jullie bereid eens goed na te denken,
denkt uw ook eens na over hetvolgende:

Bij het aanschouwen van een willekeurig beeldhouwwerk (neem bijvoorbeeld de David van Michelangelo) acht men het onmogelijk dat dat beeld er spontaan is gekomen door de speling van regen en wind (die daarmee de nodige erosie veroorzaakten om van de ruwe rots tot dat beeld te komen).

Theoretisch misschien mogelijk; maar irreeel.

Doch op gelijkaardige redenering (ontstaan van mens) - de mens die weliswaar gelijkdelijk maar doch spontaan tot stand is gekomen door de speling van zijn verschillende bouwstenen of componenten - zijn de meningen al heel wat verdeelder.

Nu is de realiteit bijna oneindig keren complexer - want men spreekt niet alleen maar van een afbeelding/dode rots, nu gaat het over interfererende systemen, aangestuurde reacties, dynamische weefsels, ...

De vraag:
Hoe komt het dat je de eerste situatie irrationeel acht
En dat je tegelijkertijd van de tweede situatie - vanwaar de complexiteit oneindig keren groter is dan de oneindig grote complexiteit van de eerste situatie -geneigd bent aan te nemen dat dit zomaar zou kunnen?
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 21:07   #176
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht

Bij het aanschouwen van een willekeurig beeldhouwwerk (neem bijvoorbeeld de David van Michelangelo) acht men het onmogelijk dat dat beeld er spontaan is gekomen door de speling van regen en wind (die daarmee de nodige erosie veroorzaakten om van de ruwe rots tot dat beeld te komen).

Doch op gelijkaardige redenering (ontstaan van mens) - de mens die weliswaar gelijkdelijk maar doch spontaan tot stand is gekomen door de speling van zijn verschillende bouwstenen of componenten - zijn de meningen al heel wat verdeelder.

Nu is de realiteit bijna oneindig keren complexer - want men spreekt niet alleen maar van een afbeelding/dode rots, nu gaat het over interfererende systemen, aangestuurde reacties, dynamische weefsels, ...

De vraag:
En dat je tegelijkertijd van de tweede situatie - vanwaar de complexiteit oneindig keren groter is dan de oneindig grote complexiteit van de eerste situatie -geneigd bent aan te nemen dat dit zomaar zou kunnen?
Kromme vergelijking Mr Creationist.
Dode versus levende materie.

Leven mag dan wel spontaan ontstaan zijn, evolutie is dat niet.
Wat je ziet is het (tijdelijk) "eindproduct" na 3.5 miljard jaar selectie = keuze uit ONEINDIG VEEL mutaties bepaald door de (veranderende) omgeving.

Ook nog eens bewezen oa. met bacteriën/virussen/muggen/... die zich aanpassen/resistent worden tegen gif.

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 21:10.
Oud 22 juni 2010, 21:09   #177
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Theïsten zouden eens open moeten staan voor het evangelie van Dawkins, waarin de blijde boodschap van een zondenvrij leven wordt gepropageerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 21:11   #178
Zantiax
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht

De vraag:
De mens is er dan ook niet 'zomaar' gekomen. Volgens mij zijn dit twee totaal verschillende dingen. De mens is een levend wezen. In feite is de mens een samenwerking tussen allemaal afzonderlijke cellen. Want doet de natuur (effectief, niet bewezen of zo, maar wel vastgesteld), organismen passen zich aan, ze evolueren. Miljoenen jaren geleden is het begonnen met microwezens (don't get overexited, Harrie), bacteriën of weet ik veel, die zich hebben ontwikkeld en zijn beginnen samenwerken.
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 21:12   #179
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zantiax Bekijk bericht
De mens is er dan ook niet 'zomaar' gekomen. Volgens mij zijn dit twee totaal verschillende dingen. De mens is een levend wezen. In feite is de mens een samenwerking tussen allemaal afzonderlijke cellen. Want doet de natuur (effectief, niet bewezen of zo, maar wel vastgesteld), organismen passen zich aan, ze evolueren. Miljoenen jaren geleden is het begonnen met microwezens (don't get overexited, Harrie), bacteriën of weet ik veel, die zich hebben ontwikkeld en zijn beginnen samenwerken.
Miljoenen = Miljarden
Oud 23 juni 2010, 02:58   #180
Heftruck

Standaard

Citaat:
Geloven is een groot woord. Wishfull thinking.
Het zou mijn verhaal van het menselijk bewustzijn kunnen bevestigen. Het verhaal van de AI robot deden Asimov en véle anderen me reeds lang geleden voor.

"dat wat aan de feiten ontsnapt te vangen in een louter feitelijk discours."
begrijp ik niet...
Ik wil je gezicht zien de dag dat een AI beweert een trancendente ervaring te hebben gehad.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be