Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 18:00   #161
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Opgelucht?
Nee natuurlijk, omdat wij nog steeds elk jaar van duizenden euro's tegelijk bestolen worden door een hypocriet, corrupt, amoreel en nepotistisch conglomeraat van witte mannen en vrouwen.

En vooralsnog gebeurt dat onbestraft.

Niet dat er gevangeniscapaciteit zou zijn als het wel betraft werd.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 19:46   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nee natuurlijk, omdat wij nog steeds elk jaar van duizenden euro's tegelijk bestolen worden door een hypocriet, corrupt, amoreel en nepotistisch conglomeraat van witte mannen en vrouwen.

En vooralsnog gebeurt dat onbestraft.

Niet dat er gevangeniscapaciteit zou zijn als het wel betraft werd.
Leg eens uit, op welke manier stelen die stoute witte mannetjes en vrouwtjes jou eurootjes?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 19:51   #163
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Toen ik jong was woonde ik in de buurt van een sociale wijk en ik denk dat ongeveer alle Vlaamse jongeren uit die buurt bekend waren bij de politie.
Nu wonen daar vooral allochtonen en de kans is groot dat veel van die allochtonen (de jongeren toch) bekend zijn bij de politie.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 21:16   #164
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leg eens uit, op welke manier stelen die stoute witte mannetjes en vrouwtjes jou eurootjes?
Er zijn vele manieren. Niet dat ik vermoed dat jij dat doorziet.

Maar misschien moet je om te beginnen eens nadenken over belastingontduiking annex -fraude.

Diefstal van de gemeenschap dus. Waarbij we niet kunnen uitsluiten dat jij nu gaat zeggen dit deze diefstal van een geschatte 20 miljard € per jaar geheel en uitsluitend door immigranten uitgevoerd wordt.

Opgespoord wordt zij nauwelijks, vervolgd zeer zelden, en de gevangeniscapaciteit zou er toch niet zijn geweest voor penitentiaire sancties.
Oud 9 juli 2010, 21:17   #165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Toen ik jong was woonde ik in de buurt van een sociale wijk en ik denk dat ongeveer alle Vlaamse jongeren uit die buurt bekend waren bij de politie.
Nu wonen daar vooral allochtonen en de kans is groot dat veel van die allochtonen (de jongeren toch) bekend zijn bij de politie.
Denkt u dan dan iedere bij politie gekende allochtone jongeren in een sociale woning woont? Dat zegt wel iets over uw mening over bewoners van een sociale woning!
Oud 9 juli 2010, 21:23   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn vele manieren. Niet dat ik vermoed dat jij dat doorziet.

Maar misschien moet je om te beginnen eens nadenken over belastingontduiking annex -fraude.

Diefstal van de gemeenschap dus. Waarbij we niet kunnen uitsluiten dat jij nu gaat zeggen dit deze diefstal van een geschatte 20 miljard € per jaar geheel en uitsluitend door immigranten uitgevoerd wordt.

Opgespoord wordt zij nauwelijks, vervolgd zeer zelden, en de gevangeniscapaciteit zou er toch niet zijn geweest voor penitentiaire sancties.
Tuurlijk doorzie ik dat niet, want als jij dat zegt...maar je antwoord niet, op welke manier pikken die stoute witte mensen jou eurootjes Eberhard, dat was namelijk mijn vraag...want volgens jou is wat er van mensen op straat gepikt wordt de moeite niet vergeleken bij dit probleem...
Dus wil ik nu weten hoe groot jou probleem dan wel is?
Want wanneer ik het goed begrijp vind jij diefstal van de gemeenschap hel stout van witte mensjes maar wat er op straat gebeurt met witte mensjes absoluut geen probleem!
Vertel dus maar, op welke manier die witte mensen jou zoveel eurootjes kosten?Voor iemand die steevast over Vlamingen oordeelt als "klootjesvolk" bestaande uit criminelen die massa's per jaar achteroverdrukken is je insinuatie dat ik van jou "kaliber" ben niets anders dan projectie vrees ik!
Oud 10 juli 2010, 00:19   #167
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...maar wat er op straat gebeurt met witte mensjes absoluut geen probleem!
En nog steeds kun je uit mijn 5.000 + posts hiervan geen link geven.

Voor de Belgische rechters en aanverwante artikelen is het in elk geval géén probleem, zo blijkt telkens weer.

In de door u zo bewierookte heilstaat Belgie is overigens vandaag nog door justitie een mevrouw die enkele dagen geleden besloten had haar dochter te vermoorden naar huis gestuurd. Beiden schijnen wit te zijn.

Even bijkomen van een moord denk ik dan.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 juli 2010 om 00:20.
Oud 10 juli 2010, 01:42   #168
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog steeds kun je uit mijn 5.000 + posts hiervan geen link geven.

Voor de Belgische rechters en aanverwante artikelen is het in elk geval géén probleem, zo blijkt telkens weer.

In de door u zo bewierookte heilstaat Belgie is overigens vandaag nog door justitie een mevrouw die enkele dagen geleden besloten had haar dochter te vermoorden naar huis gestuurd. Beiden schijnen wit te zijn.

Even bijkomen van een moord denk ik dan.
Tuurlijk, een rechter stuurt mensen naar huis omdat ze wit zijn...
Oud 10 juli 2010, 13:50   #169
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Denkt u dan dan iedere bij politie gekende allochtone jongeren in een sociale woning woont? Dat zegt wel iets over uw mening over bewoners van een sociale woning!
Denk U niet dat, waar ruim 80 % van de sociale woningen gebruikt worden door 'Allochtonen' nader bepaald , overwegend 'Moslim's' dat onze 'Nationale en Sociale Immobiliën markt' de 'autochtone' rechthebbenden benadeelt.

Ten eerste dient gesteld dat; wegens de wilde immigratie, groeit de vraag naar zulke woningen zodanig vlug, dat het aanbod niet meer kan volgen.
Dit zorgt voor:- Onaanvaardbare wachtijden ( 6 - 7 - 8 jaar).
De basisprijzen volgen de markttendens ven worden aldus alsmaar duurder.

Het onderwerp is wel: Onbewuste maar toch discriminatie:
  • 'Allochtonen, wegens masaal gebruik van de 'Sociale' diensten, bekomen sowieso een woonst met een aangepaste omkadering.
  • 'Autochtonen' van niet 'Islamitische' overtuiging, dienen zich aan de gebruiken en gewoonten van de eerste groep aan te passen, of...
Is het normaal dat de minderbedeelde 'Autochtone' minderheid plaats moet ruimen voor de minderbedeelde 'Allochtone' meerderheid?

Laatst gewijzigd door bruggeman : 10 juli 2010 om 13:53.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 14:45   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Opmerkelijke bijdrage in Gazet van Antwerpen.
Helft van Marokkaanse jongeren is bekend bij politie.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...-misdrijf.aspx

Allee, zou er dan toch iets van zijn ?
Enkel de helft ? Dan gaat het beter als ik dacht. Ofwel is die berichtgeving fout, of de andere helft is heel slim...In dat laatste geval gaat het dan slechter dan ik dacht.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 14:46   #171
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Daar hebben we een onderzoek voor nodig

Wat fijn vast te stellen dat ook de meiden aan een inhaalbeweging bezig zijn.
Zouden zij die misdaden plegen mét of zonder kopvod?
Gewapende overvallen in boerka ? Praktisch daarvoor zo een allesverhullend kleed !
Oud 10 juli 2010, 14:51   #172
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat de politie meer verdenkingen koestert weten we ook al lang.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=123883
Ja, die flikken kennen hun job, hé. Dat zijn geen naïeve en wereldvreemde linkse nuttige idioten, die komen met die bevolkingsgroep dagelijks in contact, en kennen hun pappenheimers. Vandaar hun verdenkingen...
Oud 10 juli 2010, 17:59   #173
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Denk U niet dat, waar ruim 80 % van de sociale woningen gebruikt worden door 'Allochtonen' nader bepaald , overwegend 'Moslim's' dat onze 'Nationale en Sociale Immobiliën markt' de 'autochtone' rechthebbenden benadeelt.

Ten eerste dient gesteld dat; wegens de wilde immigratie, groeit de vraag naar zulke woningen zodanig vlug, dat het aanbod niet meer kan volgen.
Dit zorgt voor:- Onaanvaardbare wachtijden ( 6 - 7 - 8 jaar).
De basisprijzen volgen de markttendens ven worden aldus alsmaar duurder.

Het onderwerp is wel: Onbewuste maar toch discriminatie:
  • 'Allochtonen, wegens masaal gebruik van de 'Sociale' diensten, bekomen sowieso een woonst met een aangepaste omkadering.
  • 'Autochtonen' van niet 'Islamitische' overtuiging, dienen zich aan de gebruiken en gewoonten van de eerste groep aan te passen, of...
Is het normaal dat de minderbedeelde 'Autochtone' minderheid plaats moet ruimen voor de minderbedeelde 'Allochtone' meerderheid?
Nee, ik denk dat niet.
Om een sociale woning te bekomen moet je weinig tot een bescheiden inkomen hebben, de meeste allochtonen vallen in die categorie en schrijven zich dus in verhouding meer in dan Vlamingen omdat daar minder mensen zijn die aan de inkomensvoorwaarden voldoen ( lees te veel verdienen om een sociale woning te kunnen krijgen!)
Dat is dus geen discriminatie, maar resulteert wel in wijken vol sociale woningbouw met overwegend enkel allochtonen en hun massale inschrijvingen zorgen voor ellenlange wachtlijsten, daar is iedereen slachtoffer van, ongeacht origine.
Oud 11 juli 2010, 05:15   #174
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk dat niet.
Om een sociale woning te bekomen moet je weinig tot een bescheiden inkomen hebben, de meeste allochtonen vallen in die categorie en schrijven zich dus in verhouding meer in dan Vlamingen omdat daar minder mensen zijn die aan de inkomensvoorwaarden voldoen ( lees te veel verdienen om een sociale woning te kunnen krijgen!)
Dat is dus geen discriminatie, maar resulteert wel in wijken vol sociale woningbouw met overwegend enkel allochtonen en hun massale inschrijvingen zorgen voor ellenlange wachtlijsten, daar is iedereen slachtoffer van, ongeacht origine.
Het kan dus niet aanzien worden als discriminatie. Waarom?

Het feit dat kansarme 'Autochtonen' na 6, 7, 8 jaren wachttijd t.t.z. (aanschuiven in een overwegend 'Moslims' rij of 'file') uiteindelijk dan toch een woonst word opgelegd, middenin een nederzetting, bewoont door mensen van vreemde cultuur.

Staat zoiets wel netjes: zo een witte plek op een zwarte muur.

Daarbij dient ook gezegd dat de 'autochtoon' gemiddeld meer betaald dan de 'Allochtoon'.

Er dient dan ook gesteld dat 'Autochtonen', wegens de massale aankomst van structureel kansarme 'Allochtonen' aan seriepech lijden.
In de meeste gevallen hebben deze er niet om gevraagd om 'gemarginaliseerd' te worden.
Daarbij lijkt de overheid een uitgesproken voorkeur te hebben ontwikkeld voor het bemiddelen van de buitenlandse miserie en een even uitgesproken zin heeft voor het verwaarlozen van de problemen waarmee het inheems 'eigen volk (eerst)' te kampen heeft.

Voor deze voorgaande en nog andere redenen zijn er in ons land heel wat kansarmen die, als het om een sociale woning gaat: NIET/NOOIT aan de bak zullen komen. - Ongeacht hun noden.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 07:40   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja, die flikken kennen hun job, hé. Dat zijn geen naïeve en wereldvreemde linkse nuttige idioten, die komen met die bevolkingsgroep dagelijks in contact, en kennen hun pappenheimers. Vandaar hun verdenkingen...
Nog iemand die vindt dat een bruin kleurtje hebben; voldoende is als misdaad; om verdacht en geviseerd te worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:03   #176
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iemand die vindt dat een bruin kleurtje hebben; voldoende is als misdaad; om verdacht en geviseerd te worden.
Nee, maar dikwijls toch wel al een serieuze indicatie.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 11:02   #177
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Het kan dus niet aanzien worden als discriminatie. Waarom?

Het feit dat kansarme 'Autochtonen' na 6, 7, 8 jaren wachttijd t.t.z. (aanschuiven in een overwegend 'Moslims' rij of 'file') uiteindelijk dan toch een woonst word opgelegd, middenin een nederzetting, bewoont door mensen van vreemde cultuur.

Staat zoiets wel netjes: zo een witte plek op een zwarte muur.

Daarbij dient ook gezegd dat de 'autochtoon' gemiddeld meer betaald dan de 'Allochtoon'.

Er dient dan ook gesteld dat 'Autochtonen', wegens de massale aankomst van structureel kansarme 'Allochtonen' aan seriepech lijden.
In de meeste gevallen hebben deze er niet om gevraagd om 'gemarginaliseerd' te worden.
Daarbij lijkt de overheid een uitgesproken voorkeur te hebben ontwikkeld voor het bemiddelen van de buitenlandse miserie en een even uitgesproken zin heeft voor het verwaarlozen van de problemen waarmee het inheems 'eigen volk (eerst)' te kampen heeft.

Voor deze voorgaande en nog andere redenen zijn er in ons land heel wat kansarmen die, als het om een sociale woning gaat: NIET/NOOIT aan de bak zullen komen. - Ongeacht hun noden.
U mag stellen wat u wilt, daarom klopt het nog niet.
Natuurlijk heeft u wel een punt dat door de komst van veel kansarmen uit landen zoals Marokko, Turkije, en eigenlijk zowat heel Afrika voor veel langere wachtlijsten zorgen.
Maar die mensen hebben juist door hun bescheiden inkomen recht op een sociale woning, net zoals anderen, wilt u hier dan discrimineren?

Dat Vlamingen "betere betalers" zijn in sociale woningbouw is een kwakkel,gezien de inkomstenvoorwaarden, je kunt hoogstens stellen dat bij Vlamingen inkomsten vaker uit arbeid verkregen zijn waardoor je onmiddellijk veel meer betaald maar dat geldt ook voor allochotonen die werken, de verschillen zitten dus bij deelname of niet aan de arbeidsmarkt.

Ik vind ook dat sociale woningbouw aan spreiding zou mogen doen ( wat nu verboden is, de lijst van inschrijvingen moet strikt gevolgd worden) want je krijgt inderdaad onleefbare plekken wanneer je bijvoorbeeld niet zorgt voor een werkelijke sociale mix.
Maar je kunt niemand het recht op een sociale woning ontzeggen, of hebben allochtonen geen recht op betaalbare huisvesting?
Wanneer je daar wat aan wilt doen moet je ze uit de uitkeringen halen, desnoods verplichten tot scholing en opleiding, het behoorlijk leren van de taal, dan zal hun aantal in sociale woningbouw afnemen of de inkomsten aan huur stijgen.
Oud 11 juli 2010, 17:42   #178
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt kansberekening u niks?
Als ik op zoek ga naar een snor lijkt het mij ook het verstandigste om die bij mannen te gaan zoeken.

Heb ik nu gezegd dat alle mannen een snor hebben? Nee, de meerderheid van de mannen heeft zelfs geen snor.
En ja hoor, er zijn ook vrouwen met een snor maar toch zou het idioot zijn om die snor tussen de vrouwen te gaan zoeken.

Efficiëntie heet dat.
Oud 11 juli 2010, 19:27   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zegt kansberekening u niks?
Als ik op zoek ga naar een snor lijkt het mij ook het verstandigste om die bij mannen te gaan zoeken.

Heb ik nu gezegd dat alle mannen een snor hebben? Nee, de meerderheid van de mannen heeft zelfs geen snor.
En ja hoor, er zijn ook vrouwen met een snor maar toch zou het idioot zijn om die snor tussen de vrouwen te gaan zoeken.

Efficiëntie heet dat.
Ja; kansberekening en statistieken zeggen me iets; maar echt geschikt om misdaden op te lossen is dit niet.
Met kansberekening hadden ze hoogstwaarschijnlijk een Dutroux nooit geklist.
Wat als blijkt dat misdadigers meer witte dan zwarte sokken dragen?
En dat noem jij efficiëntie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2010, 01:16   #180
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja; kansberekening en statistieken zeggen me iets; maar echt geschikt om misdaden op te lossen is dit niet.
Met kansberekening hadden ze hoogstwaarschijnlijk een Dutroux nooit geklist.
Wat als blijkt dat misdadigers meer witte dan zwarte sokken dragen?
En dat noem jij efficiëntie.
De dag dat statistisch significant kan worden aangetoond dat mensen met witte sokken meer misdaden plegen dan mensen met zwarte sokken is het ook logisch dat zij meer aan controle worden onderworpen.

En het gaat hier dan ook enkel over controles, niet over concrete onderzoeken (zoals bij Dutroux). Als ik als politie-agent de opdracht krijg om drugsgebruikers te klissen ga ik eerder een discotheek waar veel jongeren zitten controleren en niet een bejaardentehuis. En ja, die jongeren zullen hun dan ook geviseerd voelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be