![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had je dan ergens een bron gepost? Sorry, daar heb ik dan blijkbaar over gekeken. Wil je eens even een linkje plaatsen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel
artis cijfers komen van Dat blijkt uit cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economisch Informatie van de FOD Economie wat dan een 'overheidsbron' is die probeert zorgvuldig haar dossier voor te bereiden waarom ze meer moet verdien zou ik denken http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF06112008_025 overigens is die lijst ook wel best interessant, dat zijn in principe al de jobs die economisch 'onrendabel' zijn en waar we mensen een snuifje meergeven dan het minimumloon, een kwestie van de job aan de belgische moordende condities toch gedaan te krijgen. De tien minst betalende beroepen Gem. bruto maandloon 1 Gezinshelpers en schoonmakers 1.823 2 Beheerders en personeel in de horeca 1.844 3 Handlangers in de verwerkende nijverheid 1.925 4 Gebouwpersoneel en ruitenwassers 1.941 5 Arbeiders in het hout-, textiel- en lederambacht 1.941 6 Dienstboden en portiers 1.961 7 Bestuurders van machines voor houtbewerking 1.982 8 Bibliotheekbedienden 1.994 9 Ambachtslieden en arbeiders in de houtbewerking; Meubelmakers 2.050 10 Vuilnisophalers 2.071 mijn bron is http://www.vacature.com/blog/10-bero...-euro-verdient dus de bron is Bron: Salarisenquête Vacature - K.U.Leuven, 2008 Meer dan 3.000 euro bruto Let wel, het gaat hier over gemiddelde lonen. Sommigen van deze veelverdieners zullen nog een pak meer verdienen, anderen zullen er een stuk onder zitten. Vielen net buiten deze lijst, maar verdienen wel meer dan 3.000 euro: onderzoekers, agenten, aankopers, verpleegkundigen, militairen, apothekers en informatici |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van de eerste ben ik enorm vrij zeker dat die niet dichtbij de 3000€ verdienen (bruto)
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu om een salarisenquete goed te doen zou er niet naar het BRUTOloon moeten gekeken worden maar naar de NET Discounted Cash FLow van het totale loon, of zeg maar de som van al zijn loonstortingen gedurende een 40 jaar carriere. Inclusief voordelen van aftrekbaarheid van wagen, en woonst, of andere defiscalisatie truuken En een tweede factor zou de QUALITY of LIFE index moeten zijn, waar we definieren, hoe korter je moet werken hoe beter, hoe minder uren je moet werken hoe beter, hoe minder stress op het werk hoe beter (laten we zeggen als je mag baas spelen of je hebt een klotejob tussen mensen), en hoe minder werkloosheid in de job hoe beter, hoe meer weekends vrij hoe beter, hoe meer vakantie je kunt nemen hoe beter etc...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 juli 2010 om 06:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De egoïsten uit de privé, die winst moeten maken om alles in België draaiende te houden.
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(leuk he, van die argumenten...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar die vooral winst maken voor hunne eigen portemonnee en daarmee niet vies zijn van wat uitbuiting. Gelukkig is er nog het sociaal recht; één van de weinige goeie verwezenlijkingen van de sossen.
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Zij worden uitgebuit door onze ambtenaars die met vier tot zes man zijn voor een job die in de privé alleen gedaan wordt. Zij worden uitgebuit door de werkman die liever een bedrijf ziet over kop gaan dan een beetje loon in te leveren, dat hij daarna totaal geen loon meer heeft blijkt de werkman niet te snappen. De sossen hebben in een ver verleden goede dingen gedaan voor de werkman, maar de tering naar de nering zetten kennen ze niet, de zelfstandige is leeggeroofd en toch willen ze verder gaan op het ingeslagen pad, waardoor iedere zelfstandige liever minder werk aanneemt dan personeel aan te nemen, waar bedrijven liever ergens anders gaan produceren omdat hun producten onbetaalbaar zouden worden als ze ze hier moesten laten maken, wees content dat er lage loonlanden zijn of de schoenen die u draagt zouden een maandloon kosten.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 12 juli 2010 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie hoeveel administratief personeel er bij ons verdwenen is sinds de komst van de computer en ik ervaar hoe ons ambtenarenkorps werkt, dan krijg ik het vliegend scheit. Een bedrijf moet het administratief personeel zelf betalen, de staat doet dit met ons geld. besluit: Wees blij dat er nog zotten zijn die voor werk willen zorgen ondanks het hele ambtenarenkorps met haar gregelgeverij en niet dankzij het ambtenarenkorps.
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na wat zoekwerk blijkt; zoals brother paul al schreef; dat de cijfers komen van statbel. http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...inst/index.jsp Op deze pagina de link naar de persmededeling. http://statbel.fgov.be/nl/modules/pr..._naar_werk.jsp Ik vind er nergens de volledige statistiek (met meer dan de top 10) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bedrijven in financiële moeilijkheden is een ander verhaal, maar er zijn genoeg grote bedrijven die bergen winst maken en toch nog mensen de laan uitsturen. Enkel om de winsten nog hoger te maken. Meestal beslist door de aandeelhouders die hun aandelen zoveel mogelijk willen laten opbrengen, dat daarvoor de helft van de mensen moeten buiten gegooid worden en de andere helft harder moet werken zal hen worst wezen, het enigste dat telt is hun aandelen.
![]() |
![]() |
#175 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die trukken zijn zo doorzichtig. Inleveren of buiten vliegen, een beetje zoals Nike in Afrika doet: ofwel leven met een schamele euro per dag en u kapot werken in de fabriek, ofwel vliegt ge buiten en sterft ge maar van den honger. Het principe hier is hetzelfde alleen niet zo buitensporig. En dat laatste gedeelte van uw post tart al elke verbeelding: Het is niet omdat de werknemers zo veeleisend zouden zijn dat de producten onbetaalbaar zijn maar eerder omdat de hoge bonzen zoveel winst willen maken. Ne Nikeschoen wordt gemaakt door negerkes die 1 euro per dag verdienen en toch kost een paar Nike schoenen al gauw 100 Euro. Waar gaat al dat geld naartoe denkt ge? Oxfam toont aan dat het wel mogelijk is om 1. de werknemers een rechtvaardig loon te geven en 2. het product toch betaalbaar te houden. Die fabrieken trekken naar lageloon landen om NOG meer winst te kunnen maken, niet omdat ze bezorgd zijn dat wij teveel gaan moeten betalen voor hun producten.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw de staat slokt een te groot gedeelte op, oa door de te hoge loonkosten van de ambtenarij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nochtans, het is door de agrarische revoluties dat er mensen zijn vrijgekomen op de arbeidsmarkt zodat we de wereld zijn gaan verkennen, dat er technologie is gekomen enz. Minder mensen tewerkstelligd is niet noodzakelijk slecht, het kan een incentive zijn een nieuwe arbeidstak te creëren
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Waarom een dertiende, veertiende en zelfs vijftiende maand loon? Dat was een goede beloning toen er nog luxe en weelde was voor onze bedrijven en hun werknemers. Wel die luxe is voorbij maar toegeven dat bedrijven bankroet gaan door die extra's van vroeger is geen optie voor de werknemer en hun fameuze vakbonden. Honderd jaar geleden werd de werknemer uitgebuit dat klopt, maar de dag van vandaag is het de werkgever die uitgebuit wordt.
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Ach ja scheer alle leerkrachten maar over één kam, update voor je, niet alle leerkrachten geven, vakken als wiskunde, fysica, talen,... er zijn ook industrie gebonden vakken en die mensen kunnen niet op het lauweren rusten zoals jij insinueert !!
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heb wel den indruk dat leerkracht zowat het enige "staatsgebonden" knelpuntberoep is. Dus allemaal maneschijn en rozegeur zal het wel niet zijn. |
|
![]() |
![]() |