![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stick to the known facts por favor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als haar vent amok begon te maken, dan zou dit in het lang en in het breed uitgesmeerd worden in de media. Getuigen genoeg op zo'n spoeddienst die maar wat graag hun 5 minutes in de krant krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister
|
![]() Het staat toch in het artikel dat haar vent begon te discussieren. Een arts heeft wel wat beters te doen in momenten van spoed
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Er staat eveneens in het artikel dat de confrontatie met de politie ging over borstvoeding, niet over amokmakerij. Ik zou trouwens denken dat een arts ook wel wat beters te doen heeft in momenten van spoed dan borstvoedende vrouwen weg te sturen naar een apart kamertje.
Laatst gewijzigd door Steve_M : 19 juli 2010 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() In haar eigen versie op facebook:
Ik heb vandaag mijn ligamenten gescheurd en ben hiermee naar de spoedafdeling van het ASZ in Aalst gegaan. Toen ik toekwam had mijn baby van 3,5 maanden honger. Het personeel van de spoed reed me in de rolstoel naar een aparte ruimte om mijn kind te voeden. Ik verging van de pijn en vroeg om mij meteen te helpen. Neen, ik moest eerst mijn kind in de kamer voeden en mocht pas door de gang naar de radiografie als ik klaar was met voeden. Ik heb toen aangedrongen om mij meteen te helpen, dat het niet nodig was om te wachten tot ik klaar was, dat ik gerust kon voeden in die rolstoel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
OT: ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat er technische en/of medische redenen zijn om een moeder geen zogende baby in de ruimte van de radiografie mee te laten nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar , eerst feiten , dan oordelen. Case closed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister
|
![]() Dit was enkel de eerste alinea uit haar versie. Zo begint dan plots de tweede alinea:
De verpleger herhaalde weer dat ik niet mocht voeden in de gang. Hij zei er dan bij dat dit het beleid was van het ziekenhuis. Je merkt zelf wel hoe absurd belachelijk deze situatie is. Van borstvoeding en medische zorgen tegelijk naar geen borstvoeding geven op de gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed ja. Maar daarom hoef je nog geen sticker op de klasdeur te kleven om die juffrouw te vertellen dat ze daar welkom is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus de rest van mijn plan ga jij eens uittekenen, want ik heb nu geen tijd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De natuur heeft ons het vermogen tot wanhoop echter wel degelijk met een doel gegeven, en je kunt in Afrika wel in situaties terechtkomen, gemakkelijker dan hier bedoel ik, waarin wanhoop op zijn plaats is. Geweld zit in onze genen en ook zonder babies slecht aan te pakken kun je situaties creëren waarin de "verkeerde" genen geactiveerd worden. Voor oorlog is grootschalige manipulatie nodig, en ieder continent ontwikkelt vroeg of laat de daarvoor aangepaste technieken. Maar het helpt ons niet veel verder, na te denken over hoe het in Afrika of Verweggistan zou moeten. De Duitsers zijn sinds de laatste WO veel bezig geweest met wat zij "Vergangenheitsbewältigung" noemen: in het reine komen met het verleden. Dit nam vaak de vorm aan van mea-culpa-gedrag, Wiedergutmachung, zulke dingen. Niet altijd heel efficiënt, soms contraproductief. De Zwitserse psychotherapeute Alice Miller heeft bestudeerd hoe de behandeling van zuigelingen van vele Duitsers wanhopige en gemakkelijk te manipuleren volwassenen had gemaakt: dit is een onderdeel van de nuttiger Vergangenheitsbewältigung. Veel van de door haar aangeklaagde niet-instinctieve gedragingen met gevaarlijke gevolgen maken nog steeds deel uit van de Westerse cultuur, zij het in veel minder extreme mate dan ooit in Duitsland het geval was. Maar net zoals in het huidige Afrika waren er natuurlijk andere factoren die de situatie in Duitsland konden laten ontaarden. Bijvoorbeeld de hyperinflatie in de Weimar-republiek, of de manipulatietechnieken van de nazi's, door Milgram en zijn school na de oorlog in zowat alle culturen ter wereld op proefpersonen uitgetest, waarbij bleek dat overal, in alle culturen, de meerderheid van de mensen tot nazi-beul om te smeden is als de beïnvloeding maar lang genoeg duurt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister
|
![]() Allez... Blijkt het nu toch dat het verhaal wat genuanceerder was zoals ik steeds probeerde te vertellen?
Dan mogen jullie nog 50 keer een ²'tje plaatsen op een post die helemaal niet mijn persoonlijkheid beschrijft, blijkbaar moet je toch eerst een beetje denken, en dan pas reageren. |
![]() |
![]() |