Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 juli 2010, 22:07   #161
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat denk ik nu juist ook. N-VA is veel te soft.
U kunt nog altijd solliciteren voor een postje.
Maar ik vrees dat de lucht daar wel erg dun aan het worden is.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:07   #162
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als nederlandstalige partijen (of zelfs Vlaanderen) iets te zeggen willen hebben in Brussel, dan zullen ze zich er eerst moeten bewijzen. Dat doe je niet met kleine maatregeltjes die na de verkiezingen vergeten zijn, of met symbooldossiers die twee verkiezingen meegaan. Dat doe je door de structurele problemen aan te pakken: werkloosheid, leegstand en huurprijzen,... Door een sociale politiek te voeren dus. Dit Vlaanderen geeft mij niet de indruk daar erg veel om te geven.
Wel ja... als Vlaanderen die bevoegdheden nu eens kreeg, dan zouden u en ik, én de Brusselse kiezer, kunnen oordelen of het dat aankan. Tot zolang is uw redenering zonder voorwerp.
Oud 22 juli 2010, 22:08   #163
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Heeft ze evenwel geheel ongelijk? Ik twijfel aand e zuiverheid van haar redenen maar een staatshervorming waarvoor je op de oppositie moet rekenen...Niet bepaald een garantie voor een deftige hervorming. Vooral ecolo speelt het spel laf.
ook geen garantie voor een stabiele regering.
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:08   #164
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Hopelijk blijft Milquet non zeggen, en zegt Bart de Wever, goed los het zelf op.

en dan nieuwe verkiezingen, met de slogan Nv&A 35 percent, VB 20, groen onder de kiesdrempel; sp a en VLd en Cd-v tussen de 10 en 15 percent,

en dan roepen we een onafhankelijk vlaanderen uit, er is nu al een voorgaande, Kosovo is
goedgekeurd, door het internationaal grondwettelijk hof,

men mag wel eens dromen, hé
Ik zou daar toch maar niet teveel op rekenen.

Centurio Bart zou wel eens de afrekening kunnen krijgen omdat hij er niets van gebakken heeft.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:08   #165
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De mensen kozen voor N-VA omdat ze dachten dat hij hun opnieuw welvaart zou brengen voor alle landgenoten.
Neen.

Het N-VA programma is duidelijk: confederalisme, dat wil zeggen dat alle macht bij de Vlaamse en de Waalse deelstaten komt. Daar hebben de kiezers voor gestemd.
Oud 22 juli 2010, 22:09   #166
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Milquet => 5,52 pct van de Belgische stemmen, De Wever => 17,40 pct. Ergo: Milquet is verwaarloosbaar en moet dringend een toontje lager zingen.
Wat let U om haar te gaan zien en het haar te zeggen ?
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:09   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als ge wilt gaan zwemmen, maar ge wilt u niet nat maken, dan moet ge niet gaan zwemmen. Dat is wat het VB altijd heeft gedaan en daarom heeft het VB nooit leren zwemmen en heeft het nooit een zwemprestatie geleverd.

Natuurlijk moet ge ook niet zover gaan dat ge u op zo'n manier in het water onderdompelt dat ge verdrinkt. Maar nat worden, zult ge so wie so.

En niet alleen door het communautaire zult ge in deze nat worden... Vergeet niet, er staan loodzware besparingen op het programma van de volgende regering. Dus geen zware besparingen, maar loodzware.
Dat is waar, maar ge kunt beter goed uitkijken waar dat ge gaat zwemmen. Meestal kun je beter zwemmen in een klein basin dan verzuipen in een zee met woest water.

Het VB wil zich wel nat maken, maar ze moeten zeker zijn dat ze kunnen staan. In een Belgische zee gaan zwemmen waar dat ge met zekerheid kopje onder zal gaan, daar voelen ze niets voor. Wie kan ze het kwalijk nemen?
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:09   #168
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik dacht nochtans dat het BDW was die begonnen was met "non" te zeggen (tegen Groen!).

En zonder Groen!, geen Ecolo, en zonder Ecolo, geen regering met een 2/3 meerderheid, en zonder 2/3 meerderheid, geen staatshervorming. Of in ieder geval, geen enkele garantie op een staatshervorming...
Inderdaad, maar d�*t willen Niveanen niet horen. We zullen hem Bart de Nee-er noemen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juli 2010 om 22:14.
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:10   #169
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Centurio Bart zou wel eens de afrekening kunnen krijgen omdat hij er niets van gebakken heeft.
Niet als hij het slim speelt. En hij kan zich dat permitteren omdat hij niet de minste ambitie heeft om premier te worden.
Oud 22 juli 2010, 22:10   #170
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert, ze zitten in de zakken van de man in de straat.
Behalve als U ziek wordt of zonder werk valt.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:11   #171
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ja... als Vlaanderen die bevoegdheden nu eens kreeg, dan zouden u en ik, én de Brusselse kiezer, kunnen oordelen of het dat aankan. Tot zolang is uw redenering zonder voorwerp.
In onze democratie krijg je niet zomaar verantwoordelijkheid. Partijen moeten ervoor dingen naar de gunst van de kiezer. En daar loopt het voor de nederlandstalige partijen in Brussel al grondig verkeerd. Als nederlandstalige partijen enkel stemmen willen ronselen onder een nederlandstalig kiespubliek, dan zullen ze hun programma zeker niet kunnen realiseren.

Tussen haakjes: ik ben geen Brusselaar. Ik hoef dan ook niet mee te oordelen wat Brussel aankan en wat niet.

Laatst gewijzigd door Andy : 22 juli 2010 om 22:12.
Andy is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:11   #172
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar ge kunt beter goed uitkijken waar dat ge gaat zwemmen. Meestal kun je beter zwemmen in een klein basin dan verzuipen in een zee met woest water.

Het VB wil zich wel nat maken, maar ze moeten zeker zijn dat ze kunnen staan. In een Belgische zee gaan zwemmen waar dat ge met zekerheid kopje onder zal gaan, daar voelen ze niets voor. Wie kan ze het kwalijk nemen?
Ze willen toch enkel in 't dokje wateren.
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:13   #173
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verbetering van w�*t, m'n beste Henri?

U kan van mij niets interessants lezen omdat uw en mijn denkkader evenveel verschillen als Mars van Venus.

Allé, ik wil u nog wat helpen: oplossingen ter verbeteringen van België interesseren me niet, omdat ze uit de aard van de zaak onmogelijk zijn. Jullie denken allemaal dat Bart De Wever nu jullie ineenstortende staat moet redden, maar dat moet hij helemaal niet. Hij is door mensen als ik gemandateerd om zo snel, vreedzaam en economisch mogelijk een eind te maken aan die staat. Begrijpt u het nu wat beter?
Dus U bent een anarchist.

Het zal dus nooit goed of genoeg zijn ?
Ik stel U even een vraag: Stel Vlaanderen wordt 100% onafhankelijk. Op wie gaat U dan kankeren ?
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:14   #174
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor mijn part mogen ze verdrinken.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:14   #175
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet als hij het slim speelt. En hij kan zich dat permitteren omdat hij niet de minste ambitie heeft om premier te worden.
Een instinker, denkt U echt dat de kiezer zo dom is ?
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:16   #176
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus moet hij Milquet doen opdraaien voor zijn NON aan Groen!
filosoof is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:16   #177
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB kreeg naar wat ze op zoek waren toen ze hun racisme nog etaleerde bij daglicht.
Dat doen ze nu niet meer, tis te zeggen ze doen het niet meer met daglicht.

Maar het VB kalf is verdronken op een niveau dat het niet meer reanimeerbaar is zonder blijvend hersenletsel.
Ge vergist u met België. Het VB is België niet hé. Dat is op sterven na dood ja, niet het VB. Maar het is wel zo dat ze zullen moeten werken binnen hun eigen gelederen. Ze lijden momenteel aan het zelfde als een roedel waar meerdere hondjes strijden voor de alpfa positie, en dat is inderdaad geen goede zaak.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 juli 2010 om 22:17.
Garry is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:17   #178
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve als U ziek wordt of zonder werk valt.
Wat hebben de groenen daarmee te maken?
daiwa is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:17   #179
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge vergist u met België. Het VB is België niet hé. Dat is op sterven na dood ja, niet het VB. Maar het is wel zo dat ze zullen moeten werken binnen hun eigen gelederen. Ze lijden momenteel aan het zelfde als een roedel waar meerdere hondjes strijden voor de alpfa positie, en dat is inderdaad geen goede zaak.
Als U dat dikwijls genoeg blijft herhalen haalt het VB volgende week in een poll 30%.
Henri1 is offline  
Oud 22 juli 2010, 22:18   #180
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat let U om haar te gaan zien en het haar te zeggen ?
Daarvoor heb ik mensen afgevaardigd in het parlement.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be