![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() He is making a big mistake. I will make him an offer he cannot refuse.
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een andere mening toegedaan en dat is dat taal aan waarde aan het inboeten is, en meer mensen meer overeenkomsten op andere vlakken belangrijker gaan vinden dan die taal.
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De verschillen binnen België worden natuurlijk uitvergroot door (o.a.) de GN's
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, ik heb ook al Walen (in de Ardennen) de meest groffe racistische praat over Nederlanders horen vertellen. Ze geneerden zich zelfs niet dat ik er bij stond, ze dachten waarschijnlijk dat ik er als "mede-Belg" net zo over dacht.
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet dat ze daarmee scoren bij het internationale publiek : uit de commentaren die ik kon sprokkelen uit een groep urbanisten was de term 'displaced' de grootste gemene deler.
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
buitenlanders die naar hier komen, leren met gemak de taal. Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen, weigeren Nederlands te leren want "on est quand même en Belgique??".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is dat het probleem: akkoorden moeten sluiten met een partij die deze half met opzet en half uit laksheid of onvermogen niet zal naleven. En wat mij betreft gingen de laatste verkiezingen daarom. Niet dat de Franstaligen slechtere mensen zijn of zo, maar dat zij veelal zonder het te willen of te beseffen in een positie verkeren die hen ertoe uitnodigt, met moddervoeten in onze keuken te komen wandelen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 augustus 2010 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Af en toe heb je Franstaligen die echt wel hun best doen, die mensen respecteer ik dan ook enorm. Maar de meeste Franstaligen doen geen moeite wanneer ze in de rand rond Brussel komen wonen en menen dat hun trots Belg-zijn geen enkele kennis van het Nederlands vereist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goed, mss kan het nu wat veranderen, mocht Di Rupo toch premier worden en tonen dat men als Franstalige toch ook het best Nederlands spreekt. maar zolang het Nederlands niet de verplichte tweede taal wordt in het Franstalig onderwijs in Wallonië, zie ik nog weinig veranderen, ondanks die paar scholen die volledig tweetalig zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen activistische (nationalistisch ingestelde) Francofonen hebben een bewuste negatieve houding tegenover Holland. De anti-Hollandse Vlamingen daarentegen zijn lang niet altijd Belgicisten. Zelfs politiek analfabete Vlaamse huisvrouwen kunnen een anti Hollandse ingesteldheid hebben (vanwege de omgeving of sociale druk of iets dergelijks) . Laatst gewijzigd door Tempest : 5 augustus 2010 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag daarna stierf Michael Jackson : groot nieuws in heel België. Dat zegt alles. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Ik zou in deze eerder kritiek op de Egyptenaren uitoefenen...Wat moet er niet leven in de hoofden van dat volk ?
Laatst gewijzigd door den dinges : 5 augustus 2010 om 08:30. |
![]() |
![]() |