Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 08:27   #161
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Allochtonen en moslims worden in de maatschappij nog altijd opvallend veel meer tov gays gediscrimineerd.
En hoe uit zich dat dan ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:29   #162
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het was te verwachten dat er voor jou weer een tekeningetje bij gemaakt moest worden. Newsflash: homo's zijn ook mannen. Uitzonderingen daargelaten werkt alles bij hen zoals het hoort.
Newsflash...zeg ik ergens dat homo`s vrouwen zijn?
Waar zeg ik dat bij homo`s niet alles werkt?

Ik zeg dat homo`s geen kinderen kunnen krijgen. Ik zeg dat de wetenschap ervoor zorgt dat homo`s kinderen hebben. Morgen iedereen homo...overmorgen...dieren heersen over de wereld.

Indien jij beweerd dat homo`s kinderen kunnen krijgen...verklaar dan even waar de kleine uitkomt en in gegroeid is? Uit de poep en in een man zijn aorta ofzo? Of zijn er al mannen welke spontaan een baarmoeder ed hebben gekregen waardoor ze kinderen kunnen krijgen...wereldnieuws schatje..
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:30   #163
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Er zijn er toch veel die kinderen hebben die ze zelf gemaakt hebben.
Ooh, verklaar, zie hierboven...
Oud 5 augustus 2010, 08:30   #164
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Technisch kan het. Daar stelt zich dus het probleem niet. Zie mijn eerdere posts.
idem...
Oud 5 augustus 2010, 08:39   #165
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
De natuur maakt geen fouten. Kan geen fouten maken. Of wij kunnen zelfs niet weten of dat mogelijk is.
Dit is een kwestie van (misschien ongelukkig gekozen) woorden. De natuur maakt geen "fouten", omdat de natuur is wat ze is. Dat is onze basisconditie. Maar op alle vlakken kent de natuur afwijkingen, er is niets wat 100 pct homogeen is. Zo ook met de sexuele geaardheid.

Bovendien zie je in de natuur ook vaak dat de leefcondities het gedrag bepalen, maar dat terzijde.
Oud 5 augustus 2010, 08:42   #166
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwees niet naar intenties, maar (impliciet nog) naar patronen.

Fouten zijn in dit geval 'niet in een logisch patroon opererende' afwijkingen van een millennia oude constante die de voortzetting van de menselijke soort heeft mogelijk gemaakt. Stel u een gemeenschap van homoseksuelen voor: die sterft uit. Ik ken geen enkel dier dat van nature de neiging heeft zichzelf volkomen uit te roeien. En ook de mens doet dat niet.

In alle nog bestaande dieren zijn door natuurlijke selectie eigenschappen gegroeid die het overleven van de soort, met adaptaties weliswaar, mogelijk hebben gemaakt. Zoals bij de mens de heteroseksuele oriëntatie. U mag mij altijd uitleggen hoe het komt dat 96% van de populatie heteroseksueel is als seksuele voorkeur dan toch losstaat van evolutionaire ontwikkeling en bijgevolg een arbitrair gegeven zou zijn, een kwestie van louter "concepten".
Al eens overwogen dat de toename van homofilie misschien te maken heeft met de socio-culturele omstandigheden, de technologische vooruitgang, de demografische evolutie etc. ?
Oud 5 augustus 2010, 08:43   #167
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wel ik kan u verzekeren dat dat niet zo is maar of ge ze kunt bekeren dat is iets anders...
Buiten ( de helaas overleden ) yasmine ken ik enkel een tiental lesbo koppels persoonlijk..stuk voor stuk matrones die een vent onder tafel kunnen zuipen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 08:52   #168
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Al eens overwogen dat de toename van homofilie misschien te maken heeft met de socio-culturele omstandigheden, de technologische vooruitgang, de demografische evolutie etc. ?
Neen, ze durven er nu gewoon eerder voor uit komen. Er zullen nog altijd homo's zijn die trouwen met een vrouw, maar dat percentage zal heel wat lager liggen dan pakweg 20 jaar geleden. En aan de onderzoeksfetishisten, neen ik heb daar geen bewijzen voor.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:12   #169
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yassine Bekijk bericht
Allochtonen en moslims worden in de maatschappij nog altijd opvallend veel meer tov gays gediscrimineerd.
Ik wist niet dat homo's en allochtonen in een wedloop waren verwikkeld. Ik weet alleen dat homo's in allochtone middens vaker met uitsluiting en onderdrukking te maken krijgen dan allochtonen in homoseksuele middens. Als we dan toch een spelletje "om ter meest" willen spelen...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:19   #170
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
idem...
Zoals gezegd: technisch gezien kan het. Er zijn tal van homoseksuelen die een kind bij een vrouw hebben verwekt. Natuurlijk niet bij een andere man. Dat is nogal evident, maar bij sommige lieden moet dat blijkbaar nog eens gespecificeerd worden...
Oud 5 augustus 2010, 10:22   #171
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd: technisch gezien kan het. Er zijn tal van homoseksuelen die een kind bij een vrouw hebben verwekt. Natuurlijk niet bij een andere man. Dat is nogal evident, maar bij sommige lieden moet dat blijkbaar nog eens gespecificeerd worden...
Tja, de opmerking was toch duidelijk...homo`s kunnen geen kinderen krijgen.
Als een homo een kind maakt met een vrouw dan heb je het niet meer over homo`s, dan is het gewoon man en vrouw.
Oud 5 augustus 2010, 10:26   #172
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Is er dan een toename? Ik val weer uit de lucht, vrees ik...
Oud 5 augustus 2010, 10:33   #173
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Als een homo een kind maakt met een vrouw dan heb je het niet meer over homo`s, dan is het gewoon man en vrouw.
Dat is een kromme redenering. Je gaat er ten onrechte van uit dat een mens niet in staat is iets te doen dat niet overeenkomt met een bepaald gedragsoptimum. Homoseksualiteit houdt geen totale afkeer van vrouwen in, eerder een sterke voorkeur voor mannen boven vrouwen. Seks met vrouwen is dan ook perfect mogelijk en "productief", ook al is het dan voor een homoseksuele man in mindere mate bevredigend.
Oud 5 augustus 2010, 10:56   #174
Heftruck

Standaard

Citaat:
Op gay prides krijg je een heel ander beeld: eendimensionaal, hyperbolisch en volgestouwd met alle denkbare clichés; afgezonderd van het alledaagse bestaan, ongenuanceerd. Een zootje ongeregeld dat geobsedeerd is door de eigen seksualiteit, zichzelf reduceert tot één aspect, en op die manier voedsel geeft aan dié heteroseksuele omstanders die homoseksuelen ook reduceren tot dat ene aspect.
Ge beseft hopelijk hoe arrogant verheven en respectloos uw uitspraken overkomen t.o.v. van deelnemers aan de Gay Prides.

Citaat:
Als opgroeiende homoseksueel herkende ik mij daar niet in. Die niet-herkenning heeft mijn coming-out helaas aanzienlijk vertraagd, naast de afwezigheid van rolmodellen in mijn onmiddellijke omgeving. Ik dacht zelfs dat ik op een dwaalspoor zat: "als d�*t homo's zijn, moet ik toch weer iets anders zijn." Veel jongeren die met hun coming out worstelen, worstelen primair met het door gay prides gekleurde beeld dat mensen hebben van homoseksuelen.
De oplossing is dan maar om het hele Gay Pride gebeuren sterk op de korrel te nemen, alsof zij een soort onderdrukkende kracht vertegenwoordigt die schuldig is aan een moeilijke coming-out?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 10:59   #175
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge beseft hopelijk hoe arrogant verheven en respectloos uw uitspraken overkomen t.o.v. van deelnemers aan de Gay Prides.
Misschien wel maar ik geef hem wel gelijk. Ik heb trouwens geen enkel greintje respect voor mensen die het nodig vinden om door te stad te paraderen in string en met een pluim in hun kont omdat ze per toeval homoseksueel zijn.

Citaat:
De oplossing is dan maar om het hele Gay Pride gebeuren sterk op de korrel te nemen, alsof zij een soort onderdrukkende kracht vertegenwoordigt die schuldig is aan een moeilijke coming-out?

Correct
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:16   #176
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Er lopen ook fatsoenlijke mensen in mee, dat zal ik niet ontkennen. Maar voor een niet onaanzienlijk deel van de deelnemers kan ik weinig respect opbrengen. Vroeger nam ik dat ook allemaal maar voor lief en meende ik dat ik mij over mijn initiële afkeer heen moest zetten. Tot op zekere hoogte lukte dat ook, maar nu ik wat meer afstand heb genomen in tijd en ruimte, ben ik van oordeel dat die afkeer geen zuiver, ordinair buikgevoel was, en dat sommige deelnemers eerder gebaat zouden zijn met psychologische bijstand dan met blijken van respect.

Het is een beetje zoals met mensen die zichzelf verminken: je kunt zeggen dat het hun eigen keuze is, een stukje jeugdcultuur, maar eerlijk gezegd lijkt zo iemand mij eerder hulp nodig te hebben. Wat overigens geen schande is. Dat mensen in hun zoeken naar een eigen identiteit verward raken en ontsporen, is vrij normaal. Maar we moeten nog wel ankers durven uitwerpen in plaats van de illusie vast te houden dat het allemaal eender is. Als alles eender is, wordt alles ook waardeloos. Dan belanden we in een soort nihilisme dat m.i. veel schadelijker is voor de menselijke psyche.

Citaat:
Ik denk inderdaad dat we ook onder ogen moeten durven zien dat gay prides contraproductief kunnen zijn en dat het nuttig kan zijn op andere wijzen naar buiten te treden - en voorzover nog nodig - actie te voeren. Ik stoor mij aan de miskenning van die schaduwzijden, die vaak nog geschiedt onder het motto "als wij ons maar amuseren" of "we moeten toch tolerant en open zijn?". Ik geloof niet langer in dat soort alles-is-oké-mentaliteit, sorry, al kan ik niet meteen onder woorden brengen waarom niet.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 5 augustus 2010 om 11:17.
Oud 5 augustus 2010, 11:16   #177
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een kromme redenering. Je gaat er ten onrechte van uit dat een mens niet in staat is iets te doen dat niet overeenkomt met een bepaald gedragsoptimum. Homoseksualiteit houdt geen totale afkeer van vrouwen in, eerder een sterke voorkeur voor mannen boven vrouwen. Seks met vrouwen is dan ook perfect mogelijk en "productief", ook al is het dan voor een homoseksuele man in mindere mate bevredigend.
Dat is helemaal geen kromme redenering. Ik ga op geen enkel moment ervanuit dat een homo seks kan hebben met een vrouw en er een kind door verwekken. Ook zeg ik nergens dat homo`s een totale afkeer hebben van vrouwen.

Ik zeg enkel dat homo`s geen kinderen kunnen krijgen. Dat is alles. En als een homo een kind verwekt met een vrouw dan krijgen zij een kind...niet de 2 homo`s.

Ik zie jouw toch ook nergens zeggen dat een hond en een vrouw kinderen kunnen krijgen...nochtans zijn er vrouwen die zich laten "dekken" door honden en welke ook seks hebben met gewoon mannen...zeg je dan dat honden en mensen kinderen kunnen krijgen? Omgekeerd hetzelfde voor mannen welke op schapen en geiten zitten...
Oud 5 augustus 2010, 11:18   #178
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, de opmerking was toch duidelijk...homo`s kunnen geen kinderen krijgen.
Als een hetero, tijdens de puberteit, experimenteert met zijn sexualiteit en eens een man pijpt, neukt , ... is hij dan een homo?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:19   #179
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zeg enkel dat homo`s geen kinderen kunnen krijgen. Dat is alles. En als een homo een kind verwekt met een vrouw dan krijgen zij een kind...niet de 2 homo`s.
En wat als die vrouw lesbisch is?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2010, 11:20   #180
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Newsflash...zeg ik ergens dat homo`s vrouwen zijn?
Waar zeg ik dat bij homo`s niet alles werkt?

Ik zeg dat homo`s geen kinderen kunnen krijgen. Ik zeg dat de wetenschap ervoor zorgt dat homo`s kinderen hebben. Morgen iedereen homo...overmorgen...dieren heersen over de wereld.

Indien jij beweerd dat homo`s kinderen kunnen krijgen...verklaar dan even waar de kleine uitkomt en in gegroeid is? Uit de poep en in een man zijn aorta ofzo? Of zijn er al mannen welke spontaan een baarmoeder ed hebben gekregen waardoor ze kinderen kunnen krijgen...wereldnieuws schatje..
Ook een homo kan bij een vrouw een kind verwekken, ventje.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be