![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah ja, de staatsgreep tegen Allende was uiteraard om de bevolking te helpen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() so true!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel grappig (nu ja, eerder cynisch) hoe je het zei : "de VS gunde Irak en Afghanistan de democratie", alsof je ons wil proberen te laten geloven dat G.Bush & C° zich ook maar één sikkepit betrokken voelde met het Iraakse of Afghaanse volk. Zeveraar !!!!
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() De intentie van de VS is om die landen dezelfde vrijheden te gunnen als zijzelf. Dat heeft geen zak met de uitvoering van de missies of de missies zelf te maken. Ik ben zelf ook tegenstander van de oorlog in Irak, maar niet om de standaard anti-Amerikaanse praat van linkse lieden als jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n uitspraak is echt om je bloot gat van te tonen.
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Het probleem is nu net dat die roestende kerncentrale's NIET uit dienst zijn...Heel Rusland en ex-oostblok staat vol verouderde kerncentrale's, die reeds lang ontmanteld moesten zijn, en vervangen door nieuwe. Uit gebrek aan geld werd dit niet gedaan. In landen als Iran, Pakistan en Indië vrees ik dezelfde problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga dat maar eens in Hiroshima of Nagasaki vertellen.........
![]() |
#175 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
eerste satelliet... eerste straaljager... Von braun.... ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 12 augustus 2010 om 22:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Vreemdeling
|
![]() Over Iran wordt vaak een hoop onzin uitgekraamd door mensen die er nauwelijks wat van af weten.
Ik raad iedereen die hier zijn (vaak zeer oppervlakkig gevormde) mening over klaar heeft eens wat meer (bijvoorbeeld wikipedia) over Iran te gaan lezen bijvoorbeeld met betrekking tot Mossadeq, shah, recente Iraanse verkiezingen. Weet u bijvoorbeeld dat het percentage joden in het Iraanse parlement groter is dan het percentage joden in de Iraanse bevolking. Hetzelfde geldt voor Christenen. Wat betreft relatie tussen hoogstwaarschijnlijk niet noemenswaardig gefraudeerde) verkiezingsuitslagen en zetelverdeling oogt Iran democratischer dan bijvoorbeeld de UK. Dat Ahmedinejad in Teheran verliest, waar dan een een aantal geweldadige antiAhmedinejad -betogingen zijn vinden we ook terug de officiele uitslagen. Binnen hetzelfde bestel kon enkele jaren geleden ook een meer hervormingsgezind president gekozen worden. Ook valt de oorlogszuchtige taal van Iran best wel mee. Er is een verkeerd doorgeleverde tekst van Mahmoud A. die steeds wordt herhaald door figuren die tegen Iran ageren. Simpel opzoekwerk nuanceert de boel behoorlijk. Verder is er mij niet zoveel bekend over Iraanse oorlogshitserij. Het komt op mij meer over als land dat zijn soevereiniteit wil beschermen dan als land dat de soevereiniteit van andere landen bedreigt. Iran is inderdaad ietwat theocratisch, maar stabieler en veel beter georganiseerd en zelfs democratischer dan menig ander land in de regio. Het grootste probleem met Iran is dat het soeverein wil zijn. De dreiging die van Iran uitgaat naar andere landen is nihil als we deze vergelijken met de dreiging die van andere landen naar Iran uitgaat. Elke steun die Iran aan organisaties als Hezbollahe ed geeft valt in het niet bij de steun die Saddam H. kreeg in zijn strijd tegen Iran. Op het eerste gezicht sta ik ook niet zo te springen om meer landen met atoombommen of atoombommen in zijn algemeenheid. Maar na wat verdere overwegingen denk ik dat er wel wat in zit in de these van oa Van Creveld: De aanwezigheid van atoombommen en mogelijkheid wederzijdse vernietiging vermindert oorlogen vergroot de kans op duurzame vrede. Leuke vergelijking overigens van de USA met de politie en Iran als bandiet. Hier een andere vergelijking, minstens zoveel op de realiteit gestoeld. USA als zwaarbewapende roverhoofdman van een dominante clan en Iran een arm boertje dat, na door de dominante roverhoofdman te zijn mishandeld en beroofd, in een vlaag van onstuimige woede de rovers met een riek van zijn land gejaagd heeft. De riek is echter onvoldoende om de roversbende duurzaam buiten te houden. Kort samengevat: De anti-westerse en anti-amerikaanse stellingname van Iran is moreel te rechtvaardigen, de anti-Iraanse stellingname van het Westen is dat minder. Nochtans zou ik liever in de US wonen dan Iran en heb ik liever minder dan meer moslims op de wereld, en al helemaal aan mijn kant van de grens. maar dat is totaal irrelevant voor een moreel correcte beoordeling van dit soort politieke spanningen. Wat dat betreft hebben die moslims vaak nog wel eens gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De atoombom heeft de oorlog verkort en zodoende vele levens gered hoe raar het ook klinkt
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bombardement van Dresden heeft de oorlog waarschijnlijk ook verkort, toch lees ik "hier" meestal (en terecht) "andere" commentaren dan de jouwe hier over Hiroshima en Nagasaki.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 12 augustus 2010 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een onzin. De nazi's en de Sovjets hebben massa's innovaties gebracht.
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik mag er niet aan denken waar mafketels als de Iraanse ayatollah's aan zouden beginnen, moesten zij zulke wapens tot hun beschikking hebben... |
|
![]() |
![]() |