Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2010, 11:41   #161
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat ze hun maar haasten met nieuwe verkiezingen, want als dat te lang aansleept komt misschien de intrieste Geert aap uit de mouw.
Weet je wel, dat vermeende fraudedossier dat lopende is.
Dat zou N-VA wel eens 10% kunnen gaan kosten.

Dus voor frituur Bart is het nu of nooit.

De Zwarte Piet heeft bij al, dat hij nu maar goed uitkijkt.
Je zou er goed aan doen er eerst voor te zorgen dat je goed op de hoogte bent van hetgeen waarover je praat. Dit is reeds de tweede maal dat je poogt omtrent dat zogezegde fraudedossier met wat slijk te gooien. Ik heb toen hier eveneens klaar en duidelijk gezegd waarover het precies gaat. Bourgeois heeft daar niets mee te maken. En zelfs zijn echtgenote-advokaat kan moeilijk een verwijt worden gemaakt. Het gaat over derden-rekeningen met bedragen van cliënten die haar werden toevertrouwd. Een verschijnsel dat dagelijkse kost is bij advokaten en notarissen. En waaromtrent de advokaten onderworpen zijn aan een streng tuchtreglement omtrent geheimhouding, opgelegd door hun orde. Wanneer een fiscale ambtenaar daarover meer wil te weten komen kan zij niet zomaar haar dossiers overhandigen. Dat zou pas kunnen wanneer de fiscus een gerechtelijke procedure zou in gang zetten. Denk je dat je het nu begrepen hebt?
Oud 30 augustus 2010, 11:50   #162
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je zou er goed aan doen er eerst voor te zorgen dat je goed op de hoogte bent van hetgeen waarover je praat. Dit is reeds de tweede maal dat je poogt omtrent dat zogezegde fraudedossier met wat slijk te gooien. Ik heb toen hier eveneens klaar en duidelijk gezegd waarover het precies gaat. Bourgeois heeft daar niets mee te maken. En zelfs zijn echtgenote-advokaat kan moeilijk een verwijt worden gemaakt. Het gaat over derden-rekeningen met bedragen van cliënten die haar werden toevertrouwd. Een verschijnsel dat dagelijkse kost is bij advokaten en notarissen. En waaromtrent de advokaten onderworpen zijn aan een streng tuchtreglement omtrent geheimhouding, opgelegd door hun orde. Wanneer een fiscale ambtenaar daarover meer wil te weten komen kan zij niet zomaar haar dossiers overhandigen. Dat zou pas kunnen wanneer de fiscus een gerechtelijke procedure zou in gang zetten. Denk je dat je het nu begrepen hebt?
Ik heb dat fraudedossier niet uit mijn mouw geschud.
Daarvoor moet U bij de Bijzondere Belastings Inspektie zijn.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 11:54   #163
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, jij hebt het niet uit je mouw geschud. Maar het belet jou blijkbaar niet om daar heel domme dingen over te zeggen. Vooraleer je je klep opent moet je zeker zijn dat je weet waarover je praat. Met een pipo zoals jij is dat duidelijk niet het geval.
Oud 30 augustus 2010, 12:02   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze hun maar haasten met nieuwe verkiezingen, want als dat te lang aansleept komt misschien de intrieste Geert aap uit de mouw.
Weet je wel, dat vermeende fraudedossier dat lopende is.
Dat zou N-VA wel eens 10% kunnen gaan kosten.

Dus voor frituur Bart is het nu of nooit.

De Zwarte Piet heeft bij al, dat hij nu maar goed uitkijkt.
Laster en eerroof.

Zo heet dat misdrijf, als ge lelijke dinges zegt over mensen, terwijl ge goed weet dat het niet waar is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 augustus 2010, 12:04   #165
Kiro
Burger

Kiro's schermafbeelding

Standaard

Als ik de Belgische politieke geschiedenis op een rijtje zet, dan is mij één ding duidelijk:

Een figuur als Bart de Wever is uitzonderlijk (los van wat je politieke affiniteiten zijn) voor Vlaanderen, en hij is zijn tijd ver vooruit (qua maatstaven aan deze kant van de taalgrens). Daar staat tegenover dat een figuur als de zijne in Wallonië passé en gewoontjes is.

Deze heisa is dus een kind van zijn tijd. Ik vermoed ook dat Waalse politici zichzelf in de vingers snijden door hun decennia lange strategie tegen de Vlaamse belangen. Wie te vaak een 'non' te horen krijgt, raakt gefrustreerd en wordt het beu. Dat impliceert rechtsere, radicalere en nationalistische reacties, die al met al des te sneller naar afscheuringsbewegingen zullen leiden, simpelweg omdat de dwarsliggerij der Walen niet meer gepikt wordt.
Als van oudsher nu alles koek en ei was, dan zou Vlaanderen helemaal geen eigen staat willen vormen of wat dan ook.
Oud 30 augustus 2010, 12:41   #166
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiro Bekijk bericht
Als ik de Belgische politieke geschiedenis op een rijtje zet, dan is mij één ding duidelijk:

Een figuur als Bart de Wever is uitzonderlijk (los van wat je politieke affiniteiten zijn) voor Vlaanderen, en hij is zijn tijd ver vooruit (qua maatstaven aan deze kant van de taalgrens). Daar staat tegenover dat een figuur als de zijne in Wallonië passé en gewoontjes is.

Deze heisa is dus een kind van zijn tijd. Ik vermoed ook dat Waalse politici zichzelf in de vingers snijden door hun decennia lange strategie tegen de Vlaamse belangen. Wie te vaak een 'non' te horen krijgt, raakt gefrustreerd en wordt het beu. Dat impliceert rechtsere, radicalere en nationalistische reacties, die al met al des te sneller naar afscheuringsbewegingen zullen leiden, simpelweg omdat de dwarsliggerij der Walen niet meer gepikt wordt.
Als van oudsher nu alles koek en ei was, dan zou Vlaanderen helemaal geen eigen staat willen vormen of wat dan ook.
Daar is veel van aan. De Belgische francofonen zijn danig geschrokken van de huidige Vlaamse jonge politieke generatie. Die is doodgewoon veel zakelijker en eist dat engagementen op papier worden gezet, getekend en met berekeningen erbij. Eigenlijk meer de Nederlandse slag. Wanneer het over euro's gaat zijn losse vage mondelinge akkoorden niet afdoende.
Oud 30 augustus 2010, 12:51   #167
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is veel van aan. De Belgische francofonen zijn danig geschrokken van de huidige Vlaamse jonge politieke generatie. Die is doodgewoon veel zakelijker en eist dat engagementen op papier worden gezet, getekend en met berekeningen erbij. Eigenlijk meer de Nederlandse slag. Wanneer het over euro's gaat zijn losse vage mondelinge akkoorden niet afdoende.

Ja, we zien het; in Nederland hebben ze al vele maanden een nieuwe regering.
een goed voorbeeld moet ik zeggen.
azert is offline  
Oud 30 augustus 2010, 13:11   #168
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

CD&V heeft al aangegeven : Zet nu eindelijk de reglementen van het spel eens OP PAPIER gedomme,dan kunnen er wat handtekeningen bij......(en CD&V heeft heel goede redenen om dit te eisen)

Ik voel dat er iets mogelijk is...de bal ligt bijna voor het doel,de keeper is even gaan plassen,maar iemand is vergeten de penaltystip te kalken....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 augustus 2010 om 13:13.
kelt is offline  
Oud 30 augustus 2010, 13:49   #169
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dossier dat heel toevallig net voor verkiezingstijd (terug) in het nieuws werd gebracht. Hééél toevallig, want het gedoe is al meer dan een jaar oud en er waren geen enkele nieuwe elementen bijgekomen, maar kijk: toch stond het terug in de kranten, nét voor de verkiezingen. Allé joh, zo'n toeval. Straf hé!
Of zoals Daerden het zou zeggen: 'aaah..c...c'est b-b bizarreeuuh hihihihi hips'

Ik zou nu eigenlijk moeten vragen hoe het met dat fraudedossier Daerden is, maar laten we on topic blijven.
Oud 30 augustus 2010, 14:18   #170
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, jij hebt het niet uit je mouw geschud. Maar het belet jou blijkbaar niet om daar heel domme dingen over te zeggen. Vooraleer je je klep opent moet je zeker zijn dat je weet waarover je praat. Met een pipo zoals jij is dat duidelijk niet het geval.
Alsof iedereen altijd weet waarover hij praat ?
Ik niet, u niet en die van het N-VA ook niet.
Recentste bewijs is Danny Pieters die bij Phara de idiootste dingen mocht gaan verkondigen. Op TV nog wel.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:18   #171
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laster en eerroof.

Zo heet dat misdrijf, als ge lelijke dinges zegt over mensen, terwijl ge goed weet dat het niet waar is.
U weet niet dat het waar is, u neemt aan dat het niet waar is.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:23   #172
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Henri moet toch ook eens iets kunnen zeggen over fraude in Vlaanderen, anders zijn het altijd maar artikels over frauderen in Wallonië!!

Laat hem ook eens zijn pleziertje!!
omaplop is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:48   #173
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tor nu toe is er slechts een vermoeden van fraude van de fiscus tegenover Bougeois en zijn vrouw ivm hun advokatenkantoor.

Citaat:
De fiscus vermoedt dat er fraude gepleegd is door het advocatenkantoor dat door Vlaams minister Geert Bourgeois (N-VA) en zijn echtgenote is opgericht. Er zouden namelijk belastingen ontdoken zijn via de zogeheten 'derdenrekening'. Het echtpaar Bourgeois ontkent de feiten.

Bourgeois en zijn echtgenote weigeren de fiscus de geviseerde derdenrekening te laten onderzoeken. Het controlecentrum 'Brussel 4', dat de aangiftes van alle parlementsleden controleert, heeft het echtpaar Bourgeois voor de rechtbank van Brugge gedaagd. De rechter heeft de fiscus gelijk gegeven en toestemming gegeven om de rekening in te kijken. Er is echter al beroep aangetekend bij het Gentse hof van beroep. Dat zal de zaak dit jaar nog behandelen.

Minister Bourgeois bevestigt in De Tijd dat hij in de clinch ligt met de fiscus maar ontkent dat er geknoeid is met de derdenrekening. Hij wil die echter niet laten inkijken wegens het beroepsgeheim. "Het controlecentrum in Brussel begrijpt blijkbaar niet wat nu juist de essentie is van een derdenrekening. Het is ongehoord dat de fiscus inzage zou krijgen in de klantenfiches van een advocaat", aldus Bourgeois.
We zullen het binnenkort wel te weten komen of er daadwerkelijke fraude is gepleegd door het echtpaar Bourgeois, vermis het Hof dit jaar nog uitspraak doet in deze zaak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 augustus 2010 om 14:49.
Het Oosten is offline  
Oud 30 augustus 2010, 15:00   #174
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof iedereen altijd weet waarover hij praat ?
Ik niet, u niet en die van het N-VA ook niet.
Recentste bewijs is Danny Pieters die bij Phara de idiootste dingen mocht gaan verkondigen. Op TV nog wel.
Maar hij kreeg geen enkele zin volgepraat?!

Maar bon, welke idiote dingen heeft hij dan gezegd? Graag enkele voorbeelden.
Oud 30 augustus 2010, 15:09   #175
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Maar hij kreeg geen enkele zin volgepraat?!

Maar bon, welke idiote dingen heeft hij dan gezegd? Graag enkele voorbeelden.
Dat weet U evengoed als ik.
Het ging onder andere over gepensioneerden die verschillende pensioenen gingen uitbetaald krijgen, maar heel hun leven evenveel gewerkt en bijgedragen hadden. Ze hadden doodgewoon de pech in het andere Gewest te wonen.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 15:12   #176
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging onder andere over gepensioneerden die verschillende pensioenen gingen uitbetaald krijgen, maar heel hun leven evenveel gewerkt en bijgedragen hadden. Ze hadden doodgewoon de pech in het andere Gewest te wonen.
je krijgt het pensioen van het gewest waar je afgedragen hebt, wat is het probleem?
leuri is offline  
Oud 30 augustus 2010, 15:22   #177
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen in België krijgen minder pensioen dan bvb. in Duitsland. Ook al hebben ze even lang gewerkt. Et alors?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 30 augustus 2010, 15:25   #178
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Mensen in België krijgen minder pensioen dan bvb. in Duitsland. Ook al hebben ze even lang gewerkt. Et alors?
Het ging over verschillen binnen België en dat is onacceptabel.
Henri1 is offline  
Oud 30 augustus 2010, 15:28   #179
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere normale mens beseft dat mensen die in een ander land wonen wel eens een ander pensioen kunnen hebben. Dat hangt af van de wetten van dat land. Als u dergelijke dingen al idioot vindt dan ligt dat niet aan de uitspraken van Pieters maar aan uw manifest gebrek aan enige kennis op het vlak van sociale zekerheid.

Danny Pieters is een authoriteit op het vlak. NIEMAND in dit land weet meer over de sociale zekerheid als Danny Pieters. Hij kan misschien niet zo goed lullen zoals fraudeur VDB maar dat maakt hij maar dan goed door zijn kennis.

Moest u het vergeten zijn

http://www.dannypieters.be/publicaties.php

Ik heb u reeds lang geleden aangeraden eens een boek van hem te lezen. Ik heb toen zelfs tips gegeven. Maar ik veronderstel dat u dat niet gedaan hebt anders zou u dergelijke onzin niet spuien.
fox is offline  
Oud 30 augustus 2010, 15:30   #180
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over verschillen binnen België en dat is onacceptabel.
Ik weet niet of u het enigszins beseft maar nu zijn er ook verschillen binnen Belgie tussen de pensioenen.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be