![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste moslims houden zich aan het gebod dat alcohol niet mag. Dat gebod geldt uiteraard niet voor wie geen moslim is, een moslim met wil tot integratie zal zich daarom niet laten weerhouden om contact te hebben met mensen die wel alcohol drinken,of ook niet eisen dat zijn omgeving alcoholvrij is omdat hij de regels zo strikt interpreteert dat hem ook verboden is in de buurt van alcohol te komen, dit aan te raken, of om te gaan met wie het gebod niet naleeft. De moslim die wel zo handelt is mogelijk een betere gelovige maar integreert dus niet, hij gaat nooit op café met collega's, komt niet naar personeelsfeestjes wanneer daar ook alcohol gedronken en weigert een buurtfeest indien daar ene pint te vinden zou zijn; Er is dus wel verband tussen de mate waarin je strikt vasthoudt aan geloofsregels ten koste van integratie! Erger nog, je legt de verantwoordelijkheid voor integratie bij anderen, zij moeten zich aanpassen, gene alcohol op buurt of personeelsfeestjes want anders blijft de strikt gelovige moslim weg, geen bezoek aan een café met collega's ookal helpen die informele contacten echt om jezelf te integreren en kun je perfect zelf alcohol laten staan. Dat proces, verwachten dat anderen zich aanpassen aan jou geloofsregels om samen te leven wordt meer dan terecht omschreven als islamisering, wij kiezen daar immers niet voor maar moeten wanneer we met moslims die zo denken willen samenleven, anders leven we totaal naast mekaar in apartheid op basis van een regelgeving waar we eigenlijk niets mee te maken hebben. Gelukkig zijn niet alle moslims zo, enkel de nieuwe lichting pilaarbijters die zichzelf wijsmaken dat dit belangrijker is dan omgaan met de ander, in wederzijds respect, want natuurlijk is het geen probleem dat moslims zelf niet drinken, wel dat zij weigeren te accepteren dat die beperking daarom niet voor anderen geldt en dit niet afdwingbaar is bij wederzijdse contacten. En speciaal voor suqar, die visie dat omgana met anderen niet mag tenzij je er voordeel aan hebt hoorde ik in een zaal waar "de middenweg" aan het woord was, en maakte ik mee in de samenwerking met hen, ook muziek was een drempel in samen iets organiseren! Laatst gewijzigd door alice : 1 september 2010 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Het alcoholargument is ongeldig zo lang de argumentator tegen andere drugs is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal niet. Alcohol is een algemeen aanvaarde drug in onze maatschappij. Als je je wil integreren moet je aanvaarden dat dit zo is. Heroine is helemaal geen algemeen aanvaarde drug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja ik heb het gelezen en neen ik geef dat niet verkeerd weer. Brems beweert duidelijk dat we dat over moslim-terrorisme moeten verdrinken in iets zeer algemeens over godsdienst en terrorisme waarbij ze vergelijkingen maakt die zo scheefgetrokken zijn dat ze belachelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Veel zever hier. Bekrompen mensen die niet begrijpen dat hun Groot Gelijk slecht een historisch subject is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
tip : gebruik het woord "stereotype". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Haal uw kop eens uit het zand. Brems wil ons doen vertellen dat qua terrorisme alle godsdiensten éénder zijn. Dat is manifest nietwaar en wordt dagelijks bewezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen dat woord is genoeg "stereotypering" . Men kan dan net zo goed stellen dat alle priesters en aanhangsels pedofielen zijn . Laatst gewijzigd door Wisord : 1 september 2010 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze? Het valt me wel op dat blood and honour door de anti-fundamentalisten niet verkettert wordt. En dat niemand eist dat de nationalisten uitdrukkelijk hun afkeuring uiten. In dit geval zijn we wel intelligent genoeg om een onderscheid te maken; om ons niet te laten vangen door stereotypen. Citaat:
Het zijn beide extreme fundamentalistische uitwassen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ephialtes : 1 september 2010 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...du-vlaams.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vonden ze de beste oplossing voor beide partijen. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 1 september 2010 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
![]() Citaat:
Ik drink geen alcohol vanwege mijn geloof maar mijn omgeving is niet alcohol-vrij. Mij moet je niet dwingen alcohol te drinken en omgekeerd zal ik ook geen probleem maken als iemand naast mij een pint komt zuipen. De voorwaarde is: geen ademhalen in mijn gezicht want ik kan me onwel beginnen voelen (vooral bij het ruiken van witte wijn), dat even terzijde. Wat is dus uw punt? Alice, de mannen van de middenweg boeien mij eerlijk gezegd niet. Maar laat ik eerlijk zijn met jou: ik heb zo een vermoeden dat u onzin ratelt. De mannen van de middenweg houden der een totaal andere denkwijze op na. Ik denk dat u ze verwart met Aboe Imraan en Aboe Fariz.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Moslim! : 1 september 2010 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niemand mag een ander dwingen om alcohol te drinken ongeacht of iemand moslim is of niet, en is het drinken van een pint voor jou dan gelijk aan zuipen? Mijn punt leek me toch duidelijk, hoe strikter je bent in allerlei geloofsregels, hoe minder je jezelf de kans geeft te integreren, wat is daar niet duidelijk aan? Ik merk op dat je opnieuw niet vrij kunt zijn van enige verbale agressie, ik ratel geen onzin, maar weet juist erg goed waarover ik het heb wat de Middenweg betreft! Waarom heb je het nodig dat in twijfel te trekken? Het is een kwestie van respect om dit niet te doen wanneer je enkel jou persoonlijk "aanvoelen " als argument hebt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
![]() Citaat:
Voor mij heeft een pintje drinken niets met integratie te zien. Als een pintje drinken voor u 'integratie' is, dan zeg ik: integratie, mijn voeten! Prettige dag verder!
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 september 2010 om 05:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |