Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 14:09   #161
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die gast kon inderdaad daarvoor ook al eens flippen. Steroïden en zo. Niks wat niet op te lossen was met wat therapie. Niet door hem gewoon in de nor te dumpen.
Ok. Nu begint mijn spaarlamp eindelijk warm te worden. Dus hij had reeds een verleden, heeft op een bepaald moment een gewelddaad gepleegd en werd wegens ontoerekeningsvatbaar tot internering veroordeeld maar wegens waarschijnlijk plaatsgebrek maar in de gevangenis gestoken, waar hij niet thuis hoort. Al valt dat al even moeilijk te rijmen met het feit dat er geen plaats is in onze gevangenissen. En dat al voor 5 jaar en zonder gepaste begeleiding (of is er die wel)? Dat is misdadig. Bovendien gaat een (excuseer me de uitdrukking voor uw kennis) flipperkast niet bepaald beter worden in een gevangenis. Als ze die, laat nog staan binnen 10 jaar, gaan los gaan laten lopen dan zie ik iets ergers gebeuren dan wat voor u "miezerig" mag heten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:10   #162
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ok. Nu begint mijn spaarlamp eindelijk warm te worden. Dus hij had reeds een verleden, heeft op een bepaald moment een gewelddaad gepleegd en werd wegens ontoerekeningsvatbaar tot internering veroordeeld maar wegens waarschijnlijk plaatsgebrek maar in de gevangenis gestoken, waar hij niet thuis hoort. Al valt dat al even moeilijk te rijmen met het feit dat er geen plaats is in onze gevangenissen. En dat al voor 5 jaar en zonder gepaste begeleiding (of is er die wel)? Dat is misdadig. Bovendien gaat een (excuseer me de uitdrukking voor uw kennis) flipperkast niet bepaald beter worden in een gevangenis. Als ze die, laat nog staan binnen 10 jaar, gaan los gaan laten lopen dan zie ik iets ergers gebeuren dan wat voor u "miezerig" mag heten.
Dat is min of meer correct. En dat is inderdaad misdadig en contraproductief.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:26   #163
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als je soms ziet wat er in de gevangenis gebeurt, moet je zelfs niet naar Hollywood gaan, de realiteit is soms veeeel harder.
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/a...celstraf.dhtml
Citaat:
''Niemand luisterde naar me. Ik heb diverse keren om hulp gevraagd en gezegd dat ik in staat was tot gevaarlijke dingen. Ik ondernam actie en pas toen namen ze me serieus'', verklaarde de man eerder voor de rechter.
Met een doodshoofd over zijn gehele gezicht getatoeëerd, moordzucht en met zin in de organen van zijn slachtoffer op het menu zou ik niet bepaald meer over hulp spreken maar levenslang interneren in een cel zonder celgenoten (en ook geen Playstation of Wii). Geef 'm een boekje waarin hij zijn woede of oncontroleerbare gevoelens in kan kwijt schrijven. Zo'n kerel is voorgoed verloren voor de maatschappij. Of wil je hem in je bank zien als je een verzekering wil afsluiten? Jeezes... soms komt mijn lust voor de doodstraf toch echt terug. Maar enkel onder de voorwaarden dat er geen enkele twijfel is over de schuld en dat ze tenzij beroep, meteen wordt uitgevoerd. Zoals de VSA het doet... jaren op death row blijven zitten wachten op je dood is een foltering.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 september 2010, 14:34   #164
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is min of meer correct. En dat is inderdaad misdadig en contraproductief.
Maar hij werkt wel met zware machines en "gedraagt zich" nu ?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:36   #165
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Yep.
Oud 8 september 2010, 14:38   #166
Steve_M

Standaard

Citaat:
Met een doodshoofd over zijn gehele gezicht getatoeëerd, moordzucht en met zin in de organen van zijn slachtoffer op het menu zou ik niet bepaald meer over hulp spreken maar levenslang interneren in een cel zonder celgenoten (en ook geen Playstation of Wii). Geef 'm een boekje waarin hij zijn woede of oncontroleerbare gevoelens in kan kwijt schrijven. Zo'n kerel is voorgoed verloren voor de maatschappij. Of wil je hem in je bank zien als je een verzekering wil afsluiten? Jeezes... soms komt mijn lust voor de doodstraf toch echt terug. Maar enkel onder de voorwaarden dat er geen enkele twijfel is over de schuld en dat ze tenzij beroep, meteen wordt uitgevoerd. Zoals de VSA het doet... jaren op death row blijven zitten wachten op je dood is een foltering.
Dat is mijn grootste (en eigenlijk enige) bezwaar tegen de doodstraf. Ik ken maar weinig rechters die gaan toegeven dat ze "toch niet helemaal zeker zijn" en dan iemand veroordelen tot een celstraf i.p.v. de doodstraf. Dat zouden zij (misschien niet geheel onterecht) zien als een ondergraving van de rechtstaat.

Shit, man, en dat allemaal in K&K.

Daarom: Tetten
Oud 8 september 2010, 14:38   #167
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
*proest*

Net toen het miljardencontract ging worden getekend, deed den aftrekker van die ruitenwasser een verschrikkelijke "SCHrrrrrrrrrrrrrrrrIEEEEEEEEEEEEEK" naast het oor van de klant.

Jij verwart dat volgens mij Demesmaeker :
Oud 8 september 2010, 14:41   #168
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Doet me wat denken aan Guust Flater en dien Demesmeacker die altijd moet komen tekenen ...
Shit , ben hier lichtjaren te laat mee (pun intented )
Oud 8 september 2010, 14:41   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet veroordeeld = lopend onderzoek

Zie je het probleem met open cellen en praten met "kameraden" ?
Ja, dat ken ik wel, je mag dan je "kameraden" niet zien. Ik herinner me zulk geval, ik was opgesloten in de B-vleugel en mijn "kameraad" in de C-vleugel, om ons uit elkaar te houden zodat we niets kunnen afspreken.

En dat systeem werkt ook in de praktijk. Maar, geen enkel systeem is waterdicht. Zo was er een franse les waar ik me voor inschreef, en mijn "kameraad" deed hetzelfde, twee dagen later zaten we samen in de Franse les en konden we rustig afspreken.

Maar zelfs zonder de Franse les, elke raadkamer en beroepshof moesten we sowieso samen verschijnen en werden we - aan elkaar geboeid, samen naar de betreffende gerechtsgebouwen gebracht zodat we rustig konden afspreken.

De politie, die proberen wel, maar ook zij kunnen nu eenmaal niet op tegen het systeem.
Oud 8 september 2010, 14:58   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de uitleg. Ben al blij dat ik in Leuven woon (wel te dicht bij de hulpgevangenis ipv. centraal en daar is het nogal eens boel als ik te vaak flikken met alarm naar daar zie rijden...)

En neen... je bent niet off-topic bezig. Je geeft hier een beschrijving van "den bak". Hebben ze mij bijna ook ooit ingestoken... Maar dat zou dan voor een nachtje zijn geweest.

En cellen die je met 3-4 mensen moet delen zijn zelfs dit onland onwaardig.

Misschien nog een vraagje... wat schuift dat om te werken in gevangenis? Wat moet of kan je er doen en wat krijg je betaald?
Er is werk in de keuken, al het eten wordt bereid door gevangenen. Er is werk is de vestiair, alle kledij/lakens en dergelijke meer wordt gewassen gestreken opgeplooid en rondgebracht door gevangenen. Al het kuiswerk en een deel van het onderhoud wordt gedaan door gevangenen.

Dan al naar gelang van welke gevangenis het is zijn er meer of minder werkplaatsen. Er zijn palletslagerijen, er wordt koper en andere metalen gesorteerd en uit bijvoorbeeld computers gehaald, er is een verscheidenheid aan jobs, zo is er overal wel een kapper, ook een gevangene. Er is een "bakker", brood wordt eenmaal per week bevroren geleverd.

Ken je die suikerspinnen die op een soort van sate-stokje gestoken zijn? De kans is groot dat die in de gevangenis op die stokjes gestoken zijn.

Over betaling weet ik het vandaag de dag niet. De laatste maal dat ik betaald ben in de gevangenis (2005) was het aan 17 eurocent per uur zwart. Ik kreeg er trouwens als ik vrijgelaten werd een afschrift over van de griffie, het betrof een som van enkele euro's. Het jaar erachter had ik die inkomsten op mijn belasting brief gezet. Bleek niet nodig te zijn volgens de man van de belastingen, er werd aanvaard dat men in de gevangenis - met de staat als koppelbaas dus, in het zwart betaald werd. Zo zijn de regels dus niet voor iedereen hetzelfde.
Oud 8 september 2010, 15:23   #171
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mijn grootste (en eigenlijk enige) bezwaar tegen de doodstraf. Ik ken maar weinig rechters die gaan toegeven dat ze "toch niet helemaal zeker zijn" en dan iemand veroordelen tot een celstraf i.p.v. de doodstraf. Dat zouden zij (misschien niet geheel onterecht) zien als een ondergraving van de rechtstaat.

Gezien de Hasseltse actualiteit, zou ik eerder zeggen: béha's
Oud 8 september 2010, 15:34   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
t is in elk geval onmenselijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:36   #173
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Toch niet blijkbaar (wist zelfs niet dat dat bestond "halve vrijheid" in internering. )

.http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=165
Oud 8 september 2010, 15:37   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien de Hasseltse actualiteit, zou ik eerder zeggen: béha's
er gaat niks boven

Tetten !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:04   #175
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja... maar je hebt gevalletjes als Dutroux en zijn Franse tegenhanger (even de naam kwijt - Fourniret of zo?) waar er gewoon geen twijfel mogelijk is.

Citaat:

Soms kan het al eens serieus worden in K&K. Maar dan liefst vriendelijk en informatief serieus en geen ja-nee gezeik.

Ik mag in K&K toch ook vragen wat de massa van Jupiter is, he?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 september 2010, 16:06   #176
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Voor al de mensen in den bak,mijn hartelijke groetjes

duveltje382
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:07   #177
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Yup. Dat is geen zogezegde rechtsstaat waardig.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 8 september 2010, 16:07   #178
Steve_M

Standaard

Citaat:
Mja... maar je hebt gevalletjes als Dutroux en zijn Franse tegenhanger (even de naam kwijt - Fourniret of zo?) waar er gewoon geen twijfel mogelijk is.

Soms kan het al eens serieus worden in K&K. Maar dan liefst vriendelijk en informatief serieus en geen ja-nee gezeik.

Ik mag in K&K toch ook vragen wat de massa van Jupiter is, he?
Alleen als je in het Engels doet en als het gaat om een andere planeet.
Oud 8 september 2010, 16:14   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je soms ziet wat er in de gevangenis gebeurt, moet je zelfs niet naar Hollywood gaan, de realiteit is soms veeeel harder.
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/a...celstraf.dhtml
Het erste is dat deze mafketel zélf gewaarschuwd had dat hij " gevaarlijke dingen " deed. de directie luisterde niet...
Die vent hoort toch eerder in een instelling voor gevaarlijke zotten thuis, dan tussen normale mensen die een fout begaan hebben, in het gevang ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:17   #180
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm..Zware machine's...In Israël is er eens een gast de menigte met een bulldozer te lijf gegaan...Ik zou dus oppassen vooraleer een probleempersoon met zulke potentiële moordmachine's te laten rijden...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be