Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 13 september 2010, 21:19   #161
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik moet ook niks van profiteurs, ben ik nu ook racist?
Nope. U bent dan een weldenkend mens.
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 21:27   #162
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik was laatst bij een bedrijf in Ned. dat wat personeel betreft ver boven het allochtonen-quotum zat (i.v.m. contracten met de Ned. overheid).
Het quotum was grotendeels gevuld door Turken. Er was geen Marokkaan bij. Waarom? Dat hadden ze ooit geprobeerd en dat gaf onrust in het bedrijf. Turken en Marokkanen gaan niet harmonisch samen, zo was hun conclusie. Ze nemen geen Marokkanen aan. Ik vind dit geoorloofde discriminatie.
Mahalingam is offline  
Oud 13 september 2010, 21:29   #163
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik was laatst bij een bedrijf in Ned. dat wat personeel betreft ver boven het allochtonen-quotum zat (i.v.m. contracten met de Ned. overheid).
Het quotum was grotendeels gevuld door Turken. Er was geen Marokkaan bij. Waarom? Dat hadden ze ooit geprobeerd en dat gaf onrust in het bedrijf. Turken en Marokkanen gaan niet harmonisch samen, zo was hun conclusie. Ze nemen geen Marokkanen aan. Ik vind dit geoorloofde discriminatie.
zoek de gemeenschappelijke factor
Cdude is offline  
Oud 13 september 2010, 21:34   #164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Neen. Zoals ik al eerder zei : we hebben een Turkse man aangenomen.
En die is ondertussen al zo'n dikke 10 jaar bij ons. Perfecte werkkracht en gaat erg goed met de klanten om.
Turkse mensen blijken zich in de praktijk gemakkelijker aan te passen dan Marokkaanse.
Vraag me niet hoe/waarom. Geen idee.
Klopt, veel Turken zijn dan ook Kemalisten, voor sommige Marokkanen zijn dat geen "echte moslims".Er zijn heel wat Turkse vzw's die alcohol schenken,moslima's zonder hoofddoeken,jonge gezinnen gericht op vooruit komen, prestige, kinderen die goed studeren,wonen in een betere wijk en een huis kopen in Turkije.
Turken vond ik gedisciplineerder, beter georganiseerd, ambitieus en vaak ook geslaagde zelfstandigen. Wat ook helpt is dat de woorden gesproken door imam in de moskee worden geschreven in Ankara, ze is dus gelijkluidend voor alle Turken in een moskee aangesloten op dianet. Aanzetten tot haat en conflict tegenover de samenleving zul je daar niet horen, dat wordt als "politiek" beschouwd.

Maar Marokaanse vrouwen zijn spontaner, mondiger , warmer en ook met veel meer temperament. Marokkaanse mannen waren indien jong en zeer vroom regelrechte klieren. Hoe ouder en minder vroom hoe aangenamer om mee te praten.
Als werkgever zou ik iemand van Turkse afkomst zeker een kans geven!
Marokkaanse vrouwen zeker ook, maar bij mannen zou ik supervoorzichtig zijn, lang proefcontract!
alice is offline  
Oud 13 september 2010, 21:39   #165
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De definitie van A. is ook veel te algemeen gesteld.

Racisme gaat altijd over discriminatie op basis van kenmerken van een individu die onveranderbaar zijn. Huidskleur bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 september 2010 om 21:40.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 13 september 2010, 22:33   #166
Moor
Gouverneur

Standaard

Beste mensen

Ik ben van Marokkaanse origine, men zit hier te klagen dat Marokkanen hun job niet goed doen, enzo, en dat Marokkanen beter niet aangenomen moeten worden

Men zit ook te klagen over de Somalische piraten, maar men is vergeten dat men de zeeen en oceanen in de buurt van Somalie heeft leeggevist en geplunderd, dus er is voor alles een oorzaak, en zo is er ook een oorzaak waarom sommige Marokkanen hun jobs niet graag doen of tegenvallen bij hun werkgever

Ik heb als jobstudent gewerkt in een assemblage bedrijf, je had daar Marokkanen, Turken en Autochtoonse Belgen werken, maar men kon moeilijk aan mensen geraken, dus de baas besloot met intermediair van de vele ploegbazen om aan iedereen te vragen overuren te kloppen, de ploegbaas vroeg dat aan iedereen, maar de Autochtoonse Belgen gaven op een kordate en assertieve manier een "njet" de ploegbaas stopte met smeken en aandringen, maar nu komt het, dan ging hij bij de allochtonen, en bij de allochtonen klampte hij ze aan, hij drong meer aan, dus wat betekent dit? De Marokkaanse werknemers bleven zeggen "Neen Kristof, ik kom niet"

Kristof (Ploegbaas) zegt: Allé komaan, Rachid, t'is belangrijk" en blijven aandringen en blijven aandringen wat hij niet heeft gedaan bij de autochtoonse Belg. En dan geeft de allochtoonse werknemer toe en zegt " Alé komaan deze keer wel (in je dromen ja)"

De Marokkaanse werknemer, wordt harder aangepakt op de werkvloer, hij moet superman zijn, hij moet incasseren, de Marokkaanse werkman mengt het "privé" niet met "het professionele" tot grote frustratie van de autochtoonse werknemer,

De autochtoonse werknemer houdt er ook vreemde eetgewoontes op na, zoals wanneer hij naar het toilet wilt gaan zegt 'm "Ik gaan eens goe gaan kakken" van deze praat geraakt een Marokkaan geoffendeerd zelfs tot kotsens toe,

De Marokkaanse werkman geraakt ook geoffendeerd door de achterklap, jaloezie, rare praat, "het niets gewoon zijn" het alles uitvergroten, het proberen te graven in het persoonlijke leven van een marokkaan, het zus en zo, Marokkaan moeten ook echte multitaskers zijn, is er ergens een jobke, kom laten we die maar op Ahmed en Rachid zijne rug leggen, en de Marokkaan moet maar sjouwen en sjouwen, en "ja-knikken"

De Marokkaanse collega is " de onderdrukker van de vrouwen" "Hij is een terrorist"

Marokkanen, omdat zij dus Marokkanen zijn wordt van hen verwacht dat zij dus meer tegen een stootje kunnen dan Belgen, Marokkaanse werknemers, moeten harder werken, moeten zus en zo, zij moeten blij zijn dat zij een job hebben gekregen,

Voor elke maandloon, laten zij u door het oog van het naald gaan, collega's die nog pas zijn begonnen krijgen een vast contract of een firma wagen, maar de Marokkaanse Mohamed of Hassan die a 3 jaar op volle toeren draait wordt niet gepromoveerd,

Maar Bert en Pieter die 3 maanden geleden is begonnen krijgt zijn autosleutels van de firma wagen terwijl er tegen Rachid geroepen wordt "Hé rachid hoe zit het met dat dossier"

Beste mensen conclusie: er is voor alles een actie-reactie, daarom gaan Marokkanen hun eigen bedrijfjes starten hun eigen winkeltjes, of gewoon thuis zitten luieren, LOLLL

Laatst gewijzigd door Moor : 13 september 2010 om 22:47.
Moor is offline  
Oud 13 september 2010, 22:41   #167
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De autochtoonse werknemer houdt er ook vreemde eetgewoontes op na, zoals wanneer hij naar het toilet wilt gaan zegt 'm "Ik gaan eens goe gaan kakken" van deze praat geraakt een Marokkaan geoffendeerd zelfs tot kotsens toe,
Strange ...nochtans eten wij niet op het WC.

Hebben we het trouwens over dezelfde Marokkanen die continu aan hun ballen staan te krabben, zelfs als je tegen hen praat?
Cdude is offline  
Oud 13 september 2010, 22:46   #168
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Strange ...nochtans eten wij niet op het WC.

Hebben we het trouwens over dezelfde Marokkanen die continu aan hun ballen staan te krabben, zelfs als je tegen hen praat?
Waaat? Ballen krabben?

neen ik bedoel daarmee dat jullie nogal rare eetgewoontes hebben zoals "Hé gérard ik was gisteren op 't toilet en ik zag zone dikke bruine vlek op mijn hand" en dit tijdens de lunchpauze jakkes GROOWSE

No wonder dat die allochtoonse Marokkaanse werknemer afhaakt
Moor is offline  
Oud 13 september 2010, 22:58   #169
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste mensen

Ik ben van Marokkaanse origine, men zit hier te klagen dat Marokkanen hun job niet goed doen, enzo, en dat Marokkanen beter niet aangenomen moeten worden

Men zit ook te klagen over de Somalische piraten, maar men is vergeten dat men de zeeen en oceanen in de buurt van Somalie heeft leeggevist en geplunderd, dus er is voor alles een oorzaak, en zo is er ook een oorzaak waarom sommige Marokkanen hun jobs niet graag doen of tegenvallen bij hun werkgever

Ik heb als jobstudent gewerkt in een assemblage bedrijf, je had daar Marokkanen, Turken en Autochtoonse Belgen werken, maar men kon moeilijk aan mensen geraken, dus de baas besloot met intermediair van de vele ploegbazen om aan iedereen te vragen overuren te kloppen, de ploegbaas vroeg dat aan iedereen, maar de Autochtoonse Belgen gaven op een kordate en assertieve manier een "njet" de ploegbaas stopte met smeken en aandringen, maar nu komt het, dan ging hij bij de allochtonen, en bij de allochtonen klampte hij ze aan, hij drong meer aan, dus wat betekent dit? De Marokkaanse werknemers bleven zeggen "Neen Kristof, ik kom niet"

Kristof (Ploegbaas) zegt: Allé komaan, Rachid, t'is belangrijk" en blijven aandringen en blijven aandringen wat hij niet heeft gedaan bij de autochtoonse Belg. En dan geeft de allochtoonse werknemer toe en zegt " Alé komaan deze keer wel (in je dromen ja)"

De Marokkaanse werknemer, wordt harder aangepakt op de werkvloer, hij moet superman zijn, hij moet incasseren, de Marokkaanse werkman mengt het "privé" niet met "het professionele" tot grote frustratie van de autochtoonse werknemer,

De Marokkaanse werkman geraakt ook geoffendeerd door de achterklap, jaloezie, rare praat, "het niets gewoon zijn" het alles uitvergroten, het proberen te graven in het persoonlijke leven van een marokkaan, het zus en zo, Marokkaan moeten ook echte multitaskers zijn, is er ergens een jobke, kom laten we die maar op Ahmed en Rachid zijne rug leggen, en de Marokkaan moet maar sjouwen en sjouwen, en "ja-knikken"

De Marokkaanse collega is " de onderdrukker van de vrouwen" "Hij is een terrorist"

Marokkanen, omdat zij dus Marokkanen zijn wordt van hen verwacht dat zij dus meer tegen een stootje kunnen dan Belgen, Marokkaanse werknemers, moeten harder werken, moeten zus en zo, zij moeten blij zijn dat zij een job hebben gekregen,

Voor elke maandloon, laten zij u door het oog van het naald gaan, collega's die nog pas zijn begonnen krijgen een vast contract of een firma wagen, maar de Marokkaanse Mohamed of Hassan die a 3 jaar op volle toeren draait wordt niet gepromoveerd,

Maar Bert en Pieter die 3 maanden geleden is begonnen krijgt zijn autosleutels van de firma wagen terwijl er tegen Rachid geroepen wordt "Hé rachid hoe zit het met dat dossier"

Beste mensen conclusie: er is voor alles een actie-reactie, daarom gaan Marokkanen hun eigen bedrijfjes starten hun eigen winkeltjes, of gewoon thuis zitten luieren, LOLLL
Ik heb ook ooit als jobstudent gewerkt in een assemblagebedrijf (meerdere jaren na elkaar zelfs, misschien wel hetzelfde als jij) en ik herinner me dat de Marokkanen en Turken daar in niets moesten onderdoen tegenover de autochtonen. Het was daar vuile praat van jewelste. Ik, als achttienjarig broekje en toch opgegroeid in een arbeidersmilieu, trok mijn ogen daar toch nog open. Mij wel goed geamuseerd, daar niet van. Maar de zaken hier nu voorstellen alsof de allochtonen in de fabriek de vrome mannen zijn en de rest varkens is belachelijk.
Steve_M is offline  
Oud 13 september 2010, 22:59   #170
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaat? Ballen krabben?

neen ik bedoel daarmee dat jullie nogal rare eetgewoontes hebben zoals "Hé gérard ik was gisteren op 't toilet en ik zag zone dikke bruine vlek op mijn hand" en dit tijdens de lunchpauze jakkes GROOWSE

No wonder dat die allochtoonse Marokkaanse werknemer afhaakt
Dat zijn kakgewoontes, geen eetgewoontes.
Steve_M is offline  
Oud 13 september 2010, 23:04   #171
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb ook ooit als jobstudent gewerkt in een assemblagebedrijf (meerdere jaren na elkaar zelfs, misschien wel hetzelfde als jij) en ik herinner me dat de Marokkanen en Turken daar in niets moesten onderdoen tegenover de autochtonen. Het was daar vuile praat van jewelste. Ik, als achttienjarig broekje en toch opgegroeid in een arbeidersmilieu, trok mijn ogen daar toch nog open. Mij wel goed geamuseerd, daar niet van. Maar de zaken hier nu voorstellen alsof de allochtonen in de fabriek de vrome mannen zijn en de rest varkens is belachelijk.
Meen je dat? Ja ik ook, hihi, ja het gaat soms hard aan toe, misschien een kans voor reality Tv zoals diene boot op discovery die vissen vangen en krabben
Moor is offline  
Oud 13 september 2010, 23:08   #172
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk dat voornamelijk een bepaalde groep advocaten én een hele 'zachte' sector op allochtonen draait. Al dat extra onderwijspersoneel, buurtwerkers, enz.
Denk je dat?

Filmmakers, boekschrijvers, mooie vlaamse grieten, security-mensen, ervaringsdeskudigen, orientalisten, allen zijn gebaat bij de aanwezigheid van de "allochtoonse, crimineelneigende Marokkaan"

hahahahahaha
Moor is offline  
Oud 13 september 2010, 23:50   #173
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat?

Filmmakers, boekschrijvers, mooie vlaamse grieten, security-mensen, ervaringsdeskudigen, orientalisten, allen zijn gebaat bij de aanwezigheid van de "allochtoonse, crimineelneigende Marokkaan"

hahahahahaha
Of pilletje of minder blowen?
alice is offline  
Oud 14 september 2010, 05:14   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Klopt, veel Turken zijn dan ook Kemalisten, voor sommige Marokkanen zijn dat geen "echte moslims".Er zijn heel wat Turkse vzw's die alcohol schenken,moslima's zonder hoofddoeken,jonge gezinnen gericht op vooruit komen, prestige, kinderen die goed studeren,wonen in een betere wijk en een huis kopen in Turkije.
Turken vond ik gedisciplineerder, beter georganiseerd, ambitieus en vaak ook geslaagde zelfstandigen. Wat ook helpt is dat de woorden gesproken door imam in de moskee worden geschreven in Ankara, ze is dus gelijkluidend voor alle Turken in een moskee aangesloten op dianet. Aanzetten tot haat en conflict tegenover de samenleving zul je daar niet horen, dat wordt als "politiek" beschouwd.

Maar Marokaanse vrouwen zijn spontaner, mondiger , warmer en ook met veel meer temperament. Marokkaanse mannen waren indien jong en zeer vroom regelrechte klieren. Hoe ouder en minder vroom hoe aangenamer om mee te praten.
Als werkgever zou ik iemand van Turkse afkomst zeker een kans geven!
Marokkaanse vrouwen zeker ook, maar bij mannen zou ik supervoorzichtig zijn, lang proefcontract!
En Belgen zijn dom, en Nederlanders zijn gierig,
artisjok is offline  
Oud 14 september 2010, 05:45   #175
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Racisme gaat altijd over discriminatie op basis van kenmerken van een individu die onveranderbaar zijn. Huidskleur bijvoorbeeld.
'witmannen'
Eigenzinnig is offline  
Oud 14 september 2010, 05:51   #176
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste mensen

= slachtoffertje spelen

dit gebeurt ook bij tienduizenden andere (autochtone) werknemers die 'last' hebben van een persoonlijke voorkeur van bazen zonder deftig consistent personeelsbeleid..
Ook marokkanen kunnen gebruiken hebben die autochtonen doen walgen...maar nee geen nuancering hier..enkel wat calimerogejammer..

Citaat:
"Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee".

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 september 2010 om 05:52.
Eigenzinnig is offline  
Oud 14 september 2010, 06:36   #177
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik moet geen verzekeringsmakelaar meer. Ik heb daar in het verleden alleen maar last mee gehad.
Ik zou u niet willen.
Elk jaar smijt ik de grootste zeveraars zelf buiten.
ca 1 procent van mijn klanten zien een verzekering als een soort van belegging. De polis moet en zal elk jaar meer opbrengen dan hij gekost heeft. Ik zorg er wel voor dat zo'n mensen het aftrappen.
Ge zult mogelijk een vergoeding willen ontvangen hebben waar ge geen recht op had.
Die makelaar had dan groot gelijk u een beetje last te bezorgen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 september 2010 om 06:37.
Pericles is offline  
Oud 14 september 2010, 07:45   #178
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Ik denk dat we het niveau van " discriminatie op basis van huidskleur " al een tijdje voorbij zijn, toch de meeste mensen. Nu zijn ze al tevreden als ze niet met misdadigers te doen hebben, of religieuze mafketels, kleur is bijzaak.
den dinges is offline  
Oud 14 september 2010, 08:02   #179
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je dat?

hahahahahaha
Ik denk dat iedereen jullie kan missen als kiespijn. Persoonlijk heb ik liever kiespijn. Daar kan ik tenminste snel iets aan verhelpen.
den dinges is offline  
Oud 14 september 2010, 08:37   #180
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je bent tegen wil en dank, en zonder het te beseffen, afkerig van de pedofeet, die o.m. karavaanrover was en dus een parasitair bestaan leidde.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be