Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2010, 12:02   #161
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als ik het puur zakelijk bekijk delen jullie regelmatig gelijkende standpunten.
Het enige standpunt dat wij delen is dat we beiden onze menig moeten kunnen verdedigen zonder daarom uitgescholden te moeten worden. En als ik daarbij termen gebruik zoals, "dat de Vlamingen mossels zijn", dan is dat niet persoonlijk maar mijn mening in het algemeen.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 12:06.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 12:09   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat laatste hoor ik je graag vermelden want niet elke Nederlander is arrogant. Wel heel direct in de omgang en net om die reden is de Vlaming maar een knechtje die het allemaal zachtjes en braaf wil houden.

Ik ken heel wat Nederlanders en ja... als Vlaming moet je even wennen aan hun openheid. Maar het betekent allerminst dat 1 rotte appel de hele mand maakt.
Ik ben toch niet alleen die de Vlamingen knechtjes vindt.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 12:14   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Uit angst voor zijn eigen beslissing, durfde hij zelfs niet zijn eigen corps in te zetten. Maar die van Luik waren best bereid om wat stilstaande burgers over de straat te sleuren en op te sluiten.
Luikse, Brusselse, allemaal ene pot nat. Het was onder het commando van een Brusselse Burgemeester hé, les francofone. La tirannie de Flandre.

En wat heeft Vlaanderen daartegen ondernomen? Juist ja, NIETS, NADA, NIENTE , RIEN DE KNOTS.

En dan mag je niet zeggen dat Walen doeners zijn en Vlamingen zeurders, want dan is dat weer helemaal niet waar.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 12:20.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 13:03   #164
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wij hebben ooit een Nederlander in dienst genomen. Een Amsterdammer die bij zijn Belgische vriendindie in Antwerpen woonde.
Qua profiel, opleiding, ervaring en vooral competentie was dat in onze ogen de meest geschikte man voor de job. Toch hebben wij deze kerel moeten ontslaan, helemaal niet vanwege zijn competentie verre van zelfs, maar vanwege zijn sociale omgangsvormen met de andere werknemers. Zijn directe ietwat hautaine zelfs brutale omgang met de andere personeelsleden maakte van hem een man die ze liever kwijt dan rijk waren. De situatie liep zo uit de hand dat zelfs de vertegewoordigers van de werknemers in de ondernemingsraad erop aandrongen dat de directie maatregelen zou nemen.
Uiteraard was dit een eenmalig geval waarmee ik niet wil beweren dat alle Nederlanders zulk karakter hebben
veralgemenen doen we niet,
maar is er duidelijk wel een cultuurverschil
Oud 16 september 2010, 15:13   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dan zou ik zelf een partij moeten oprichten. De VRP bv., Vlaams Revolutionaire Partij. Want ik besef maar al te goed dat er geen, sprake kan zijn van een onafhankelijk Vlaanderen zonder dat er klappen zullen vallen. Iets wat er hier schijnbaar heel veel, die er van uit gaan dat zij verstand te koop hebben, maar niet willen snappen.
Ik heb niet veel verstand, en ga het dus zeker niet te koop aanbieden.

Maar mijn ('Franstalige') leerlingen zijn blijkbaar niet van de domsten.

Vandaag wilden diegenen die ik Duits mag bijbrengen absoluut over politiek discussiëren, en meer bepaald over Zwitserland.

Ze waren er, na de nodige opzoekingen/discussie, met z'n allen van overtuigd dat 'ons land' het veel beter zou doen, als 'wij' ons wat vaker door de Zwitsers zouden laten inspireren.

Wat ze wél spijtig vonden, was het feit dat ze het niet gemakkelijk zouden hebben om de Zwitserse nationaliteit te verkrijgen.

Maar ze vonden niet dat de Zwitsers voor hen een uitzondering dienden te maken.

Ik heb geen klappen moeten uitdelen om hen zover te krijgen. Ik heb alleen maar moeten zeggen: verzamel informatie, en denk na over wat je hebt gevonden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 16 september 2010 om 15:13.
djimi is offline  
Oud 16 september 2010, 17:15   #166
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb geen klappen moeten uitdelen om hen zover te krijgen. Ik heb alleen maar moeten zeggen: verzamel informatie, en denk na over wat je hebt gevonden.
Een beetje nadenken kan in veel gevallen heilzaam zijn.
Hollander is offline  
Oud 16 september 2010, 17:24   #167
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet veel verstand, en ga het dus zeker niet te koop aanbieden.

Maar mijn ('Franstalige') leerlingen zijn blijkbaar niet van de domsten.

Vandaag wilden diegenen die ik Duits mag bijbrengen absoluut over politiek discussiëren, en meer bepaald over Zwitserland.

Ze waren er, na de nodige opzoekingen/discussie, met z'n allen van overtuigd dat 'ons land' het veel beter zou doen, als 'wij' ons wat vaker door de Zwitsers zouden laten inspireren.

Wat ze wél spijtig vonden, was het feit dat ze het niet gemakkelijk zouden hebben om de Zwitserse nationaliteit te verkrijgen.

Maar ze vonden niet dat de Zwitsers voor hen een uitzondering dienden te maken.

Foei djimi. ik zal maar doen alsof ik dit niet gelezen heb.

Strookt niet echt met de deontologie van een leerkracht om het onderwerp politiek aan te snijden in de klas. Ik denk niet dat dit overeenstemt met uw leerplan. U had uw leerlingen ter orde moeten roepen en bij de leerstof blijven.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 17:25.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 17:29   #168
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er mag gerust over politiek gepraat worden, zolang dat maar onpartijdig is.

Met kinderen van 10 jaar heeft het geen zin, maar ik vermoed dat djimi aan volwassenenonderwijs doet.
poekieJ is offline  
Oud 16 september 2010, 17:31   #169
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foei djimi. ik zal maar doen alsof ik dit niet gelezen heb.

Strookt niet echt met de deontologie van een leerkracht om het onderwerp politiek aan te snijden in de klas. Ik denk niet dat dit overeenstemt met uw leerplan.
Zolang ze in het - correct - Duits discussiëren, mogen ze wat mij betreft over alles praten waar ze zin in/behoefte aan hebben.

Het handboek dat wij gebruiken brengt ten andere zélf 'politieke onderwerpen' aan, en het leerplan bepaalt uitsluitend welke elementen van de spraakkunst moeten worden gezien. Ik begin er in elk geval niet zélf over.

Ik grijp enkel in als ze met 'Quatsch' afkomen (onwaarheden, vooroordelen, drogredenen, racisme, seksisme, homofobie, ...).

Laatst gewijzigd door djimi : 16 september 2010 om 17:32.
djimi is offline  
Oud 16 september 2010, 17:37   #170
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht

Met kinderen van 10 jaar heeft het geen zin, maar ik vermoed dat djimi aan volwassenenonderwijs doet.
Mijn leerlingen zijn 'ontluikende volwassenen' (tussen 15 en 20 jaar -> er zijn nogal wat zittenblijvers).

Die jonge mensen zitten propvol vragen, waar blijkbaar niemand anders op in wil gaan.

Ik denk dat ik er verkeerd aan zou doen hun verlangen om méér van deze wereld te begrijpen te negeren.

Wie het daar niet mee eens is, kan altijd bij mijn werkgever, le Ministère de l'Enseignement de la Communauté française de Belgique, gaan klagen.

Doe het wel anoniem, want mijn leerlingen zullen het écht niet waarderen dat ik ontslagen word omwille van het feit dat ik hen au sérieux wens te nemen.

djimi is offline  
Oud 16 september 2010, 17:48   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, zolang ge maar anti VB publiciteit uit, dan mag inderdaad alles op school. Waag het echter niet van....

't Blijft een risico aangelegenheid. Ik zou zeggen, " doe maar aan politiek buiten de school". Maar ja, hij moet het zelf maar weten.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 17:49.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 17:49   #172
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn leerlingen zijn 'ontluikende volwassenen' (tussen 15 en 20 jaar -> er zijn nogal wat zittenblijvers).

Die jonge mensen zitten propvol vragen, waar blijkbaar niemand anders op in wil gaan.

Ik denk dat ik er verkeerd aan zou doen hun verlangen om méér van deze wereld te begrijpen te negeren.

Wie het daar niet mee eens is, kan altijd bij mijn werkgever, le Ministère de l'Enseignement de la Communauté française de Belgique, gaan klagen.

Doe het wel anoniem, want mijn leerlingen zullen het écht niet waarderen dat ik ontslagen word omwille van het feit dat ik hen au sérieux wens te nemen.
Dat heb je volgens mij helemaal correct. Er zijn nog altijd te veel leerkrachten die denken er het best aan te doen om exact volgens het boekje te geven wat ze al 20 jaar geven en geen ruimte maken voor eigen inbreng van leerlingen, en bijgevolg ook niet voor actualiteit.
Leerkrachten die dit wel doen zijn meer geliefd bij de studenten en er wordt ook meteen meer opgestoken bij deze personen, niet in de eerste plaats over zaken die niet meteen met de les te maken hebben, maar wel over hoe de zaken gaan in de wereld.
Als dit dan nog ineens in een andere taal kan is het dubbele jackpot natuurlijk.

Kortom, hulde aan Djimi!
poekieJ is offline  
Oud 16 september 2010, 17:57   #173
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je volgens mij helemaal correct. Er zijn nog altijd te veel leerkrachten die denken er het best aan te doen om exact volgens het boekje te geven wat ze al 20 jaar geven en geen ruimte maken voor eigen inbreng van leerlingen, en bijgevolg ook niet voor actualiteit.
Leerkrachten die dit wel doen zijn meer geliefd bij de studenten en er wordt ook meteen meer opgestoken bij deze personen, niet in de eerste plaats over zaken die niet meteen met de les te maken hebben, maar wel over hoe de zaken gaan in de wereld.
Als dit dan nog ineens in een andere taal kan is het dubbele jackpot natuurlijk.

Kortom, hulde aan Djimi!
Ik heb alle respect voor djimi. Hij spreekt over," in het correct Duits" en dat er nog al wat overzitters bij zijn. Kan ik best inkomen. Ik ken niet veel mensen die correct Duits kunnen. Dus ik betwijfel of die overzitters wel degelijk in correct Duits zullen bezig zijn. Als dat zo is verdient djimi een dikke pluim.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 18:03   #174
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kortom, hulde aan Djimi!
Dank je, poekieJ,

het doet altijd deugd te weten dat niet iederéén tegen mij is

Ik moet je echter tegelijk ook 'corrigeren': het is 'djimi',

zonder Hoofdletter

djimi is offline  
Oud 16 september 2010, 18:12   #175
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alle respect voor djimi. Hij spreekt over," in het correct Duits" en dat er nog al wat overzitters bij zijn. Kan ik best inkomen. Ik ken niet veel mensen die correct Duits kunnen. Dus ik betwijfel of die overzitters wel degelijk in correct Duits zullen bezig zijn. Als dat zo is verdient djimi een dikke pluim.
De zittenblijvers waar ik dit jaar mee te maken heb, hadden eerder moeilijkheden met vakken als Wiskunde of Fysica, maar ik heb er toch een paar moeten buizen, omdat hun Duits of Nederlands écht ondermaats was.

Dat betekent echter nog lang niet dat ik mijn handen niet vol heb met het verbeteren van de fouten van de anderen, hé.

De meesten van die jongeren hebben het trouwens al niet gemakkelijk met Frans (voor slechts enkelen is dat de moedertaal).

Ik ben al bij al vrij tevreden dat ik ze zo goed als allen het belang van 'goed studeren' duidelijk heb kunnen maken.

Ik krijg regelmatig bedankjes van oud-leerlingen, omdat ik hen heb 'gedwongen' hun hersenen te leren gebruiken

Ziezo, daarmee heb ik mezelf voor vandaag wel voldoende bewierookt, me dunkt

djimi is offline  
Oud 16 september 2010, 19:06   #176
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
veralgemenen doen we niet,
maar is er duidelijk wel een cultuurverschil
Er is duidelijk cultuurverschil tussen jou en een aantal van je landgenoten op dit forum. Een aparte staat voor elk van jullie dan maar?
Cunning linguist is offline  
Oud 16 september 2010, 19:11   #177
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik wil niet onbeleefd worden maar, doet dat geen pijn?

Wij, Henri en ik, staan zo ver van elkaar op dat gebied als maar enigszins mogelijk is.
Heb je soms paddo's gegeten? Jullie zijn broers van elkaar, dat zeg ik al jaren. Allemaal kinderen van de hatelijke belgicistische propaganda.
Oud 16 september 2010, 19:14   #178
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ja, Vlaanderen zit vol mensen die niet van een unie met Nederland moeten weten. Nederland zit vol met mensen die niet van Vlaanderen moeten weten. Ik en al die Vlamingen vinden dat prima zo. Mij kan het echt niet bommen hoe JIJ ons noemt, maar gedenk: DAT is wel het grote Vlaanderen dat JIJ "per force" bij Nederland wil. Onwillig langs beide zijden... er ligt een zware taak op jou te wachten
Zowel Vlaanderen als Nederland zit vol mensen dei de unie wel zien zitten. Wat doe je daaraan?

P.S. Waarom gebruik je zo vaak de caplocktoets? Kijk je soms vaak naar sitcoms waarin voor dommeriken wordt aangegeven wanneer ze moeten lachen?

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 september 2010 om 19:15.
Oud 16 september 2010, 20:14   #179
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Heb je soms paddo's gegeten? Jullie zijn broers van elkaar, dat zeg ik al jaren. Allemaal kinderen van de hatelijke belgicistische propaganda.
Gij moogt dat zeggen, een normale niet.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 20:21   #180
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Zowel Vlaanderen als Nederland zit vol mensen dei de unie wel zien zitten. Wat doe je daaraan?

P.S. Waarom gebruik je zo vaak de caplocktoets? Kijk je soms vaak naar sitcoms waarin voor dommeriken wordt aangegeven wanneer ze moeten lachen?
Alle cijfers spreken je tegen. En het gebruik van de caps, tja, da's MIJN stijl he Het is niet dat ik alles in caps zet he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be