![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige standpunt dat wij delen is dat we beiden onze menig moeten kunnen verdedigen zonder daarom uitgescholden te moeten worden. En als ik daarbij termen gebruik zoals, "dat de Vlamingen mossels zijn", dan is dat niet persoonlijk maar mijn mening in het algemeen.
Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 12:06. |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat heeft Vlaanderen daartegen ondernomen? Juist ja, NIETS, NADA, NIENTE , RIEN DE KNOTS. En dan mag je niet zeggen dat Walen doeners zijn en Vlamingen zeurders, want dan is dat weer helemaal niet waar. Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar is er duidelijk wel een cultuurverschil
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijn ('Franstalige') leerlingen zijn blijkbaar niet van de domsten. Vandaag wilden diegenen die ik Duits mag bijbrengen absoluut over politiek discussiëren, en meer bepaald over Zwitserland. Ze waren er, na de nodige opzoekingen/discussie, met z'n allen van overtuigd dat 'ons land' het veel beter zou doen, als 'wij' ons wat vaker door de Zwitsers zouden laten inspireren. Wat ze wél spijtig vonden, was het feit dat ze het niet gemakkelijk zouden hebben om de Zwitserse nationaliteit te verkrijgen. Maar ze vonden niet dat de Zwitsers voor hen een uitzondering dienden te maken. Ik heb geen klappen moeten uitdelen om hen zover te krijgen. Ik heb alleen maar moeten zeggen: verzamel informatie, en denk na over wat je hebt gevonden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 september 2010 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een beetje nadenken kan in veel gevallen heilzaam zijn.
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strookt niet echt met de deontologie van een leerkracht om het onderwerp politiek aan te snijden in de klas. Ik denk niet dat dit overeenstemt met uw leerplan. U had uw leerlingen ter orde moeten roepen en bij de leerstof blijven. Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
#168 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er mag gerust over politiek gepraat worden, zolang dat maar onpartijdig is.
Met kinderen van 10 jaar heeft het geen zin, maar ik vermoed dat djimi aan volwassenenonderwijs doet. |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het handboek dat wij gebruiken brengt ten andere zélf 'politieke onderwerpen' aan, en het leerplan bepaalt uitsluitend welke elementen van de spraakkunst moeten worden gezien. Ik begin er in elk geval niet zélf over. Ik grijp enkel in als ze met 'Quatsch' afkomen (onwaarheden, vooroordelen, drogredenen, racisme, seksisme, homofobie, ...).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 september 2010 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die jonge mensen zitten propvol vragen, waar blijkbaar niemand anders op in wil gaan. Ik denk dat ik er verkeerd aan zou doen hun verlangen om méér van deze wereld te begrijpen te negeren. Wie het daar niet mee eens is, kan altijd bij mijn werkgever, le Ministère de l'Enseignement de la Communauté française de Belgique, gaan klagen. Doe het wel anoniem, want mijn leerlingen zullen het écht niet waarderen dat ik ontslagen word omwille van het feit dat ik hen au sérieux wens te nemen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Blijft een risico aangelegenheid. Ik zou zeggen, " doe maar aan politiek buiten de school". Maar ja, hij moet het zelf maar weten. Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2010 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Leerkrachten die dit wel doen zijn meer geliefd bij de studenten en er wordt ook meteen meer opgestoken bij deze personen, niet in de eerste plaats over zaken die niet meteen met de les te maken hebben, maar wel over hoe de zaken gaan in de wereld. Als dit dan nog ineens in een andere taal kan is het dubbele jackpot natuurlijk. Kortom, hulde aan Djimi! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het doet altijd deugd te weten dat niet iederéén tegen mij is ![]() Ik moet je echter tegelijk ook 'corrigeren': het is 'djimi', zonder Hoofdletter ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent echter nog lang niet dat ik mijn handen niet vol heb met het verbeteren van de fouten van de anderen, hé. De meesten van die jongeren hebben het trouwens al niet gemakkelijk met Frans (voor slechts enkelen is dat de moedertaal). Ik ben al bij al vrij tevreden dat ik ze zo goed als allen het belang van 'goed studeren' duidelijk heb kunnen maken. Ik krijg regelmatig bedankjes van oud-leerlingen, omdat ik hen heb 'gedwongen' hun hersenen te leren gebruiken ![]() Ziezo, daarmee heb ik mezelf voor vandaag wel voldoende bewierookt, me dunkt ![]()
|
![]() |
![]() |
#176 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je soms paddo's gegeten? Jullie zijn broers van elkaar, dat zeg ik al jaren. Allemaal kinderen van de hatelijke belgicistische propaganda.
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
P.S. Waarom gebruik je zo vaak de caplocktoets? Kijk je soms vaak naar sitcoms waarin voor dommeriken wordt aangegeven wanneer ze moeten lachen? Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 september 2010 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |