![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom maak ik zoveel mogelijk gebruik van het fietsroutenetwerk. Dat bepaald aantal is 15, dan mogen ze op de rijbaan in groep, ook paarwijze als ze gegroepeerd blijven. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik fiets dus dagelijks en hou me zo goed mogelijk aan de regels.
Ik merk ook dagelijks op dat vele andere fietsers het minder nou nemen met de regels maar meestal ten nadele van hun eigen veiligheid. De fietsers waar ik me echter het meeste aan stoor zijn helaas de wielertoeristen. Niet alle wielertoeristen maar toch veel. Als het fietspad goed genoeg is naar hen zin rijden ze op het fietspad maar dan moet elke langzamere fietser maar opzij gaan zodat ze niet hoeven te vertragen of zelfs maar voor even achter elkaar te fietsen. Maar meestal rijden ze op de rijweg voor het gemotoriseerd verkeer omdat het wegdek er nu eenmaal beter is en wat zie ik dan als ik met de auto of de motor ben? Ze kunnen het niet hebben dat je hen inhaalt. Alsof je met een koersfiets voor niemand opzij moet gaan maar dat iedereen die trager is maar opzij moet springen als zij eraan komen. Met dergelijke mentaliteit heb ik het moeilijk. Voor de rest zijn er natuurlijk ook conflicten tussen de diverse weggebruikers die zich al dan niet aan de regels houden maar dat is individueler, afhankelijk van het moment en met wisselende of gedeelde fouten.
![]() |
#164 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kan altijd een stevigere band opleggen. Ook voor de gewone fietser ik de slechte staat van het fietspad niet aangenaam. Bovendien kan jij er met je koersfiets voor opteren om met genoeg mensen te gaan fietsen zodat je op de baan MAG rijden en dus je delicate tubes kan opleggen.
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een fragante leugen. Ofwel zijn het binnenwegen ofwel speciaal aangelegde wegen.
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Binnenwegen (je bedoelt secundaire wegen vermoedelijk) hebben geen fietspaden en vallen dus onder de noemer rijbaan. Speciaal (voor fietsers) aangelegde wegen zijn zeldzaam en dus bij die 5%.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 25 oktober 2010 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon toevallig in Limburg.
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Check, dat had zo begrepen.
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bén wielertoerist (afin, ik rij mee in een groep etc) en ik kan me soms behoorlijk ergeren aan het gedrag van mijn medefietsers. De discussies tijdens de ledenvergadering gaan bijna altijd daarover.
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() I beg to differ. Nuance is hier echt wel welkom: sommige wielertoeristen zijn alleen gefixeerd op snelheid. De ploeg waarin ik rij, doet heus wel aan toerisme, hoor. Ik kan nog altijd van de omgeving genieten.
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gouverneur
|
![]() Hmmm,met m'n 200pk voel ik me toch geen zwakke weggebruiker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eikels zijn eikels..of die nu met een MTB, SUV of een koersfiets rijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat verkeersborden(=verkeerstekens) boven verkeersregels gaan, als er zulk een bord C11 staat dan mogen ook een groep fietsers van 15 de rijbaan niet op. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Heeft niets te maken met verkeerstekens die boven de regels gaan.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 november 2010 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, daarom dat het ook belangrijk is dat automobilisten de verkeersborden ook goed opvolgen. Als er een bord staat met 70 op, hoort de automobilist zich daaran te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja inderdaad, en als we dan niet meer geflitst worden (lees de kassa opdroogd) verlagen ze de snelheid met minstens 10 km/u.
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kunnen daar fietspaden liggen, als ge eens naar Peer komt en de ´Noordring-N73´ neemt staan zulke C11 borden vanuit Oost en West, daar ligt een mooi breed -van de N73 gescheiden- dubbelrichtingsfietspad van ca 2 meter breed (ten zuiden). En dit de ganse ´Noordring-N73´ http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...03428&t=k&z=18 Citaat:
Als die 15 snelfietsers op de N73-rijbaan rijden en dat C11-bord niet gezien hebben door hun ijver hebben, zo pech toch...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 november 2010 om 20:39. |
||
![]() |
![]() |