Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2010, 22:39   #161
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Definieer survival of the fittest eens.
waarschijnlijk de wet vd sterkste.................het dier moet maar willens nillens ondergaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 22:40   #162
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Wow kerel, wat een schele zever. survival blabal iedere situatie waarin enige analogie is met evolutie en natuurlijke selectie, 2 minuten de wiki lezen is misschien teveel gevraagd?.
ik concludeer dat heel de islamitische wereld dus dierenbeulen zijn

Citaat:
Oud 20 september 2010, 22:46   #163
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ik concludeer dat heel de islamitische wereld dus dierenbeulen zijn
Je mag natuurlijk "concluderen" wat je wilt, ik sta niet in jouw weg. Je staat ook ook niet in mijn weg wanneer ik het zielig vind dat jouw voorouders (hominoidea, hominidae, homininae, hominini,..) en jouw broeders (pan, gorilla, ..) het minder "goed" maken/hebben gemaakt??
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 22:49   #164
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat heeft muziek en dans hiermee te maken?
Je kiest jouw woordjes: elektrische verdoving, weet ni wa verdoving, slachten, mes .. en ik kies mijn woordjes: muziek, dansen, slachten .. Je mag natuurlijk dit door dat vervangen, hoor.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 september 2010 om 22:49.
Oud 20 september 2010, 22:49   #165
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag natuurlijk "concluderen" wat je wilt, ik sta niet in jouw weg. Je staat ook ook niet in mijn weg wanneer ik het zielig vind dat jouw voorouders (hominoidea, hominidae, homininae, hominini,..) en jouw broeders (pan, gorilla, ..) het minder "goed" maken/hebben gemaakt??
als jij naar hier komt en hier een misselijkmakende wijze van dieren slachten introduceert, sta je wel in mijn weg.

Citaat:
Oud 20 september 2010, 22:52   #166
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als jij naar hier komt en hier een misselijkmakende wijze van dieren slachten introduceert, sta je wel in mijn weg.
Dan is het jouw probleem, niet de mijne. Neem pilletjes in om niet misselijk te worden.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 september 2010 om 23:11.
Oud 20 september 2010, 22:56   #167
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik heb gezegd, ik kan niet in jouw hersenen instappen om die chemische interacties die bij jou een "pijn" produceren kopiëren en dan in mijn eigen hersenen laten uitvoeren om te gaan waarnemen wat deze bij mij veroorzaken!!.. misschien kunnen die bij mij "zin krijgen om te gaan sporten" in plaats van wat ik als "pijn" verwerk, geven.
Okay, zullen we een experiment doen? Haal een blik conserven, bv TV Worstjes, mag ook gerust iets anders zijn, en sla daarmee zo hard als je kan op uw vinger.

Wat voel je?

Citaat:
Nu ofwel is er een wil, dus onze 'reactie' staat los van de acties (zoals wat wij als pijn verwerken in het slachten/breken van dier/steen) die wij via bepaalde kanalen in onze hersenen binnen krijgen.
Pijn receptie & ervaring zijn zaken die je kan vaststellen (zie boven), het ervaren van pijn staat los van theologische of filosofische overtuigingen, iedereen ervaart fysieke pijn.

Citaat:
Ofwel is het dan niet zo, dus moet bij iedereen dezelfde actie dezelfde reactie produceren.

Ofwel is alles spontaan.
Gelieve zo hard als mogelijk op uw vinger te slaan met een blik TV Worstjes, laat het ons nadien weten of wat je voelde iets spontaan was, of iets wat je verwachtte.

Citaat:
Aan jou de keuze om een keuze te maken volgens een theologisch-atheïstisch standpunt dat je aanhangt om het probleem of 'balbalala' met wat je als "pijn" verwerkt, te verantwoorden. Dit is de discussie hier, volledig theologisch en geen plaats voor emoties.
Fuck theologie, ik kan echt geen moer geven aan je theologie, we spreken hier over echte, tastbare wezens.

Een directe vraag voor je Porpo, wat heeft voorrang? Religie of het welzijn van dieren?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 23:09   #168
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

@Amon_Re,
Met "fuck" en dat soort straatwoordjes vloek je eerst en vooral jezelf en verlaag je jezelf tot een niveau die van je voorouders zoals microben en virussen enz. Een theologische discussie houdt ook in een discussie over "do's-and-don'ts".

Nu laten we veronderstellen dat "iedereen" een fysieke pijn ervaart: zgn. "mens", dier, steen, fles .. De vraag is natuurlijk wat dat is? Een zgn. "pijn" is een reeks van een paar opeenvolgende fysische acties en reacties, zo is het ook met slachten en verdoven, eten, drinken en zelfmoord plegen. Waarom moet er in een spontane betekenisloze "wereld" enig verschil zijn tussen al die fysische ervaringen? Wat is daar probleem, tomaat of blabla mee?

Snap je de vraag een beetje?
Oud 20 september 2010, 23:10   #169
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is het jouw probleem, niet de mijne. Neem pilletjes in om niet misselijk te worden.
man, ga toch zelf ergens doodspartelen

Citaat:
Oud 20 september 2010, 23:15   #170
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De vermarkting van de islam draait op volle toeren. Weg met al die godsdiensten.
dat mag zelfs iets kosten.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 september 2010 om 23:16.
Oud 20 september 2010, 23:16   #171
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
man, ga toch zelf ergens doodspartelen
En als je "misselijkheid" zonder pil wilt voorkomen, dan moet je bij vleesindustrie terecht en niet bij mij en als je het bij mij wilt proberen, dan moet je eerst weten wie ik ben. Eet ik vlees of niet en wat is het verschil tussen vlees eten en vegetarisch zijn (want als leven in fysische constructies te reductioneren valt, dan is alles leven) en dan het probleem/blabla met dit, dat of die andere verantwoorden. Een lange weg te gaan, dus kies de snelste weg en probeer vleesindustrie te overtuigen van je "gelijk"(??).
Oud 20 september 2010, 23:24   #172
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nu laten we veronderstellen dat "iedereen" een fysieke pijn ervaart: zgn. "mens", dier, steen, fles ..
Pijn & de ervaring van pijn is een neurologisch proces, iets zonder neuronen, zoals een steen, fles, kan bijgevolg geen pijn ervaren, niet alleen dat, een steen of een fles zijn levenloze objecten.

Citaat:
De vraag is natuurlijk wat dat is? Een zgn. "pijn" is een reeks van een paar opeenvolgende fysische acties en reacties, zo is het ook met slachten en verdoven, eten, drinken en zelfmoord plegen. Waarom moet er in een spontane betekenisloze "wereld" enig verschil zijn tussen al die fysische ervaringen? Wat is daar probleem, tomaat of blabla mee?
Of het bestaan betekenis heeft of niet doet er niet toe, de meeste mensen ervaren iets dat men empathie noemt, een intelligent & empathisch persoon is bewust dat hij een ander dier pijn aandoet, en dat omdat hij dat beseft zal hij zoveel mogelijk doen om de pijn te reduceren.

Citaat:
Snap je de vraag een beetje?
Moeilijk te zeggen, uw taalgebruik is niet van het duidelijkst
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 september 2010, 23:39   #173
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gruwelijk maar het is in ieder geval niet islamitisch; in de islam mag je niet zomaar de keel van een dier opensnijden, er zijn bepaalde regels die gevolgd dienen te worden in het slachten.

De islamitische jurist Dr. Yusuf al-Qaradawi verkondigde meermaals via zijn programma, ash-Shariah wal-Hayat ("Shariah and Life") van Al Jazeera TV, zijn fatwa dat de verdoving niet in tegenstrijd met de islam maar, maar integendeel; hij zei dat hij op hoogte was gebracht dat het dier niet door verdoving dood gaat, dus je mag verdoven en dan slachten.
ASSESSMENT OF
THE MUSLIM METHOD
OF SLAUGHTER
Oud 20 september 2010, 23:44   #174
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Amon_Re,
Wat is jouw bewijs dat een object zonder neuron geen "pijn" ervaart? Dat is gewoon onzin wat je daar zegt en een aanname dat op niets gebaseerd is dan de claim dan een neuron noodzakelijk is voor "pijn" ervaring.

Hoe zo het doet er niet toe? Ah wel, dan geldt dat ook voor een uitspraak over "pijn" of "dansen".. doet er dus niet toe of er wel of geen pijn is. Waarom zou het?

Laatst gewijzigd door porpo : 20 september 2010 om 23:45.
Oud 20 september 2010, 23:44   #175
Amon_Re

Standaard

Kan jij niet voor jezelf denken porpo?
Oud 20 september 2010, 23:47   #176
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik denk voor mezelf maar ik probeer jou te helpen om ook voor jezelf te denken om jou uit jouw dogma's zoveel mogelijk weg te houden.
Oud 20 september 2010, 23:48   #177
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Amon_Re,
Wat is jouw bewijs dat een object zonder neuron geen "pijn" ervaart? Dat is gewoon onzin wat je daar zegt en een aanname dat op niets gebaseerd is dan de claim dan een neuron noodzakelijk is voor "pijn" ervaring.
Toon mij iets dat wel pijn ervaart dat geen neuronen heeft, ik kan niet bewijzen dat een steen geen pijn ervaart, maar ik kan wel bewijzen dat een dier & een mens dat wel kan.

Uw vergelijking gaat dus niet op, en is een stroman.

Citaat:
Hoe zo het doet er niet toe? Ah wel, dan geldt dat ook voor een uitspraak over "pijn" of "dansen".. doet er niet, of er wel of geen pijn is. Waarom zou het?
Pak dat blik conserven & sla op uw vinger.
Oud 20 september 2010, 23:49   #178
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik denk voor mezelf maar ik probeer jou te helpen om ook voor jezelf te denken om jou uit jouw dogma's zoveel mogelijk weg te houden.
Kerel, je weet niet eens wat een dogma is, als ik je reacties hier zo lees, dus ik zal dit maar als een compliment beschouwen, want niet denken zoals jou kan me alleen maar een beter iemand maken.
Oud 20 september 2010, 23:51   #179
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of is deze reactie op dit gedeelte?
ASSESSMENT OF
THE MUSLIM METHOD
OF SLAUGHTER

Dit is vooral bedoeld voor mensen die uit hun emoties handelen en hun reacties in dit onderwerp aan geen enkel theologische dimensie willen koppelen.

Andere dogmatici die hier "religie-critici" komen spelen hebben hier met mij een probleem met "zingeving" en "doelbewustheid/spontaniteit".
Oud 20 september 2010, 23:53   #180
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kerel, je weet niet eens wat een dogma is, als ik je reacties hier zo lees, dus ik zal dit maar als een compliment beschouwen, want niet denken zoals jou kan me alleen maar een beter iemand maken.
Een dogma is o.a spreken over iets terwijl je niet weet waarom je daarover spreekt of wat voor betekenis, zin of doel het heeft.

Eerst "pijn" afronden, en dan pas aan "beter/goed" en "slechter/kwaad" gaan denken; zover zijn we nog niet, hé.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 september 2010 om 23:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be