Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 september 2010, 02:35   #161
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Daar zit het nu juist, de stokerijen van de media waar goedgelovigen met beide voeten in springen.
Sommigen hier vragen om de haverklap om bewijzen maar hun journalisten hoeven dat weer niet.

Over dat incivisme gesproken, je kunt in Wallonië moeilijk een actieve politieker vinden met een collaboratieverleden. In Vlaanderen daarentegen zijn er met hopen. Daarom vragen zij dan ook steevast om amnestie waar de Walen vierkant tegen zijn. Vandaar één aspect van julie walenhaat.
Misschien omdat dit het enige land is waar nog geen amnestie is verleend? Wegens veel te nuttig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 25 september 2010, 02:46   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als "Brussel" geld genoeg heeft voor een campagne als "Capitale de l'Optimisme", 19 burgemeesters en hun quasi-feodale hofhouding, decadente recepties waar de dure champagne rijkelijk vloeit, ...

dan zou ik eerder durven beweren dat "Brussel" overgefinancierd wordt, en dat weten de 'copains' van de 'copains' maar al te best.

Diegenen die hier écht het geld zouden kunnen gebruiken, zien daar in de praktijk nooit een cent van.

En als straks op papier moet komen te staan waar het geld naartoe moet, zal iederéén die zich de moeite getroost dat papier te bestuderen, dat ook weten.

Vandaar de paniek bij de PS-maffia.
Bingo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 25 september 2010, 06:06   #163
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Van mij mag u hem zelfs een dubbele punt gunnen. Zijn hele betoog raakt echter kant noch wal en komt niet verder dan wat hysterisch gekrijs. Daarmee zal 't niet lukken, vrees ik.
Waarom blijft men in die taal van de confrontatie? Jullie willen 't boeltje samenhouden, maar raken niet verder dan mensen verrot schelden omdat ze de werkelijkheid onder ogen willen zien en werk willen maken van een toekomst!? Knoop het allemaal goed in jullie oortjes want jullie gaan 't nog vaak moeten horen: met als 't kan, zonder als 't moet!
Ik kijk met walging uit naar een samenleving waar mijn oren waarschuwingen zullen 'moeten' aanhoren en waar bovendien ook nog verwacht wordt die erin te knopen. Het is goed om er via u aan herinnerd te worden hoe sommigen het vlaams, naar ik verneem momenteel en-vogue, gitzwart inkleuren.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 september 2010 om 06:08.
4x10E6 is offline  
Oud 25 september 2010, 06:18   #164
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Werd het familiaal verleden van Charles-Ferdinand Nothomb van onder het stof gehaald in zijn glorietijd? Fascistische vader Pierre Nothomb? Poging tot staatsgreep in 1936?
Om maar te zwijgen van die illegale separatistische staatsgreep door een andere voorouder van Nothomb in 1830. Met de hulp van vijandelijke buitenlandse troepen nog wel.
Oud 25 september 2010, 06:48   #165
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik kan u alleen maar aanraden de documentaire "Modus Operandi" te bekijken, gemaakt door een Waal, met steun van de RTBf.

In deze documentaire wordt korte metten gemaakt met de heersende mythes omtrent (een aspect van) de collaboratie, namelijk de Jodenvervolging.

Voor de hardnekkige believers in het dogma van het smetteloze Waalse zieltje kan het bekijken van de héle documentaire (dus tot na de eind-generiek) behoorlijk pijn doen. U weze hierbij dus gewaarschuwd.

U kunt hier http://www.film-modusoperandi.be/ al een eerste indruk opdoen.

Veel kijkplezier toegewenst,

djimi
Hier op aansluitend volgend linkje over de grootschalige vernietiging van holocaustdocumenten (ivm met vervolging en deportatie van Joden )
voornamelijk ... in Franstalig België.
Citaat:
The systematic destructions of the records of police and judiciary from the 1930s and ’40s happened chiefly in Brussels and Wallonia, the French-speaking south of Belgium.
Citaat:
While the records about the persecution of the Antwerp Jewry have been kept intact, documents about the fate of the Jews in Brussels and in French-speaking cities with large pre-war Jewish communities, such as Charleroi and Liège, were purposely destroyed.
Citaat:
In Charleroi the archives of both the municipal police as well as the judicial police were completely destroyed in the late 1970s. Before the war Charleroi had a relatively large Jewish community which was all but exterminated during the war, while in Antwerp a significant proportion of the Jews managed to survive.
Oud 25 september 2010, 07:36   #166
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik kijk met walging uit naar een samenleving waar mijn oren waarschuwingen zullen 'moeten' aanhoren en waar bovendien ook nog verwacht wordt die erin te knopen. Het is goed om er via u aan herinnerd te worden hoe sommigen het vlaams, naar ik verneem momenteel en-vogue, gitzwart inkleuren.
niemand houdt u tegen om te gaan, mijnheer-hou-me-tegen-of-ik-ben-weg

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 september 2010 om 07:37.
born2bewild is offline  
Oud 25 september 2010, 07:40   #167
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

De NVA heeft duidelijk geen mandaat om België te splitsen.
ik denk niet dat men daarvoor op uw goedkeuring gaat wachten, "filosoof"
born2bewild is offline  
Oud 25 september 2010, 07:41   #168
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Hier op aansluitend volgend linkje over de grootschalige vernietiging van holocaustdocumenten (ivm met vervolging en deportatie van Joden )
Bedankt voor het linkje, stab.

Ik heb het op mijn Facebook-pagina geplaatst.

Ik ben benieuwd of daarop zal worden gereageerd, en zo ja, hóé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 september 2010, 07:46   #169
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Waarom zou iemand dan ook moeten beschaamd zijn om wat zijn vader of grootvader gedaan of niet gedaan heeft ?
Maar ja, we zitten hier in een politiek systeem van dynastieën, waar politieke functies doorgegeven worden van vader/moeder op zoon/dochter.

Maar ja, een Waal vindt dat een Vlaming zich moet schamen voor wat zijn grootvader gedaan heeft of niet, terwijl zijn leiders gerust heelder dagen zat mogen rondlopen.
Volgens mij vindt "een Waal" dat niet.

De nazificering is wel één van de vele instrumenten tot schuldinductie. Dat is sinds 1830 hét middel om de Vlaamse meerderheid onder de duim te houden, gewillig te laten knikken, en zo de kolonisatie van Vlaanderen in stand te houden. Tot op vandaag, je moet de F-media maar eens lezen.

Wat ze blijkbaar nog steeds niet doorhebben, is dat hun twee eeuwen oude truuks al een goed decennium niet meer werken. De Vlamingen zijn (grotendeels, op een extreemlinkse fractie na) afgekickt van de schuldroes.

Gecollaboreerd? Nazi's? Racisten? Et alors? Dat lijkt me de enige juiste reactie.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 september 2010 om 07:47.
E. Gidius is offline  
Oud 25 september 2010, 09:26   #170
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Brussel is ondergefinanciërd en dat weten julie maar al te best.
Je bedoelt dat Brussel een cocotte aan lager wal is en dmv doorzichtige eufemisme wil verhullen dat ze gewoon een pathetische bedelares is?

Waarom moet Brussel eigenlijk "gefinancierd" worden? Kunnen ze dat niet zelf zoals iedereen?
Oud 25 september 2010, 09:40   #171
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Volgens mij vindt "een Waal" dat niet.

De nazificering is wel één van de vele instrumenten tot schuldinductie. Dat is sinds 1830 hét middel om de Vlaamse meerderheid onder de duim te houden, gewillig te laten knikken, en zo de kolonisatie van Vlaanderen in stand te houden. Tot op vandaag, je moet de F-media maar eens lezen.

Wat ze blijkbaar nog steeds niet doorhebben, is dat hun twee eeuwen oude truuks al een goed decennium niet meer werken. De Vlamingen zijn (grotendeels, op een extreemlinkse fractie na) afgekickt van de schuldroes.

Gecollaboreerd? Nazi's? Racisten? Et alors? Dat lijkt me de enige juiste reactie.
Mijn waarde Hideous,

Dat de nazificerings sinds 1830 een instrument - laat staan een woord - zou zijn, is fictie; science-fiction om correct te zijn.

biemiejup, virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 september 2010 om 09:42.
4x10E6 is offline  
Oud 25 september 2010, 09:48   #172
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De NVA heeft duidelijk geen mandaat om België te splitsen.
Waarom zouden ze dat moeten doen als België vanzelf in stukken valt?
Oud 25 september 2010, 10:04   #173
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Omdat onder andere Wouter Beke dat in een interview laten vallen heeft.

EdR is niet bepaald een gatveger maar je weet maar nooit.

Dat zou je beter zelf doen beste vijand.

Je zou Terzake wat beter moeten volgen kameraad.

Sorry joenk, de tijd dat de Vlaming zijn mond moest houden en kruipen is voorbij.

???

Nee, want anders zouden zoveel Vlamingen er geen boeken over geschreven hebben. In Wallonië had zowat iedereen boter op zijn hoofd en heeft men alles proberen in de doofpot te stoppen. Het boek "Te wapen voor Hitler" van Flore Plisnier was nog in 2008 in Wallonië een echte schok voor de na-oorlogse generaties die waren gehersenspoeld met de op gerichte geschiedvervalsing gebaseerde idee: Vlaming=beest=collaborateur; Waal=superieur=verzetsheld.
Maar de idee van superioriteit omwille van de Franse taal en cultuur leeft nog altijd bij een grote meerderheid van Franstaligen, en de racistische Vlamingenhaat wordt er via de pers, inclusief Radio Mille Collines en het rexistische dagblad Le Soir, elke dag opnieuw nieuw leven ingeblazen. In wezen is de mentaliteit van de collaboratie in Wallonië nog geen millimeter verandert.

De Walen hebben hun collaborateurs al lang uitgespuwd en hoeven daar dan ook niet op terug te komen. Ook voor hen is die tijd een zwarte vlek maar, zoals eerder geschreven, de repressie was ongemeend hard in Wallonië vergeleken met Vlaanderen.
Wat jij radio Mille Colinnes noemt of Le Soir zijn media van hetzelfde slag als deze in Vlaanderen nml oprakelen, overdrijven, ongecontroleerde berichtgeving.
Vlaminghaat word dan ook met veel genoegen en deskundigheid gestaafd met walenhaat, dus is het een lose-lose toestand.
In tegenstelling met Wallonië vind je in Vlaanderen wel meer politiekers e.a. met een collaboratie verleden in hun familie. Natuurlijk kan je de kleinkinderen daar niet voor verantwoordelijk houden maar toch, familie is familie en er blijft altijd iets van hangen. Anderen die zich een gerust geweten aanmeten (maar met een kort geheugen) proberen dat dan uit te buiten.

Oud 25 september 2010, 10:08   #174
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

in feite is er niemand in Vlaanderen echt bezig met het einde van België, behalve de die-hards.
Ik dacht dat het een van de hoofdpunten was bij N-VA en nog steeds is. Het feit dat ze er nu niet mee naar buiten komen is puur opportunisme.
Oud 25 september 2010, 10:10   #175
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Misschien omdat dit het enige land is waar nog geen amnestie is verleend? Wegens veel te nuttig.
Die amnestie word alleen door VL geclaimd sinds decennia en steevast door W geweigerd. Vandaar één van de hoofdredenen van hun walenhaat.
Oud 25 september 2010, 10:12   #176
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Brussels Journal hé, HET voorbeeld van subjectieve berichtgeving
Oud 25 september 2010, 10:17   #177
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Wat precies heeft zijn familiaal verleden met het heden te maken? BDW is toch niet verantwoordelijk voor wat zijn vader en familie al dan niet gedaan zou hebben? Zelfs al was dat een moordenaar of ik weet niet wat : ik zie daar de relevantie niet van in.
Nazificering => schuldinductie => Franstalige dominantie behouden.
Oud 25 september 2010, 10:17   #178
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom moet Brussel eigenlijk "gefinancierd" worden? Kunnen ze dat niet zelf zoals iedereen?
Indien dagelijks 350000 Walen naar Gent pendelden zouden ze daar ook wel aan de alarmklok hangen.
Samen met de EU-ambtenaren worden door hen geen belastingen betaald en dat scheelt wel een slok voor de openbare financiën.
Oud 25 september 2010, 10:18   #179
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In Franstalig België daarentegen, en dan vooral in Brussel, zijn ze daar zeker en vast mee bezig. Véél meer dan de Vlamingen, dat is een feit. Politici en pers zijn het gewone volk al geruime tijd aan het bespelen, zeker sinds "bye bye Belgium".

Franstalige politici weten héél goed wat ze moeten zeggen en doen tov de Vlamingen om zo veel mogelijk binnen te halen in het kader van een splitsing. Hun modellen staan klaar, hun contacten met de buitenlandse diplomatie staan op scherp.

.
Kan je ze ongelijk geven?
speurneus is offline  
Oud 25 september 2010, 10:25   #180
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Hideous,

Dat de nazificerings sinds 1830 een instrument - laat staan een woord - zou zijn, is fictie; science-fiction om correct te zijn.

biemiejup, virmiljoen
Gij simpele duif!

Boerke, sale flamin, incivique, nazi, fascist, collabo, flaminboche, racist, boche bu nord, flamouch.... de vindingrijkheid der kolonisatoren is oud en onuitputtelijk.

Et alors?

Ge weet toch dat ge alles wat ge zegt zelf zijt?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 september 2010 om 10:29.
E. Gidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be