Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 21:32   #161
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Is allah een vlaamsblokker?
Oud 3 oktober 2010, 21:32   #162
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Natuurlijk. Ik ben benieuwd of ge uw afvalligheid aan de wetten van allah (de strafwetten althans, of de sharia) ook duidelijk uitgesproken of beter uitgeschreven durft te stellen. Of vreest ge uw god zo erg dat je bang bent dat je eeuwig zal branden in de hel als je allahs straffen afkeurt?
Was is het nu. Beken maar kleur.
Oud 3 oktober 2010, 21:42   #163
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De islam is blijkbaar een hersendode religie.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 21:44   #164
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet zozeer om de manier hoe ge om het leven wordt gebracht. Het gaat me meer om het feit dat bepaalden voorstander zijn van de doodstraf en de USA beschouwen als een beschaafd land waar alleen beschaafde (dood)straffen worden uitgedeeld.

Ik ben alleszins in elk geval tegen de doodstraf, zonder uitzondering. Wie zijn wij om een ander van kant te maken? Levenslang in den bak vertoeven is al een geweldig grote straf op zich..
Tegen de doodstraf??? Oei jij bent dan een afvallige moslim die volgens de koran de dood verdient???
Oud 3 oktober 2010, 21:45   #165
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
De islam is blijkbaar een hersendode religie.
Oud 3 oktober 2010, 21:45   #166
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Tegen de doodstraf??? Oei jij bent dan een afvallige moslim die volgens de koran de dood verdient???
Oud 3 oktober 2010, 21:47   #167
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik blijf niet doorhakken op de Amerikanen.

De vernedering die steniging met zich meebrengt is een feit, dat ontken ik toch niet? Ik zeg toch duidelijk dat ik tegen steniging ben. Ik zou niet weten waarom u mijn religie hierbij betrekt, u doet alsof de islam me voorschrijft om mn medemensen te stenigen. U verwart een religie met plaatselijke culturen en tradities. Maar dat is een andere discussie.

Ofwel leest ge niet wat ik typ ofwel leest ge gewoon wat ge wilt lezen, nogmaals: ik ga me niet uitspreken over welke manier de ergste is, ik spreek over totaal iets anders.
Ach het is niet waar. Al die moordzuchtige daden in naam van allah worden gepleegd door culturen. De islam is onschuldig.
Oud 3 oktober 2010, 21:49   #168
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als een moslima moet kleur bekennen dan duikt het duiveltje van de brain wash op. Schitterend !
Oud 3 oktober 2010, 22:32   #169
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ijzersterke argumenten, suikerklontje...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 06:35   #170
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ijzersterke argumenten, suikerklontje...
Ik pas me maar al te graag aan aan het niveau van degene waarmee ik communiceer.
Oud 4 oktober 2010, 08:00   #171
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik pas me maar al te graag aan aan het niveau van degene waarmee ik communiceer.
Toch...Er worden toch goede vragen gestelt ? Hoe rijm je jouw moslima zijn, met tégen doodstraf zijn ? De koran voorziet toch de nodige lijf-en doodstraffen ? Zelfs voor mensen wiens enige " misdaad " is bvb een ongelovige te zijn bvb ? Je bent dus op z'n minst een dissidente moslima...
Oud 4 oktober 2010, 18:10   #172
Lincola
Burger

Lincola's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je gooit hier een aantal zaken door elkaar.

Om te beginnen moet niet zomaar elke crimineel geëxecuteerd worden, dat gebeurt ook niet in de VS. Enkel daders van een vreselijke misdaad met onherstelbare gevolgen waarvan het bewezen is dat ze schuldig zijn verdienen de doodstraf.
In de VS worden ook geen mensen veroordeeld voor prullen zoals in het Midden Oosten (overspel, homoseksualiteit, blasfemie, ...)

Ik vind niet dat de VS zich een millimeter minder beschaafd maakt door moordenaars te executeren. Hier in Europa laat men ze gewoon vrij na een korte periode, dat vind ik veel minder beschaafd.
... bepaalt welk superieur wezen dat zomaar het lot van een leven mag bepalen?

Wat een bullshit jongen, iemand doden omdat hij bvb iemand gedood heeft is overduidelijk een teken van machteloosheid.

Zowel hier als in Amerika mag men trouwens nog steeds vrij legaal de levens van dieren beroven, vind jij dit meer toelaatbaar, moraalridder? Is dat beschaafd? En de levens die in het Midden-Oosten door Israël en de US worden beroofd, moeten de soldaten die daarvoor verantwoordelijk zijn dan ook niet van hun eigen leven beroofd worden?

Als je zo'n walgelijk iets als de doodstraf wilt goedpraten is de "ta" in uw nickname volledig overbodig.

Laatst gewijzigd door Lincola : 4 oktober 2010 om 18:11.
Lincola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 18:24   #173
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
... bepaalt welk superieur wezen dat zomaar het lot van een leven mag bepalen?
Hetzelfde superieure wezen dat de andere straffen bepaald heeft.

Citaat:
Wat een bullshit jongen, iemand doden omdat hij bvb iemand gedood heeft is overduidelijk een teken van machteloosheid.
Links gezever, straffen = onmacht. Een persoon mag dus gerust kinderen vermoorden, vrouwen verkrachten, ... maar als je die persoon dan wilt straffen dan vertoon je onmacht. Begrijpen wie begrijpen kan.

Citaat:
Zowel hier als in Amerika mag men trouwens nog steeds vrij legaal de levens van dieren beroven, vind jij dit meer toelaatbaar, moraalridder?
Dieren <> mensen.

Citaat:
Is dat beschaafd? En de levens die in het Midden-Oosten door Israël en de US worden beroofd, moeten de soldaten die daarvoor verantwoordelijk zijn dan ook niet van hun eigen leven beroofd worden?
Nope, dat gaat om een strijd tegen terrorisme. Geen misdaad.

Citaat:
Als je zo'n walgelijk iets als de doodstraf wilt goedpraten is de "ta" in uw nickname volledig overbodig.
Dat is eerder van toepassing in een staat waar moordenaars en pedo's na een paar maanden staatshotel terug vrij worden gelaten alsof er nooit iets is gebeurd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 19:09   #174
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Toch...Er worden toch goede vragen gestelt ? Hoe rijm je jouw moslima zijn, met tégen doodstraf zijn ? De koran voorziet toch de nodige lijf-en doodstraffen ? Zelfs voor mensen wiens enige " misdaad " is bvb een ongelovige te zijn bvb ? Je bent dus op z'n minst een dissidente moslima...
Niks te 'toch'. Ik ben Sunny's forumaapje niet. Mensen die op zo een onbeschofte manier een ander benaderen kunnen me gestolen worden. Het is niet omdat hij een hekel heeft aan mijn religie en de aanhangers van die bepaalde religie dat hij hier het recht heeft anderen te bestempelen als 'afvallige', 'dom' en nog andere zever.

Aangezien jij een poging hebt gedaan me op een deftige manier te benaderen, vraag ik me wat af; waarom denk je dat ik een dissidente moslima ben want volgens uw logica verzet ik mij tegen een overheersende opvatting? Denk je dat de moslimmeerderheid echt pro-doodstraf is? Waar heb jij die kennis gehaald om te stellen dat de islam voor de doodstraf is? Denk je dat een moslim het recht heeft een ongelovige te vermoorden?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 oktober 2010 om 19:10.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 19:13   #175
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nope, dat gaat om een strijd tegen terrorisme. Geen misdaad.
Walgelijke, harteloze praat. Echt, ik heb het u al eens gezegd, een enkeltje richting Gaza zou u goed doen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 oktober 2010 om 19:37.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 19:35   #176
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Er is een gezegde: 'gedane zaken nemen geen keer.'

De dame waar deze draad over gaat is niet meer op/van deze wereld en om nu iedere keer opnieuw de Islam erbij te halen die volledig en geheel en al niets met deze draad uitstaande heeft is gewoon gezeur.

Doodstraffen in Amerika komen voor, in substantiële frequentie, maar ook weer niet zo dat het maatschappij bedreigend is.
Het is tamelijk zinloos elkaar te beledigen omtrent situaties die ten lande niet voorkomen.
Oud 4 oktober 2010, 19:59   #177
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
Dat is gemakkelijk gezegd vanuit je luie zetel. Beschik jij over de ultieme oplossing ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 21:06   #178
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walgelijke, harteloze praat. Echt, ik heb het u al eens gezegd, een enkeltje richting Gaza zou u goed doen.
Beperk jij je maar tot de gele icoontjes in de post-opties hier op politics.be.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 21:10   #179
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Beperk jij je maar tot de gele icoontjes in de post-opties hier op politics.be.
Hmm ik reageer nochtans niet met een geel icoontje op jouw verdorven, harteloze reactie.
Oud 4 oktober 2010, 22:02   #180
den dinges
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;5014984]Niks te 'toch'. Ik ben Sunny's forumaapje niet. Mensen die op zo een onbeschofte manier een ander benaderen kunnen me gestolen worden. Het is niet omdat hij een hekel heeft aan mijn religie en de aanhangers van die bepaalde religie dat hij hier het recht heeft anderen te bestempelen als 'afvallige', 'dom' en nog andere zever.

Aangezien jij een poging hebt gedaan me op een deftige manier te benaderen, vraag ik me wat af; waarom denk je dat ik een dissidente moslima ben want volgens uw logica verzet ik mij tegen een overheersende opvatting? Denk je dat de moslimmeerderheid echt pro-doodstraf is? Waar heb jij die kennis gehaald om te stellen dat de islam voor de doodstraf is? Denk je dat een moslim het recht heeft een ongelovige te vermoorden?[/QUOTE]

Wat denk je van dit stukje uit " de oorlogsbuit " ?
65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen
Toch redelijk duidelijk wat ongelovigen betreft ? En er zijn natuurlijk véél andere voorbeelden...
Nu, ik zeg niet dat alle moslims de koran 100 % letterlijk opnemen, maar in dat geval zijn ze dan volgens andere moslims geen goede gelovigen. Dissidenten dus om het met een beschaafd woord te zeggen. " Verraders ", of " hypocrieten ", in de meer kleurrijke extremistische imam's taal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be