![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ik vreemd vind is dat men niet meer spreekt over haar aanvankelijke bekentenis, vlak na de aanhouding. Ze hééft ooit bekend, maar heeft dit nadien terug ingetrokken. Wrsch zal ze zich herpakt hebben en zich gerealiseerd hebben dat zij eigenlijk sterk staat zolang ze niets bekend, dus ze trok haar bekentenis terug in.
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop nu toch eens met die aanmatiging.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als het op Assisen is, zoals nu het geval is, is dat zonder ook maar enige beroepsmogelijkheid.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2010 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() Ik denk dat dit proces gewonnen wordt door de advocaat die de jury naar zijn hand kan zetten. De vraag aan de jury is: 'Zijt gij in gemoede overtuigd?'
De psychiatrische rapporten zijn vreemd. Zo'n evaluatie mag maximaal 6 uur duren. Ik vind het raar dat iemand die lesgeeft in een lagere school en dat volgens de directie heel goed doet na één gesprek het etiket psychopaat meekrijgt. Laatst gewijzigd door discuz : 24 september 2010 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is meestal typisch voor psychopaten dat ze normaal functioneren in hun dagelijks leven. Ze hebben immers geen schuldbesef over hun misdaden. Daardoor kunnen ze perfect een dubbelleven leiden. Zie ook Ronald Janssen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normaal gezien gaat ze met een assisenproces wel levenslang den bak in. Ge moet rekenen, al die rechte Vlamingen die zien vrouwen van 26 jaar graag in den bak.
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien kraakt Clottemans tijdens het proces en zal ze overgaan tot bekentenissen. Dan is de kous af. Als er geen bewijzen zijn en Clottemans zegt zelf niets, mogen de aanwijzingen allemaal naar haar wijzen, als er geen bewijzen zijn is haar schuld onmogelijk vast te stellen. Dan moet je je afvragen, wat is het ergste? Een moordenaar vrij laten rondlopen? Of een onschuldige de cel in steken? Dat zijn de potentiële fouten die je kan maken bij een beslissing. Ik ben eerder geneigd haar te laten lopen om een gerechtelijke dwaling �* la Lucia de Berk te vermijden. Daar doet deze zaak me sterk aan denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Reden , bekentenissen kunnen afgedwongen zijn , bewijsmateriaal kan gemanipuleerd of foutief zijn , vb een foute dna analyse . Mijn prognose , er komen veel getuigen , als dat clottedinges tegen enkelen heeft laten uitschijnen iets met de zaak te maken te hebben hangt ze .
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() suggereren dat iemand psychopaat is, zonder de psychische diepgang vd persoon te kennen, ook.
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Mitgard heeft gelijk.
Sommige psychiatrische aandoeningen kan je zo beschrijven. De beste vergelijking die je kan maken is met ex-rokers. Zolang ze niet roken is er geen probleem. Op het moment dat de drang naar een sigaret onstaat kan er een impulsieve actie komen waardoor ze toch een sigaret opsteken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is ook waar maar als ik blijf het raar vinden dat indien het waar is dat ze een persoon psychiatrisch kunnen doorlichten na amper één sessie. Zoiets kan nooit nauwkeurig en wetenschappelijk zijn. Daarbij kan je ook nog eens de vraag stellen welke stroming ze gebruikt hebben om tot de conclusie te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij te spreken wegens en gebrek aan bewijzen,wel schuldig volgens mij
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
EC ligt te slapen op een matras in de living van haar minnaar. Die minnaar ligt haar "vriendin" te neuken op datzelfde moment in de kamer ernaast. Van die minnaar mag ze aan die vriendin niet zeggen dat ze ook met hem sex heeft als de vriendin afwezig is. De parachute ligt heel de tijd als zij de oohs en aaahs kan horen naast haar. De parachute is gesaboteerd. Niemand buiten EC heeft de kans gehad dat te doen. En wat ook 100% zeker is. Als EC wordt vrijgesproken loopt er een moordenaar vrij rond.
![]() |