Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 13:11   #161
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Kan niet.
En dan laat de mensen toch ne keer dromen ?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 21:18   #162
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Beste straddle, als ik jou zo volg in de discussie dan zie ik dat jij je met veel energie volkomen belachelijk maakt. Wat jij anderen verwijt, hun onwetendheid, hun domheid, dat geldt nog veel meer voor jou. Ik breng je drie punten onder de aandacht. Ten eerste je puberale grootspraak:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Jij hebt geen enkele intellectuele integriteit als je zo omgaat met wat ik te vertellen heb. En dat noemt zich student. Lol.

Jij bent een crypto. Ok?! Een CRYPTO. Zoniet ben je inderdaad te dom en onwetend om u in de discussie te mengen en verdien jij geen enkele discussie. Van het zelfde laken een broek als die andere fiere liberaal: schijnheilig leugenachtig zionistisch tuig onder een dun laagje onschuldige studentenverf.
Ten tweede gaat deze draad over islamofobie, maar jij bent al een tijdje bezig joden en zionisten van alles en nog wat te beschuldigen. Ik denk niet dat jij echt zo dom bent maar dat je wordt gedreven door een ziekelijke dwangmatige Jodenhaat. Je kan er niets aan doen. Een voorbeeld hiervan is je discussie met Liberaal. Hij schreef het volgende.

Citaat:
Gun beweert dat de Joden de Duitsers een mes in de rug gestoken hebben tijdens de Eerste Wereldoorlog en hun antisemitisme daardoor gerechtvaardigd was.
Het lachwekkende is dat je dit bericht bevestigt en ook je Jodenhaat. Je maakt alleen bezwaar tegen 'irrationele' Jodenhaat en je begint weer met die puberale grootspraak.

Citaat:
De meeste, zoniet alle van ''mijn'' conclusies zijn stevig onderbouwde punten door anderen (zelfs tal van joden) aangebracht. Dat zijn niet mijn ''uitvindsels''. Geen enkel punt is ''irrationele'' jodenhaat, dat maken jij en je kornuiten ervan.

Wel, ik geef Gun in deze groot gelijk. Ik heb de getuigenissen van Benjamin Freedman ook gehoord. Jij niet dan???? Was Freedman een leugenaar???
Mag ik je een beetje bijscholen? De Joden in Europa waren voor de tweede wereldoorlog voor een groot deel geassimileerd in de diverse landen waar ze woonden. Ze dienden al in de negentiende eeuw in de nationale legers, ook als officieren. Er bestond desondanks een beperkte Jodenhaat, die leidde o.a. tot de Dreyfuss affaire in Frankrijk rond 1900. Officier Dreyfuss werd vals beschuldigd van spionage voor Duitsland. Franse Joden dienden dus in het Franse leger. Duitse Joden diende in het Duitse leger in WOI en er is gerapporteerd dat er 12.000 Duitse joden op het slagveld stierven. Ze zouden ook in WOII voor Duitsland hebben gestreden als ze niet waren vermoord.

Het is de wrede ironie van het lot waardoor Joden in verschillenden staten van Europa elkaar bestreden en soms ook haatten wegens verschillen in mentaliteit. De geschiedenis van Chaim Weizmann geeft daarvan een voorbeeld. Lees dat eens, heel misschien helpt dit jou om wat genuanceerder te gaan denken en je wat beleefder en meer bescheiden uit te drukken.

Citaat:
‘Aceton of geweten?’ schrijft de Amerikaanse historica Barbara Tuchman boven een passage in haar boek ‘De bijbel en het zwaard’ over de Balfour-verklaring en zij bedoelde daar niet het geweten van Weizmann mee voor zijn medewerking aan de fabricage van munitie. Mede door zijn bijdrage aan de Britse munitie-industrie zouden uiteindelijk 12 duizend Duitse joden op het slagveld omkomen tijdens de Eerste Wereldoorlog.

Nergens komt dat gegeven echter in zijn autobiografie naar voren. Wel dat hij fel anti-Duits was en een hekel aan Duitsers had. Ook de houding van de vele Duitse joden om te assimileren strookte niet met zijn zionistisch streven naar een joodse staat.
http://www.wereldoorlog1418.nl/munit...men/index.html
Ik hoop hierna van jouw intellectuele discussies te kunnen genieten als die niet door blinde haat worden gemotiveerd maar door een positieve instelling en begrip voor historische achtergrond van het onderwerp.

Tenslotte: Je moet mij niet kwalijk nemen dat mijn post nogal op de man gespeeld is. Jij bent voortdurend bezig je ego op te blazen en anderen te kleineren. Jij bent eigenlijk zelf het onderwerp geworden van je posts; vandaar. Probeer liever eens on-topic te blijven.

Laatst gewijzigd door Piero : 27 oktober 2010 om 21:21.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 21:28   #163
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben er klaar mee. Jij hebt gewoon niet door hoe verkeerd jij bezig bent. Na bijna drie jaar ben jij de eerste en enige persoon op mijn negeerlijst en dat wil wat zeggen.
Je hebt nog flink wat geduld getoond. Het mooie van die negeerlijst is dat je niet in de verleiding komt om over een tijdje weer op zijn berichten te reageren, als je vergeten bent hoe zinloos het ook weer was.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 21:30   #164
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Beste straddle, als ik jou zo volg in de discussie dan zie ik dat jij je met veel energie volkomen belachelijk maakt. Wat jij anderen verwijt, hun onwetendheid, hun domheid, dat geldt nog veel meer voor jou. Ik breng je drie punten onder de aandacht. Ten eerste je puberale grootspraak:

Ten tweede gaat deze draad over islamofobie, maar jij bent al een tijdje bezig joden en zionisten van alles en nog wat te beschuldigen. Ik denk niet dat jij echt zo dom bent maar dat je wordt gedreven door een ziekelijke dwangmatige Jodenhaat. Je kan er niets aan doen. Een voorbeeld hiervan is je discussie met Liberaal. Hij schreef het volgende.

Het lachwekkende is dat je dit bericht bevestigt en ook je Jodenhaat. Je maakt alleen bezwaar tegen 'irrationele' Jodenhaat en je begint weer met die puberale grootspraak.

Mag ik je een beetje bijscholen? De Joden in Europa waren voor de tweede wereldoorlog voor een groot deel geassimileerd in de diverse landen waar ze woonden. Ze dienden al in de negentiende eeuw in de nationale legers, ook als officieren. Er bestond desondanks een beperkte Jodenhaat, die leidde o.a. tot de Dreyfuss affaire in Frankrijk rond 1900. Officier Dreyfuss werd vals beschuldigd van spionage voor Duitsland. Franse Joden dienden dus in het Franse leger. Duitse Joden diende in het Duitse leger in WOI en er is gerapporteerd dat er 12.000 Duitse joden op het slagveld stierven. Ze zouden ook in WOII voor Duitsland hebben gestreden als ze niet waren vermoord.

Het is de wrede ironie van het lot waardoor Joden in verschillenden staten van Europa elkaar bestreden en soms ook haatten wegens verschillen in mentaliteit. De geschiedenis van Chaim Weizmann geeft daarvan een voorbeeld. Lees dat eens, heel misschien helpt dit jou om wat genuanceerder te gaan denken en je wat beleefder en meer bescheiden uit te drukken.

Ik hoop hierna van jouw intellectuele discussies te kunnen genieten als die niet door blinde haat worden gemotiveerd maar door een positieve instelling en begrip voor historische achtergrond van het onderwerp.

Tenslotte: Je moet mij niet kwalijk nemen dat mijn post nogal op de man gespeeld is. Jij bent voortdurend bezig je ego op te blazen en anderen te kleineren. Jij bent eigenlijk zelf het onderwerp geworden van je posts; vandaar. Probeer liever eens on-topic te blijven.
Denk je serieus dat je iemand die zich beroept op ''eigen ervaring'' door jou overtuigd zou worden? Je maakt hele valabele punten, hoor. Maar wat blijkt is dat dit figuur kennelijk nog veel sterker in de Talmoed gelooft dan de Joden zelf.
Oud 27 oktober 2010, 21:32   #165
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Denk je serieus dat je iemand die zich beroept op ''eigen ervaring'' door jou overtuigd zou worden? Je maakt hele valabele punten, hoor. Maar wat blijkt is dat dit figuur kennelijk nog veel sterker in de Talmoed gelooft dan de Joden zelf.
Valt te vergelijken met bepaalden die de koran letterlijker nemen dan de moslims zelf
Oud 27 oktober 2010, 21:35   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Valt te vergelijken met bepaalden die de koran letterlijker nemen dan de moslims zelf
Dan de meeste moslims. Praktijken in het Jodendom, zoals het doden van het homoseksuelen (Oude Testament), komt allang niet meer voor. In veel Islamitische landen nog wel, ook door de autoriteiten.

Dus ik snap wat u bedoelt, maar er is wel een verschil in de intensiteit.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 oktober 2010 om 21:35.
Oud 27 oktober 2010, 21:38   #167
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dan de meeste moslims. Praktijken in het Jodendom, zoals het doden van het homoseksuelen (Oude Testament), komt allang niet meer voor. In veel Islamitische landen nog wel, ook door de autoriteiten.

Wat de 'islamlanden' doen is niet relevant. Wat de islam zegt wel..

Maar u begrijpt me, dat is het voornaamste.
Oud 27 oktober 2010, 21:39   #168
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Die intensiteit valt vooral op door het groeiend hoofddoekradicalisme.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 21:44   #169
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de 'islamlanden' doen is niet relevant. Wat de islam zegt wel..

Maar u begrijpt me, dat is het voornaamste.
Als niet-moslim zou het mij een worst wezen wat er precies in de Koran staat. Wat ik belangrijk vind is wat moslims doen in naam van die godsdienst.
Oud 27 oktober 2010, 21:45   #170
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet, maar zijn supporters gun ik een hoop ergernis en andere lezers gun ik wat amusement.
Oud 27 oktober 2010, 21:49   #171
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als niet-moslim zou het mij een worst wezen wat er precies in de Koran staat. Wat ik belangrijk vind is wat moslims doen in naam van die godsdienst.
En als moslima zou het mij worst wezen wat een niet-moslim vindt van mijn religie.

Een niet-moslim die een paar totaal foute ma3loemat (weetjes) heeft opgevangen is de moeite niet waard. Zulke zielen vergaan met de wind.
Oud 27 oktober 2010, 21:50   #172
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet, maar zijn supporters gun ik een hoop ergernis en andere lezers gun ik wat amusement.
Oud 27 oktober 2010, 21:56   #173
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als moslima zou het mij worst wezen wat een niet-moslim vindt van mijn religie.

Een niet-moslim die een paar totaal foute ma3loemat (weetjes) heeft opgevangen is de moeite niet waard. Zulke zielen vergaan met de wind.
Lieverd, ik ken de Koran totaal niet en beoordeel het geloof dan ook niet. Wat ik beoordeel, is gedrag. Gedrag dat wordt aangespoord door geestelijken en Islamitische autoriteiten, met - kennelijk - rechtvaardiging uit de Koran en andere geschriften.

En als moslima zou het u wel een worst moeten wezen wat anderen van uw religie vinden, omdat u woont in een land waar de overgrote meerderheid van de inwoners niet uw geloof aanhangt. Als u lak heeft aan de mening van anderen - los van wat die mening is - bent u geen open persoon en op zijn ergst, een gevaar voor de rechtsorde.
Oud 27 oktober 2010, 22:09   #174
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Lieverd, ik ken de Koran totaal niet en beoordeel het geloof dan ook niet. Wat ik beoordeel, is gedrag. Gedrag dat wordt aangespoord door geestelijken en Islamitische autoriteiten, met - kennelijk - rechtvaardiging uit de Koran en andere geschriften.
Houden zo. Besef alleen dat er een verschil is tussen een religie en de aanhangers van die bepaalde religie. Maar u bezit hoogswaarschijnlijk wel de capaciteit om die 2 zaken te onderscheiden.

Citaat:
En als moslima zou het u wel een worst moeten wezen wat anderen van uw religie vinden, omdat u woont in een land waar de overgrote meerderheid van de inwoners niet uw geloof aanhangt. Als u lak heeft aan de mening van anderen - los van wat die mening is - bent u geen open persoon en op zijn ergst, een gevaar voor de rechtsorde.
Neen, als moslima interesseert het mij geen bal wat een onwetende niet-moslim -die het houdt op een paar ma3loemat- denkt over mijn religie. Zulke zielen beseffen niet eens waar ze mee bezig zijn dus waarom zou ik zo een mensen serieus moeten nemen? Iemand van goede wil dien je serieus te nemen, zo iemand die echt zoekt naar de waarheid en pas oordeelt als hij genoeg kennis heeft opgedaan over een bepaalde materie. De rest kan me eerlijk waar gestolen worden. Het zijn dezen die totaal niet open staan voor een andere opinie en in een illusie dwarrelen dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 oktober 2010 om 22:09.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 22:49   #175
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mijn reactie over censuur op je vraag naar wat er gebeurde met een deel van de discussie gisteren is eveneens zomaar verdwenen. Dit gaat wel griezelig ver losstaand van het feit of ik met uw mening akkoord ga of niet.
Idd. Ik heb de tijd nog niet gehad dat eens verder uit te pluizen, maar jij hebt blijkbaar ook gezien wat er juist gebeurd is... draad gekloond, terug weggehaald, stukken uit gelaten etc...

En daar is nergens met geen woord over gerept.

Wordt vervolgd...
Oud 27 oktober 2010, 22:53   #176
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Het oosten en het westen kan je nooit samenvoegen.
Want wanneer het westen naar het oosten draait, draait het oosten naar het westen.

Oud 27 oktober 2010, 23:41   #177
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nog nooit ofte nimmer met u in discussie gegaan, en toch vindt Piero het nodig even de flik te moeten komen uithangen en vanuit de hoogte te moeten komen spreken. Dit zegt al genoeg.

Begin alvast met subjectieve, geladen termen als die hierboven achterwege te laten als je een wat eerlijke discussie wenst. Lijkt me logisch dacht ik. Als ik zelf wat arrogant overkom jegens Liberaal 1 en Liberaal 2 NL, Hertog en filosoof, dan heeft dat enkel en alleen te maken met de lange voorgeschiedenis waar gij geen reet van afweet. Wat ik te vertellen heb is niet populair, en dan moet men soms van zich afbijten. Iemand met wat inzicht zou dat meteen beseffen. Gij niet dus. Uw bemoeierige en persoonlijke reactie is dus totaal misplaatst.

Wat mijn motivatie betreft, die ga ik niet speciaal voor u nog eens uit de doeken doen. Voor u staat mijn motivatie toch al vast. Discussieer dan maar met uzelf.

*KNIP* Niet schelden

Citaat:
Probeer liever eens on-topic te blijven.
*KNIP* Niet schelden Moet er een tekeningske bij gemaakt worden voor u?

Laatst gewijzigd door Arbiter : 27 oktober 2010 om 23:55.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 23:47   #178
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Alle neuzen zelfde richting doen wijzen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 oktober 2010 om 23:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 23:49   #179
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leg nou eens uit welk deel van de redenering ongeldig is, in plaats van een Wiki-link te sturen waarvan u de inhoud waarschijnlijk niet eens begrijpt.
Oud 27 oktober 2010, 23:50   #180
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit ofte nimmer met u in discussie gegaan, en toch vindt Piero het nodig even de flik te moeten komen uithangen en vanuit de hoogte te moeten komen spreken. Dit zegt al genoeg.

Begin alvast met subjectieve, geladen termen als die hierboven achterwege te laten als je een wat eerlijke discussie wenst. Lijkt me logisch dacht ik. Als ik zelf wat arrogant overkom jegens Liberaal 1 en Liberaal 2 NL, Hertog en filosoof, dan heeft dat enkel en alleen te maken met de lange voorgeschiedenis waar gij geen reet van afweet. Wat ik te vertellen heb is niet populair, en dan moet men soms van zich afbijten. Iemand met wat inzicht zou dat meteen beseffen. Gij niet dus. Uw bemoeierige en persoonlijke reactie is dus totaal misplaatst.

Wat mijn motivatie betreft, die ga ik niet speciaal voor u nog eens uit de doeken doen. Voor u staat mijn motivatie toch al vast. Discussieer dan maar met uzelf.

Verder hebt ge duidelijk veel te veel pretentie. Ge spreekt over mijn ego.... lol. Ik denk dat gij wat aan zelfprojectie doet. Mensen met de pretentie die gij hier jegens mij en zeker ook jegens Kallikles en anderen aan de dag legt, die willen geen gelijke discussie.
Ga maar rustig door met jezelf belachelijk maken straddle en ook dat zaakje dat je wil dienen. Je wilt nu alleen je gal spuwen, maar inhoudelijk ben je niet en het kan je niet schelen dat je off-topic bezig bent en blijft om deze draad te vervuilen. Wel, een keer zal je uitgeraasd zijn. Ik blijf je intussen volgen en hoop nog steeds dat je eens volwassen wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be