![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: KOMT ER NU EEN AKKOORD? | |||
Ja! Voor het einde van het jaar hebben we een regering! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,21% |
Ja, maar een definitief regeerakkoord is iets voor begin 2011 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
Nee, we zijn weer vertrokken voor eindeloos gepalaver waarop iemand de stekker eruit trekt om dan een nieuwe formule te vinden |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
Nee, we zijn op weg naar verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 30,19% |
Nee, we zijn op weg naar een overgangsregering |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,98% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doe je hier dan?
#162 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Behoud van fortuin is OOK een prestatie. Het vraagt andere capaciteiten dan achter de vuilkar lopen, maar niettemin capaciteiten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Gwylan is een dame die zich niet uitsluitend op het forum focust. De passage waarop ik reageerde ging als volgt : ik verneem dat enz.. Er zijn nog bronnen buiten het forum.
|
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Buiten het forum vind je weinig allusies op dat programma, en toch enkele verwijzingen soms. Als buitenstaander ga je dan al gauw denken dat er iets van aan is he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker het vermogen behouden of verhoogd kan worden. |
|
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Dat kan enkel door verstandig beleggen. Op een spaarboekje krijg je minder dan de ontwaarding van het geld...
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je meer geld van thuis meekrijgt en je belegt even verstandig, dan zal je toch heel je leven meer verdienen. |
|
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() Nope.
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat alles wat je daarop kan zeggen? Je neemt dus niet de moeite om het te weerleggen? Ik zal een klein beetje meer uitleg geven om mijn laatste twee uitspraken te verduidelijken.
De redenering begint bij persoon A die meer geld heeft dan persoon B. Situatie 1: Ze doen eenzelfde belegging die percentueel dan ook evenveel opbrengt voor beide personen. Persoon A heeft echter meer geld om te beleggen, dus de werkelijke winst van persoon A zal groter zijn, terwijl hij toch maar even slim belegd heeft. "Als je meer geld van thuis meekrijgt en je belegt even verstandig, dan zal je toch heel je leven meer verdienen." Situatie 2: De personen A en B hebben normaal gezien ongeveer evenveel nodig om te overleven. (Er zal altijd een klein verschil zijn in de behoeften om te overleven, maar er is geen reden om aan te nemen dat het net persoon A is die de meeste behoeften heeft om te overleven.) Stel dat persoon A net kan leven van zijn belegging. Als persoon B dezelfde belegging doet, met minder geld, dan zal hij minder verdienen, wat dan te weinig is om van te leven. Persoon B moet dus een betere belegging bedenken. "Hoe minder geld je hebt, hoe verstandiger je moet beleggen om het vermogen te behouden." |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan wat De Wever zijn populariteit te danken heeft weet ik zelf niet ; ik lees in uw diverse Belgische internetpers (en ook o.a. op dit forum) dat hij bij het ruimer publiek pas echt bekend is geraakt middels deelname aan een TV-spelletje, dus tja, ik heb geen reden om dat niet te geloven. Als u mij echter zegt dat De Wever’s populariteit aan iets anders te danken is (zonder er evenwel bij te vermelden aan wat precies), dan wil ik dat graag van u voor waar aannemen. Ik ga er immers van uit dat u behoort tot de meest ernstige en oprechte deelnemers aan dit forum. De essentie van mijn stelling is echter dat, waaraan De Wever zijn populariteit ook moge te danken hebben, en in tegenstelling tot wat mijn eigen oordeel over hem oorspronkelijk is geweest, hij niet de kwaliteiten blijkt te hebben om politiek te bedrijven op niveau. Dat is, na het zorgvuldig overwegen van zijn houding gedurende zowat de voorbije maand, mijn stellige overtuiging. Wil van mij aannemen dat ik het zelf liever anders had gewild en gehoopt, maar ik ben nu eenmaal iemand die ook onverwacht slecht nieuws onder ogen durft te zien, en geen schrik heeft om dat openlijk te verwoorden. Eén en ander is evenwel slechts mijn persoonlijke visie, en niets méér dan dat. Als ik mij vergis, des te beter. Waar u en ik, samen met ongetwijfeld vele anderen, het over eens zijn is dat de meeste Belgische politici zo mogelijk nog mindere kwaliteiten inzake politieke bedrevenheid en staatmanskunde bezitten dan De Wever. Het niveau “huilen met de pet op” is de regel, zo blijkt. Ik hoef niet eens moeite te doen om dat in mijn lieftallige oortjes te knopen : ik weet dat al van zodra ik de Belgische politiek ben beginnen volgen. Dat iemand de minst slechte bricoleur is, maakt van hem evenwel nog geen vakman. Jammer, maar het is nu eenmaal niet anders. Hartelijke groeten, G. |
|
![]() |
![]() |
#174 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat wanneer A veel meer meekrijgt van de ouders dan B, dat A dan ook heel zijn leven rijker zal zijn. Wel zeg ik dat B meer moet presteren dan A om zelfs maar gewoon de kloof niet te laten groeien tussen het vermogen van A en B. Als ze evenveel presteren, dan zal de kloof tussen hun vermogens groeien. B zal enkel meer kunnen verdienen per maand dan A als hij heel veel meer presteert, niet zo maar meer. Als hij er toch in slaagt om zo veel meer te presteren dat hij ook een groter inkomen krijgt, dan nog is dit geen garantie dat B ooit rijker gaat worden dan A als A veel meer meekreeg en erft. Ik zeg nu alleen maar hoe de dingen in elkaar steken. Wie dat eerlijk vindt, mag dat allemaal goedkeuren. |
||
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Jij wil dat iedereen, gelijk wat die ook doet, evenveel verdient. Dat systeem werkt niet, zelfs niet met kleine aanpassingen zoals in de voormalige USSR, en die konden niet klagen dat ze niet met genoeg waren he? Ik heb geen idee waar je je gekke ideeën vandaan haalt, maar ze zijn irreëel en wereldvreemd. Uitgeprobeerd en afgevoerd. ![]()
|
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu die deuren gaan niet open , meestal heb je gigantisch veel last van mensen u uw geld willen helpen verbrassen. Maar veeleer is er gewoon opportuniteiten van investeringen die je totaal niet hebt als eenvoudig mens... Mijn dada is altijd, waarom heeft Bekaert bvb 50% return on investment ?? en waarom blijven de kruimels voor mij en heb ik maar 3-5% ? |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn ook beleggingsclubs ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 3 november 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben voorstander van een systeem waarin mensen die evenveel doen evenveel krijgen en waarin iemand die meer doet meer krijgt. Volgens mij is dat noch uitgeprobeerd noch afgevoerd. Jij daarentegen bent voorstander van een systeem waarin mensen die hetzelfde doen niet gelijk beloond worden; ofwel ons huidige systeem ofwel een volledig vrije markt? |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gemiddelde typist doet bvb 400.000 aanslagen per maand. Hoeveel aanslagen per maand doet een goeie typist ? je mag raden. Dus het antwoord komt nadat jullie met een paar geraden hebben. Wat je ook mag vermelden is hoeveel procent die goeie typist mag meerverdienen arato van zijn typekunsten. |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |