Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 22:56   #161
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Toen gingen ze anders zo hard los op de ragtime dat ze even later zelfs in Amerika de drooglegging invoerden. En 1115 jaar geleden was het helemaal erg, toen dronk men uit gezondheidsoverwegingen de hele dag bier in plaats van water, dat moet een gezellige boel geweest zijn, om over de wilde feesten met drummuziek van 11115 jaar geleden nog maar te zwijgen, dat moet een dolle boel zijn geweest, de verleiding van zo'n zacht berevelletje in zo'n warme grot, en dat zonder condooms.
Vroeger, vroeger.. die jeugd van tegenwoordig, als sletjes...

Een 2000 jaar oude quote:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horatius, in zijn Odes
Aetas parentum pejor avis tulit nos nequiores, mox daturos progeniem vitiosiorem.

De tijd der ouders, slechter dan de grootouders, heeft ons, die weer slechter zijn dan zij, voortgebracht, en wij zullen spoedig een nog bedorvener nakomelingschap verwekken.

Horatius, Carmina. Odes III, 6.
http://www.bookrags.com/browse/tf0203498976/
Kostelijk sarcasme!

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2010 om 22:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 05:12   #162
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daarbij. De meeste kinderlozen zijn niet doelbewust kinderloos. De meeste kinderlozen hebben een affectieprobleem, vinden geen partner omdat geen potentiële partner met hen door het leven wilt gaan.
Wauw! Dat klinkt wel héél diepzinnig. Jammer genoeg is er de ballen van waar.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 6 november 2010 om 05:15.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:17   #163
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Wauw! Dat klinkt wel héél diepzinnig. Jammer genoeg is er de ballen van waar.
Ach ja, hij moet toch ergens zijn superioriteitsgevoel vandaan halen he?
Oud 8 november 2010, 12:25   #164
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Bende zeveraars.

De middelbare school dient om te zuipen, neuken, en drugs te nemen. De bedoeling is dat als men 18 is, dat men die dingen een beetje beu is en over kan gaan tot belangrijker zaken zoals academische studies.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:54   #165
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vroeger, vroeger.. die jeugd van tegenwoordig, als sletjes...

Een 2000 jaar oude quote:

Kostelijk sarcasme!
De goeie oude tijd, moet zo wel heel goed geweest zijn he
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 12:57   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Bende zeveraars.

De middelbare school dient om te zuipen, neuken, en drugs te nemen. De bedoeling is dat als men 18 is, dat men die dingen een beetje beu is en over kan gaan tot belangrijker zaken zoals academische studies.
ik wil u wel eens zien zuipen, neuken en drugs pakken, allemaal gesponsord met t geld van mama en papa...

Feit is, dat pas als ge werkt, ge de echte fun kunt beginnen, ... als ge tenminste niet zo stoem zijt van u direct te laten ringen natuurlijk...
Oud 8 november 2010, 13:14   #167
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch de explosie van alleenstaande moeders. Of bedoel je de superexplosie van nieuw samengestelde gezinnen waar enkel professionele welzijnswerkers beter van worden ? In de boekskes op de schoolbank moet het toch allemaal kunnen. Ah: affectie. Boer zoekt vrouw en krijgt er gratis drie kindjes bij die hij uiteraard allemaal even graag ziet. Ondertussen gesponserd en tijdelijk kunnen overleven door den TV. De affectie, de liefde, toch zo wondermooi. Enne, laten we vooral uitkijken naar de alleenstaande vaders met kindjes, er zijn er toch zo veel. Of zou ik mij vergissen.
Er zullen evenveel alleenstaande vaders zijn als moeders he, ... ze hebben mekaar nu eenmaal nodig om kinderen te maken, ... (alhoewel technisch gezien kan het ook anders, en zo ken ik ook een paar gevallen... ) maar algemeen gesproken, ... dus.

Hebben die altijd een welzijnwerker nodig, ... ik weet het niet, ik denk dat de meeste wel hun plan kunnen trekken...

Soms maken mensen verkeerde keuzes, waarvan ze de implicaties pas jaren later inzien, en dan is het, te laat, ... in de zin van ... getrouwd, kinderen een huis, en de bank die de helft of 3/4 van uw lijf en leven in bezit heeft...

Het is nu makkelijker gemaakt om eruit te stappen om een nieuw leven te beginnen is, dat gemakkelijk... zeker niet, ... is dat gemakkelijk voor die kinderen, ...

Moeilijke vraag, ... is alle dagen van uw leven het gezeur en gezaag en ruzie gemaakt tussen pa en ma ook leuk... ik denk het ook niet, ... maar toch het moeten opgroeien met een moeder en een tweede vader en een vader en een tweede moeder, ... zal zeker niet gemakkelijk zijn, dan mogen die mensen die tweedes komen nog zo hun best doen, met zich niet te moeien of echt in te zetten om die kinderen een goeie en leuke opvoeding te geven, makkelijk zal het zeker niet zijn, en zeker niet als ze dan nog eigen kinderen hebben ook.

Moeilijke situaties, maar ze zijn er nu eenmaal.
Oud 8 november 2010, 21:09   #168
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Bende zeveraars.

De middelbare school dient om te zuipen, neuken, en drugs te nemen
Gecombineerd met studeren, maar zonder drugs, is dit de perfecte combinatie. Altijd goed voor de nostalgie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 21:12   #169
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Er zullen evenveel alleenstaande vaders zijn als moeders he, ... ze hebben mekaar nu eenmaal nodig om kinderen te maken, ... (alhoewel technisch gezien kan het ook anders, en zo ken ik ook een paar gevallen... ) maar algemeen gesproken, ... dus.
Tuurlijk dat. Ik had moeten nuanceren: ... en wie instaat voor de zorg voor de kinderen; alimentatie betalen is gemakzuchtig als je geld hebt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 22:44   #170
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig, kindjes tussen 12 en 15 naar de dancing sturen ! Voor alles is er een tijd, plaats en zeker leeftijd. In voornoemde leeftijdscategorie horen danstempels daar bij mijn weten niet bij. De waanzinnige 'FRIS-party's' hebben nu ook ons landje bereikt, nadat ze al drie jaar in Nederland aan de gang zijn:

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4858611853.htm

Na het zien van de 'Koppen-reportage' afgelopen avond, ben ik nog meer overtuigd van de 'schadelijke' effecten ervan voor de kinderen / jongeren. Meisjes kleden zich door de band op als - excusez le mot - sl*tjes. Op de dansvloer proberen ze al even jonge jongetjes het hoofd op hol te brengen. Ik ben nu normaal allerminst opvoeddkundig ethisch conservatief, maar dit is er volgens mij toch wel ver over !

Alsof dit nog niet allemaal problematisch genoeg is, chockeert het me nog meer dat vele ouders hier blijkbaar nog achter staan of zelfs aanmoedigen naar deze party's te gaan. Beseffen ze dan niet dat ze hun dochters laten uitdossen en gedragen als (te jonge) seksobjecten, of vinden ze dit oké ? Ik vond overigens dat de televisiereportage niet kritisch genoeg was voor dit fenomeen, het werd gefilmd alsof het normaal was kinderen naar zulke evenementen te laten gaan, ik heb geen enkele (professionele) tegenstem gehoord, slechts enkel een bevraging van schoolkinderen die niet naar deze feestjes mochten gaan. Uiteraard zullen er heel wat ouders / opvoeddeskundigen tegen dit fenomeen zijn, maar deze stemmen werden hier niet gehoord.

Zulke party's zijn opgericht vanuit Nederland vanuit zuiver commerciële motieven om jongeren op jongere leeftijd te laten kennismaken met het uigaansleven. Weliswaar mag er geen alcohol geconsumeerd worden, drugs en sigaretten zijn eveneens uit den boze (zou er nog aan mogen mankeren !), maar voor de rest lijken alle parameters hetzelfde. Volgens de organisatoren verrichten ze zelfs goed en nuttig werk, omdat ze de kinderen met het uitgaansleven leren omgaan en ze zo op 16-jarige leeftijd minder abrupt worden blootgesteld aan nieuwe 'verlokkingen'. Volgens mij zijn de organisatoren hier een ordinaire bende geldwolven die op de kap van de kinderen / jongeren en hun ouders een nieuwe geldmachine hebben ontdekt en die bewuste jongeren zo te binden aan het commerciële uitgaanscircuit.

Zelf heb ik er niets op tegen dat jongeren van 14 / 15 jaar eens naar een scoutsfuif of jeugdhuisavond gaan, maar een 'volwassen' megadisco lijkt me toch niet echt geschikt voor min-16 jarigen. Wat gaan we binnenkort beleven? Kleuters en peuters die naar stripteaseclubs gaan om hen de 'verlokkingen van het leven' te leren beheersen? Nogmaals, bij 'groot' uitgaan hoort een zekere leeftijd en die is niet te vinden in de categorie tussen 12 en 15 jaar. Voor de geldwolf-organisatoren lijkt het me uiteraard een zeer lucratieve buisiness, ze weten immers ook dat vele ouders de dag van vandaag geen grenzen meer durven stellen aan hun kroost en 'neen' een vies woord is geworden. Dus geven moeders en vaders toe aan hun kinderen die onder invloed van de massacultuur en leeftijdsgenootjes naar zulke evenementen wensen te gaan. Dat vooral de meisjes daar blijkbaar een 'volwassen' promiscue gedrag voor aannemen, lijkt vele ouders blijkbaar niet te deren. Vreemd voor een 'maatschappij' die wel achter elke boom in het park een pedofiel lijkt te ontwaren.

Moest ik kinderen in de desbetreffende leeftijdscategorie hebben, zouden ze van mij absoluut niet naar zulke ondingen mogen gaan. Zelfs niet onder druk van vriend(inne)tjes en/of hun respectievelijke ouders. Ik heb eerlijk gezegd nog liever dat zoon-/dochterlief een glaasje wijn op hun communiefeest drinken dan dat ze niet drinken, maar wel alcoholvrij naar deze 'danstempels' afzakken. Als mijn eventuele zoon/dochter naar een aangepaste fuif of jeugdhuis wil gaan op bijvoorbeeld 14 of 15 jaar dan kan dit volgens mij, mits duidelijke grenzen. Dat hij/zij dan een pintje drinkt of zo kan me dan niet zo deren. Maar als bijvoorbeeld mijn dochter zich als een dametje van lichte zeden aanstoot of mijn zoonlief met machogedrag meisjes staat te benaderen, dan zou dat voor mij wel een breekpunt zijn. Ik ben absoluut niet preuts of op seksueel gebied conservatief te noemen, maar dit geforceerde geëxperimenteer onder impuls van bijvoorbeeld muziekzenders of de peergroup gaat er mijn inziens zwaar over.

Met de inrichting van zulke evenementen creëert men een behoefte bij de kinderen die eigenlijk 'van zichzelf' niet aanwezig is. Vorige generaties, die van mij incluis, wachtte braaf tot aan 16 of zelfs 18 jaar om zich in het commerciële uitgaanscircuit te smijten, en achteraf gezien ben ik er niet zo rouwig om dat ik al niet op 12 jaar met deze 'volwassen' wereld kennis maakte. Maar als zulke tendensen zich doorzetten, zullen vrijwel alle jonge tieners naar dergelijke evenementen willen gaan om er toch maar bij te horen. Ook gedragingen en 'uiterlijkheden' zullen ze van elkaar kopiëren. In Nederland is onder pedagogen en sociologen al langer het fenomeen van de breezersl*tjes bekend, als we hier bij ons zo doorgaan gaan we hier dezelfde weg op. Ouders kan ik enkel maar aanbevelen hun gezond verstand te gebruiken en zich luidop af te vragen of ze het zo leuk vinden als dochterlief door een troep als seksobject wordt beschouwd en ze zich kleden als een perverse lolita.

Laat kinderen alstublieft nog wat kind zijn !!! Ze zullen zelf wel als de tijd rijp is de hedonistische geneugten des levens ontdekken, daar hebben ze geen op winst beluste 'FRIS-party's' voor nodig !

Het is een schande dat geldwolven onze jeugd (onze toekomst!!) opoffert om het grove geld!!! Altijd wanneer ik denk dat onze maatschappij in een dieptepunt zit, en dat er niets ergers kan gebeuren, komt er nog iets bij dat nog erger is. Als kinderen al aan 12 jaar geconfronteerd zullen worden met drugs en alcohol, hoe zal dat met hen vergaan?
Oud 8 november 2010, 22:46   #171
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Het is een schande dat geldwolven onze jeugd (onze toekomst!!) opoffert om het grove geld!!! Altijd wanneer ik denk dat onze maatschappij in een dieptepunt zit, en dat er niets ergers kan gebeuren, komt er nog iets bij dat nog erger is. Als kinderen al aan 12 jaar geconfronteerd zullen worden met drugs en alcohol, hoe zal dat met hen vergaan?
Het lijkt me juist de bedoeling om hen te laten zien dat je je ook kan amuseren zonder drugs en alcohol. Dat kan alleen maar toegejuicht worden. Toch?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 00:36   #172
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Laat kinderen alstublieft nog wat kind zijn !!! Ze zullen zelf wel als de tijd rijp is de hedonistische geneugten des levens ontdekken, daar hebben ze geen op winst beluste 'FRIS-party's' voor nodig !
Inderdaad. Het liep al mis bij KETNET. Met de openbare omroep als gastheer konden de parasieten van studio 100 met hun indoctrinatie/businessplan beginnen: het afzweren van de kindertijd en het in de plaats stellen van een schijnzelfstandigheid, op zowat alle vlakken.

Geniaal toch om zo (na de Bumba's, Piet Piraten en Huizen Anubis voor peuters, kleuters en kinderen) vervolgens ook nog eens het generatieconflict, de rebellie en de vroege puberteit zélf in de marketing te draaien. En ook heel fout natuurlijk.

K3:

Hittegolf in m`n hart
Laat mij vanavond naar je kamer komen
In duizend hete dromen

Ik wil jou jij wil mij
Slaap nu maar zacht en laat je ramen open
Ik kom er aangeslopen

Doe het heel zachtjes
Geen kreetjes en geen lachjes
Heel zachtjes
Het wordt een leuke zomer

Lieve mooie dromen[/i][/i]

Spring

niemand die me zegt wat ik doen of laten moet
niemand wordt de baas in mijn bestaan
ik zal zelf wel kiezen tussen kwaad en tussen goed
ik weet welke weg ik uit moet gaan

dus laat ze nu maar praten ik doe wat ik doe
ik ben hun slap gelul al meer dan jaren moe

ik wil leven, ik wil vrij zijn
ik wil op m'n eigen benen staan
ja, m'n leven moet van mij zijn
ik wil kiezen waar ik heen moet gaan
en ik spring, spring, spring de wereld in

Junior Eurosong:

Nee we gaan nog lang niet slapen
Alle kids, hey, vuisten in de lucht
't Is gedaan met huiswerk maken
Muziek als wapen, ja vandaag zijn wij de baas
Alle vuisten in de lucht
Wo-o-o-o-oh, weg met al die oudjes!
Wo-o-o-o-oh, power aan de kids!

In een hoekje spelen,
Vinden wij maar niks
We gaan ons niet vervelen,
Wij gaan voor de kicks
Samen vonken geven,
Elektriciteit
Dit is onze strijd

Laatst gewijzigd door Goldband : 9 november 2010 om 00:40.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 01:09   #173
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Gecombineerd met studeren, maar zonder drugs, is dit de perfecte combinatie. Altijd goed voor de nostalgie.
Met drugs.

En studeren, wie doet dat nu in't middelbaar?

Ik leerde van 9 tot 11 voor een moeilijker examen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 01:37   #174
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag Praha.

Blijf levenslang kinderloos, dan kan je opvoeding steeds van op afstand en vanuit de hoogte bekijken. De bekendste filosofen hoeven zich niet te te storen aan een koppel kindjes en een lastige vrouw. Weten we ondertussen wel. Spijtig genoeg worden kinderlozen wel de meest gefrustreerden als ze op rijpere leeftijd met moderne jongeren worden geconfronteerd. Empathie voor ouders is niet bepaald hun beste kwaliteit. Je pikt die gefrustreerde kinderlozen er zo uit.

Daarbij. De meeste kinderlozen zijn niet doelbewust kinderloos. De meeste kinderlozen hebben een affectieprobleem, vinden geen partner omdat geen potentiële partner met hen door het leven wilt gaan.
volgens mij is er enen jaloers.
Oud 9 november 2010, 01:44   #175
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zuipen ... dat moet kunne, natuurlijk ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 01:47   #176
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
volgens mij is er enen jaloers.
Jaloers ? ... weet ik veel
Hij wou gewoon een authoriteitsargument benutten en was volgens mij wat pissed dat ik daarop inging.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 01:49   #177
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Jaloers ? ... weet ik veel
Hij wou gewoon een authoriteitsargument benutten en was volgens mij wat pissed dat ik daarop inging.
zoveel negatieve emoties ten aanzien van kinderlozen... ik heb er mijn bedenkingen bij.
Oud 9 november 2010, 13:39   #178
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Inderdaad. Het liep al mis bij KETNET. Met de openbare omroep als gastheer konden de parasieten van studio 100 met hun indoctrinatie/businessplan beginnen: het afzweren van de kindertijd en het in de plaats stellen van een schijnzelfstandigheid, op zowat alle vlakken.

Geniaal toch om zo (na de Bumba's, Piet Piraten en Huizen Anubis voor peuters, kleuters en kinderen) vervolgens ook nog eens het generatieconflict, de rebellie en de vroege puberteit zélf in de marketing te draaien. En ook heel fout natuurlijk.

K3:

Hittegolf in m`n hart
Laat mij vanavond naar je kamer komen
In duizend hete dromen

Ik wil jou jij wil mij
Slaap nu maar zacht en laat je ramen open
Ik kom er aangeslopen

Doe het heel zachtjes
Geen kreetjes en geen lachjes
Heel zachtjes
Het wordt een leuke zomer

Lieve mooie dromen[/i][/i]

Spring

niemand die me zegt wat ik doen of laten moet
niemand wordt de baas in mijn bestaan
ik zal zelf wel kiezen tussen kwaad en tussen goed
ik weet welke weg ik uit moet gaan

dus laat ze nu maar praten ik doe wat ik doe
ik ben hun slap gelul al meer dan jaren moe

ik wil leven, ik wil vrij zijn
ik wil op m'n eigen benen staan
ja, m'n leven moet van mij zijn
ik wil kiezen waar ik heen moet gaan
en ik spring, spring, spring de wereld in

Junior Eurosong:

Nee we gaan nog lang niet slapen
't Is gedaan met huiswerk maken
Muziek als wapen, ja vandaag zijn wij de baas
Alle vuisten in de lucht
Wo-o-o-o-oh, weg met al die oudjes!
Wo-o-o-o-oh, power aan de kids!

In een hoekje spelen,
Vinden wij maar niks
We gaan ons niet vervelen,
Wij gaan voor de kicks
Samen vonken geven,
Elektriciteit
Dit is onze strijd

ouders die hun kinderen onderdompelen in studio 100 materiaal zijn dan ook zeer onverantwoorde ouders. 't Is vrijwel even schadelijk voor de ontwikkeling als religieus "onderwijs".

Laatst gewijzigd door the_dude : 9 november 2010 om 13:40.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:42   #179
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ouders die hun kinderen onderdompelen in studio 100 materiaal zijn dan ook zeer onverantwoorde ouders. 't Is vrijwel even schadelijk voor de ontwikkeling als religieus "onderwijs".
bron van die vergelijkende studie?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 13:44   #180
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
bron van die vergelijkende studie?
Falsificatie van de hypothese?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be