![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, maar dan blijf je wèl met je voeten op de grond staan en ga niet bovenop de bril zitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heeft de interculturele lulgroep nog niet aan gedacht, net zomin als aan die anders-validen status.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En leerkrachten mogen het gewoon voor een paar daagjes afbollen zeker? Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig kost dat mulitculgelul niets en draait in la belgique voor de rest alles top.
![]() |
#165 |
|
![]() Het uitgangspunt van dit rapport is totaal verkeerd. Het gaat uit van een maatschappelijk cultuurrelativisme, gecombineerd met een individueel cultuurprimordialisme. Vooral dat laatste is problematisch: je krijgt op den duur culturele eilandjes waarbinnen traditionele machtsverhoudingen blijven bestaan, met alle gevolgen vandien voor vrouwen, homoseksuelen, etc.
We moeten mensen dwingen tot indvidueel cultuurrelativisme. Dat wil niet zeggen dat er geen ruimte kan zijn voor bepaalde vormen van cultuurbeleving, wél dat er voor die beleving vaste tijden en ruimtes zijn. Hoofddoeken en tutti quanti mogen bijvoorbeeld niet op school. Kinderen moeten leren dat er plaatsen en tijden zijn waarin hun achtergrond "on hold" wordt gezet en waarin andere loyauteiten voorop staan: de loyauteit ten aanzien van de democratische orde, de klas, de school, etc. Ik begrijp niet dat Marie-Claire Foblets dit heeft kunnen publiceren. Ik heb nog les van haar gehad en het is mede dankzij haar dat ik sceptischer ben geworden ten aanzien van het multiculturalisme. Ze heeft met Bob van den Broeck nog "Het failliet van de integratie" geschreven, dat toch voor multicultureel-links een behoorlijk confronterende tekst is. Ik ben zwaar teleurgesteld in haar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Wat een crap reactie op een groot probleem
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Lijkt me nochtans niet onmogelijk. Gezien ze "tijdelijke" quota voor allochtonen wensen in te voeren en voorrang bij vakantiewerk kunnen ze zich wel eens gediscrimineerd voelen door hoe ze geviseerd worden door de activeringsmechanismes. Het is zelfs niet onmogelijk dat een rechter aan de Belgische overheid dwangsommen oplegt van 200 euro elke dag dat een culturele/sociale/religieuze minderheid niet werkt. Normaal te gek voor woorden maar gezien 500 euro/dag voor opvang van asielzoekers wat niet afdwingbaar is voor daklozen realiteit is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Verder vind ik dat het kiezen van feestdagen een typisch multiculti bezigheid is en daar heb ik bezwaar tegen. De overheid moet cultureel neutraal zijn en de meeste mensen hebben twee dagen per week om zich cultureel te misdragen. Dat is 104 dagen per jaar en dat is meer dan voldoende. Wat een stom gezeur over die extra feestdagen. Je moet beseffen dat dit idee van noodzakelijke feestdagen en vrije dagen een effect is van een willekeurig wereldbeeld, een erfenis van de godsdienst en dat dit achterhaald is. Als men een dierendag of een kerstdag wil dan viert men dat maar op zaterdag of zondag. Er zit in de kalender toch al geen nauwkeurige astronomische regel, met weken en schrikkeljaren, dus wat doet dit er toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afbollen: http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/3545 Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vandaag is die verwijziging verdwenen. Ik heb het dus (nog) niet gelezen. Maar het een hoeft het andere niet uit te sluiten: de vaststelling dat de integratie van allochtonen niet gelukt is, doet niets af aan het feit dat ze dan nu maar gaan proberen om de autochtonen te integreren in de islamitische maatschappij. Waarom hebben ze nu Kerstmis niet ineens afgeschaft? Omdat Isa volgens de profeet dan zou geboren zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Ach kom. Over dit ganse topic valt bitter weinig serieus te debatteren. Zowat alle meningen zijn al een keer of honderd de revue gepasseerd. Als je die wil kennen en wil afmeten aan je eigen mening kan je al beter het archief doorbladeren. 't Is niet dat er nu plots meer gegevens voorhanden zijn dan een jaar of vijf terug.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 9 november 2010 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het probleem van het islamitische extremisme en terrorisme in ons land (je gebruikte verkeerdelijk het woord fundamentalisme) kan je maar bekampen door die groepen te integreren. Door ervoor te zorgen dat ze kansen maken op jobs, op woningen en op een menswaardig beleid om hen zo te overtuigen dat ze zich makkelijker identificeren met hun wagen dan met een grot in Afghanistan. Die identificatie lukte totnogtoe vrij goed. Relnichten en kutmarokkaantjes zijn maar vervelend omdat ze zich inlaten met drugs, met overlast of met hun al dan niet gestolen gsm's. In die zin verschillen ze niet van de autochtone jonge paupers. Als je echter meer barrières opwerpt, en die identificatie bemoeilijkt, dan genereer je tegenstellingen tussen allochtonen en autochtonen. Die tegenstelling is reëel in de arbeids- en woningmarkten, en wordt dan ook af en toe ook zo gepercipieerd. Hoewel die perceptie in het belang is van die allochtonen, genereert het ook een mogelijke voedingsbodem voor de extremisten. De enige weg daaruit ligt natuurlijk in een beleid dat resoluut kiest voor egalisering, zeker op de arbeids- en vastgoedmarkten. Dat haalt de wind uit het discours van extremisten, en biedt op langere termijn meer garanties voor een stabielere samenleving. Citaat:
Neen, ik denk niet dat Karl Marx mottig zou worden van mijn houding ten aanzien van de islam. Hij zou misschien mottig worden van het feit dat ik geen KBC-ruiten ingooi, geen huisjesmelkers gijzel of geen spijkers op de weg strooi. Maar dat gaat niet enkel voor mij op.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoezo? Geen theocratie in islamlanden? lamenielache! Bekijk eens hun eigen versie van de UVRM misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik ook gezegd heb dat anoniem solliciteren het beste is. Echter wanneer dat niet mogelijk is kan men quota's invoeren.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 november 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=a3gvq...layer_embedded ------------------------- Niet veel? wat noemt mevrouw dan wèl veel? Moeten we blij zijn dat we 1 mei en vooral 11/11 mogen behouden? of moeten we staan jodelen omdat we toch een extra dag voor racisme krijgen? en eentje voor "de vrouw" (met hoofddoek dan wel) en eentje voor "diversiteit"? goh! hoe hebben we het toch overleefd zonder?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat hetzelfde opgaat voor religies, maar als niet-gelovige is dat maar een vermoeden. Citaat:
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Als de werknemer, zoals ik schreef, aan het begin van het jaar de vrije dagen naar keuze vastlegt staat de werkgever niet 'plots' zonder mensen. De meeste werknemers hebben bovendien nu al recht op minimaal vijf vrij te kiezen dagen en twee weken aaneengesloten, soms vrij te kiezen, soms als bedrijfsvakantie als het bedrijf twee weken sluit. Laatst gewijzigd door Piero : 9 november 2010 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() franse toiletten ZIJN turkse toiletten lieverd.
en neen, tot hiertoe piste ik op mijn broek als ik in frankrijk verplicht op zo'n vieze toestand moest. Ondertussen hebben zelfs de Fransen begrepen dat die o zo hygienische vieze stinkende troep helemaal niet hygienisch is. Kom ik er echter ooit één tegen in Belgie, dan vertik ik het zelfs om in het stinkend gat te mikken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 15:32. |
![]() |
![]() |