Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 13:07   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Leerboeken uit 632 ?

Er zijn nog mensen die zich liever niet neervleien op gemeenschappelijke sanitaire 'zitjes' maar diens hoofden komen niet boven de scheidingswanden uit..
nee, maar dan blijf je wèl met je voeten op de grond staan en ga niet bovenop de bril zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:08   #162
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wedden dat het CGKR klacht gat indienen omdat allochtonen geviseerd worden om terug aan het werk te gaan na werkloosheid ?
Daar heeft de interculturele lulgroep nog niet aan gedacht, net zomin als aan die anders-validen status.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 november 2010, 13:10   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Waarom onuitvoerbaar? Je moet niet direct problemen zoeken in de uitzonderingen. Voor scholen is het geen enkel probleem om drie dagen vast te stellen en drie dagen naar vrije keuze te geven. Leerlingen kunnen ook ziek worden, naar de tandarts gaan of naar een begrafenis toch?
Bedrijven die sluiten vormen m.i. de meerderheid.
En leerkrachten mogen het gewoon voor een paar daagjes afbollen zeker?

Citaat:
De overheid zal plaatselijk rekening kunnen houden met de samenstelling van de bevolking. En voor bedrijven zoals verpleeghuizen gelden nu al afwijkende regels en dat personeel zal daarmee voort moeten gaan. Ik zou niets voelen voor een zotte reeks vrije dagen zoals dierendag of vrouwendag of homodag of kleuterdag of dag van de mensenrechten of milieudag. Als je hieraan begint dan kunnen we weer eens lekker gaan lobbyen en schelden over de keuze van die dagen. Walgelijk!
ik heb mijn aversie tegen het racisme-verlof en het verrijkingsverlof al geuit, maar de huidige toestand, netjes verdeeld over een gans jaar én met vaste sluitingsdagen voor bedrijven is wèl een pak gemakkelijker.

Oud 9 november 2010, 13:22   #164
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig kost dat mulitculgelul niets en draait in la belgique voor de rest alles top.
Oud 9 november 2010, 13:23   #165
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Het uitgangspunt van dit rapport is totaal verkeerd. Het gaat uit van een maatschappelijk cultuurrelativisme, gecombineerd met een individueel cultuurprimordialisme. Vooral dat laatste is problematisch: je krijgt op den duur culturele eilandjes waarbinnen traditionele machtsverhoudingen blijven bestaan, met alle gevolgen vandien voor vrouwen, homoseksuelen, etc.

We moeten mensen dwingen tot indvidueel cultuurrelativisme. Dat wil niet zeggen dat er geen ruimte kan zijn voor bepaalde vormen van cultuurbeleving, wél dat er voor die beleving vaste tijden en ruimtes zijn. Hoofddoeken en tutti quanti mogen bijvoorbeeld niet op school. Kinderen moeten leren dat er plaatsen en tijden zijn waarin hun achtergrond "on hold" wordt gezet en waarin andere loyauteiten voorop staan: de loyauteit ten aanzien van de democratische orde, de klas, de school, etc.

Ik begrijp niet dat Marie-Claire Foblets dit heeft kunnen publiceren. Ik heb nog les van haar gehad en het is mede dankzij haar dat ik sceptischer ben geworden ten aanzien van het multiculturalisme. Ze heeft met Bob van den Broeck nog "Het failliet van de integratie" geschreven, dat toch voor multicultureel-links een behoorlijk confronterende tekst is. Ik ben zwaar teleurgesteld in haar.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:27   #166
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Wat een stuitend gebrek aan creativiteit. Ik ben er zeker van dat dat anderhalf miljoen Turken met u wel raad zou weten.

Zo zwoel kan het in Anderlecht niet zijn. We halen hier nauwelijks vijf graden.
Wat een crap reactie op een groot probleem
Oud 9 november 2010, 13:30   #167
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar heeft de interculturele lulgroep nog niet aan gedacht, net zomin als aan die anders-validen status.
Lijkt me nochtans niet onmogelijk. Gezien ze "tijdelijke" quota voor allochtonen wensen in te voeren en voorrang bij vakantiewerk kunnen ze zich wel eens gediscrimineerd voelen door hoe ze geviseerd worden door de activeringsmechanismes. Het is zelfs niet onmogelijk dat een rechter aan de Belgische overheid dwangsommen oplegt van 200 euro elke dag dat een culturele/sociale/religieuze minderheid niet werkt. Normaal te gek voor woorden maar gezien 500 euro/dag voor opvang van asielzoekers wat niet afdwingbaar is voor daklozen realiteit is...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:32   #168
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedrijven die sluiten vormen m.i. de meerderheid.
En leerkrachten mogen het gewoon voor een paar daagjes afbollen zeker?

ik heb mijn aversie tegen het racisme-verlof en het verrijkingsverlof al geuit, maar de huidige toestand, netjes verdeeld over een gans jaar én met vaste sluitingsdagen voor bedrijven is wèl een pak gemakkelijker.
Ook met hulp van het Vlaams woordenboek kan ik niet begrijpen wat de leerkrachten doen als ze 'afbollen'. En wat bedoel je met bedrijven die sluiten vormen de meerderheid? Wat is het probleem?

Verder vind ik dat het kiezen van feestdagen een typisch multiculti bezigheid is en daar heb ik bezwaar tegen. De overheid moet cultureel neutraal zijn en de meeste mensen hebben twee dagen per week om zich cultureel te misdragen. Dat is 104 dagen per jaar en dat is meer dan voldoende.

Wat een stom gezeur over die extra feestdagen. Je moet beseffen dat dit idee van noodzakelijke feestdagen en vrije dagen een effect is van een willekeurig wereldbeeld, een erfenis van de godsdienst en dat dit achterhaald is. Als men een dierendag of een kerstdag wil dan viert men dat maar op zaterdag of zondag. Er zit in de kalender toch al geen nauwkeurige astronomische regel, met weken en schrikkeljaren, dus wat doet dit er toe.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 14:04   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook met hulp van het Vlaams woordenboek kan ik niet begrijpen wat de leerkrachten doen als ze 'afbollen'. En wat bedoel je met bedrijven die sluiten vormen de meerderheid? Wat is het probleem?

Verder vind ik dat het kiezen van feestdagen een typisch multiculti bezigheid is en daar heb ik bezwaar tegen. De overheid moet cultureel neutraal zijn en de meeste mensen hebben twee dagen per week om zich cultureel te misdragen. Dat is 104 dagen per jaar en dat is meer dan voldoende.

Wat een stom gezeur over die extra feestdagen. Je moet beseffen dat dit idee van noodzakelijke feestdagen en vrije dagen een effect is van een willekeurig wereldbeeld, een erfenis van de godsdienst en dat dit achterhaald is. Als men een dierendag of een kerstdag wil dan viert men dat maar op zaterdag of zondag. Er zit in de kalender toch al geen nauwkeurige astronomische regel, met weken en schrikkeljaren, dus wat doet dit er toe.
Waarom werk je niet ineens continue weekdagen weekenddagen en feestdagen? dan heb je toch geen enkel probleem meer?

Afbollen:
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/3545

Citaat:
En wat bedoel je met bedrijven die sluiten vormen de meerderheid? Wat is het probleem?
In bedrijven die gedurende een vaste bepaalde periode sluiten (bouwfirma's - en �*l de toeleveringsbedrijven bijvoorbeeld) kan men niet zomaar een "verlofdagske" vrij gaan nemen. Die mensen staan dus ferm in de kou met deze nieuwe multiculturele verrijking. Bij de vaste feestdagen sluiten die bedrijven nl. ook. Waar men dus vroeger vb. met Pasen een verlengd weekend had, heeft men dat nu niet meer.

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 14:08.
Oud 9 november 2010, 14:13   #170
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Ik begrijp niet dat Marie-Claire Foblets dit heeft kunnen publiceren. Ik heb nog les van haar gehad en het is mede dankzij haar dat ik sceptischer ben geworden ten aanzien van het multiculturalisme. Ze heeft met Bob van den Broeck nog "Het failliet van de integratie" geschreven, dat toch voor multicultureel-links een behoorlijk confronterende tekst is. Ik ben zwaar teleurgesteld in haar.
Raar genoeg stond er gisteren nog een verwijzing naar "Het failliet van de integratie" onder het artikel van John de Wit in GVA.

vandaag is die verwijziging verdwenen.

Ik heb het dus (nog) niet gelezen. Maar het een hoeft het andere niet uit te sluiten: de vaststelling dat de integratie van allochtonen niet gelukt is, doet niets af aan het feit dat ze dan nu maar gaan proberen om de autochtonen te integreren in de islamitische maatschappij.

Waarom hebben ze nu Kerstmis niet ineens afgeschaft? Omdat Isa volgens de profeet dan zou geboren zijn?

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 14:21.
Oud 9 november 2010, 14:16   #171
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Wat een crap reactie op een groot probleem
Ach kom. Over dit ganse topic valt bitter weinig serieus te debatteren. Zowat alle meningen zijn al een keer of honderd de revue gepasseerd. Als je die wil kennen en wil afmeten aan je eigen mening kan je al beter het archief doorbladeren. 't Is niet dat er nu plots meer gegevens voorhanden zijn dan een jaar of vijf terug.

Laatst gewijzigd door Andy : 9 november 2010 om 14:16.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 14:34   #172
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Je legt me woorden in de mond die ik niet gebruikt heb ...
Mijn excuses. Ik had een andere indruk, maar wil je hier (uit luiheid) gerust op je woord geloven.
Citaat:
Uw stelling was dat het 'verdwijnen' van culturen niet altijd negatief is..ik beweerde louter dat dit meestal met geweld gebeurde...
Vandaar ook dat ik je voorbeelden gaf van diffusieprocessen waarbij geen geweld kwam kijken. De overgrote meerderheid van cultuurveranderingen zijn overigens niet (fysiek) gewelddadig.
Citaat:
De moslims in dit land zijn het probleem niet ..de linkse 5de colonne van de islamfundi's zis véél gevaarlijker...
Er bestaat geen vijfde colonne van islamfundamentalisten. Enkele jaren terug berichtte de staatsveiligheid al dat terreurnetwerken in ons land hoogstwaarschijnlijk in kleine autonome cellen georganiseerd zijn. Dat is zowat het tegendeel van een door Bin Laden georchestreerde vijfde colonne.

Het probleem van het islamitische extremisme en terrorisme in ons land (je gebruikte verkeerdelijk het woord fundamentalisme) kan je maar bekampen door die groepen te integreren. Door ervoor te zorgen dat ze kansen maken op jobs, op woningen en op een menswaardig beleid om hen zo te overtuigen dat ze zich makkelijker identificeren met hun wagen dan met een grot in Afghanistan. Die identificatie lukte totnogtoe vrij goed. Relnichten en kutmarokkaantjes zijn maar vervelend omdat ze zich inlaten met drugs, met overlast of met hun al dan niet gestolen gsm's. In die zin verschillen ze niet van de autochtone jonge paupers. Als je echter meer barrières opwerpt, en die identificatie bemoeilijkt, dan genereer je tegenstellingen tussen allochtonen en autochtonen. Die tegenstelling is reëel in de arbeids- en woningmarkten, en wordt dan ook af en toe ook zo gepercipieerd. Hoewel die perceptie in het belang is van die allochtonen, genereert het ook een mogelijke voedingsbodem voor de extremisten.

De enige weg daaruit ligt natuurlijk in een beleid dat resoluut kiest voor egalisering, zeker op de arbeids- en vastgoedmarkten. Dat haalt de wind uit het discours van extremisten, en biedt op langere termijn meer garanties voor een stabielere samenleving.
Citaat:
De ware 'oude' sos draait zich allang om in zijn graf...na de honderdjarige strijd tegen het kleinburgelijke katholicisme bejubelen de huidige linksen nu een andere kleinburgelijke religie...Karl Marx zou er zelfs mottig van worden..
De ware 'oude sos' ageerde in eerste instantie tegen het instituut van de Katholieke Kerk, tegen de hiërarchie erin, tegen de versmelting tussen Kerk en staat, en tegen de idee van een lotsbestemming. Geen van die dingen vind je zonder meer terug in de islam. Het instituut islam - voor zover dat al bestaat - is veel heterogener en laat meer individuele keuzes toe dan de RKK in de late negentiende eeuw. De idee van lotsbestemming binnen de islam heeft enkel betrekking op grote Krachten, niet op trivialiteiten. En van een versmelting tussen Kerk en staat is in de islam in onze samenleving geen sprake. Het is dan ook geen toeval dat twee intelligente marxisten op dit forum moslim zijn. Beide denkkaders zijn immers met elkaar te verzoenen. (Gesteld natuurlijk dat je ook als moslim voldoende rekkelijk bent.)

Neen, ik denk niet dat Karl Marx mottig zou worden van mijn houding ten aanzien van de islam. Hij zou misschien mottig worden van het feit dat ik geen KBC-ruiten ingooi, geen huisjesmelkers gijzel of geen spijkers op de weg strooi. Maar dat gaat niet enkel voor mij op.
Oud 9 november 2010, 14:47   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dan ook geen toeval dat twee intelligente marxisten op dit forum moslim zijn. Beide denkkaders zijn immers met elkaar te verzoenen. (Gesteld natuurlijk dat je ook als moslim voldoende rekkelijk bent.)
de ene totalitaire ideologie lijkt op de andere, dit is evident.

En hoezo? Geen theocratie in islamlanden? lamenielache!

Bekijk eens hun eigen versie van de UVRM misschien.

Oud 9 november 2010, 15:10   #174
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat quota betreft, ik ben ook tegen quota, ik ben voorstander van het principe dat de beste sollicitant aangeworven is, ongeacht zijn afkomst.
Akkoord dat is de normale gang van zaken. Maar het is duidelijk dat dat dikwijls niet het geval is wanneer een sollicitant een kleurtje heeft.
Daarom dat ik ook gezegd heb dat anoniem solliciteren het beste is. Echter wanneer dat niet mogelijk is kan men quota's invoeren.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 november 2010 om 15:27.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 15:11   #175
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Van Braekel

Daar zitten allerlei concessies in. Wij gaan niet rechttoe-rechtaan voor het toelaten van vestimentair gedrag. Daar zijn beperkingen aan verbonden. En die beperkingen zijn dus hoger bij de minderheden. Er is dus een wil tot concessies van de kant van de minderheden.

En wat zijn dan de concessies die we vragen van de kant van de meerderheid? Niet veel. Voorlopig niet veel. Wanneer we het hebben over redelijke aanpassingen, dan wordt dat direct geïnterpreteerd als "ziet ge wel", en dan [trekt men] een parallel tussen de aanpassingen voor gehandicapten en voor culturen.

Barones Prof. Marie-Claire Foblets op de Rondetafels van de Interculturaliteit, 8 november 2010
http://lvb.net/item/8758

http://www.youtube.com/watch?v=a3gvq...layer_embedded

-------------------------

Niet veel? wat noemt mevrouw dan wèl veel? Moeten we blij zijn dat we 1 mei en vooral 11/11 mogen behouden? of moeten we staan jodelen omdat we toch een extra dag voor racisme krijgen? en eentje voor "de vrouw" (met hoofddoek dan wel) en eentje voor "diversiteit"? goh! hoe hebben we het toch overleefd zonder?

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 15:12.
Oud 9 november 2010, 15:15   #176
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de ene totalitaire ideologie lijkt op de andere, dit is evident.
Het marxisme is geen ideologie maar een referentiekader en analyseinstrument. Het is voor de menswetenschappen wat wiskunde is voor de exacte wetenschappen. Als dusdanig is het in se niet totalitair, integendeel zelfs.

Ik vermoed dat hetzelfde opgaat voor religies, maar als niet-gelovige is dat maar een vermoeden.
Citaat:
En hoezo? Geen theocratie in islamlanden? lamenielache!
U hoeft niet te lachen. U moet mijn post lezen wanneer u erop reageert. Als u dat doet, dan zal u zien dat uw reactie irrelevant is.
Oud 9 november 2010, 15:20   #177
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom werk je niet ineens continue weekdagen weekenddagen en feestdagen? dan heb je toch geen enkel probleem meer?

Afbollen:
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/3545

In bedrijven die gedurende een vaste bepaalde periode sluiten (bouwfirma's - en �*l de toeleveringsbedrijven bijvoorbeeld) kan men niet zomaar een "verlofdagske" vrij gaan nemen. Die mensen staan dus ferm in de kou met deze nieuwe multiculturele verrijking. Bij de vaste feestdagen sluiten die bedrijven nl. ook. Waar men dus vroeger vb. met Pasen een verlengd weekend had, heeft men dat nu niet meer.
Ja dat woordenboek had ik gevonden maar ik snap niet hoe dat hier past. De leraren zitten niet een dag plots zonder leerlingen omdat er drie (of meer) dagen verplicht verlof vast staan en de andere verlofdagen worden niet collectief door de leerlingen opgenomen. Verder barsten leraren in het werk buiten de klas en ze komen tijd te kort om te vergaderen, dus het loopt allemaal wel los.

Als de werknemer, zoals ik schreef, aan het begin van het jaar de vrije dagen naar keuze vastlegt staat de werkgever niet 'plots' zonder mensen. De meeste werknemers hebben bovendien nu al recht op minimaal vijf vrij te kiezen dagen en twee weken aaneengesloten, soms vrij te kiezen, soms als bedrijfsvakantie als het bedrijf twee weken sluit.

Laatst gewijzigd door Piero : 9 november 2010 om 15:21.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 15:28   #178
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
thx! straks denken ze hier anders weer dat ik dat allemaal zit uit te vinden hé!
Ik dacht serieus écht in het begin ook dat dat een graptje was hoor.

Maar als ik nu ooit hier in belgie in een station of restaurant zo'n aangepast muzelmanstoilet tegenkom, dan zet ik me er verdorie n�*�*st! Dat is dan maar "mijn" koeltoer.
Doet ge dat ook met franse toiletten?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 15:30   #179
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat woordenboek had ik gevonden maar ik snap niet hoe dat hier past. De leraren zitten niet een dag plots zonder leerlingen omdat er drie (of meer) dagen verplicht verlof vast staan en de andere verlofdagen worden niet collectief door de leerlingen opgenomen. Verder barsten leraren in het werk buiten de klas en ze komen tijd te kort om te vergaderen, dus het loopt allemaal wel los.
ha! ok! nu was ik toch wel in de stomme veronderstelling dat een leerkracht OOK EENS EEN DAG VERLOF mocht nemen zeker! Niet dus! dat is dan genoteerd!

Citaat:
Als de werknemer, zoals ik schreef, aan het begin van het jaar de vrije dagen naar keuze vastlegt staat de werkgever niet 'plots' zonder mensen. De meeste werknemers hebben bovendien nu al recht op minimaal vijf vrij te kiezen dagen en twee weken aaneengesloten, soms vrij te kiezen, soms als bedrijfsvakantie als het bedrijf twee weken sluit
en wat als iedereen die twee vrije dagen gelijktijdig neemt? Pasen bijvoorbeeld? of suikerfeest in een multicultureel positief gediscrimineerde ploeg? En waarom zouden de werknemers "vrije" dagen injanuari moeten vastleggen?

Oud 9 november 2010, 15:30   #180
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Doet ge dat ook met franse toiletten?
franse toiletten ZIJN turkse toiletten lieverd.
en neen, tot hiertoe piste ik op mijn broek als ik in frankrijk verplicht op zo'n vieze toestand moest.

Ondertussen hebben zelfs de Fransen begrepen dat die o zo hygienische vieze stinkende troep helemaal niet hygienisch is.

Kom ik er echter ooit één tegen in Belgie, dan vertik ik het zelfs om in het stinkend gat te mikken!

Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2010 om 15:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be