Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2010, 09:14   #161
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Op vrijdagavond The Dubliners, op zaterdagavond The Poques.
De tijd dat groepen voor een pint en pistolé gingen spelen op café is lang geleden hoor.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 09:48   #162
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Heeft iemand daar concrete ervaring mee? Ik heb namelijk enkele plannen in die richting maar 'k weet niet hoe en waar te beginnen...
Ik heb de laatste twee jaren vijf cafés overgenomen en/of helpen opstarten en/of verder overgelaten.
Een beetje een uit de hand gelopen hobby.... Vandaar.
Ik heb niet ééntje zelf uitgebaat.
Wel steeds als investeerder betrokken geweest, en dan helpen geschikte mensen zoeken voor de uitbating.
Een uiterst moeilijke zoektocht...
Velen voelen zich geroepen, slechts weinigen zijn uitverkoren.
Van de vijf voornoemde uitbatingen durf ik slechts voor één zaak mijn hand in het vuur steken, dat de zaak zééér denderend goed zal draaien. En dat ligt niet aan het thema van het café, maar wel aan het nooit aflatend enthousiasme én vriendelijkheid én professionaliteit van de uitbating.

Kan je die drie eigenschappen combineren kan je zelfs van een verlaten klooster een volstromende goed renderende zaak maken.

Tip : laat je zeer goed bijstaan voor de papierenwinkel, want ook al heb je de drie voornoemde eigenschappen, als je papierenwinkel niet constant bijgehouden wordt én in orde is, eindig je gegarandeerd bij de handelsrechtbank om je faillissement horen uit te spreken...

Laatst gewijzigd door job : 17 november 2010 om 09:51.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 09:51   #163
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Maak er een halve privéclub van onder 't motto "cultuur" , wie weet kunt ge dan zonder brouwer voort , pils bij de groothandel , carapils voor degenen die geen geld willen uitgeven en voor de rest kunnen ze nog eten en roken ook in't spel ... Wie weet krijgde nog subsidies omda ge cultureel bezig zijt en 't folk amusement geeft ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:05   #164
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maak er een halve privéclub van onder 't motto "cultuur" , wie weet kunt ge dan zonder brouwer voort , pils bij de groothandel , carapils voor degenen die geen geld willen uitgeven en voor de rest kunnen ze nog eten en roken ook in't spel ... Wie weet krijgde nog subsidies omda ge cultureel bezig zijt en 't folk amusement geeft ...
Precies, een beetje foefelen moet anders verzuipt ge gegarandeerd.

Uw brouwer gaat al bepalen wat ge moogt schenken, ...

Allee ge wilt een Folk cafe uitbaten, daar horen toch wel bepaalde biersoorten bij, ... ik kan me indenken dat dat publiek niet content is met een gewoon pilske, ik kan verkeerd zijn, ... maar kom als ik op cafe ga dan wil ik gene pils drinken, dan moeten daar minstens een paar trappisten, trippels en wat specialekes op de kaart staan, anders vind ik dat de moeite niet om zelf maar binnen te gaan. Of ge moet echt met een paar specialekes uitpakken die de moeite zijn om me over de drempel te trekken.

Dus als ik ik zeg maar een Rochefort wil drinken en ge hebt enkel interbrew bucht in uwe frigo, dan ziet ge mij niet meer weer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:08   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik heb de laatste twee jaren vijf cafés overgenomen en/of helpen opstarten en/of verder overgelaten.
Wel steeds als investeerder betrokken geweest, en dan helpen geschikte mensen zoeken voor de uitbating.
Van de vijf voornoemde uitbatingen durf ik slechts voor één zaak mijn hand in het vuur steken, dat de zaak zééér denderend goed zal draaien. En dat ligt niet aan het thema van het café, maar wel aan het nooit aflatend enthousiasme én vriendelijkheid én professionaliteit van de uitbating.

Kan je die drie eigenschappen combineren kan je zelfs van een verlaten klooster een volstromende goed renderende zaak maken.

Tip : laat je zeer goed bijstaan voor de papierenwinkel, want ook al heb je de drie voornoemde eigenschappen, als je papierenwinkel niet constant bijgehouden wordt én in orde is, eindig je gegarandeerd bij de handelsrechtbank om je faillissement horen uit te spreken...
in Vlaanderen ?
wat heb je te zeggen over cafés onder een brouwer of vrije cafés ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:09   #166
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dus als ik ik zeg maar een Rochefort wil drinken en ge hebt enkel interbrew bucht in uwe frigo, dan ziet ge mij niet meer weer.
Tja , maar al die technojumpers-met-petje drinken enkel maar water bij hun bollen , dus veel bier gaat hij ni in z'ne frigo hebben hé ...
Oud 17 november 2010, 10:23   #167
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja , maar al die technojumpers-met-petje drinken enkel maar water bij hun bollen , dus veel bier gaat hij ni in z'ne frigo hebben hé ...
Pakken die hun eigen fles vitel niet mee tegenwoordig...

ja wij dronken nog in die dancings, cafe`s en keten die we onveilig maakten...

Flessen wijn en champieter met ne keer, in die een tent kenden ze onze kop wreed goed, ... toffe barmeid, ...
Oud 17 november 2010, 10:28   #168
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pakken die hun eigen fles vitel niet mee tegenwoordig...

ja wij dronken nog in die dancings, cafe`s en keten die we onveilig maakten...

Flessen wijn en champieter met ne keer, in die een tent kenden ze onze kop wreed goed, ... toffe barmeid, ...

Tja , die arme Pelgrim zal dat mss niet hebben maar hij zal toch af en toe mee kunnen huppelen op de bassdreun van de muziek hé ...
Oud 17 november 2010, 10:40   #169
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tja , die arme Pelgrim zal dat mss niet hebben maar hij zal toch af en toe mee kunnen huppelen op de bassdreun van de muziek hé ...
Ik denk dat ge daar eerder koppijn gaat krijgen van het gepingel op violen en gitaren...
Oud 17 november 2010, 10:47   #170
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't wordt een folkcafé. Iets voor jou?
Me fotoos van de Ferre?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 10:51   #171
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er is ooit een café De Pelgrim gewwest (het Stoopke?) maar:
Was da ni met die vele kelders?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 17 november 2010, 11:42   #172
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De Heksenketel?
Ja, vandaag nog een Ierse-pub-light.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 11:42   #173
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht

Wees gerust, de financies en toestanden zal ik zelf stevig in handen houden.
Oud 17 november 2010, 11:44   #174
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies, een beetje foefelen moet anders verzuipt ge gegarandeerd.

Uw brouwer gaat al bepalen wat ge moogt schenken, ...

Allee ge wilt een Folk cafe uitbaten, daar horen toch wel bepaalde biersoorten bij, ... ik kan me indenken dat dat publiek niet content is met een gewoon pilske, ik kan verkeerd zijn, ... maar kom als ik op cafe ga dan wil ik gene pils drinken, dan moeten daar minstens een paar trappisten, trippels en wat specialekes op de kaart staan, anders vind ik dat de moeite niet om zelf maar binnen te gaan. Of ge moet echt met een paar specialekes uitpakken die de moeite zijn om me over de drempel te trekken.

Er komt geen inbev in huis. Meer zelfs, er zal wekelijks een kap-inbev-in-de-goot-actie gehouden worden voor de deur.
Oud 17 november 2010, 11:44   #175
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Me fotoos van de Ferre?
Ferre?
Oud 17 november 2010, 11:46   #176
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ferre?
Ferre Grignard
Echt nooit van gehoord??
Oud 17 november 2010, 11:46   #177
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Er komt geen inbev in huis. Meer zelfs, er zal wekelijks een kap-inbev-in-de-goot-actie gehouden worden voor de deur.
Welke pils ga je dan geven? Belpils van duvel?
Oud 17 november 2010, 11:48   #178
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan wil ik ooit misschien nog wel eens dat gepingel van violen en gitaren trotseren om bij u iets te komen drinken...
Oud 17 november 2010, 11:49   #179
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Welke pils ga je dan geven? Belpils van duvel?
Voor u is er misschien wel heineken...
Oud 17 november 2010, 11:50   #180
giserke
Banneling

Standaard

Geen Stella,
dat wordt slappe kak. letterlijk van al die lokale pilsjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be