Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 17:32   #161
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Die wet dient om discriminatie TEGEN te gaan (getuige uw eigen quote). Wat u hier op uw beurt wil doen is diezelfde wet gebruiken om een ONDERSCHEID te maken tussen allochtonen en autochtonen OP BASIS VAN HUN GODSDIENST en ik vraag u hoe u dat in godsnaam verdedigd krijgt. Niet dus.
Deze reactie omdat ze vindt dat allochtonen (net als autochtonen maar feit is dat ze dat bijna niet doen) veroordeeld moeten worden als ze onbekende meisjes na roepen met 'hoer' ??????????????
Op basis van GODSDIENST, kerel, en daar zit hem het verschil.
nou nou is offline  
Oud 31 mei 2004, 17:59   #162
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Deze reactie omdat ze vindt dat allochtonen (net als autochtonen maar feit is dat ze dat bijna niet doen) veroordeeld moeten worden als ze onbekende meisjes na roepen met 'hoer' ??????????????
Op basis van GODSDIENST, kerel, en daar zit hem het verschil.
Ha ha. Hoe kan ze zien dat die allochtonen moslim zijn. Ze roepen toch alleen maar "hoer". Ze staan toch niet met hun besneden pik te zwaaien.

Sorry hoor. Maar die post dat ik op het VRT journaal had gehoord dat er een voorstel was om geweld dat vanwege racisme ((en geweld, "hoer" roepen in dit geval, op basis van ras is even erg als geweld op basis van godsdienst) gepleegd is extra te bestraffen, maakte het echt te moeilijk voor je. Ik zal het nooit meer doen.
Akkersloot is offline  
Oud 31 mei 2004, 18:06   #163
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ha ha. Hoe kan ze zien dat die allochtonen moslim zijn. Ze roepen toch alleen maar "hoer". Ze staan toch niet met hun besneden pik te zwaaien.
De nagel op de kop maat. Dank je.
.................................................. .
nou nou is offline  
Oud 31 mei 2004, 18:29   #164
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geweld gebaseerd op racisme is net zo erg als geweld gebaseerd op godsdienst.
Akkersloot is offline  
Oud 1 juni 2004, 10:15   #165
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Geweld gebaseerd op racisme is net zo erg als geweld gebaseerd op godsdienst.
Een mooie om af te sluiten. Lolleke heeft lang genoeg geduurd. Kunnen we het over dit simpele feit dan toch eens zijn.
nou nou is offline  
Oud 8 juni 2004, 22:06   #166
jachtwachter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy

Alsjeblief zeg!
Zulke veralgemeningen vind ik echt te ver gaan.
Wat een hoop insinuaties en veronderstellingen en vooroordelen!
"waarschijnlijk moslim" "ZIJ" bekijken westerse meisjes als hoeren...
"geen enkele inspanning"...

Is dat nu een volwaardige topic?
u kunt blijkbaar beter lezen dan ik , ik wou met "zij" gewoon doelen op die jongens die westerse meisjes van hoer uitmaken, is het gepermiteerd?
Akkoord met U; en schrijven kan hij ook al niet!!
jachtwachter is offline  
Oud 8 juni 2004, 22:13   #167
jachtwachter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp, moet IEDEREEN die het woord 'hoer' gebruikt, gestraft worden?

Dit is te gek voor woorden!

Dan vind ik dat het opsteken van een middenvinger ook strafbaar moet worden!
(cfr. topic: vreemdelingen: fuck you?)

En bouw alvast gevangenissen bij!
quote: "Uw collega Jurgen Verstrepen heeft uitdrukkelijk de slogan 'groene hoer' (die tijdens een betoging gericht was tegen Vera Dua) NIET veroordeelt tijdens een VRT opname van deze week"
(cfr. topic: Jurgen Verstrepen op de VRT ..'groene hoer'..)

Bedankt voor de lachbui!
Stik er dan maar in (in de lachbui bedoel ik). Alvorens een citaat als belediging te aanzien gelieve eens naar het strafrecht te kijken en dan vast te stellen dat een citaat enkel kan overkomen als een belediging indien dit ook daadwerkelijk als dusdanig wordt gebruikt op een bepaalde persoon (juridisch of natuurlijke); dit is dus niet toepasselijk op een beweging, een opinie, enz... . Als je van dit juridisch taaltje niks afweet, zwijg dan!!
jachtwachter is offline  
Oud 9 juni 2004, 01:09   #168
PVerijke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus, als ik het goed begrijp, moet IEDEREEN die het woord 'hoer' gebruikt, gestraft worden?

Dit is te gek voor woorden!

Dan vind ik dat het opsteken van een middenvinger ook strafbaar moet worden!
(cfr. topic: vreemdelingen: fuck you?)

En bouw alvast gevangenissen bij!
quote: "Uw collega Jurgen Verstrepen heeft uitdrukkelijk de slogan 'groene hoer' (die tijdens een betoging gericht was tegen Vera Dua) NIET veroordeelt tijdens een VRT opname van deze week"
(cfr. topic: Jurgen Verstrepen op de VRT ..'groene hoer'..)

Bedankt voor de lachbui!
Kijk dan maar eens naar Brusselmans !!!
Die zou dan een stevig aantal jaren moeten gaan zitten.

Komaan jongens, Ik denk dat in een democratische maatschappij heel wat moet kunnen, zolang het niet te ver gaat uiteraard.
Ik ben nooit een Vlaams Blokker geweest, integendeel zelfs.
Doch zal ik deze keer voor het eerst stemmen voor Vlaams Blok, omdat men tegenwoordig een heksenjacht begonnen is tegen Vrije meningsuiting en democratie.
Het eigenaardige is dat niemand (Grote partijen) blijkbaar een probleem heeft met met de partij van Dyab Abou Jahjah (arabisch europese liga).
Deze mogen blijkbaar haat verspreiden en verkondigen tegen hun eigen gastheren en vrouwen, welke een veelvoud is van wat men het vlaams blok ook maar kan aansmeren.
Ik ben wel degelijk voor tollerantie, dus ook voor tollerantie van mensen die hier wonen, en belg zijn en de mening van het vlaams blok delen.
Hoe durft men deze in de hoek zetten, en dit is dan nog wel geinitieerd door de groenen, welke een minderheids partij is. (cordon sanitaire)
Blijkbaar zijn de groenen degene die het meeste van hun programma's of mening kunnen opdringen.
Het Vlaams Blok blijkt het enige rechtse alternatief.
Alle andere partijen blijken centrum links te zijn.
PVerijke is offline  
Oud 13 juni 2004, 19:23   #169
BartP
Burgemeester

Standaard

Ik zal vanaf nu ook eens bijhouden hoeveel Vlaamse jongens hoer roepen naar mijn vrouw als ze niet ingaat op hun avances of reageert op hun racistische opmerkingen.

Mijn vrouw is een Amerikaanse met Taiwanese roots.

Zij wordt nageroepen door voornamelijk Vlaamse jongeren op straat als hoer of krijgt andere oneerbare voorstellen omdat zij:
aziatisch is, en zich vrouwelijk modieus en elegant kleed (ze is afkomstig uit New York)

Laat ons zeggen dat de Vlaming er maar magertjes uitkomt in de verhalen die ze vertelt in New York.

En dan belooft het Vlaams Blok dat zij voor jobs zullen zorgen... ik ken al 2 bedrijven die Vlaanderen links laten liggen wegens racisme.

Een dikke proficiat aan het blok. Zij die zonder zonde zijn gooien de eerste steen.
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:10   #170
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
En dan belooft het Vlaams Blok dat zij voor jobs zullen zorgen... ik ken al 2 bedrijven die Vlaanderen links laten liggen wegens racisme.
Dat is een ernstige zaak. Maar wordt wel veroorzaakt doordat linkse fascisten het VB onterecht uitmaken voor racistisch en ondemocratisch.
Citaat:
Een dikke proficiat aan het blok. Zij die zonder zonde zijn gooien de eerste steen.
Wat heb jij een vooroordeel. Dus die Vlaamse jongens die je vrouw met 'hoer' naroepen zijn volgens jou natuurlijk Vlaams Blok stemmers.

Maar dan nog. Je moet niet bijhouden hoeveel Vlaamse jongens je vrouw met 'hoer' naroepen. Je moet gewoon melding of aangifte doen bij het politie bureau. Ongeacht of dat je door een Vlaming of door een autochtoon met 'hoer' wordt nageroepen. Dat is namelijk ook de bedoeling van deze topic.
Akkersloot is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:18   #171
BartP
Burgemeester

Standaard

De politie kan daar helemaal niks aan doen want het is niet strafbaar.

Hun antwoord: dat is allemaal zo erg niet, wees eens een beetje verdraagzaam (en dan hilariteit).

Het was meteen duidelijk welk kiesgedrag zij hadden.

Trouwens, jongeren die zo een lasterende opmerkingen naar haar hoofd slingeren hebben:
1. geen respect voor iemand van een ander ras
2. geen respect voor iemand anders hun cultuur
3. geen manieren
4. niet veel verstand
5. lopen over van wereldvreemdheid
6. houden ervan hun dorpsmentaliteit te etaleren

Is dat niet het prototype van een Vlaams Blok stemmer?
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 09:55   #172
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De politie kan daar helemaal niks aan doen want het is niet strafbaar.
Ik vind dat het juist wel strafbaar moet worden.
Citaat:
Hun antwoord: dat is allemaal zo erg niet, wees eens een beetje verdraagzaam (en dan hilariteit).

Het was meteen duidelijk welk kiesgedrag zij hadden.
Nou ja. Misschien die hilariteit omdat het niet strafbaar houden van het naroepen met 'hoer' vooral migranten jongens bevoordeeld.

Mijn complimenten overigens dat je naar de politie bent gestapt.
Citaat:
Trouwens, jongeren die zo een lasterende opmerkingen naar haar hoofd slingeren hebben:
1. geen respect voor iemand van een ander ras
2. geen respect voor iemand anders hun cultuur
3. geen manieren
4. niet veel verstand
5. lopen over van wereldvreemdheid
6. houden ervan hun dorpsmentaliteit te etaleren

Is dat niet het prototype van een Vlaams Blok stemmer?
Je vergeet "geen respect voor andersgelovigen". Dat het het prototype is van een Vlaams Blok stemmer ben ik niet mee eens. Je bent daarin erg vooringenomen. Ik zou zelf ook Vlaams Blok stemmen.
Akkersloot is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:05   #173
BartP
Burgemeester

Standaard

U heeft nog altijd niet door dat maar zeer zeer weinig mensen van allochtone afkomst hoer of andere obscene dingen roepen naar mijn vrouw.

Dus uw discour dat het niet strafbaar maken van zulke uitspraken vooral allochtone jongeren zou bevoordelen volg ik niet volledig.
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:06   #174
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=538554#538554 (poll. Investeerders vlucht wegens 'racisme' is de schuld van ..)
Akkersloot is offline  
Oud 14 juni 2004, 10:11   #175
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U heeft nog altijd niet door dat maar zeer zeer weinig mensen van allochtone afkomst hoer of andere obscene dingen roepen naar mijn vrouw.

Dus uw discour dat het niet strafbaar maken van zulke uitspraken vooral allochtone jongeren zou bevoordelen volg ik niet volledig.
Ten eerste was deze discussie niet nodig als het naroepen van "hoer" strafbaar is. Volgens mij is "hoer" gewoon een belediging en behoort dus gewoon strafbaar te zijn.

Dat weinig mensen van allochtone afkomst uw vrouw niet met "hoer" naroepen kan ook verklaard worden door het feit dat veel zwarten in onze samenleving als vluchtelingen uit moslimlanden zijn terecht gekomen (Somalie, West-Afrikaanse landen). Moslims roepen geen moslima's na met "hoer".
Akkersloot is offline  
Oud 14 juni 2004, 11:01   #176
BartP
Burgemeester

Standaard

En waar haalt u het dat mijn vrouw moslim zou moeten zijn?
Ik zie echt geen logica in uw ondoorgrondelijke gedachten.

Citaat:
Citaat:

Ten eerste was deze discussie niet nodig als het naroepen van "hoer" strafbaar is. Volgens mij is "hoer" gewoon een belediging en behoort dus gewoon strafbaar te zijn.

Dat weinig mensen van allochtone afkomst uw vrouw niet met "hoer" naroepen kan ook verklaard worden door het feit dat veel zwarten in onze samenleving als vluchtelingen uit moslimlanden zijn terecht gekomen (Somalie, West-Afrikaanse landen). Moslims roepen geen moslima's na met "hoer".
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 12:18   #177
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En waar haalt u het dat mijn vrouw moslim zou moeten zijn?
Ik zie echt geen logica in uw ondoorgrondelijke gedachten.
Dat weten de moslim jongens die vrouwen die duidelijk geen moslim zijn wel met "hoer" naroepen toch niet ?

Een andere verklaring dat maar weinig allochtone jongens uw vrouw met "hoer" na roepen omdat het in die kringen niet zou sieren om een zwart meisje te versieren (trouwen doe je natuurlijk met een moslima die nog maagd is, drie kwart haalt immers een vrouw uit het moederland) In de regel wordt alleen met "hoer" nageroepen als er niet gereageerd wordt op flirten.
Akkersloot is offline  
Oud 14 juni 2004, 12:23   #178
BartP
Burgemeester

Standaard

Uw domheid grenst wel aan het ongelooflijke.
Ik kan uw argumenten totaal niet volgen.

1. mijn vrouw wordt als hoer uitgescholden voornamelijk door VLAMINGEN, of ze krijgt andere kwetsende racistische opmerkingen
2. mijn vrouw is geen moslim/noch zwart
3. zeer weinig allochtonen spuien kwetsende opmerkingen als ze passeert.

uw enggeestigheid is echt wel fenomenaal. het moet toch langs de ene kant makkelijk zijn in een wereld te leven waar alles zwart of wit is.

Ignorance is bliss.

Ik hoop dat uw nageslacht (hopelijk heeft u er geen) toch een hoger IQ meekrijgt dan u heeft gekregen.

Innige deelneming
BartP is offline  
Oud 14 juni 2004, 15:36   #179
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

1. mijn vrouw wordt als hoer uitgescholden voornamelijk door VLAMINGEN, of ze krijgt andere kwetsende racistische opmerkingen

uw enggeestigheid is echt wel fenomenaal. het moet toch langs de ene kant makkelijk zijn in een wereld te leven waar alles zwart of wit is.

Ignorance is bliss.

Ik hoop dat uw nageslacht (hopelijk heeft u er geen) toch een hoger IQ meekrijgt dan u heeft gekregen.

Innige deelneming
Ik dacht dat persoonlijke beledigingen hier niet mocht.

Maar maak je niet ongerust. Ik maak me geen zorgen over het feit dat ik surfend naar vier andere subfora even het volgende was ontgaan.
Citaat:
Mijn vrouw is een Amerikaanse met Taiwanese roots
Triest is dat jij juist naar mij uitvalt terwijl ik juist voor een verbod ben om meisjes met "hoer" na te roepen.
Akkersloot is offline  
Oud 14 juni 2004, 16:04   #180
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ignorance is bliss.

Innige deelneming
Ik dacht dat persoonlijke beledigingen hier niet mocht.

Maar maak je niet ongerust. Ik maak me geen zorgen over het feit dat ik surfend naar vier andere subfora even het volgende was ontgaan.
Citaat:
Mijn vrouw is een Amerikaanse met Taiwanese roots
Triest is dat jij juist naar mij uitvalt terwijl ik juist voor een verbod ben om meisjes met "hoer" na te roepen.
Dan kunnen we elkaar toch in de uiteindlijke conclusie vinden, al komen we beiden via 2 verschillende wegen ertoe.
BartP is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be