Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2010, 11:58   #161
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U begrijpt het niet. Wat ik wil bedoelen, is dat er bij vlaamsnationalisten zoals Dewever maar één optie is: de vernietiging van België. Dat is zijn doel. Maar hij gebruikt wat subtielere middelen om dit doel te bereiken dan het VB. Edoch, iedereen die heel de geschiedenis kent van een bepaald soort rabiaat Vlaamsnationalisme weet dat zij azen op de vernietiging van België.

Natuurlijk, Stoere Bart beseft ook dat niet alle Vlamingen hem zouden volgen in zijn doelstelling moest hij het zo 'cru' zeggen. En daarom verpakt (lees: versluitert) hij zijn doel onder de term 'confederalisme'. En vele Vlamingen zijn er in getrapt. Vraag is natuurlijk voor hoelang.
la belgique is allang vernietigd, we wachten gewoon nog tot de politiek dit erkent.
Oud 6 december 2010, 12:09   #162
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U begrijpt het niet. Wat ik wil bedoelen, is dat er bij vlaamsnationalisten zoals Dewever maar één optie is: de vernietiging van België. Dat is zijn doel. Maar hij gebruikt wat subtielere middelen om dit doel te bereiken dan het VB. Edoch, iedereen die heel de geschiedenis kent van een bepaald soort rabiaat Vlaamsnationalisme weet dat zij azen op de vernietiging van België.

Natuurlijk, Stoere Bart beseft ook dat niet alle Vlamingen hem zouden volgen in zijn doelstelling moest hij het zo 'cru' zeggen. En daarom verpakt (lees: versluitert) hij zijn doel onder de term 'confederalisme'. En vele Vlamingen zijn er in getrapt. Vraag is natuurlijk voor hoelang.
Je laat je véél te snel inpakken door de francofoontjes. In de statuten van N-VA staat dat het einde van la Belgique inderdaad vermeld. Maar daar is helemaal niets oneerbaars aan. Zolang het maar op een vreedzame, rustige en democratische wijze gebeurt. En dat is ook de stelling van BDW. Het is geen revolutionair maar een evolutionair proces. In afwachting daarvan is het zowel in het belang van de Francofonen als van de Vlamingen dat het huidige Belgique op een totaal andere leest wordt geschoeid. De kern daarvoor is: deelstaten met grote eigen beleidsbevoegdheid, belangrijke eigen fiscaliteit en daarbij aansluitende responsabilizering. Daar kan niets tegen ingebracht worden. Het is helder, logisch en consequent. Als de Franco's en de Vlaamse Belgicisten zich daar blijven tegen verzetten zullen ze het einde van la Belgique versnellen.
Oud 6 december 2010, 12:11   #163
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

goed hé.
En het werkt nog ook. Hoe zeggen ze dat weer? You have to boil the frog slowly.
Traagjes moet je de mensen meepakken naar waar je ze wil hebben. Bruuske veranderingen, daar kunnen ze niet zo goed tegen. Stelselmatig nemen we ze nu mee van unitarisme over federalisme, nu confederalisme, naar het einddoel. En het zal ons lukken

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 6 december 2010 om 12:13.
vrijevlaming is offline  
Oud 6 december 2010, 12:12   #164
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nog eens vragen zal wel geen kwaad kunnen, zeker?
Hij kan er doodgewoon niets op antwoorden. Het past niet in zijn Goebbeliaans-Belgicistisch denkpatroon.
Oud 6 december 2010, 12:15   #165
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
la belgique is allang vernietigd, we wachten gewoon nog tot de politiek dit erkent.
Als dat zo is wat u beweert, dat men dan een referendum houdt in het Nederlandstalig gedeelte van België met de vraag:

"Wilt u dat België ophoudt te bestaan?"

We zullen zien wat daar uitkomt. In ieder geval, ik leg me neer bij de uitslag van zulk referendum.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 12:16.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 12:17   #166
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat zo is wat u beweert, dat men dan een referendum houdt in het Nederlandstalig gedeelte van België met de vraag:

We zullen zien wat daar uitkomt. In ieder geval, ik leg me neer bij de uitslag van zulk referendum.
"Wilt u blijven betalen om la belgique te behouden?"
Oud 6 december 2010, 12:32   #167
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar bij de verkiezingsuitslag leg je je niet bij neer?
Oud 6 december 2010, 12:33   #168
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:

vraagstelling is key bij referanda hé. Ik voorspel u dat men het nooit eens zal worden over de vraag als er een referendum komt over het voortbestaan van België.

Afhankelijk van de vraag zullen de resulaten anders zijn. Ik ben op en top vlaams-nationalist, maar als de vraag zou zijn: "wil u morgen stante pede een onafhankelijk vlaanderen?" , dan zal ik toch twijfelen.

Als we uw vraag bvb zouden gebruiken, dan weet ik best dat er geen meerderheid is in Vlaanderen die "ja" zou zeggen. De meesten zeggen "neen, maar..." en die maar heb je niet met zo'n referendum.

Onze strategie is dat we traagjes die "neen, maar.."'s in het "als het zo verder duurt, ja"-kamp moeten krijgen. En het is aardig aan het lukken.
vrijevlaming is offline  
Oud 6 december 2010, 12:34   #169
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ha nee, da's een accident de parcour hé. De volgende keer: pardoes de berg af!
vrijevlaming is offline  
Oud 6 december 2010, 12:40   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks te RTBF. U moet het onderwerp niet proberen te verleggen.Zijn vader was lid van het VMO. En een heel fanatieke naar het schijnt. En zijn grootvader was lid van het VNV met alles wat dit inhield.
Dat is niet verboden.
Oud 6 december 2010, 12:41   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen als het de juiste is...
Oud 6 december 2010, 12:42   #172
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze vraag is compleet irrelevant. Het kan gerust zijn dat de meeste Belgen dit land willen behouden hoor, maar dat doet helemaal niets af van het feit dat Belgie kapot is en onhoudbaar geworden is. Toen ik 10 was brak mijn auto op afstandsbediening, ik wilde die echter toch houden, hoewel dat compleet zinloos was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 december 2010, 12:43   #173
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom ook dat de N-VA het altijd heeft over evolutie. Gaat de PVDA misschien morgen ook de boeken dichtdoen als ze niet stante pede een communistisch bestuur over België kan invoeren?
Zwartengeel is offline  
Oud 6 december 2010, 12:46   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk leg ik me daarbij neer. Maar de NVA haalde 28%. Of iets meer. Het VB en de LDD daarentegen verloren dan weer een pak stemmen. En toen was Dewever in die dagen een hype. We zullen dus zien of bij volgende verkiezingen de NVA nog zoveel stemmen haalt.

Maar geef toe, veel heeft Dewever nog niet gepresteerd tot nu toe. Ik ga hem in het vervolg misschien wel Leterme-bis noemen.

Yves en Bart, onafscheidelijk en verenigd in het non presteren.

Er ontbreken nog twee clowns. Hier zijn ze dan:

Een allegorie: de Denker. Ofte: superman en het dolce far niente.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 13:10.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 13:26   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk leg ik me daarbij neer. Maar de NVA haalde 28%. Of iets meer. Het VB en de LDD daarentegen verloren dan weer een pak stemmen. En toen was Dewever in die dagen een hype. We zullen dus zien of bij volgende verkiezingen de NVA nog zoveel stemmen haalt.

Maar geef toe, veel heeft Dewever nog niet gepresteerd tot nu toe. Ik ga hem in het vervolg misschien wel Leterme-bis noemen.
je vergist je. Dewever heeft al zéér veel gepresteerd.

Elke andere Vlaamse politicus was al gezwicht en had al lang een regering gevormd die de toekomst van alle Belgen zwaar ging schaden enkel en alleen om België te redden.

Voor velen is België een fetisj, een doel op zich. Niet voor Dewever, België is voor hem een middel, een gereedschap, en dat zijn ze uiteraard niet gewoon in de Wetstraat en dat steekt dus.

en ondertussen heeft hij het gerealiseerd dat ongeveer alle Belgen er van overtuigd zijn dat een grondige staatshervorming nodig is, nu nog Di Rupo en Milquet daarvan overtuigen natuurlijk.
Oud 6 december 2010, 13:33   #176
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

NVA wordt opnieuw zwaar geisoleerd, we zullen zien hoe het het vanmiddag uitdraait. Maar als CD&V al 'goeie punten' in het voorstel van VDL begint te zien... Ik hou mijn hart vast.

Standaard, 06/12/2010

Laatst gewijzigd door fredo2008 : 6 december 2010 om 13:37.
fredo2008 is offline  
Oud 6 december 2010, 13:38   #177
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
NVA wordt opnieuw zwaar geisoleerd, we zullen zien hoe het het vanmiddag uitdraait. Maar als CD&V al 'goeie punten' in het voorstel van VDL begint te zien... Ik hou mijn hart vast.

Standaard, 06/12/2010
Geen nood, NVA roept CD&V wel weer tot de orde en morgen schieten ze boel af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 december 2010, 13:52   #178
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht

Standaard, 06/12/2010
geen paniek. CD&V heeft gezegd dat ze niet in de regering willen zonder de N-VA. Niet omdat ze ons zo'n toffe pees vinden, maar omdat ze goed genoeg weten dat ze anders bij de volgende verkiezingen weeral een oplawaai gaan krijgen.
Kris Peeters wil niets weten van wat er nu op tafel ligt, en dat is nog altijd de huidige sterke man binnen de tsjeeven
vrijevlaming is offline  
Oud 6 december 2010, 13:52   #179
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Geen nood, NVA roept CD&V wel weer tot de orde en morgen schieten ze boel af.
dat zal niet zo drastisch gebeuren denk ik. Zoals ik zei zullen ze waarschijnlijk de boel kapot amenderen (wat de franstaligen trouwens ook doen).
vrijevlaming is offline  
Oud 6 december 2010, 13:56   #180
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De zwarte piet wordt blijkbaar al volop doorgeschoven naar de N-VA.
Verschiet je daarvan. Zeker vanuit partijen die zwaar hebben geleden bij de laatste verkiezingen. De N-VA is van kiesdrempel naar grootste partij in dit onland geworden op quasi geen tijd. De anderen gaan dat even over hun hoofd laten gaan? Zeker nu ze een regering met postjes willen terwijl er slijt komt op Leterme. Droef om zien dat de Vlaming het niet ziet. Nog steeds in zijn knechtenrolletje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be