Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2010, 22:33   #161
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik blijf niet in 'zombieland' wonen.
Ganse wereld is zombieland voor zombies (ogen breder aub). In mijn land van herkomst zijn er ook "partijen" die actief zijn voor productie van zombie-modellen. Overal zijn er... en ik ben overal tegen die partijen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 22:35.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 22:35   #162
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ganse wereld is zombieland voor zombies (ogen breder aub)
Ik begrijp niet eens de helft van wat jij schrijft, iedereen is een zombie behalve jij? ....aanmatigend, vind je niet, ik ben zélf vreemdeling, ik matig me in het land waar ik m�*g wonen niet zo'n attitude aan tegen het land en de inwoners er van!

Bovendien ga ik me al zeker geen slachtofferrol aanmeten en me voortdurend geviseerd voelen als men het heeft over 'criminele' vreemdelingen buitenkegelen, ik hoor nl. niet bij die 'criminelen', hoef je je ook geen zorgen te maken!

Laatst gewijzigd door SDX : 30 november 2010 om 22:37.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 22:36   #163
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet eens de helft van wat jij schrijft, iedereen is een zombie behalve jij? ....aanmatigend, vind je niet, ik ben zélf vreemdeling, ik matig me in het land waar ik m�*g wonen niet zo'n attitude aan tegen het land en de inwoners er van!
En nu nog eens lezen... ik heb mijn teks aangepast. Want ik dacht dat u het niet zou begrijpen.
Oud 30 november 2010, 22:39   #164
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu nog eens lezen... ik heb mijn teks aangepast. Want ik dacht dat u het niet zou begrijpen.
Ja meester!

Ook ik heb mijn tekst net aangepast.

bedoel je die partijen die van iedereen meeblatende kuddeschapen wil maken?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 22:42   #165
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Bovendien ga ik me al zeker geen slachtofferrol aanmeten en me voortdurend geviseerd voelen als men het heeft over 'criminele' vreemdelingen buitenkegelen, ik hoor nl. niet bij die 'criminelen', hoef je je ook geen zorgen te maken!
Ik ken paar zulke vreemdelingen, die nog steeds beweren dat ze vreemdelingen zijn maar ze bestrijden toch tegen "vreemdelingenisme".
Ik matig me ook in het land waar ik mag wonen. En ik noem niet iedereen een zombie.

Ik merk gewoon actieve zombie-productiviteit op, de laatste tijd.

Citaat:
Blijf maar liegen tegen uzelf. Toch jammer. Maar gelukkig zijn er nog wel goeie mensen hoor. Gelukkig nog! Blij dat ik kans krijg om u uzelf te laten zien. Ik zie elk volk graag. Ik zal jammer vinden als er 1 volk kapot gaat.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 22:47.
Oud 30 november 2010, 22:47   #166
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is weer een ander paar mouwen.
Voor wie beter Duits begrijpt:Eidgenössische Kommission gegen Rassismus EKR
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 22:51   #167
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat jij dat weet en die Zwitsers niet hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 00:42   #168
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tekeningske van schapen?
Tja, ik zie daar ook geen racisme in, maar ik word gelukkig dan ook niet gehinderd door een enge geestesziekte die 'politieke correctheid' wordt genoemd, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen, en waarvan één der symptomen het overal racisme in willen zien, is. Dit soort lieden zijn van hetzelfde slag als degenen die sinterklaas ook een vuile rassiest vinden omdat hij zwarte piet uit zou buiten.

Ik zie daar gewoon witte schaapkes (de goeien) die een zwart schaapke (de slechterik, want crimineel) uit hun kudde verstoten.

Feitelijk zijn de ware racisten hier degenen die in dat zwarte schaap de gepigmenteerde medemensch menen te herkennen. Dat zij dat zo opvatten zegt veel, zo niet alles, over hun eigen latente racisme en raciale denkpatronen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 06:33   #169
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja, ik zie daar ook geen racisme in, maar ik word gelukkig dan ook niet gehinderd door een enge geestesziekte die 'politieke correctheid' wordt genoemd, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen, en waarvan één der symptomen het overal racisme in willen zien, is. Dit soort lieden zijn van hetzelfde slag als degenen die sinterklaas ook een vuile rassiest vinden omdat hij zwarte piet uit zou buiten.

Ik zie daar gewoon witte schaapkes (de goeien) die een zwart schaapke (de slechterik, want crimineel) uit hun kudde verstoten.

Feitelijk zijn de ware racisten hier degenen die in dat zwarte schaap de gepigmenteerde medemensch menen te herkennen. Dat zij dat zo opvatten zegt veel, zo niet alles, over hun eigen latente racisme en raciale denkpatronen.
Feitelijk kan ik beweren dat er o.a. zowel zwarte als witte huidskleur bestaat. Maar feitelijk zie ik alle volken van alle huidskleuren graag en feitelijk worden zulke "schapen"-affiches door die partijen gemaakt (en door de leden en sypathisanten ervan gesteund) die feitelijk reeds voor racisme veroordeeld zijn.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 december 2010 om 06:47.
Oud 1 december 2010, 06:34   #170
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Gelieve dan zelf te spreken.
Is er bij die affiche sprake van racisme?
Citaat:
Tekeningske van schapen?
Die affiche, ja. Dat heb je goed geraden.
Spreek je nu nog zelf? Is er sprake van racisme?
Neem een voorbeeld aan Sus Iratus; die durft tenminste te antwoorden.

Citaat:
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen", toe te schrijven?
Geen wonder dat SDX dan niet meer durft te antwoorden.

Citaat:
Heb jij zo'n zwart-wit beeld.
Citaat:
Ja, want de bedoeling van de affiche was eigenlijk om het racisme aan te klagen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 07:18   #171
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heel juist.
Criminaliteit is een ras.
Welk ras?
Oud 1 december 2010, 10:10   #172
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Nu ja, voordeel van het voorstel is: eens de maatregelen hun (zogezegd) effect bereikt hebben, zullen er nog enkel Zwiterse criminelen bestaan in Zwitserland en in zullen alle (of bijna alle toch) gedetineerden Zwiters zijn.

Prachtig toch? Ik zou bijna zeggen : "eigen criminelen eerst".

Uiteraard zal ook uit de statistieken blijken dat er een oververtegenwoordiging is van Zwitserse criminelen, en dus dat Zwitsers eigenlijk crimineler zijn dan vreemdelingen. Benieuwd welke maatregelen zij daartegen zullen nemen.
Oud 1 december 2010, 10:57   #173
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:

Dank je...waren er maar véél meer 'vreemdelingen' zoals jij, dan hadden we véél meer bondgenoten in de strijd tegen de criminaliteit (door vreemden én belgen) en kregen wij belgen niet steeds het gevoel dat wij 'racisten' zijn telkens we weer eens iets in de media vernemen i.v.m. allochtone criminaliteit....

Trouwens ik versta dat gelul over 'zombies' ook niet echt, dus je bent niet de enige
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:04   #174
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ik denk dat de linkiwinkepinkies nu eens achter werkelijk ALLES racisme zien......je zou bijna denken aan een dwangneurose

Ach zolang ze maar geen gevaar beginnen vormen voor zichzelf zal het wel loslopen zeker.....stel je voor dat ze ZICHZELF een dag betrappen op een racistische gedachte : de familie zit meteen met een zelfmoord op hun dak
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:52   #175
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eigenlijk wel hartverwarmend hoe sommigen steeds klaar staan om de verdediging van criminelen op zich te nemen. Hoewel, alle criminelen ?
Die affiche zou uiteraard uitstekend geschikt zijn om pedofilie in de kerk aan te klagen en te eisen dat ze hun zwarte schapen, de pedopriesters, buitenschoppen.
Zou Filo dan even hartstochtelijk voor zijn vriendjes opkomen en de affice racistisch noemen ? Wat denken jullie ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:02   #176
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar daarmee kun je niks aan doen. Ik ben een vreemdeling. Het hangt er gedeeltelijk van jou af en gedeeltelijk ook van het volk van het land waar je woont om je niet meer vreemd te voelen. Ik ben zeker dat ik hier mijn deel van "plichten" reeds volledig uitgevoerd heb! En nu is er wel sprake van racisme omdat men zich niet verplicht voelt om je te aanvaarden EN "werkt" zelfs tegen je.
We hebben het, nogmaals eens herhalen, tegen de vele vreemdelingen die niet redeneren zoals jij, blijkbaar! We hebben het niet tegen alle vreemdelingen.
Het is vooral aan de vreemdeling zelf om er voor te zorgen dat zijn aanwezigheid niet storend werkt en aanleiding geeft tot talrijke negatieve vaststellingen! De mensen hebben het niet tegen een kleur. Maar het is hun schuld ook niet dat zoveel wantoestanden te vinden zijn bij de eigenaars van een bepaald kleur!
Heb je al veel "kleurracisme" opgemerkt tegen Japanners, Chinezen enz ?
Wanneer straks Tsjetjsenen, Albaniërs enz en masse hier gaan rondlopen en een deel van hun tijd verdoen met onaanvaardbare zaken zullen die ook van hetzelfde laken een broek krijgen... Niets mis met hun kleur nochtans.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:07   #177
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De berichten in de pers spreken dat nu met de huidige wetten en regelingen er 700 of 900 per jaar uitgezet worden. Er wordt gespeculeerd dat met de nieuwe wet dat aantal zal oplopen tot 1700 of 3500.
(Ik geef even max/min op die ik ben tegen gekomen.)
En waarom hebben ze het niet over de aantallen die blijven binnenstromen en diegenen die al 10 keer zijn "uitgezet" en hier illegaal blijven rondhangen of ongemerkt weer binnensluipen tot de volgende onnozele politieker weer denkt dat het tijd is voor een "generaal pardon en regularisatie"?
Als we die twee facetten vergelijken is er zo goed als géén uitstroom.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 12:44   #178
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We hebben het, nogmaals eens herhalen, tegen de vele vreemdelingen die niet redeneren zoals jij, blijkbaar! We hebben het niet tegen alle vreemdelingen.
Het is vooral aan de vreemdeling zelf om er voor te zorgen dat zijn aanwezigheid niet storend werkt en aanleiding geeft tot talrijke negatieve vaststellingen! De mensen hebben het niet tegen een kleur. Maar het is hun schuld ook niet dat zoveel wantoestanden te vinden zijn bij de eigenaars van een bepaald kleur!
Heb je al veel "kleurracisme" opgemerkt tegen Japanners, Chinezen enz ?
Wanneer straks Tsjetjsenen, Albaniërs enz en masse hier gaan rondlopen en een deel van hun tijd verdoen met onaanvaardbare zaken zullen die ook van hetzelfde laken een broek krijgen... Niets mis met hun kleur nochtans.
OK; ik heb je motivatie volledig begrepen. Maar als men op een bepaalde manier zijn punt (zogezegd) op "ras" zet is het niet meer belangrijk of het precies over de zwarte Afrikanen gaat of over andere menselijke rassen ook, m.a.w. de bedoeling van zo'n affiche is om toch "andere rassen" te benadrukken met behulp van 1 "maneuver" die wettelijk gezien bijna onmogelijk is om als racisme te beschouwen, tenzij er geloofwaardige motivaties gevonden worden voor het feit om bepaalde dingen te vermijden.

Kortom: daarmee (met dat affiche) bedoelt men toch alle vreemdelingen (behalve de EU-burgers) en er is geen sprake over criminaliteit. Zolang men zegt "wij bestrijden tegen criminele vreemdelingen" zal ik nooit geloven dat ze tegen criminaliteit in het algemeen bestrijden = ze bestrijden tegen vreemdelingen in het algemeen, omdat ze heel graag alle vreemdelingen als crimineel beschouwen.

P.S. Dat affiche === "Het Vlaams Blok kiest voor het eigen volk eerst. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een Vlaams Vlaanderen. En ja, het Vlaams Blok kiest voor een blank Europa!" (Vlaams Blok-meeting, 1991)

Ik weet dat hij dat niet meer "zegt", maar toch is hij niet veranderd.
Men (over racisten in het algemeen) vindt alternatieve/moderne manieren (zo'n affiche bv.) om dergelijke uitspraken op "geïmproviseerde" en "gerenoveerde" wijze terug te laten horen. Toch nonsense; alleen gevaarlijk voor je eigen volk; ik ben meer dan zeker.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 december 2010 om 12:48.
Oud 1 december 2010, 13:06   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nu ja, voordeel van het voorstel is: eens de maatregelen hun (zogezegd) effect bereikt hebben, zullen er nog enkel Zwiterse criminelen bestaan in Zwitserland en in zullen alle (of bijna alle toch) gedetineerden Zwiters zijn.

Prachtig toch? Ik zou bijna zeggen : "eigen criminelen eerst".

Uiteraard zal ook uit de statistieken blijken dat er een oververtegenwoordiging is van Zwitserse criminelen, en dus dat Zwitsers eigenlijk crimineler zijn dan vreemdelingen. Benieuwd welke maatregelen zij daartegen zullen nemen.
Mag ik je er op wijzen dat je die "criminelen" pas kan herkennen als "crimineel" en uitwijzen; nadat ze een crimineel feit gepleegd hebben.
Oud 1 december 2010, 13:24   #180
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Is dit een racistische cartoon?

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be