Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2010, 12:48   #161
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Wees fair en verhuis naar je geliefde nederland. Ze zullen je met open armen ontvangen. Plezant dat de moslimas hun maskers laten vallen.
dus iedereen die Nederlands spreekt, moet verhuizen naar Nederland?

welke taal spreek jij, als ik vragen mag? wat was de moedertaal dat jij in jouw school hebt gekregen?
Oud 3 december 2010, 12:48   #162
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Deze hele discussie is eigenlijk onzin.
Mijn vrouw werkt ook in een RVT. Onderbetaald, weliswaar, maar dat is een ander issue.
Als deze mevrouw van Marokkaanse origine zich heeft weten op te werken als verantwoordelijke, vind ik dat persoonlijk heel knap van haar.
Als ze deze taak uitvoert zoals het moet, waar is dan het probleem ?
De zaak zou anders liggen wanneer ze door de verkeerde redenen zou gepromoveerd zijn.
Maar dat kan niemand hier beweren/bewijzen.
Geen apartheidssymbolen ! Dat is niet respectvol tov de autochtone vrouwen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 12:50   #163
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus iedereen die Nederlands spreekt, moet verhuizen naar Nederland?

welke taal spreek jij, als ik vragen mag? wat was de moedertaal dat jij in jouw school hebt gekregen?
Sarcasme en humor ken je die 2 begrippen? Het is plezant hoe de dubbele nationaliteit profiteurs zich in allerlei bochten wringen. Maskertjes moeten vallen zodat ieder de dubbelenationaliteit profiteurs goed kunnen bekijken.
Oud 3 december 2010, 12:56   #164
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sarcasme en humor ken je die 2 begrippen? Het is plezant hoe de dubbele nationaliteit profiteurs zich in allerlei bochten wringen. Maskertjes moeten vallen zodat ieder de dubbelenationaliteit profiteurs goed kunnen bekijken.
neen, jij hebt er niets van gesnapt hé.

geeft niet, dat gebeurt je wel meer.
Oud 3 december 2010, 14:22   #165
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, jij hebt er niets van gesnapt hé.

geeft niet, dat gebeurt je wel meer.
Welneen ik sta erop. Gasten met dubbele nationaliteit profiteren. Ze eten van 2 walletjes. Ik eis van de politiek dat ze moeten kiezen. Het is te discriminerend voor de autochtone inwoners.
Ik zie dat je er niets van snapt, dat gebeurt je wel meer.
Oud 3 december 2010, 14:42   #166
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In elk geval niet op iemands kledij.
dus iemand die met een witte puntmuts op en een lange witte jas komt werken en die twee attributen niet wil afzetten, die behoort tot het Leger des Heils of zoiets?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 14:45   #167
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus iemand die met een witte puntmuts op en een lange witte jas komt werken en die twee attributen niet wil afzetten, die behoort tot het Leger des Heils of zoiets?
Zijn er bij het Leger des Heils kledingvoorschriften voor de tijd die men niet op een activiteit van die organisatie doorbrengt?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 14:48   #168
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er bij het Leger des Heils kledingvoorschriften voor de tijd die men niet op een activiteit van die organisatie doorbrengt?
ik zou het niet weten. volgens mij zijn een witte puntmuts en een witte jas het teken van de KKK net zoals een hoofddoek een teken is van het aanhangen van de religie van Mohammed (en dùs als vrouw ondergeschikt zijn), maar jij weet het tenslotte beter nietwaar? Daarom stel ik U de vraag. Beetje ridicuul dat je nu met een wedervraag gaat antwoorden... Dan val je door de mand.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 december 2010, 14:50   #169
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik zou het niet weten. volgens mij zijn een witte puntmuts en een witte jas het teken van de KKK net zoals een hoofddoek een teken is van het aanhangen van de religie van Mohammed (en dùs als vrouw ondergeschikt zijn), maar jij weet het tenslotte beter nietwaar? Daarom stel ik U de vraag. Beetje ridicuul dat je nu met een wedervraag gaat antwoorden... Dan val je door de mand.
Waarom val ik door de mand? Omdat ik nog altijd niemand op zijn kledij beoordeel?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 15:02   #170
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom val ik door de mand? Omdat ik nog altijd niemand op zijn kledij beoordeel?
je ontwijkt nochtans grandioos de witte puntmuts promotie! te moeilijk om je standpunt te blijven volhouden? Doen we er anders nog een zwart uniformpje bovenop al of niet mèt ronde bolle helm!

Oud 3 december 2010, 15:22   #171
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welneen ik sta erop. Gasten met dubbele nationaliteit profiteren. Ze eten van 2 walletjes. Ik eis van de politiek dat ze moeten kiezen. Het is te discriminerend voor de autochtone inwoners.
Ik zie dat je er niets van snapt, dat gebeurt je wel meer.
jij mag zoveel eisen als je wilt hoor.

maar ik zie daar echt niets discriminerend in, en zo doet de overgrote meerderheid van alle politiekers in het Westen dat, ik vrees dus dat jij met je eis binnen 30 nog alleen zult staan.
Oud 3 december 2010, 15:23   #172
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus alleen moslima's dragen een hoofddoek?

lap zeg, mijn grootmoeder was dus ook een moslima! zonder dat ze het wist natuurlijk en dat ze bijna dagelijks naar de kerk ging, was dan ook een vergissing.
Oud 3 december 2010, 15:38   #173
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus alleen moslima's dragen een hoofddoek?

lap zeg, mijn grootmoeder was dus ook een moslima! zonder dat ze het wist natuurlijk en dat ze bijna dagelijks naar de kerk ging, was dan ook een vergissing.
hoe het met uw oma zat weet ik niet, maar de mijne deed haar sjalleke �*f als ze binnenkwam.

Zijn jullie hier nu aan het beweren dat een Marokkaanse mevrouw, die persé mèt hoofddoek wil werken, in feite een getuige van Jehovah is?

Laatst gewijzigd door circe : 3 december 2010 om 15:40.
Oud 3 december 2010, 15:42   #174
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe het met uw oma zat weet ik niet, maar de mijne deed haar sjalleke �*f als ze binnenkwam.

Zijn jullie hier nu aan het beweren dat een Marokkaanse mevrouw, die persé mèt hoofddoek wil werken, in feite een getuige van Jehovah is?
ben jij nu aan het beweren dat elke Marokkaanse vrouw met een hoofddoek een extremistische moslima is die er op uit is om elke vrouw aan de haard te krijgen?
Oud 3 december 2010, 16:08   #175
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nieuwe Marokkaanse bazin,je moet het maar eens mee maken,nu moet ik zelfs luisteren naar iemand met een hoofddoek aan,waar gaan we heen hé
Jouw werkgever heeft die dame aangesteld als jouw "bazin", dan zal jij je daarnaar moeten plooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 16:16   #176
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben jij nu aan het beweren dat elke Marokkaanse vrouw met een hoofddoek een extremistische moslima is die er op uit is om elke vrouw aan de haard te krijgen?
waarom moet een moslima die er aan houdt om met haar schaamdoek te gaan werken persé extremist zijn? Waarom is het normaal dat ze een extremistische klederdracht wèl en een standaard instelling (4.34, mankement aan haar hersens) niét zou aannemen? De koran blijft wel de koran!
raar toch dat sommige poco's de helft van de koran als "te respecteren" beschouwen en de andere helft ineens als "extremistisch"? Waarop baseert U die houding? welke verzen vindt U extremistisch en welke niet? en waarom mogen moslims de verzen die U extremistisch vindt niet volgen? Het is HUN heilig boekje en het zijn �*llemaal de woordjes van Allah, rechtstreeks per direct doorgeseind aan Mo. IK maak daar geen onderscheid in, jij voelt je geroepen om jezelf op een niveau te tillen dat jij mag beslissen welke versjes "goed" en welke versjes "extremistisch" zijn?

En "aan de haard"? niet de moslima heeft het recht om daarover te beslissen. Dat is de echtgenoot die het voor het zeggen heeft, dat wist je. Willen ze buitenshuis gaan werken dan moeten ze daar eerst toestemming van de echtgenoot voor krijgen. Daarom dat het soms al in het huwelijkscontract wordt gezet. ("de vrouw krijgt het recht om buitenshuis te gaan werken na het huwelijk ")

Laatst gewijzigd door circe : 3 december 2010 om 16:18.
Oud 3 december 2010, 16:24   #177
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Wat zou jij doen in duveltje's geval?
Mijn werk doen zoals altijd... zorgen da mijn loon er ligt op 't einde van de maand en mij voor de rest niks aantrekken.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 16:35   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zou ook een sjalleke opzetten; Zo'n rood met witte stippen en vier knopen aan elke hoek.

Eigen koeltoer eerst nietwaar.

of we kunnen het ineens netjes volledig doen, en er de bijhorende eigen koeltoerklompjes bij aandoen! Horen de oudjes je zo lekker komen aanklepperen op de gang:

Oud 3 december 2010, 17:40   #179
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Hoofdoek is niet omschreven als "verplicht" in koran, wel een "aanrader" om de mannen niet in verleiding te brengen. Mannen laten hun vrouwen dit aandoen om hun te beschermen en gezien wij toch een semi-veilig land zijn is er in principe geen nood aan een hoofddoek.

In moslimlanden is het eigenlijk nog grappiger, als iedereen daar idd een vrome gelovige is is er geen onveiligheid en moet die hoofddoek in principe helemaal niet. Dus het feit dat ze een hoofdoek moeten dragen op grote schaal is een uiting dat een groot deel moslims toch het potentieel hebben om verkrachter of moordenaar te zijn.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 17:40   #180
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is hoe het islamitisch gezien zou moeten. Wat andere moslims doen, is hun zaak. Leer het verschil kennen tussen een religie en zn aanhangers, dan zou al veel doen.

U denkt dat zoiets in de praktijk niet voorkomt? Hebt u het deze mensen zelf al een gevraagd of gist u maar?
Ik heb wel jonge vrouwen gekend die buitenshuis werkten , hun eigen geld beheerden, én uit islamietische familie's kwamen, maar die moest je niet aanspreken over religie, en die lagen met die familie overhoop.
De Marrokkanen waar ik persoonlijk mee gewerkt heb, waren allemaal " baas thuis ", en beheerden zowel geld als vrouw en kinderen. Trouwens, familie en vrienden/ collega's waren strikt gescheiden, ik ben raar of zelden bij die jongens thuis geweest, soms eens om er éne af te halen of zo, en me nog minder alleen in het gezelschap van hun vrouwen bevonden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be