![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is goed, wanneer komt er een verbod op kinderen krijgen na je dertigste? En gaan we dan ook nog wat doen aan gehandicapte mensen die graag een kindje willen?
En kom nou niet aan met dat dat niet hetzelfde is, want dat is het, met betrekking tot het risico op gehandicapte kindjes, dus wel.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#164 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iemand die een ledemaat of zintuig kwijt is door een ongeval is nu net een ander geval dan bijvoorbeeld een Syndroom van Down boeleke nietwaar. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 december 2010 om 16:16. |
|||
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik gun iedereen zijn of haar geluk, maar wel binnen bepaalde grenzen. Die grenzen worden wat mij betreft overtreden als ik op één of andere manier (mede) moet opdraaien voor de persoonlijke keuzes en het persoonlijke geluk van anderen. En daarbij kan ik echt wel een beperkte verhoging van de risicofactor met 10% accepteren, maar een verhoging van 50% dus echt niet. |
|
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor mijn part mag mevrouw een doctoraat hebben behaald: als je dan NOG niet weet dat het risicovol is om kinderen te maken met je neef, dan is ze vast doctor in de elektronika geworden. Wat maakt het nu uit of de genetisch verwante personen een doctoraat behaald hebben of net uit de brousse komen? Verandert dat doctoraat hun genenpoel?
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeker niet vertellen dat er via incest heel wat meer kinderen voortkwamen binnen gezinnen waarbij de genetische verwantschap uit 50% bestond. Ik ken een aantal mensen die op deze wijze verwekt zijn (en we kennen er zo allemaal, zij het meestal via de media). Deze zijn niet gehandicapt. Dat terzijde. Dat doet volgens mij echter niets af aan de kern en dat is waarom dit gebeurt. Dit gaat zeker niet om liefde, maar puur om het naar hier halen van leden van de familie, waardoor zij ook in België kunnen verblijven en uiteindelijk veelal op gemeenschapskosten gaan leven.
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
(De bruidschat is in het geval de vrouw hier woont, vaak een toegangsticket voor België. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 december 2010 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij haal je zaken door mekaar. - Het gaat hier om een groep mensen die in zekere zin een dreiging vormen voor onze samenleving/welvaartstaat. Ze (of velen van hen iig) zorgen ervoor dat onze staat leeggezogen wordt, waardoor onze verzorgingsstaat en dus ook op termijn ons welzijn op de helling zal staan. De staat zal morgen geen pensioenen meer kunnen betalen, deels door het feit dat ze alles heeft weggegeven aan deze mensen. Dit is één van de manieren, waarop ze de staat leegzuigt. Met als enig doel: het familielid naar hier halen. En met dat familielid wil men dan ook kinderen. Iedereen weet dat dat gevolgen heeft... - Wetende dat onze gezondheidszorg moeilijk betaalbaar zal worden en er zal moeten besparen, kan je zelf de oefening eens maken: als je mag kiezen tussen iemand die risicovermijdend heeft geleefd zijn levensreddende operatie betalen, of iemand die altijd met zijn gezondheid heeft gespeeld zijn levensreddende operatie te betalen, wie kies je dan? Dus ja, de gezondheidszorg wordt gratis aangeboden. Maar er zijn mensen die risico's nemen waarvan geweten is dat ze gezondheidsschade opleveren, met hoge gezondheidskosten voor de gemeenschap als gevolg. Je kan je dus de vraag stellen: moeten jij en ik betalen, omdat er mensen zijn die willen roken of bewust ongezond eten? Terwijl ze de risico's hiervan kennen? Hoe je dat moet invoeren moet je mij niet vragen, maar een heffing op suiker en vetten lijkt me bvb geen waanzinnig slecht idee. Bij een autoverzekering is dat principe trouwens hetzelfde: rij je als een gek? Dan betaal je ook als een gek. En dat principe zou je beter algemeen invoeren (bvb met verbruik van alles). Ik hoop dat je het verschil ziet tussen dit en het zwanger geraken van een mindervalide kind wat dan zou moeten worden afgebroken. ![]() P.S.: Hoeveel mensen kiezen voor de vrijheid om longkanker te krijgen of om dik te zijn en aan het metabool syndroom of erger te lijden en te sterven? Ik denk niet dat er veel zullen klagen moest die "vrijheid" hen worden afgenomen. :-/
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 december 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld van de rokers is trouwens nogal ongelukkig gekozen, want rokers leven veel minder lang (de duurste jaren qua gezondheidszorg vallen dus weg) en leveren de overheid pakken geld op door accijnzen. Ik meen me een studie te herinneren waaruit bleek dat rokers netto opbrengen. Ik zal ze eens proberen terug te vinden. |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen bewust mindervaliden/zieken creëren en eugenetische toestanden... Er is dan ook een reden waarom dat soort huwelijken binnen onze samenleving zodanig ongewenst waren dat het zelfs wettelijk was geregeld. Tijd om die wet terug op te halen, zou ik zeggen. Want het is allerminst verantwoord.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 december 2010 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Lachwekkend, de Vlaam die hier even over de ma7r komt oordelen. |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals: het gaat vaak niet eens om liefde, maar het is meestal een rationele keuze die gebaseerd is op financiële/praktische overwegingen (familie laten overkomen, geld binnen de familie doen blijven).
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel werd er voor jou betaald? Het is niet omdat je er een half-cijferwoord dat niet leesbaar is in het Nederlands voor wil gebruiken dat een muzelvrouw haar baarmoeder niet gewoon gekocht wordt! Daarom is ze ook duurder als haar baar-moeder ongebruikt is geweest (maagdelijk noemen ze dat, ze mag aarsgewijze platgeneukt zijn) dan indien ze haar baarmoeder al heeft laten gebruiken om een andere vent zijn gebroed te laten broeden(volgens Mohammed was er geen sprake van een eicel, alles was zaad en de vrouw is akker, maagdelijk (duurder) of reeds gebruikt (tweedehands is altijd goedkoper hé).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 december 2010 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Als je je die vragen stelt, lijkt me dat er weinig mensen nog iets tegen de herinvoering van het terechte en logische verbod op inteelt hebben. Indien je huwt binnen je familie, weet je (*) dat de kans op problemen véél groter is. Als je het leed van een gehandicapt of ernstig ziek tot zelfs veel te jong stervend kind niet erg genoeg vindt om dat verbod terug in te voeren, dan stel ik voor dat je eens een dagje naar Gasthuisberg of een ander universitair ziekenhuis gaat... Wat je daar dan te zien krijgt door dat verbod niet te laten bestaan, vergeet je niet snel. En ja... dat is onmenselijk voor alle betrokkenen. (*) Zo niet moet er zeker ook geïnformeerd worden, want in het land van herkomst is het onderwijs nu eenmaal niet wat het hier is, zeker niet als het over zulke dingen gaat, en ook niet in onze Islamscholen trouwens. Dat is voor mij dus een kwestie die ik zelfs niet in vraag zou stellen. Gehandicapte mensen die een kind willlen... die vraag wordt al een tijdje hardop gesteld. En het feit dat die vraag hardop gesteld wordt mag al zeker aangeven dat we het leed van een mindervalide te erg vinden, om te zeggen dat we bewust meer mindervaliden laten bijcreëren door gezonde, valide mensen die 'theoretisch' "een keuze hebben" om een mindervalide of niet mindervalide kind te creëren (in de zin van: als je met je eigen familie begint... tarara wat je kan verwachten ![]() Het antwoord op de vraag of mensen die de keuze niet hebben - en dus mindervalide zijn en dit wensen en kunnen doorgeven - is trouwens wisselend. Het wordt volgens mij alvast niet aangemoedigd en veel hangt af van het type handicap. Ik heb het al een aantal malen gezien dat mensen die enkel fysiek zwaar gehandicapt zijn, zelf geen kinderen willen maken, omwille van het besef hoe moeilijk het is om met het probleem te leven. Dat zie je ook bij zieke mensen, zelfs mensen met ziektes die wij nog als redelijk oplosbaar en leefbaar beschouwen, maken deze keuze. Bij mentaal gehandicapten/mensen die ontoerekeningsvatbaar zijn wordt in de praktijk soms de keuze voor hun gemaakt... Dat vond ik zelf schokkend om te vernemen. Mijn visie is: die mensen hebben niet veel keuze als het om overerfbare problemen gaat. Als ze in staat zijn tot het opvoeden van kinderen met hetzelfde defect, waarom niet? (Als ze daar zelf niet toe in staat zijn en het kind dus in de opvang terecht komt, zullen ze er volgens mij ook niet voor kiezen, want dan hebben ze er weinig aan.) Het verhoogt het netto-percentage van mindervaliden tevens niet. Een kind krijgen boven je 30e. Je kan al raden wat mijn antwoord daarop zal zijn na bovenstaande gelezen te hebben zeker? Als je het wil hebben over uitsluiten van gehandicapten en een eugenetische visie: zie het antwoord van Circe + je leeftijdsgrens is veel te laag. Op die manier zal je vooral kinderen hebben van laagopgeleide migrantengezinnen waarvan een niet te onderschatten aantal consanguin is. ![]() Dus of je je welvaartstaat dan kan behouden? ... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2010 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed; ik verwachtte niets anders van iemand die de totalitaire mindset heeft.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw antwoord: verbieden, verplichten, taxeren en straffen.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik hieruit concluderen dat mensen ouder dan 30 geen kinderen mogen krijgen?
![]() |