Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 19:04   #161
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bon. We zijn het er dus alvast over eens dat een hoofddoek niet per definitie een religieus symbool is, zoals hier door sommigen beweerd wordt. Dat is al een begin.
natuurlijk is een sjalleke niet per definitie een religieus symbool.
Als het als niet-religieus symbool gedragen wordt is het echter de bedoeling om die van je hoofd te halen als je binnenbent.
En als in de klas "geen hoofddeksels" wordt voorzien, dan maakt het niet uit of het over mijn witte puntmuts gaan dan wel over de dracht van de femme de ménage.

Citaat:
Om tot de kern van de zaak te komen: mij kan het geen LOR schelen wat iemand draagt, zelfs niet in een overheidsfunctie. Wat mij wèl interesseert, is dat die persoon zich in de uitoefening van zijn taak neutraal opstelt. Die neutraliteit staat of valt niet met het al dan niet dragen van een hoofddoek, een kruisje of wat voor een symbool dan ook. Iemand die zinnens is om zich in de uitoefening van zijn taak te laten leiden door ethische, morele of religieuze overwegingen, zal dat ook wel zonder die hoofddoek of dat kruisje doen en vice versa: iemand die zinnens is zich in op neutrale en objectieve wijze van zijn taken te kwijten, zal dat ook wel doen mèt die hoofddoek of dat kruisje. Tegen een gebrek aan neutraliteit moet door de tewerkstellende overheid opgetreden worden op basis van feiten, niet op basis van uiterlijkheden.
als ik het goed begrepen heb dan pleit je nu voor het dragen van een gedrapeerde Vlaamse Leeuw als je achter het loket van de dienst bevolking zit?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:09   #162
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon. We zijn het er dus alvast over eens dat een hoofddoek niet per definitie een religieus symbool is, zoals hier door sommigen beweerd wordt. Dat is al een begin.

Om tot de kern van de zaak te komen: mij kan het geen LOR schelen wat iemand draagt, zelfs niet in een overheidsfunctie. Wat mij wèl interesseert, is dat die persoon zich in de uitoefening van zijn taak neutraal opstelt. Die neutraliteit staat of valt niet met het al dan niet dragen van een hoofddoek, een kruisje of wat voor een symbool dan ook. Iemand die zinnens is om zich in de uitoefening van zijn taak te laten leiden door ethische, morele of religieuze overwegingen, zal dat ook wel zonder die hoofddoek of dat kruisje doen en vice versa: iemand die zinnens is zich in op neutrale en objectieve wijze van zijn taken te kwijten, zal dat ook wel doen mèt die hoofddoek of dat kruisje. Tegen een gebrek aan neutraliteit moet door de tewerkstellende overheid opgetreden worden op basis van feiten, niet op basis van uiterlijkheden.
Mij interesseert in wezen die hoofddoek ook niet..maar u weet net zogoed als ik dat één religieuze regel erkennen (A zeggen) de deur openzetten is voor andere regels en religieuze gebruiken (B zeggen), die wel wezenlijk de neutrale uitoefening van een taak kunnen verhinderen.

Daarom trek ik de lijn onder ALLE regeltjes, tradities en symbolen van religies..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:10   #163
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als ik het goed begrepen heb dan pleit je nu voor het dragen van een gedrapeerde Vlaamse Leeuw als je achter het loket van de dienst bevolking zit?
Dat zou mij niets uitmaken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 19:11   #164
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
de deur openzetten is voor andere regels en religieuze gebruiken (B zeggen), die wel wezenlijk de neutrale uitoefening van een taak kunnen verhinderen.
Zoals?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 december 2010, 19:22   #165
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals?
Die zijn al duizend maal de revue gepasseerd..

onderbrekingen voor gebed
strikte (lichamelijke) scheiding vreemde man/vrouw
eetvoorschriften
het weigeren van vrouwelijke hierarchie
...
...

Nultolerantie..het duidelijkst en de beste oplossing

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 december 2010 om 19:24.
Oud 17 december 2010, 19:41   #166
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zijn al duizend maal de revue gepasseerd..

onderbrekingen voor gebed
strikte (lichamelijke) scheiding vreemde man/vrouw
eetvoorschriften
het weigeren van vrouwelijke hierarchie
...
...

Nultolerantie..het duidelijkst en de beste oplossing
Zoals ik al zei:

Citaat:
Tegen een gebrek aan neutraliteit moet door de tewerkstellende overheid opgetreden worden op basis van feiten, niet op basis van uiterlijkheden.

Citaat:
Oud 17 december 2010, 19:46   #167
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei:
Geen goed idee..dat zijn we weer aan het 'interpreteren'...geef mij maar een algemeen verbod..
Oud 17 december 2010, 20:42   #168
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je bent dus uit op wraak?
Wraak niet maar wel op rechtlijnigheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:45   #169
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wraak niet maar wel op rechtlijnigheid.
de 'beeldenstorm' in openbare gebouwen heeft veel slapende honden wakker gemaakt...
Oud 17 december 2010, 20:46   #170
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, van wie niet de nationaliteit heeft. (in de ogen van rechts blijft gelijk wie immers "vreeemdeling" tot in de 164ste generatie)

Ik wist niet dat rechts in het Antwerps stadsbestuur zat want dat is ook hun mening.

Citaat:
De definitie van allochtoon volgens de stad Antwerpen.

Zijn allochtoon - alle mensen met een vreemde nationaliteit behalve West-Europeanen, en ook Belgen met een vreemde voor én achternaam.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2010 om 20:49.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:55   #171
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Hoofdoekjes zijn in strijd met onze grondwet. Niet alleen geweld maar ook aanranding lokken de hoofddoekdragers uit.
De niet hoofddoek dragende vrouwen worden geviseerd in de steden. De opvoeding van muzelmannetjes laat veel te wensen over.
De muzelventjes worden opgevoed door de hoofddoekdragende vrouwen.
Het is een vicieuse cirkel die men enkel kan stoppen door de hoofddoeken te verbieden.

Conclusie :

Ieder die de hoofddoek niet als een uitlokker van geweld ziet zou best dringend wat EM gaan opdoen.
groot gelijk ! dikke 2

Verwacht van de linkse landverraders echter geen begrip. EM is hen onbekend.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:57   #172
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik ken peroonlijk een Jonge Marokaan 30 jaar , hier geboren en hier naar school gegaan heeft een normale job , kortom een jongen waarvan je zou denken die is echt geintegreerd .
Toen ik een paar jaar geleden ben gescheiden , en hij kent ons behoorlijk goed , kreeg ik tijdens een persoonlijk gesprek prompt in mijn aangezicht.
Het is allemaal uw eigen schuld ,U liet Uw vrouw veel te vrij , Uw vrouw mocht alleen gaan winkelen en liep op straat gekleed als alle vlaamse hoeren.

bij ons kan dat niet zij hij .

Een bevestiging voor mij dat zelfs bij de meest moderne Islamiten de mentaliteit en geloofsovertuiging zeer diep zit en overheerst op hun leven .

De jongens mogen alles en de meisjes mogen een strakke jeans dragen met een rokje over to voor hun verloving , en dan is het uit .
De ware waarheid !
Oud 17 december 2010, 20:59   #173
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de link. Zou je dan nu nog zo vriendelijk willen zijn om even het juiste artikel te vermelden waarin ik dat van die hoeefddoeken kan terugvinden? Domme mensen, zoals ik, slagen er niet in om dat op eigen houtje terug te vinden en hebben daarbij de hulp van de intelligentia van dit forum broodnodig. Na lezing van het artikel in kwestie zal ik dan toch al met betrekking tot dit onderwerp kunnen meepraten met de mensen.
Gelijkheid tussen mannen en vrouwen verzwakken naar een hoofddoekske dat kunnen alleen linkse dwaallichten. Noekie schattie trap er niet in. Hij weet verdorie goed genoeg dat de moslims zelfs bedekte vrouwen ondergeschikt vinden.
Oud 17 december 2010, 22:49   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hoofddoek is niet per definitie een religieus symbool, maar is dat wel vaak.
Ik denk niet dat 'jouw begin' hier steek houdt.

Citaat:
Het kan jou geen lor schelen.

Wel, vergelijk eens met iemand die zou zeggen: dat het burgerlijk huwelijk wel of niet zou open gesteld worden voor homo's, kan mij geen lor schelen ...
Wel, het is eenieders recht om zulks te stellen, maar ik vind het inmiddels tot de Vlaamse cultuur behoren, dat homo's wel degelijk burgerlijk mogen en moeten kunnen huwen.
En redeneer dan maar verder ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:52   #175
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Filosoof, mij doet het er weinig toe dat mensen in hun vrije tijd of privé sfeer rondlopen met religieuze symbolen, het openbaar ambt echter, hoort seculair te zijn
De overheid moet seculier zijn.
Maar hun werknemers zijn mensen, die allemaal vrij zijn in hun keuze om een religie/levensovertuiging aan te hangen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:56   #176
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Hoofdoekjes zijn in strijd met onze grondwet. Niet alleen geweld maar ook aanranding lokken de hoofddoekdragers uit.
De niet hoofddoek dragende vrouwen worden geviseerd in de steden. De opvoeding van muzelmannetjes laat veel te wensen over.
De muzelventjes worden opgevoed door de hoofddoekdragende vrouwen.
Het is een vicieuse cirkel die men enkel kan stoppen door de hoofddoeken te verbieden.

Conclusie :

Ieder die de hoofddoek niet als een uitlokker van geweld ziet zou best dringend wat EM gaan opdoen.
Ah tiens, dat is nieuw. Kunt u mij eens tonen waar in de grondwet dat staat? Ik heb altijd gedacht dat in de grondwet staat dat in België vrijheid van godsdienst is.

Desalniettemin vind ik dat Ratatosk spijkers met koppen heeft geslaan in het begin van dit topic. In bepaalde sectoren hoort zoiets in feite niet boven de werkkledij te staan (zoals onder andere operatiekamers). Daarvoor dient speciale uitrusting dat met een doel gebruikt wordt, dus moet daar consequentie in bestaan.

Maar goed, ik ben hier een relatief nieuw lid, en ik dacht dat ik mij had geregistreerd op forum.politics.be, met de verwachtingen om coherente, politiek getinte discussies te kunnen voeren. Het lijkt mij eerder dat ik hier op forum.populism.be of forum.hln.be zit. :/ De dingen die sommigen hier uit hun botten slaan, misselijkmakend eigelijk.

Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 22:59.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:57   #177
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar hun werknemers zijn mensen, die allemaal vrij zijn in hun keuze om een religie/levensovertuiging aan te hangen.
Aanhangen? Uitdragen?

Bij ons op school - en wellicht niet alleen daar - is er toch een probleem, vrees ik:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=151

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 00:47   #178
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat met kankerpatiënten die een chemokuur ondergaan?
En die werken?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 00:48   #179
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Mij interesseert in wezen die hoofddoek ook niet..maar u weet net zogoed als ik dat één religieuze regel erkennen (A zeggen) de deur openzetten is voor andere regels en religieuze gebruiken (B zeggen), die wel wezenlijk de neutrale uitoefening van een taak kunnen verhinderen.

Daarom trek ik de lijn onder ALLE regeltjes, tradities en symbolen van religies..
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 december 2010, 00:52   #180
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ze zijn vrij om te kiezen waar ze werken, als één van deze jobs echter een vereiste heeft dat conflicteert met je levensovertuiging, dan neem je maar een andere
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be