Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 10:45   #161
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In NL heb je bijzonder weinig racisten, wel eeen significante groep 'islamofoben'.
Present!!! + VBer
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 10:50   #162
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In NL heb je bijzonder weinig racisten, wel eeen significante groep 'islamofoben'.
Tiens....da's straf.
En u heeft die stelling zélf uitgevonden ? Of bestaat daar ook een soort van bron van ?
Ik kom zeer regelmatig in Nederland en ik kan je met een gerust hart zeggen dat ze daar iets harder durven roepen dat 'Mocro's moeten oprotten'.
En hier zit het VOL met racisten, volgens u ?
Waarom komen al die asielzoekers dan naar hier, als hier zo'n vijandig sfeertje zou hangen ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 11:04   #163
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik spreek over het land in het algemeen, als een racistisch land. Het is slecht voor toerisme ook (en niet alleen). Mijn beste vriend (die in België niet woont) was hier bij mij in mei 2010 op bezoek (als toerist voor 10 dagen). Hij voelde zich niet als toerist, maar als een vreemdeling, net als alle andere vreemdelingen die hier wonen en geen toeristen zijn. En dat is wat ik bedoel.
Trouwens, ik krijg geen O.C.M.W. steun, ik heb dat niet nodig. Ik woon hier al jarenlang helemaal alleen. Gaan we nu beginnen te filtreren voor een concrete en correcte discussie? Categorie (cat.) vreemdeling, cat. werknemer, cat. alleenstande, cat. jarenlang, cat. afkomst, cat. religie, cat. huidskleur, cat. beroep, enz...? Want het is een delicaat thema. U discrimineert mij (concreet) met uw beweringen!

Ik ben niet geluk aan het zoeken om land per land te "gokken". Ik ben maar in 1 land asiel aangevraagd (hier dus). En dat was de bedoeling. En ik weet het niet hoe het in Frankrijk, in Duitsland, in Nederland of in Luxembourg is. Wat betekent "beter van opvang"? O.C.M.W. steun? Krijgt men in andere landen geen steun? Ik weet het niet. Hier heb ik het ook niet nodig hoor. Alles wat ik nodig heb, is zo snel mogelijk mijn jaren (die ik nog steeds aan het kwijt spelen ben) te "redden" (zowel als een jonge mens, als als een vriend, zoon, broer, collega, enz.).

Niet dat het zo belangrijk is, maar toch voeg ik normaal gezien een concrete verwijzing (naar een betrouwbare bron) als ik over bepaalde statistieken spreek. Statistieken, geschreven door andev-forummer zeggen mij niks, Zelfs als u een betrouwbare bron hebt, kan ik met u zo gemakkelijk niet akkoord gaan, want het verschil tussen de "voordelen" en de "nadelen" van het sociaal systeem van alle landen, die u vergelijkt, weet ik niet. Volgens u heeft België het beste sociaal systeem in West-Europa ofzo?

Dat is uw overtuiging. Niemand is verplicht om geen ander overtuiging te hebben. U bent een racistisch land; dat is mijn overtuiging; dat is wat ik gevoeld heb gedurende al die jaren. Ik voel het nog steeds. U zit thuis aan uw pc en toetst op uw toetsenbord "wij zijn geen racistisch land", terwijl ik, zijnde een vreemdeling, bijna overal haat voel tegen vreemdelingen.
Trouwens, wie zijn de "nieuwe kiezers"? Diegenen die ondertussen nationaliteit hebben gekregen?
Als een Land (in dit geval: 'EEN CONTINENT') word overrompeld en bezet door horden buitenlandse haatzuchtige 'Islamitische' vreemdelingen, dan dient dat door het 'ministerie van Landsverdediging' aangepakt.

Als deze 'invasie' door de opeenvolgende regeringen als 'abnormaal Toerisme' word bestempeld, dan is er één problemencel.
Het fenomeen dat zich actueel afspeeld is dat: ‘Cellen’ zich merendeels vermenigvuldigen!!!!

‘Transistors’ misschien niet…maar ‘Cellen’; dus blijkbaar wel!

Hier mag en kan zelf geen sprake zijn van ‘Rasisme’ het enige dat aan de orde van de dag zou moeten zijn is:

HOE 'KASSEN' WIJ ZE terug BUITEN????????
Onze Westerse beschaving is in groot gevaar! Het is een gewone kwestie van zelfbehoud.

Dus 'Extra X', maak alvast maar uw valieskes klaar!
Oud 24 december 2010, 11:19   #164
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Het fenomeen dat zich actueel afspeeld is dat: ...

Onze Westerse beschaving is in groot gevaar!

Beschaving?
D/t fout.

Citaat:
Het fenomeen dat zich actueel afspeeld is dat: ‘Cellen’ zich merendeels vermenigvuldigen!!!!

'Zij' vermenigvuldigen zich wel ja.

Citaat:
Als een Land (in dit geval: 'EEN CONTINENT') word overrompeld en bezet door horden buitenlandse haatzuchtige 'Islamitische' vreemdelingen, dan dient dat door het 'ministerie van Landsverdediging' aangepakt.
'Ministerie van Landsverdediging'?

Je bedoelt die 62 Belgische generaals?

Dat zal even schrikken zijn voor de immigranten zeg...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 11:34   #165
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

In plaats van degelijke tegenargumenten te geven, wat DT fouten verbeteren.
Zwak hoor.
Oud 24 december 2010, 12:06   #166
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik spreek over het land in het algemeen, als een racistisch land. Het is slecht voor toerisme ook (en niet alleen). Mijn beste vriend (die in België niet woont) was hier bij mij in mei 2010 op bezoek (als toerist voor 10 dagen). Hij voelde zich niet als toerist, maar als een vreemdeling, net als alle andere vreemdelingen die hier wonen en geen toeristen zijn. En dat is wat ik bedoel.
Zou het niet helpen als ge u met uw vriend als toerist had gedragen.
Ik denk maar aan een bezoekje brengen aan Brugge, Gent, Antwerpen enz.
Nog nooit ben ik als vreemdeling bekeken als ik een wafel ga eten op de markt van Brugge.
Zet ik mij in Gent in de Sleepstraat op de stoep dan bekijken ze mij als een Turk.
Snap je ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 12:08   #167
bruggeman
Parlementslid

Standaard

[quote=hurricane;5183767]In plaats van degelijke tegenargumenten te geven, wat DT fouten verbeteren.
Zwak hoor.[/QUOTE]

Vind (t) ik ook!.

Zonder U meer aanbevelingen te willen doen, zou het misschien leerrijk kunnen zijn (voor U, niet voor mij, uiteraard) om eens naar de schoolrapporten te gaan terugblikken van al deze tientallen miljoenen jongeren die in de slechts 2 laatste Wereldoorlogen heldhaftig hun leven hebben gelaten om het UUUUU mogelijk te maken fatsoenslijk te leren lezen en schrijven.

Indien het inhoudelijke je niet aantrek(dt) : maak U dan maar uit de voeten!

‘Hurricane’ jong!!!.. Voor mij zijt gij ne rasechte 'Kapitalis (dt)' zoals ik ze graag heb.
(’s morgens tussen twee boterhammen)

Laatst gewijzigd door bruggeman : 24 december 2010 om 12:09.
Oud 24 december 2010, 12:25   #168
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zou het niet helpen als ge u met uw vriend als toerist had gedragen.
Ik denk maar aan een bezoekje brengen aan Brugge, Gent, Antwerpen enz.
Nog nooit ben ik als vreemdeling bekeken als ik een wafel ga eten op de markt van Brugge.
Zet ik mij in Gent in de Sleepstraat op de stoep dan bekijken ze mij als een Turk.
Snap je ?
...met varkensvet gebakken!!!!
Oud 24 december 2010, 12:29   #169
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...met varkensvet gebakken!!!!
Ge kunt er zelfs pannekoeken met spek krijgen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 13:18   #170
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge kunt er zelfs pannekoeken met spek krijgen.
En of...Overal in Vlaanderen (Flanders: voor Multiculti.) klinkt hetzelfde lied: ' En één dikke 'pensch' en één snee van 't vaarken: Boerenleven, en dat is plezant..-Boerenleven, en da is plezant'.

Dat is slechts één 'toets' uit onze cultuur en die laat zich niet zomaar met iets anders vermengen.
Oud 24 december 2010, 19:22   #171
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Antwerpen en Brussel. Elke dag wel een paar. Hoofddoeken dat zie je constant. Zelfs piepjonge meisjes moeten die discriminerende doeken dragen. Kom jij wel eens buiten.
Woon je nu in Antwerpen of in Brussel?
Ik heb 1,5 maand in Brussel gewoond (in Schaarbeek) en geen enkel boerka gezien. Hoofddoeken zie je wel constant. Dat is waar.
Trouwens, ik stop met het posten (break-even) tot het Nieuwjaar!
Ik wens iedereen (= iedereen en dat meen ik ook) zalige/prettige feesten.
---
http://www.cucumis.org/project_10_p/p_sv_59_4.html
http://www.youtube.com/watch?v=NROcl...eature=related

Laatst gewijzigd door QuasiX : 24 december 2010 om 19:26.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 19:24   #172
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
In plaats van degelijke tegenargumenten te geven, wat DT fouten verbeteren.
Zwak hoor.
Iemand die de xenofoob wilt uithangen moet de eigen taal perfect hanteren.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 07:27   #173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Mijn mening over het totaal uitgeholde en misbruikte begrip 'racisme' kent u waarschijnlijk nog wel.

Als u discriminatie bedoelt, dient u ook discriminatie te zeggen, en niet een ander woord daarvoor te gaan gebruiken.
Maar ja, 'discriminator' of 'discrimineerder' bekt natuurlijk lang zo lekker niet als 'racist'.

En als 'racisme' tegenwoordig een ruimere definitie heeft gekregen dan is dat omdat die rooie multiculturalistische barbaren niet alleen -geheel foutief overigens- denken dat de mensch maakbaar is, of dat de maatschappij maakbaar is, maar ook dat de taal naar believen maakbaar is. Uiteraard met als doel de taal als wapen in te zetten.

Men denke bijvoorbeeld aan de negerzoenen in Nederland (negerinnentetten in Vlaanderen), en jodekoeken, die zonodig van naam moesten veranderen omdat een stel rooie mongolen dat 'racistisch' vond. Dezelfde soort politieke randdebielen die eerst 'allochtoon' introduceerden omdat 'vreemdeling' en 'gastarbeider' zo'n negatieve bijklank hadden gekregen, en nu 'allochtoon' een uiterst negatieve bijklank heeft gekregen (hoe zou dat toch komen?) moeten we dezelfde mensen opeens gaan aanduiden als bi-culturele Nederlanders.
Dat racisme tegenwoordig een ruimere betekenis heeft gekregen, komt doordat we geen Nederlands woord hebben voor hetzelfde discours als racisme; maar dan gebaseerd op andere kenmerken dan ras.
Anders moeten we het naar analogie van racisme, culturisme of religieïsme/islamisme noemen, maar geen mens die dan weet wat je bedoeld.
De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.

In combinatie met nationalisme, ‘wij’ worden bedreigd, ‘zij’ moeten het land uit, kan de combinatie dodelijk worden. Vooral wanneer het geloof aangehangen wordt dat moslims per definitie tegen de democratie zijn en waarden aanhangen die evenzeer per definitie niet verenigbaar zijn met westerse waarden. Anti-islamisme, opgeteld bij nationalisme uit zich vervolgens in de gedachte dat de moslims een gevaar opleveren voor de westerse samenleving. Modood noemt het nieuwe racisme liever ‘inherentistisch’ dan ‘essentialistisch’, waarmee hij bedoelt dat de cultuur gezien wordt als inherent aan de islam, en dus neerkomt op inherente eigenschappen van elk lid van die groep.
citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 07:31   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar je verstaat het begrip "racist" verkeerd, dus...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat een gevecht tegen de bierkaai voeren jullie toch!
Een hekel hebben aan die binnenstromende vreemdelingen die teveel voorkomen in de criminaliteitsstatistieken... dan heb je een hekel aan wat die kerels uitvoeren, niet aan het kleurtje van hun vel. Wanneer blijkt en vastgesteld wordt dat een bepaald kleurtje teveel overeenkomt met gegevens uit die criminaliteitsstatistieken... dan noem jij dat "racistisch"????
Het kleur is niet het probleem.
Het probleem heeft te dikwijls een kleur!
Als jij een hekel hebt aan alle vreemdelingen omdat een minderheid criminele daden stelt: en je de volledige groep dus daarvoor veroordeeld, is dit wel degelijk racistisch.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 10:06   #175
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Iemand die de xenofoob wilt uithangen moet de eigen taal perfect hanteren.
Bullshit en discriminatie op basis van kennis.
Dus iemand met dyslectie heeft het recht niet op een eigen mening ?
Dan bent u nog erger dan de zwaarste racist.
Hier worden iets te graag taalfouten gecorrigeerd bij gebrek aan degelijke tegenargumenten.
Kleinzielig en laag. Een 'zogenaamd politiek correct denkend' mens onwaardig.
Oud 25 december 2010, 10:30   #176
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain
Uitgesproken door ene Modood, een Pakistaanse moslim die ons even komt vertellen wat rassiesme is.

Iemand die er alle belang bij heeft dat het begrip rassiesme zo breed mogelijk gedefiniëerd wordt, en dat dat herdefiniëerde begrip door zoveel mogelijk mensen wordt overgenomen, zodat hij en zijn medemoslims elke kritiek op de islam af kunnen doen als plat racisme.

Jammer, maar helaas voor hem en de zijnen, maar daar trap ik niet in. En vele, zeer vele anderen ook niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 10:33   #177
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als jij een hekel hebt aan alle vreemdelingen omdat een minderheid criminele daden stelt: en je de volledige groep dus daarvoor veroordeeld, is dit wel degelijk racistisch.
Kan u een getal op 'minderheid' plakken ?
Oud 25 december 2010, 10:37   #178
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Exact
Oud 25 december 2010, 10:39   #179
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Exact

Het blijft ongewenste overlast waar niemand iets aan heeft. Punt.
Oud 25 december 2010, 10:54   #180
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het blijft ongewenste overlast waar niemand iets aan heeft. Punt.
Er zal altijd overlast zijn, ongeacht de afkomts of religie.
Ik heb een gebuur die zich regelmatig voor mijn oprit parkeert -> overlast
De andere gebuur studeert trompet (slechte student) -> overlast
Kerktoren maakt me elke week wakker op de enige dag dat ik kan uitslapen -> overlast.

We leven in een SAMENleving.
We moeten vanzelfsprekend de overlast zo veel mogelijk proberen te beperken, maar als ge 100% wilt bepalen wat anderen doen en denken, dan is een democratie niets voor u.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be