![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook van dit verhaal geloof ik geen fluit.
Terzijde: wat ik een regelrechte schaden vind, is de wijze waarop jij hier dagelijks de Nederlandse taal verkracht. Besteed daar eens een klein beetje aandacht aan aub!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het ondertussen doorgenomen. Een interessant arrest. Ik zie er ook niks verkeerds aan. Het is goed gemotiveerd en het is een billijke uitspraak.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. Te weten dat het België is waan het over gaat en wetende dat de bedragen van een bodemonderzoek dikwijls fameus de pan uitslagen ben ik bereid dit compleet voor waar aan te nemen. Ik heb al meer ongelooflijke zaken tegengekomen hier in dit onland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Raf;5232306]dubbel
Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2011 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Billijk, ja voor zo ver. Wanneer je daarbij weet dat het misdrijf dateert van voor '71, dat er voor de eerste keer een vaststelling gedaan werd in '71. Dat het een houten chalet betreft die aldaar in cluster staat in een onwettige verkaveling welke gedaan werd door de prinsen van Mérode, om na het wegvallen van de koolmijnen waardoor er geen stuthout meer nodig was, van waardeloos geworden bosbouwgebied weekendgrondperseeltjes te maken van om en bij de 800m² elk. Dat de gemeente Herseld daartoe daar verharde wegen in aangelegd heeft, toegestaan heeft om daar elektriciteit en telefoon naar toe te trekken, vergunningen verstrekt heeft om daar gasopslagtank te plaatsen en enz, dat het bouwmisdrijf aanvankelijk door een politieagent gedaan werd en dat het kennelijk bij de vaststelling in 71 niet ernstig genoeg geacht werd om het te vervolgen, weet ik niet of dit allemaal wel zo billijk is. Dat het typisch Belgisch is lijd geen twijfel. Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2011 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ga daar wat op kankeren dat het een SCHANDE is. Eigenlijk is het een schande van hier de mensen te bekritiseren op hun taalgebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het off topic is, weet ik. Daarom stond er dan ook duidelijk bij:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het meest ergerlijke is dan nog dat al die jaren dat de buitenverblijfjes daar zogezegd onrechtmatig staan, er door de gemeente wel taks op gevorderd wordt voor tweede verblijven. Eigenlijk treft de overheid hier meer fout dan de eigenaars. Ook nu weer wordt er een wanbeleid toegepast. De veroordeling luid dat er herstel dient te gebeuren uiterlijk binnen het jaar. In functie daarvan werd er een hypotheek gelegd op ander onroerend goed als waarborg om de kosten te dekken bij uitvoering van ambtswege. Intussen is er haast TWEE jaar gepasseerd zonder ingrijpen van de overheid. Natuurlijk omdat ze daartoe eerst een gunstig advies moeten bekomen van de Hoge Raad die andere maatstaven hanteert om die goedkeuring te geven. Daar men weet die waarschijnlijk niet te zullen krijgen wordt er verder niets gedaan met de vordering. Bij negatief advies zou men verplicht zijn de hypotheek op te heffen. Zo kunnen ze nog 20 j de boel laten aanslepen. België hé. Alle logica stopt waar België begint! Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2011 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als gij het zegt zal 't wel zo zijn zeker. Ik vind het dan toch allemaal maar raar hoor. Iedere Belg gelijk voor de wet maar in Vlaanderen is het zus en is Wallonië is het zo. Weet ge wat het is? In België is het één en al grote kakofonie waar uiteindelijk niemand nog van weet wat en hoe het zit. Gewoon te zot om los te lopen. Zijn we een Land, dan is er ook maar één regering nodig die overal de zelfde reglementering hanteert. Aangezien dat hiervan in België geen sprake kan zijn is het ook geen land te noemen en kunnen we niet beter doen dan 't boeltje zo snel als mogelijk volledig opdoeken en met een propere lei herbeginnen.
Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2011 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Vreemdeling
|
![]() Na aankoop van een appartement (1998) bleek achteraf een bouwmisdrijf gepleegd te zijn (niet naar plan afgewerkt 5de en 6de verdieping)/PV toentertijd opgesteld!!. Bij navraag bij de orde der notarissen te gent kreeg ik als antwoord dat de notaris geen fout gemaakt had. Bij navraag bij de gemeente deelde men mij echter mede dat geen enkele inlichting was aangevraag ivbm bouwmisdrijf op betreffend appartementblok. Kan ik nog verhaal uitoefenen tov de notaris? Wat zijn de verjaringstermijnen? Ik heb ondertussen het appartement kunnen verkopen (2009) maar aan een veel lagere prijs en de akte "verzwaard" met kennisgeving van het bouwmisdrijf. Het bouwmisdrijf is enkel jaren na aankoop maar uitgekomen met een allerte notaris en zo is de bal gaan rollen. Is er nog verhaal mogelijk en op wie? Regularisatie van het bouwmisdrijf lukt in totaal niet. Is een juridische aanpak financieel de moeite? Dank
Wonder boven wonder stuit ik op dezefde notaris van de verkoper van appartementen bij de aankoop van een appartement. De verkoper weigent een andere notaris aan te duiden. Desbetreffende notaris was ingeschakeld voor het tot stand brengen van de verkaveling. Kan ik in dit geval de notaris van de verkoper "wraken"? Zo ja, hoe?. Dank Er is daar een nieuwe verkaveling van ...... De gronden waren "vervuild". Ook zijn er vragen bij het bodemattest (zie bijlagen - compromis ihb bodemattest alinea d). Is dit wettelijk geregeld? (art 30bis van het bodemdecreet zegt hetzelfde maar wat mij verwondert is het feit dat de kosten en gevolgen volledig op de kopers gelegd wordt. Zijn er nog saneringsrisico's? Kan ik veilig kopen zonder te grote bijkomende kosten? d/ Voormeld perceelnummer 67/F is de samenvoeging van het vroegere perceelnummer 67/E (risico-grond) en 67/D (geen risico-grond). Conform artikel 30bis van het Bodemdecreet dient een éénmalig oriënterend aanvullend bodemonderzoek uitgevoerd te worden op initiatief en kosten van de Vereniging van Medeëigenaars vóór éénendertig december tweeduizend veertien, hetgeen evenwel de overdracht van het hierbij verkochte goed niet in de weg staat. De koper bevestigt dat hij in het bezit werd gesteld van het meest recent afgeleverde bodemattest. Hij verklaart het verkochte goed, voor wat de bodemtoestand betreft, te aanvaarden in de staat waar het zich thans in bevindt. Hij verklaart te verzaken aan elk verhaal tegen de verkoper omwille van de bodemtoestand. Dank |
![]() |
![]() |